Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:40

Het is gelukt.
Ik dacht kan altijd nog mijn eisen bijstellen , maar ik wilde het wel proberen

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:49

Wat fijn zeg, en vlot ook!

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:40

Goed zeg jihoe! Hopelijk gaat het bevallen.

Ik heb inmiddels ook een advertentie gezet. Ook wel vrij veel eisen, maar ik heb geen haast.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:37

Mooi Jihoe!

En succes _suus19_ !

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:13

Top!!! nu duimen dat het blijvertje is.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:58

Ik val hier ook even binnen. Na 9 jaar is mijn bijrijder er mee gestopt |(
Dit is 9 jaar lang zonder problemen gegaan, ik hoorde het als er iets te melden was en maakte ritjes met mijn paard. Daar betaalde ze ook een maandelijkse vergoeding voor. Ze nam ook geregeld lessen bij gerenommeerde instructeurs. Helemaal ideaal.

Nu ben ik een maandje op zoek, maar het blijkt toch heel lastig te zijn. Om verschillende redenen wil ik geen minderjarige op mijn overigens superbrave paard en ook op stal hebben ze liever geen onbegeleide kinderen.

De reacties op mijn advertenties tot nu toe hebben eigenlijk niks opgeleverd (Bokt, Facebook, Marktplaats).
Het gaat in mijn geval om een ijslander en tot nu toe had op één na, geen van de reageerders ooit van tölt gehoord. Ook de vergoeding is een doorlopend bezwaar. Ik zoek iemand puur voor het rijden. Geen klusjes of voerdiensten. Daar mag naar mijn mening wel iets tegenover staan.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:23

Balen dat je je vorige kwijt bent @Marsu.

Ijslanders <3 Ik ben er helemaal verliefd op, maar helaas sta je te ver weg en heb ik momenteel te weinig tijd -O-



Enige wat mij opviel is dat je schrijft in je advertentie: "Ervaring met verzorg- en bijrijdpaarden of ijslanders is niet noodzakelijk, maar een flinke dosis verantwoordelijkheidsgevoel en zelfkennis wel." en vervolgens meld je hier in het topic dat je het een minpunt vind als de mensen die reageren nog nooit van tölt hebben gehoord. Ik snap zeker dat het een minpunt is, maar ik vind het wel tegenstrijdig met je advertentie. Ik zou dan bijvoorbeeld in je advertentie zetten dat ervaring met ijslanders niet noodzakelijk is, maar mocht je dit niet of beperkt hebben je wel graag ziet dat diegene zich wat in gaat lezen in ijslanders en eventueel ook een paar lessen neemt bij een instructeur die ook ervaring heeft met het lesgeven aan mensen met ijslanders.


In jou geval lijkt me een bijdrage zeker redelijk, omdat er geen klusjes bij komen. Hoewel ik het volstrekt logisch vind, is het voor mij eerlijk ook altijd een puntje, zeker als ik bvb ook nog een stuk moet rijden (benzine kosten) en ook verplicht moet lessen. Ik ben dan nog wel tot een kleine bijdrage bereid, maar als ik elke keer dat ik ga rijden 6-8 euro aan benzine kwijt ben en 2x per maand les, kan ik ook niet meer het halve stalgeld bijbetalen. Ik wil daarmee zeggen dat ik als ik in jouw schoenen stond waarschijnlijk ook een bijdrage zou vragen, maar dat het voor toekomstige bijrijders niet altijd een zaak is van niet willen betalen, maar ook niet kunnen. En dan zullen ze inderdaad misschien een paardje moeten zoeken dat niet volledig verzorgd wordt voor ze of dichterbij staat. Ik zou als ik jou was dus wel een bijdrage vragen, maar het verkleind inderdaad wel de groep bijrijders waar je uit zou kunnen kiezen :j

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:33

@ Floriske, het niet weten wat tölt is is ook geen belemmering, maar je kijkt toch eerst even op internet wat voor ras het is voordat je reageert? Ik vind dat ook een beetje belangstelling hebben in waar je op reageert. Zou wat zijn als iemand ter plekke pas ziet dat het een paard in pocketformaat is :)

Dat van het lessen staat er ook in. Er zijn gelukkig wat ijslander-instructeurs die bij ons op stal komen.

