Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:19

joyce B schreef:
Auw ...

Niet leuk zulke dingen...
Ik stap ook niet zomaar als eerste op een vreemd paard. Eerst even kijken hoe het gaat bij iemand anders.

Ahum... behalve bij het huidige trainingspaard. Die had meer dan twee jaar stilgestaan en er was geen ruiter dus ben ik daar wel oogestapt 0:) maar goed. Die hebben we eerst een paar weken gelongeerd en de eigenaresse (65 jaar) hield vast bij opstappen en liep er naast (en paard aan longe) Tot ik het vertrouwde.

"Better safe than sorry" toch?

Daarom vind ik je aanbod ook heel mooi, het zijn geen manege paarden waar altijd iemand anders op zit.
Werk vanaf de grond vind ik veel belangrijk, het paard aanvoelen en andersom. En dan rustig opstappen.

Maar als eigenaresse zijnde wil je natuurlijk ook wel iemand zien rijden om te kijken of niveaus matchen.

Zelf had ik overigens ook nog wel een berichtje vanaf haar kant verwacht met de vraag hoe het ging. Denk dat zij ook wel zag hoeveel pijn ik had :o Of overdrijf ik nu haha

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:29

Sjolvir schreef:
Snort... dat is #$%@#% en nee, nooti als eerste op een paard stappen dat je niet kent, niet bij voorrijden als bijrijder en niet als je er 1 wilt kopen.

(het het wel eens bewust gedaan, bijvoorbeeld bij zwarte die ik nu heb, daar wist ik van dat hij maanden niet gereden was, iets meer dan zadelmak was en omdat ze wisten dat ik zondags kwam hadden ze hem vrijdags 1 x gereden, het was koud, er lag sneeuw en ijs. Wel eerst gelongeerd, toen erop, aangezien ik dacht, deze vind ik wel zo leuk die wil ik eigenlijk wel. En ook dacht... thuis moet ik er ook zo op gaan zitten en paar keer naar Duitsland om proef te rijden werd lastig, had geen winterbanden, moest auto lenen. Bij hoop adnere paarden waar ik kwam om te kopen, blij dat ik er niet direct op zat om 2 redenen, de ene helft was loco, de andere liep gewoon slecht en als hark kon je vanaf de grond al zien)


Met een paard dat nog niet geheel zadelmak is is natuurlijk al lastiger rijden haha. En zelf zou ik nooit op een jong paard stappen dat net zadelmak is omdat mijn niveau er gewoon nog niet is.
Maar als je de intentie heb om zo'n paard te kopen sta je denk ik al heel anders in je schoenen en rij je op een ander niveau.

Vind het wel erg lastig om voor mijn 'wensenlijstje' iets te vinden, ik rij op L niveau, maar zoek wel een leerpaard of waar ik iig mee naar wedstrijden toe kan trainen.
Veel zoeken bij mij in de buurt wat meer recreatie en geen intentie om wedstrijden te starten, waar wedstrijden wel mogelijk is zoeken ze weer min. M2 niveau....

Ach.... tot nu veel KM's maken op de paarden van mijn instructrice.

laurapathuis
Berichten: 111
Geregistreerd: 10-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:54

DatBenIkNou schreef:
laurapathuis schreef:
Hallo, ik ben nu al een poosje op zoek naar een bijrijder voor mijn Tinker. Maar tot nu toe nog niemand kunnen vinden.. ik vraag wel een bijdrage en het liefst wel een leeftijdslimiet, verder niet veel eisend...

Weet iemand een goeie tip om snel iemand te vinden? Het is niet dat ik er honderden euro’s voor vraag... maar een klein bedrag incl. Lesgeld is toch niet teveel gevraagd?

