Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:50

Lieszje schreef:
@Elisa
Ze vraagt het per maand, dus het is nog wel te doen.
Ik vind jouw idee wel goed van het lesgeld verwerken in de bijdrage :)


Goeiemorgen :o ik was nog niet helemaal wakker geloof ik. :D

Misschien is het ook een idee om het op je pensionstal te laten weten aan mensen dat je iemand zoekt Jo. Dan bereik je in ieder geval meer mensen in je eigen omgeving.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:50

Ik ga ook langzaam opzoek naar een bijrijdster voor (ik vrees alleen) het zomerseizoen...
in de zomer staan we namelijk in Strijen en in de winter gaan we naar Krimpen ad IJssel
(daar zoek ik ook nog iemand voor, voor de wintermaanden straks)
jeetje... dit wordt een zoektocht wat natuurlijk op niks uit gaat draaien
want wie o wie wil nou enkel de zomermaanden komen, of straks enkel de wintermaanden
Gezien de afstanden tussen de zomer stal en de winterstal)

Maar toch...
Mocht iemand de gouden tip hebben hoe mijn zoektocht beste kan gaan opzetten?
Ik hoor het graag :))

Wat voor persoon ik zoek.... Iemand voor een E pony ruin voor de dinsdag en de donderdag (en evt. soms nog dag in weekend in overleg)
Diegene mag alles met de pony en hoeft verder niks aan klusjes te doen, want alles wordt gedaan.
Geen kosten enkel zo nu en dan is keer lesje is wat ik vraag...

Ik sta voor alle tips open :))

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:19

Wendy1978 schreef:
Ik ga ook langzaam opzoek naar een bijrijdster voor (ik vrees alleen) het zomerseizoen...
in de zomer staan we namelijk in Strijen en in de winter gaan we naar Krimpen ad IJssel
(daar zoek ik ook nog iemand voor, voor de wintermaanden straks)
jeetje... dit wordt een zoektocht wat natuurlijk op niks uit gaat draaien
want wie o wie wil nou enkel de zomermaanden komen, of straks enkel de wintermaanden
Gezien de afstanden tussen de zomer stal en de winterstal)

Maar toch...
Mocht iemand de gouden tip hebben hoe mijn zoektocht beste kan gaan opzetten?
Ik hoor het graag :))

Wat voor persoon ik zoek.... Iemand voor een E pony ruin voor de dinsdag en de donderdag (en evt. soms nog dag in weekend in overleg)
Diegene mag alles met de pony en hoeft verder niks aan klusjes te doen, want alles wordt gedaan.
Geen kosten enkel zo nu en dan is keer lesje is wat ik vraag...

Ik sta voor alle tips open :))



Als ik het zo opzoek zit er een half uur reistijd tussen beide stallingen toch? Wellicht dat dan iemand die ergens halverwege woont en in bezit is van vervoer het wel leuk vind om beide te doen. ^^

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:00

Daphara schreef:
Ik vind persoonlijk €25 per maand X het aantal dagen dat je mag rijden per week een redelijke bedrag voor een recreatiepaard (of een paard met beperkte mogelijkheden) als lessen nog los bijbetaald moeten worden.
Dus:
1 dag p/w is €25 per maand
2 dagen per week is €50 per maand
3 dagen per week is €75 per maand en zo verder.

Als een bijrijder trouw elke week les wil, dan komt die met 2 dagen per week nog aan €150

Maar goed, ik betaal dan ook niets voor mijn bijrijpaard en mag zo vaak rijden als ik zelf wil. Mijn lessen en nieuw harnachement betaal ik wel zelf, omdat de eigenaar zelf niet meer rijdt en dus niet meer inversteert in harnachement.

Ik vind zelf het stalgeld gedeeld door aantal dagen wat de bijrijdster komt, altijd een goede en reëele berekening. Dan zou ts 12,50 per keer kunnen vragen. Dat is goedkoper dan op een manege en kan er nog best een les af en toe af toch? Voor zo'n stalling helemaal niet gek!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:17

DatBenIkNou schreef:
Daphara schreef:
Ik vind persoonlijk €25 per maand X het aantal dagen dat je mag rijden per week een redelijke bedrag voor een recreatiepaard (of een paard met beperkte mogelijkheden) als lessen nog los bijbetaald moeten worden.
Dus:
1 dag p/w is €25 per maand
2 dagen per week is €50 per maand
3 dagen per week is €75 per maand en zo verder.

Als een bijrijder trouw elke week les wil, dan komt die met 2 dagen per week nog aan €150

Maar goed, ik betaal dan ook niets voor mijn bijrijpaard en mag zo vaak rijden als ik zelf wil. Mijn lessen en nieuw harnachement betaal ik wel zelf, omdat de eigenaar zelf niet meer rijdt en dus niet meer inversteert in harnachement.