Afgelopen week had ik iemand die reageerde. We haddden een goede conversatie via marktplaats. Maar toen ik over de vergoeding begon, toen gaf ze aan principieel niet aan vergoedingen te doen. Tja dan houdt het voor mij op. Mijn paarden komen echt niks te kort, maar ik ga ze echt niet gratis aanbieden omdat iemand een principe heeft tegen betalen. En dan vraag ik echt niet het halve stalgeld.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:44

@Marsu: nee klopt doe ik ook inderdaad. Komt er dalijk iemand kijken van 1,85 meter :+. En als iemand er anders naar vraagt google je toch even? :') Maar daarom zou ik dat misschien in je advertentie zetten, dat kennis niet vereist is maar dat je wel graag zou willen dat ze zich wat inlezen in het ras voor ze reageren oid :)


Ik ben ook principieel tegen betalen ALS ik bvb de stal uitmest, paarden voer, wei uitmest enz. Maar op een stal waar alles voor je gedaan wordt niet. Die keus heb je namelijk ook als eigenaar: zet ik mijn paard goedkoop op een doe-het-zelf stal of op een luxe volpension. Voor dat laatste betaald de eigenaar ook meer, dus ik zou niet weten waarom de bijrijder dan niet :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:11

Ik zit te denken om ook een bijrijder te nemen, niet omdat ik de tijd niet heb, maar meer omdat ik mijn rug gebroken heb (inmiddels weer geheeld) maar daar heb ik nog veel last van. Dus als iemand 1 of 2 keer zou willen rijden, dan kan ik die dagen even rust nemen met mijn rug. Maar ik heb geen makkelijk paard en nog niet alle knopjes zitten erop, dus dat maakt het heel lastig lijkt me. Ze is overigens wel heel braaf, maar dressuurmatig moet ze gewoon nog het een en ander leren. Ik heb dan ook het liefst iemand die wel het een en ander kan. Verder hoeven ze niets te doen, misschien een keer de stal uitmesten als ik zelf niet ben. Ik hoef er ook geen geld voor en als ik zelf een geldboom had, dan had ik iemand ingehuurd, maar dat wordt mij iets te gek voor 2 keer per week.

Is dit reeel? En wat is handig om in een advertentie te zetten? 1 keer rijden en 1 keer longeren zou ook al een uitkomst zijn voor mij.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:58

Ik weet niet of je het ook een optie vindt om iemand die wellicht iets minder kan gewoon te laten lessen. Als je verder geen geld vraagt kijk dan afhankelijk van hun kunnen of ze 1x in de 2 weken of wellicht 1x in de maand gaan lessen.
Ik heb wel het idee dat zeker intresse voor is. Ze hoeven niets te doen alleen 2 keer rijden.
Gewoon proberen en dan kan je altijd nog beslissen.

Ik weet niet wat je zelf belangrijk vindt maar zou er bij zetten dat lessen met het paard wel erbij hoort op hun kosten. Mocht je lessen niet belangrijk vinden zou ik dat er uit laten.
Verder zou je er in kunnen zetten dat het paard nog veel moet leren dus dat iemand met ervaring daarin wel de voorkeur heeft. Maar zo sluit je ook de andere niet uit die wellicht nog niet die ervaring hebben maar wel gemotiveerd zijn om er echt voor te gaan.
En je zou er ook gewoon bij kunnen zetten dat je verwacht dat er minimaal 1x in de week gereden wordt en dat het ook goed is dat ze 1x longeren.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:20

Vind het wel een lastige stap...wil liever alles zelf doen, maar mijn lichaam zegt gewoon dat dat niet gaat :(
Ik had wel een stalgenootje die haar een poosje heeft gereden en dat vond ik heel fijn, echter heeft zij zelf nog 2 andere paarden te rijden dus vaak geen tijd. Dus vandaar dat ik iemand zoek die eventueel 1 of 2 keer per week wil rijden, zodat ik wat rust krijg.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:07

Dat zou toch moeten lukken?

Gewoon oproepje doen en proberen goed te selecteren. En accepteren dat je met een paar mensen niet kennismaken en evt. Proefrijden 1 a 2 x voor je de juiste match hebt. Je kunt ook zelf bij een manege of club gaa n kijken die jij goed vind rijden en die persoon vragen of ze zin en tijd hebben 2x per week je paard beweging te geven...