Wat zijn jullie meningen hierover? Ik hoor ze graag


Paard heeft net een blessure gehad waardoor rijden nu nog niet of beperkt mogelijk is, kan (dressuurmatig) nog niet veel, klusjes/uitmesten doen, vrij kleine Tinker volgens mij, beetje denigrerend 'geen Pennymeisjes' terwijl jezelf ook pas 17 bent? Het klinkt niet heel aantrekkelijk om dan 'leasegeld plus lessen' nog erbij te moeten gaan betalen. Lease klinkt ook niet als een kleine bijdrage, maar misschien moet je bedrag gewoon erbij zetten? Daarbij in een regio waar het sowieso wat lastiger is dan in bijvoorbeeld de randstad.
Nee sorry, ik vind het niet heel raar dat je geen overweldigende reacties op je advertentie krijgt. Ik denk persoonlijk dat je meer reacties zal krijgen als je de bijdrage laat vallen en met iemand aan de slag gaat die lekker met je paardje wil gaan lessen.



Ik wil sowieso niemand die alleen om het rijden denkt, war sowieso niet gebeurd de eerste periode, omdat ik eerst wil kijken of er een klik is... mijn tinker is zeker geen kleintje en kan dus aardig wat dragen. Lease is zeker geen honderden euro’s en een les van een uur is ook aardig prijzig dus de prijs die ik in gedachten heb (€75 incl een uur les) is in mijn regio niet de kleinste en aangezien ik in die regio woon krijg ik als ik de prijs weg laat alleen maar ‘asociale’ mensen op mn stoep...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:57

Ik vind dat er pas een bijdrage gevraagd kan worden vanaf dat iemand ook mag rijden. jouw advertentie heeft aan 3x per week op stal met binnenbak. 75,- inclusief 1 uur les (al snel 35,- per uur, of 20/25,- per half uur bij beetje niveau instructie) lijkt me heel redelijk in dat geval. Zonder rijden is het in mijn ogen niet redelijk.

Succes.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:49

laurapathuis ik zie dat je advertentie aangepast hebt? Wees eerlijk dat rijden er in het begin niet in zit maar dan kan je het ook geen leasen noemen toch?
Ik denk dat je blij mag zijn om iemand te vinden die alleen wil verzorgen zonder rijden en je kan daar dan echt geen geld voor vragen in mijn ogen. Ik heb zelf zo'n superlieve meid van 22, die 2x per week ons paard wat extra aandacht geeft nu ikzelf gewoon minder tijd hebt. Zulke meiden zijn goud waard en kan je toch niet laten betalen?

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:25

Mag ik mij hier ook melden? Wat een leed, een verzorger vinden.. |(

'Vroegah' toen ik een jaar of 15/16 was, was ik blij met elk paard wat ik mocht poetsen. Tegenwoordig zijn ze allemaal nogal veeleisend heb ik het idee..

Dacht iemand gevonden te hebben, maar na 2x samen bezig te zijn geweest stopte ze onder het mom: je paard is te gevoelig voor mij.. Geef dan eerlijk toe dat je zelf gewoon niet zo sterk in je schoenen staat en bang bent. De volgende wil geen bijdrage leveren, terwijl mijn bijdrage nog onder t bedrag ligt wat er hier in de regio op vergelijkbare stallen wordt gevraagd en het was nou ook niet dat het zo'n sterruiter was dat mijn paard er veel beter van zou worden. De laatste wilde 1x per week lessen, terwijl ik zei 1x per 2 weken is zat, ik les zelf ook en ze is nog niet zo lang onder het zadel. Dat vond ze te weinig. En o ja, als ze dan wekelijks zou lessen ging ze geen bijdrage leveren want dan werd het te duur. Oke, prima, zoek maar verder dan. Ik eis niet dat je zo vaak gaat lessen, dus dat doe je dan jezelf aan.

Een paard kost gewoon geld, ik sta op een stal met alle faciliteiten, dan is het toch niet raar dat je een bijdrage vraagt als diegene gebruik maakt van jouw paard en alle faciliteiten? De eerste die zo handig is dat mijn paard er beter van wordt, moet ik nog tegenkomen. Meestal zijn het toch ruiters die van een manege komen en graag een verzorgpaard willen, maar dan niet voor die hobby willen betalen. Dat is toch krom? Of zie ik het nou zo verkeerd?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:31

De deal van de lessen klonk anders nog niet zo verkeerd. Ik zou liever hebben dat mijn verzorgster lest dan maar wat aanklungelt. Zeker als je paard nog niet zo lang onder het zadel is :)

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:34

Punt is dat ik het gewoon teveel vindt voor mijn paard. Als ik zelf 2x per week rij, waarvan 1x les, is het veel. Als mijn verzorger dan ook 1x per week gaat lessen en de andere keer zelf rijdt, dan wordt ze 4x gereden. Dat vind ik gewoon teveel, zeker lessen zijn een stuk intensiever. En zij vindt het te weinig als ze niet 2x kan rijden.
1x rijden en 1x longeren, grondwerk, werk aan de hand oid is voor nu voldoende.