Ik vind zelf het stalgeld gedeeld door aantal dagen wat de bijrijdster komt, altijd een goede en reëele berekening. Dan zou ts 12,50 per keer kunnen vragen. Dat is goedkoper dan op een manege en kan er nog best een les af en toe af toch? Voor zo'n stalling helemaal niet gek!


Maar het paard is geen eigendom van de bijrijder, ik vind stalgeld naar rato van het aantal dagen niet reëel, tenzij je het paard op die dagen als eigen mag beschouwen en mee mag doen en laten wat je zelf wil. Maar goed, dat is mijn mening.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 07:59

Ik deel die mening niet. Op een manege heb je veel minder vrijheden en mogelijkheden en betaal je meer? En een gedeelte stalgeld is bij lange na niet de werkelijke totale kosten van wat het paard maandelijks kost, alle risico's zijn ook gewoon voor de eigenaar. Nee ik vind dat een goed constructie want dan betaal je ook gewoon minder op een doe-het-zelf-stal en meer bij meer luxe. Ik ben het wel met je eens dat als je er een dusdanig bedrag voor betaald als bijrijder, je als eigenaar ook niet alle controle moet willen houden en er honderdduizend regeltjes zijn waar de bijrijdster zich aan moet houden. Als je de volledige controle in handen wilt houden, dan moet je geen bijdrage laten betalen. Ik zie het wel echt als een soort 'huur' dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:12

DatBenIkNou schreef:
Als je de volledige controle in handen wilt houden, dan moet je geen bijdrage laten betalen. Ik zie het wel echt als een soort 'huur' dan.


Ben heel benieuwd waar je dit op baseert?
Een bijrijder heeft zich ten alle tijden aan mijn regels te houden, of ze nou betalen of niet...
Doe even normaal, dus als ze betalen mogen ze alles doen wat ze willen? Dacht het even niet :')

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:11

Anoniem schreef:
DatBenIkNou schreef:
Als je de volledige controle in handen wilt houden, dan moet je geen bijdrage laten betalen. Ik zie het wel echt als een soort 'huur' dan.


Ben heel benieuwd waar je dit op baseert?
Een bijrijder heeft zich ten alle tijden aan mijn regels te houden, of ze nou betalen of niet...
Doe even normaal, dus als ze betalen mogen ze alles doen wat ze willen? Dacht het even niet :')


Ik zie nergens staan dat een bijrijder dan alles mag :'). Maar als je een bijrijder hebt die betaald vind ik niet dat jij als eigenaar kunt zeggen op de dag dat zij komt dat ze niet welkom is omdat jij wilt rijden.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:04

Anoniem schreef:
DatBenIkNou schreef:
Als je de volledige controle in handen wilt houden, dan moet je geen bijdrage laten betalen. Ik zie het wel echt als een soort 'huur' dan.


Ben heel benieuwd waar je dit op baseert?
Een bijrijder heeft zich ten alle tijden aan mijn regels te houden, of ze nou betalen of niet...
Doe even normaal, dus als ze betalen mogen ze alles doen wat ze willen? Dacht het even niet :')

Tussen volledige controle en alles mogen doen wat ze willen, zit nog een aardig groot gat hoor.. Maar toen ik bijrijdster was en 300€ betaalde voor 3 dagen en de eigenaar bepaalde dat ik 1 dag moest longeren, 1 dag in de bak en 1 dag buitenrijden dan vind ik dat je geen 300 gulden kan vragen bijvoorbeeld.Dan ' koop' je ook een stukje vrijheid binnen bepaalde grenzen en afspraken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:05

Wat een bedrag...

De meeste bijrijders kopen geen eigen paard vanwege te hoge kosten of te weinig tijd. Als dan de kosten voor een bijrijdpaard op luxe stal en aanvullend lessen, in de buurt gaan komen van de kosten van een eigen paard op een minder luxe stal zonder alle regeltjes, beperkingen en verplichtingen, dan wordt het voor een bijrijdster een stuk minder aantrekkelijk om bij te rijden en de keus voor een eigen paard met evt. Zelf een bijrijder er bij aantrekkelijker. Diegenen die dat soort bedragen niet kunnen betalen die vallen af.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:56

joyce B schreef:
Wat een bedrag...

De meeste bijrijders kopen geen eigen paard vanwege te hoge kosten of te weinig tijd. Als dan de kosten voor een bijrijdpaard op luxe stal en aanvullend lessen, in de buurt gaan komen van de kosten van een eigen paard op een minder luxe stal zonder alle regeltjes, beperkingen en verplichtingen, dan wordt het voor een bijrijdster een stuk minder aantrekkelijk om bij te rijden en de keus voor een eigen paard met evt. Zelf een bijrijder er bij aantrekkelijker. Diegenen die dat soort bedragen niet kunnen betalen die vallen af.