Pallatin

Berichten: 2496
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:05

Ik kom ook (weer) meelezen en voorzichtig zoeken naar een bijrijder, ik heb een paar maanden een fijne meid gehad maar die moest wegens privé omstandigheden stoppen. Ik doe nu alles gewoon weer zelf (met wat hulp van stalgenoten) maar krijg over een paar maanden een andere functie en het dus nog drukker op Mn werk. Ik weet niet precies hoe ik het zoeken moet aanpakken, adverteren jullie? En zo ja, waar precies? Ik zit ook in dubio of ik een kleine bijdrage moet vragen, welke overwegingen maken jullie om dit wel te doen, of niet?
Beetje meer info over paard in kwestie: 5 jarige ruin van ca. 1.72 hoog, superbraaf bij een ruiter die duidelijk en consequent is, en zal anders ook geen nare fratsen uithalen, maar kan dan wel eens een schrikhupsje doen, bokt niet steigert niet, maar is wel gewoon nog jong. Loopt b/l niveau. Is braaf in het (Amsterdamse) bos, ik ga wel altijd samen. Lief en knuffelig in de omgang, staat in volpension in Aalsmeer.

Wat vinden jullie?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:25

@pallatin als er geen klusjes enzo gedaan moeten worden kun je in die regio prima een bijdrage vragen (zelfs met klusjes wel trouwens). Is daar niet ongebruikelijk en meeste hebben het er ook wel voor over als ze dan een leuk paard met de nodige vrijheid mogen rijden.

Pallatin

Berichten: 2496
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:50

Nou ja, ik zelf schep wel de mest uit zn stal als ik er dan ‘s avonds ben en strooi wat bij als ik dat nodig vind zodat hij schoon de nacht in gaat en ik heb bakjes met eigen voer en vul een extra hooinet, maar heb alle bakjes en netten dubbel, dus kan ook bakjes en netjes voor 2 dagen klaarzetten, dus dat is geen must voor een bijrijder/verzorger. Ik vind het wel belangrijk dat iemand ook mijn paard op zijn/haar dag even in de paddock zet of in de wei en enige ‘eis’ is dat er op eigen kosten regelmatig wordt gelest bij mijn instructrice. Voor mij is die bijdrage geen must, heb het voorheen ook niet gevraagd, maar toen stond paard niet in volpension en was ook minder ver in zn opleiding... :j

Heb jij een advertentie gezet darkadia?

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:53

Mag ik even binnen komen vallen..

Waarschijnlijk ga ik binnenkort 30uur werken, maar ik heb 1 wedstrijd paard waardoor ik misschien opzoek ga ik naar een bijrijder.
Het is een paard wat in de sport loopt en waar iemand veel van kan leren. Z dressuur afgericht, kan een L parcour springen en loopt momenteel L cross.
De paarden staan bij mij aan huis en ik doe zelf de stal. Het is een heel braaf en betrouwbaar paard maar ervaring is wel gewenst. Maar om mezelf 1 dag in de week rust te geven en mijn paard toch beweging is een bijrijder misschien wel fijn dacht ik zo..

Maar nu zit ik zelf er te denken over of ik een bijdragen zal vragen. Ik heb goede spullen en je rijd niet op een afdankertje waar niet meer naar om gekeken wordt. Wat er mogelijk is? Bij veel vertrouwen veel. Het is alleen zo dat ik wel echt iemand wil zoeken die het ook snapt dat als het paard een zware wedstrijd heeft gehad dat hij dan geen vol uur kan lopen in de bak maar dat ik het dan fijn zou vinden als die gene er mee naar het bos gaat.

Ik woon in de regio Tilburg. En het zou gaan om 1 vaste dag per week.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:11

fresley schreef:
Mag ik even binnen komen vallen..

Waarschijnlijk ga ik binnenkort 30uur werken, maar ik heb 1 wedstrijd paard waardoor ik misschien opzoek ga ik naar een bijrijder.
Het is een paard wat in de sport loopt en waar iemand veel van kan leren. Z dressuur afgericht, kan een L parcour springen en loopt momenteel L cross.
De paarden staan bij mij aan huis en ik doe zelf de stal. Het is een heel braaf en betrouwbaar paard maar ervaring is wel gewenst. Maar om mezelf 1 dag in de week rust te geven en mijn paard toch beweging is een bijrijder misschien wel fijn dacht ik zo..