Overigens heb ik liever helemaal niet dat ze door een ander gereden wordt, maar omdat het dan helemaal godsonmogelijk is om iemand te vinden, heb ik daar al op toegegeven. En dan vind ik 1x per week rijden voor de verzorger voldoende voor nu. Over een tijdje kan dat wel meer worden natuurlijk.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:55

Ik zit hier nu ook weer te twijfelen.... Ik heb al een bijrijdster maar zou wel graag wat input van jullie krijgen. Mijn eigen omgeving geeft namelijk verschilende signalen. Graag via pb ivm privacy en dergelijke :)

@jibbel, snap wel dat 4x in de week rijden te veel is voor zo'n jong paard. En q1x per week les en dan de andere keer longeren/wandelen etc wilde ze zelf niet? Daar zou ik dan overigens zelf als eigenaar geen bijdrage voor vragen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:28

Wij gaan ook maar weer een advertentie op FB zetten... Marktplaats werkt ook niet meer lekker, niet zoals vroeger. Via welke kanalen zoeken jullie?

Een half jaar geleden heb ik iets geplaatst, ik denk wel 10 mensen komen kijken, en nog een aantal reacties die of niet op zijn komen dagen of na een paar vragen al besloten dat het niet iets voor hun is. Van die 10 is er 1 gebleven, en wij wijzen niemand af :=

Probleem hier is dat het niet met het OV te doen is, alleen een buitenbak, geen rijden in het begin (wel grondwerk, longeren, en langzaam aan een keertje erop) en alles onder begeleiding.
Ik vind het een voordeel, want ik heb er enorm veel geleerd, maar ik heb het idee dat bijrijders tegenwoordig alleen ff een rondje willen hobbelen, en dan alleen paard maar hoeven te pakken en als t moet de stal :=

We hebben sinds 2j een kleiner paard erbij, en ik had gehoopt dat zij het makkelijker zou maken. Hebben nu eentje van 1.75 en 1 van 1.60, eentje heel eenkennig en handleiding en eentje is een knuffelbeest. Ik zou toch denken dat dat voor ieders wat wils wel is...

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:37

Hey iemand uit de buurt!
ik heb toen ook marktplaats gebruikt en boktmarkt, maar op die laatste geen reacties gekregen.
Ik zou zeker in de advertentie zetten waar het is dan, want dat is voor jongere meiden natuurlijk erg lastig.
Vraag je een bijdrage?

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:47

Nirvana_ schreef:
alles onder begeleiding.
Ik vind het een voordeel, want ik heb er enorm veel geleerd, maar ik heb het idee dat bijrijders tegenwoordig alleen ff een rondje willen hobbelen, en dan alleen paard maar hoeven te pakken en als t moet de stal :=


Precies dit, hier ook alles in het begin onder begeleiding. Ik investeer echt veel tijd in ze zodat ze zelf aan de slag kunnen en ik ze kan helpen waar nodig. Zodat het voor iedereen een goed begin geeft. Maar idd, het opbouwen van een band met het paard, te zien wat het paard nodig heeft en leren is teveel moeite. Hop tjop rijden (of moet ik zeggen hobbelen..) en verder weinig moeite erin willen steken..