Maar niet iedereen ambieert dat hé? Ik heb de tijd en zin niet om zonder enige luxe een paard op een doe-het-zelf-stalling te houden zonder goede faciliteiten. Ik koos toen specifiek voor een dergelijke constructie omdat ik mij inderdaad geen eigen paard op een dergelijke stalling kon veroorloven. Dacht daarmee 'een soort van' eigen paard voor die dagen te hebben maar dat was absoluut niet het geval helaas. Die eigenaar deed het echt vanwege de kosten die zij eigenlijk niet kon dragen. Maar zo werkt het dan natuurlijk niet. Je kan niet zoveel bij laten dragen en dan nog steeds alles zelf in handen willen blijven houden en bepalen in mijn ogen. Je moet dan wel enigzins binnen de gemaakte afspraken los kunnen laten als eigenaar.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:01

Voor mij als eigenaar die nooit vroeger mocht rijden simpelweg omdat er geen geld voor was vraag mede geen bijdrage omdat ik het mensen met kleine beurs ook gun en niet alleen die die het toch wel kunnen betalen.

Kan het geld goed gebruiken hoor begrijp het niet verkeerd, maar zou het zonde vinden vor hun en voor mij en de paarden om fujne betrouwbare bijrijder niet te hebben omdat kosten voor diegene te hoog zijn.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:10

Sjolvir schreef:
Voor mij als eigenaar die nooit vroeger mocht rijden simpelweg omdat er geen geld voor was vraag mede geen bijdrage omdat ik het mensen met kleine beurs ook gun en niet alleen die die het toch wel kunnen betalen.

Kan het geld goed gebruiken hoor begrijp het niet verkeerd, maar zou het zonde vinden vor hun en voor mij en de paarden om fujne betrouwbare bijrijder niet te hebben omdat kosten voor diegene te hoog zijn.


Ik sta daar nu ook anders in hoor! Omdat onze dochter met gezondheidsproblemen kampt, helpt hier en daar een superleuke meid van begin 20 mij in hectische periodes/ziekenhuisopnames. Ik sta zeer luxe, inclusief lessen en volpension maar vind het fijn dat ze het goed met onze merrie kan vinden, betrouwbaar is en er veel plezier aan heeft. Ga daar dan ook geen geld voor vragen. Maar mocht ik nou echt structureel iemand zoeken voor meerdere dagen, zou ik daar denk ik toch anders in staan. Dan stel je tenslotte toch een leuk sportpaard, mooie spullen en locatie, les en kans om te groeien beschikbaar.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:16

wat ik niet snap waarom moet een bijrijdpaard/verzorgpaard maar gratis zijn. terwijl je op een manege paard wel moet betalen zelf als je gewoon 1 huurt. Oke je krijgt les...

ik heb ook nooit wat gevraagd maar ik snap wel dat sommige wel voor vragen. ik ken iemand die kon maar 3x per week rijden en betaalde 150€. En geloof me het was geen toppaardje..

ik heb bijrijders gehad waarvan ik enige eis had zelf de lessen betalen. en 1x in de 2/3 weken les. Zelf dat konden ze niet betalen.. tja als jij je niet wilt ontwikkelen of verbeteren houdt t voor mij ook keer op.. Ook hier hoeven geen klusjes worden gedaan.

stel ik had geen eigen paard gehad. Dan betaal ik liever een bijrdage aan een vast verzorgpaard dan dat ik 1x per week op een manege paard gaat zitten..

DAtbeniknou: een bedrag van 300 is wel erg belachelijk..
Laatst bijgewerkt door plutolover op 11-06-18 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:18

Ik twijfel of ik een bijrijder erbij moet zoeken. Heb een superbrave tinker ruin waar ik wel bijna elke dag tijd voor heb maar niet altijd zin om te trainen. Ook is het soms wat drukker en kan ik maar 2x pw naar stal.

Hij staat volledig all in, met super veel faciliteiten (groot buitenterrein, 3 binnenbakken etc) Mag nog wel dressuur matig getraind worden maar buitenritten doet hij weer fantastisch. Zou een bijdrage reëel zijn?
Klinkt stom maar t kost me veel geld. Dus als ik me moet aanpassen aan een bijrijder dan zou het wel fijn zijn als er een bedrag tegenover staat. Hiervan kan ik dan weer dingen doen, als nieuwe dekens of bekappen.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:32

Waar zit je twijfel?

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:37

1. Of het nodig is (ik ben ong 4 a 5 dagen pw op stal en rijd 2x. Zijn conditie mag beter maar vaker rijden lukt me niet)

2.of ik er geld voor mag vragen en zo ja hoeveel?

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:39

Nodig..nee, imo kan een paard prima af met wat rust en minder maar betere training voor wbt conditie.