Maar nu zit ik zelf er te denken over of ik een bijdragen zal vragen. Ik heb goede spullen en je rijd niet op een afdankertje waar niet meer naar om gekeken wordt. Wat er mogelijk is? Bij veel vertrouwen veel. Het is alleen zo dat ik wel echt iemand wil zoeken die het ook snapt dat als het paard een zware wedstrijd heeft gehad dat hij dan geen vol uur kan lopen in de bak maar dat ik het dan fijn zou vinden als die gene er mee naar het bos gaat.

Ik woon in de regio Tilburg. En het zou gaan om 1 vaste dag per week.


Dit zouden vast veel mensen een supergasf bijrijdpaard vinden, ik zou zeggen dan je best een vergoeding kan vragen, maar niet te hoog :o

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:25

sannexponys schreef:
fresley schreef:
Mag ik even binnen komen vallen..

Waarschijnlijk ga ik binnenkort 30uur werken, maar ik heb 1 wedstrijd paard waardoor ik misschien opzoek ga ik naar een bijrijder.
Het is een paard wat in de sport loopt en waar iemand veel van kan leren. Z dressuur afgericht, kan een L parcour springen en loopt momenteel L cross.
De paarden staan bij mij aan huis en ik doe zelf de stal. Het is een heel braaf en betrouwbaar paard maar ervaring is wel gewenst. Maar om mezelf 1 dag in de week rust te geven en mijn paard toch beweging is een bijrijder misschien wel fijn dacht ik zo..

Maar nu zit ik zelf er te denken over of ik een bijdragen zal vragen. Ik heb goede spullen en je rijd niet op een afdankertje waar niet meer naar om gekeken wordt. Wat er mogelijk is? Bij veel vertrouwen veel. Het is alleen zo dat ik wel echt iemand wil zoeken die het ook snapt dat als het paard een zware wedstrijd heeft gehad dat hij dan geen vol uur kan lopen in de bak maar dat ik het dan fijn zou vinden als die gene er mee naar het bos gaat.

Ik woon in de regio Tilburg. En het zou gaan om 1 vaste dag per week.


Dit zouden vast veel mensen een supergasf bijrijdpaard vinden, ik zou zeggen dan je best een vergoeding kan vragen, maar niet te hoog :o


Maar wat is niet te hoog? Wat is normaal?

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:46

Ik zou voor 1 dag in de week een kleine bijdrage vragen van laten we zeggen 30 euro per maand . En er dan ook goed bij vermelden dat je heel veel kan leren van dit paard.

Plus je bent er beide mee geholpen jij een dagje rust een ander kan wat leren

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:35

@Fresley: klinkt als een hele gave kans! Ik denk dat het ook aan ligt wat je van diegene verwacht naast het rijden, omdat je zegt dat je op een doe het zelf stal staat? Wat verwacht je van diegene, alleen voeren? Of ook water bijvullen/uitmesten enz.?

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:34

Floriske schreef:
@Fresley: klinkt als een hele gave kans! Ik denk dat het ook aan ligt wat je van diegene verwacht naast het rijden, omdat je zegt dat je op een doe het zelf stal staat? Wat verwacht je van diegene, alleen voeren? Of ook water bijvullen/uitmesten enz.?


Nee ik heb mijn paarden aan huis. Dus ik doe thuis alles zelf. Misschien als die gene in de middag komt rijden dat ik vraag of ze de paarden binnen wil zetten.
Dat zijn er nog 2 naast het bijrijdpaard, die je samen binnen kan halen

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:59

fresley schreef:
Floriske schreef:
@Fresley: klinkt als een hele gave kans! Ik denk dat het ook aan ligt wat je van diegene verwacht naast het rijden, omdat je zegt dat je op een doe het zelf stal staat? Wat verwacht je van diegene, alleen voeren? Of ook water bijvullen/uitmesten enz.?


Nee ik heb mijn paarden aan huis. Dus ik doe thuis alles zelf. Misschien als die gene in de middag komt rijden dat ik vraag of ze de paarden binnen wil zetten.
Dat zijn er nog 2 naast het bijrijdpaard, die je samen binnen kan halen


Dan zou ik zeker een bijdrage vragen! Klinkt wel als een fantastische kans voor iemand zeg!

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:12

Nou fijn dat jullie enthousiast zijn. Dus als ik rond de €30,- ga vragen moet er wel animo voor zijn?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:22

Jazeker! Vaak hou ik aan (als bijrijder zijde) 50 euro per 2x per week aan. Maar voor een paard waar ik erg veel van kan leren ben ik bereid om daar meer voor te betalen. Dat doe ik nu immers ook :)