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:48

Dat een bijrijder wekelijks met een jong paard wil lessen zou ik juist toejuichen, slechte dingen zijn sneller aangeleerd dan afgeleerd.
Dat ze maar 1 dag in de week mogen rijden en de andere dag wat anders moeten doen en ook nog een bijdrage betalen, dan kan ik wel voorstellen dat ze niet in de rij staan.
Maar er zal vast wel een geschikt persoon op je pad komen.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:38

cobiie schreef:
Dat een bijrijder wekelijks met een jong paard wil lessen zou ik juist toejuichen, slechte dingen zijn sneller aangeleerd dan afgeleerd.
Dat ze maar 1 dag in de week mogen rijden en de andere dag wat anders moeten doen en ook nog een bijdrage betalen, dan kan ik wel voorstellen dat ze niet in de rij staan.
Maar er zal vast wel een geschikt persoon op je pad komen.


Tsja...ik weet niet. Paard staat wel op een stal met alle faciliteiten waarvan ze gebruik kunnen maken. Bovendien is mijn bijdrage niets vergeleken met wat er doorgaans wordt gevraagd bij mij in de regio en wat ik hier in het topic voorbij zie komen. Dat ze wil lessen juich ik ook toe, een vereiste was minimaal 1x per maand lessen. 1x per 2 weken vind ik ook prima, maar dat is de keuze van iemand zelf. Maar ja, het blijft mijn paard en ik les er ook mee. Het voelt voor mij meer als de mentaliteit die erg veranderd is. Paardensport is gewoon duur, willen ze de lusten, dan ook een stukje lasten meebetalen. En anders kun je ook prima terecht op een manege en doe ik mijn paard wel zelf.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:48

Wanneer je bijdrage in verhouding staat met maar 1 keer per week rijden, dan zal het wel goedkomen. Ik zou niet voor beide dagen een bijdrage rekenen maar dat is mijn persoonlijke mening.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:53

Ik zou ook liever willen dat iemand wekelijks lest met een jong paard.Dan laat je toch voorlopig het vrijrijden zitten voor de bijrijder. Daarnaast dan dagje grondwerk/longeren? Alleen als het je echt gaat om de bijdrage zal dit niet schelen in de maandelijkse kosten natuurlijk.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:51

LoveBodin schreef:
Hey iemand uit de buurt!
ik heb toen ook marktplaats gebruikt en boktmarkt, maar op die laatste geen reacties gekregen.
Ik zou zeker in de advertentie zetten waar het is dan, want dat is voor jongere meiden natuurlijk erg lastig.
Vraag je een bijdrage?


Wij hebben de vorige keer veel reacties via Facebook gehad, via een aantal 'paardenmarkt omgeving X' pagina's :) Waar het is zet ik inderdaad in de advertentie, alleen krijg ik vaak daarna alsnog de vraag 'waar ligt X?' :+ Dan denk ik kom op, gebruik Google. Maargoed.
Nee, we vragen geen bijdrage!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:09

Bij een jong paard juist goed als ze eerst alleen onder begeleiding rijden. Als het je eigen instructrice is kun je toch afspraken maken over hoe intensief de les voor
Het paard mag zijn?

Met mijn blessure paard wil ik ook graag gelijk begeleiding. Die heeft een opbouwschema zoveel minuten stap/draf/galop. Dat soor dingen moet je gewoon af kunnen spreken.

Maar als het je om de bijdrage gaat dan wordt het hem natuurlijk niet.

Kun je nog overwegen om af te spreken dat ze de eerste drie maanden elke week lest en wanneer ze gewend zijn aan elkaar en het goed gaat eventueel terug gaat naar 1x per twee weken les. Als de leskosten via jou lopen heb je er ook echt invloed op.


Mijn vorige bijrijdpaard reed ik in het begin ook slechts 1x per week en dan ook elke keer les. Dan was er gelijk elke keer goede begeleiding bij. Toen ze zwanger was ging het eerst naar twee keer per week rijden en daarna drie keer per week. Ik ben steeds 1x per week blijven lessen. Geen bijdrage.

Was dat er bovenop gekomen had ik me wel achter mijn oren gekrabd of ik er wel mee zou doorgaan.

Ik had namelijk leskosten, brandatofkosten/eigen combinatie, en nog oppaskosten voor de jongste. Al met al waren het dure paardrijduurtjes.