Geld mag je er natuurlijk wel voor vragen, hoeveel hangt een beetje af van de vraag en aanbod. Is er veel vraag naar bijrijdpaarden in jouw buurt? wat verwacht je van een bijrijder?

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:47

Nou op zich is alles geregeld. Er komt geen mestvork aan te pas. Het zou echt alleen t verzorgen/rijden zijn. Je kan ook altijd rijden omdat er dus een grote binnenhal is. Verder zijn er hindernissen, een crossterrein, waadvijver en buitenrij mogelijkheden. Ook kan er op locatie gelest worden.

Wel wil ik graag enige rijervaring. Niet omdat hij niet braaf is, maar nog veel moet leren qua lichaamsgebruik. Stel, 1 of 2 x pw, 50 - 75 euro?

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:50

Lijkt mij een redelijk bedrag, misschien handig om te bedenken of je ook verplicht lessen mee wilt nemen en of dat incl. of exlc. dat bedrag is.

_yvonne

Berichten: 2904
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:52

goedemorgen, Ik wilde me hier ook (weer) melden, altijd naar volle tevredenheid bijrijders gehad voor mijn wat oudere recreatiepony's, had altijd leuke en gezellig bijrijders voor ze en als er iemand stopte had ik ook altijd weer snel iemand gevonden, nu heb ik een D-pony waar ik iemand voor zoek die hem dressuurmatig in conditie houdt, ik vraag L nivo, maar je hoeft geen wedstrijden gereden te hebben ofzo.en toch krijg ik geen reacties terwijl deze pony meer op nivo gereden kan worden. iemand een idee waar het aan kan liggen of de advertentie wil bekijken via PB?

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:53

Elisa2 schreef:
Lijkt mij een redelijk bedrag, misschien handig om te bedenken of je ook verplicht lessen mee wilt nemen en of dat incl. of exlc. dat bedrag is.


Dat hangt denk ik van de bijrijder af. Er komen meerdere op stal. Dankje voor het meedenken!

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:59

Goedemorgen _yvonne, prima advertentie, misschien nog iets meer foto's? En ik zou aangeven wat jij onder een kleine bijdrage verstaat. Is dat 25 of 50 euro in de maand?maakt voor veel mensen uit denk ik.

Pallatin

Berichten: 2496
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:13

Ik denk dat dat best realistisch is hoor vidya. Ik weet niet of je tinker groot genoeg is om een volwassene te dragen? Er zijn vast mensen te vinden die dat super lijkt, een betrouwbaar bospaard die ook in de bak aan de bak willen.

En sjolvir; ben het helemaal met je eens, ik sta in een hele dure regio, maar vraag een kleine bijdrage. Ik wilde liever niet een potentiële superbijrijder afschrikken door een groot bedrag te vragen. Liever een goede, betrouwbare ruiter die weinig bijdraagt maar wel lest dan eentje die veel bijdraagt en waar Mn paard niet beter van wordt. En ik zie hier dat de vergelijking wordt gemaakt dat manege lessen ook geld kosten. Ja tuurlijk, maar een privéles voor een bijrijder is toch een stukje duurder dan een manegeles? Kost hier iig 20 euro per keer, en dat 2 a 3 keer per maand. En ach, als ik zelf als eigenaar 2 keer per week niet naar stal hoef te rijden scheelt me dat toch ook weer zo’n 25 euro per maand :D

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:42

_yvonne schreef:
goedemorgen, Ik wilde me hier ook (weer) melden, altijd naar volle tevredenheid bijrijders gehad voor mijn wat oudere recreatiepony's, had altijd leuke en gezellig bijrijders voor ze en als er iemand stopte had ik ook altijd weer snel iemand gevonden, nu heb ik een D-pony waar ik iemand voor zoek die hem dressuurmatig in conditie houdt, ik vraag L nivo, maar je hoeft geen wedstrijden gereden te hebben ofzo.en toch krijg ik geen reacties terwijl deze pony meer op nivo gereden kan worden. iemand een idee waar het aan kan liggen of de advertentie wil bekijken via PB?


Ponyruiters zijn gewoon heel erg lastig te vinden en als ze een beetje moeten kunnen rijden bijna onmogelijk. Ik heb er zelf ook en er is maar heel heel weinig jeugd gemotiveerd om een beetje serieus te rijden. Van degene die willen hebben er vaak nog een aantal vervoer issues (ligt ook wel aan de locatie) of ouders die liever zien dat ze vandaag stoppen dan morgen...blijft gewoon heel weinig over.

Edit, ik lees nu dat je een volwassene zoekt. Daarvan zijn er weinig die er op passen en nog minder die dat willen. Misschien een foto waarin hij meer dressuurmatig aan het werk is, laten zien dat er wel potentie in zit. Maar ik denk dat vooral volwassen, klein genoeg en nog pony willen rijden een lastige combi is.