Ik zag laatst ergens halve stal bijrijder gevraagd met bijdrage van 250,- per maand voor 3 dagwn per week ... Dat vond ik wel heel erg veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:18

joyce B schreef:
Ik zag laatst ergens halve stal bijrijder gevraagd met bijdrage van 250,- per maand voor 3 dagwn per week ... Dat vond ik wel heel erg veel!


Dat ligt aan de prijs van de stal ;) ( Onder halve stal bijrijder versta ik trouwens dankt de helf van de week (3 of 4 dagen wisselend) het paard "van jou" is, dus leasen zeg maar. )
Maar op die manier zou het bedrag bij mij dan ook 200+ zijn, omdat m'n stal 400+ kost ;)

En misschien is dat al incl hoefsmid enz?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:21

Hier sta je voor 250,- per maand vol pension op stal met binnenbak...

Heb net inderdaad links voorbij zien komen bij maneges met pensionstalling waar je door overal extra voor te rekenen je inderdaad wel aan de 500,- per maand kunt komen ..

Vraag me af wat voor mensen dat kunnen betalen.. en dan moet je ook nog rekening houden met de manegelessen en evenementen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:24

Ik betaal een vast bedrag, maar zit meer bij dan de gemiddelde volpension ;)
Mocht het je interesseren mag je PB'en, want al die preciese bedragen ga ik niet zo openbaar noemen, vind ik niet zo nodig :D

Betreft wat voor mensen het kunnen betalen.. Ik heb het er met liefdes voor over als ik dan zie hoe erg mijn paard hier op d'r plek is <3 Dan koop ik wel wat minder voor mijzelf

Voor een manege zou ik dat overigens niet betalen, dan moet je met veel te veel rekening houden...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-18 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:24

Doe hier maar + €100,- voor je stalling. En dan sta je niet eens volpension.
Is ook een reden waarom ik een bijdrage wil. Ik kan de lasten prima zelf dragen, maar ik ga niet gratis een leuk paard ter beschikking stellen.
Is meer gevoelsmatig dat me dat te ver gaat.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:50

Ik sta ook op een manege/ Pensionstalling. Maar met 2 losgooi/longeerbakken overdekt, 2 binnenbakken en buitenbak van 50x 100 is er voldoende ruimte.Heb van die paar manegelessen geen last hoor. Ook hebben we ruime weidegang, 2 stapmolens en paddocks. Daar hangt wel een prijskaartje aan in de Randstad ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:17

DatBenIkNou schreef:
Ik sta ook op een manege/ Pensionstalling. Maar met 2 losgooi/longeerbakken overdekt, 2 binnenbakken en buitenbak van 50x 100 is er voldoende ruimte.Heb van die paar manegelessen geen last hoor. Ook hebben we ruime weidegang, 2 stapmolens en paddocks. Daar hangt wel een prijskaartje aan in de Randstad ja...


Maar gemiddeld manege ziet er niet zo uit :D Ik doelde inderdaad gewoon op de manege met 1 binnenbak en 1 buitenbak, waar je dus altijd "pech" hebt ;)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:35

Wat een bedragen! Als ik dat voor stalling moet gaan betalen, kan ik de paarden wel opdoeken.
Nou heb je natuurlijk hier in de buurt ook wel wat keuze (randstad), of luxe en superduur (maar dan vaak weer geen weidegang, lekker logisch want dat is eniste waarvan ik zou zeggen, top meerwaarde!) of bij boer Harms om de hoek, met weinig of geen faciliteiten.

Lastige is dat bijrijders boer Harms ook niet luxe genoeg vinden... Want er is niets.. behalve paar paarden, eh tja... je komt voor het paard toch? Niet voor de kantine het solarium en de stapmolen.

Even toevoeging naast boer Harms hebben we hier op stapafstand prima buitenbak en binnenbak maar je moet er wel heen over straat en daar valt bij mij alles onder de 18 af, of ouders moeten mee gaan, maar die zijn tegenwoodig ook niet meer structureel te porren voor zoiets als hun kind verzorg paard heeft.

Dus blij met de blijrijders die ik momenteel heb, pfftttt. Wat een gedoe bijrijders zoeken.