Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:56

miramii

Eerst rijden en dan uitmesten geef ik meestal als tip aan diegenen die niet meer aan rijden toekomen door klusjes...

Als je eerst stal doet heb je vaak al moe en als je ook nog weinig tijd over hebt denk je snel van laat maar...

Als je eerst gaat rijden (en dan op tijd stopt) heb je de verplichting om de stal nog te doen. Ook al ben je moe, omdat het echt nodig is push je jezelf om de stal ook nog netjes schoon te krijgen. Bovendien werk je onder tijdsdruk sneller dan wanneer je nog ruim de tijd hebt. Zo zorg je dat je beide kunt doen.

Succes!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:11

Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:50

jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg


Voor een D is hij uiteraard HUGE!! met 1.48, maar allicht niet zo'n stevig gebouwde :D
Maak je borst maar nat, ik vind bijrijders hier onvindbaar -O- vandaar dat ik nu maar gewoon de lessen van nog iemand betaal.

kionasuppie

Berichten: 1748
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:09

hier ook nog geen enkele reactie op de advertentie.. erg jammer..

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:38

Sjolvir schreef:
Voor een D is hij uiteraard HUGE!! met 1.48, maar allicht niet zo'n stevig gebouwde :D
Maak je borst maar nat, ik vind bijrijders hier onvindbaar -O- vandaar dat ik nu maar gewoon de lessen van nog iemand betaal.


Oei, dan ben ik heel benieuwd hoe het gaat lopen. Ik wacht het rustig af. Het is een talentvol dier en mijn dichter rijdt hem ook masr is nog te jong om hem serieus te rijden

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:54

jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg


oehh welke kant?

Eske_B

Berichten: 15102
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:35

jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg

Ik zag je voorbij komen op MP... alleen ben ik te lang en niet goed genoeg niveau := Veel succes!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:04

Trui schreef:
jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg


oehh welke kant?


Hij staat tussen delft en rotterdam

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:04

Eske_B schreef:
jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg

Ik zag je voorbij komen op MP... alleen ben ik te lang en niet goed genoeg niveau := Veel succes!


Te lang gaat echt niet lukken, niveau valt over te praten

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:09

Helaas te ver!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:20

miramii schreef:
Ik heb nog een vraagje.. ik rijd nu circa twee jaar een paard. De eigenaresse heeft regelmatig drukke periodes op werk en komt dan weinig. Circa 3 keer per week. Ze verwacht dan ook dat ik de stal en alle tijden doe en het paard altijd intensief beweging geef. Zo blijft het paard in conditie voor de rustigere periodes op haar werk.

In eerste instantie stonden we op een All-in stal, maar nu doen we de stal zelf. Het paard heeft vanwege medische problemen (veel drinken dus veel plassen) echter altijd een enorm vieze stal. We spreken dan echt over door- en doorweekt stro. De stal moet helemaal leeg (circa 5 a 6 kruiwagens) om het schoon te houden en daarna weer met zes plakken vol.
Ik heb helemaal niets tegen op uitmesten en vond het geen probleem, maar merk nu dat het werk een beetje ten koste gaat van het beweging geven. Na het uitmesten heb ik weinig tijd en weinig energie om nog intensief te rijden. Ik weet zelf even niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan. De stal schoon is uiteraard belangrijk, maar de eigenaresse hecht veel waarde aan genoeg beweging (wat ze zelf dus niet kan geven nu). Iemand tips in deze situatie?


Ik kom even binnenvallen als bijrijder. Ik mest zelf ook regelmatig de stal uit en doe het altijd na het rijden.
Hoevaak kom je er per week? Anders elke keer wat doen als je er een paar keer per week bent. Of is de stal elke dag zo nat dat je hem helemaal leeg moet halen?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:40

@Joehoe wat mij opvalt aan je advertentie is dat de lat behoorlijk hoog ligt, gezien je verschillende vereisten hebt. De eis van minimaal M-niveau + maximale lengte, daarnaast een bijdrage van 50 per maand, 30 per jaar én nog leskosten erbij. Ik denk dat veel ruiters op M-niveau (en hoger), makkelijk aan een bijrijdpaard kunnen komen. Wellicht iets om over na te denken, mocht het niet goed lukken met zoeken.

@Ilsk als dat zo was, dan had ik het geen probleem gevonden. Uitmesten hoort er imo gewoon bij. Het probleem is dat de stal gewoon elke dag zeiknat is en helemaal leeg moet. Ofwel, vijf tot zes kruiwagens eruit en daarna er weer in. Dat is wel wat anders dan hooguit twee wagentjes bij een gemiddeld paard. En als de eigenaresse het dus niet doet en/of alleen even wat opstrooit, worden dat al snel zeven (soms acht) kruiwagens.

Overigens kom ik twee, drie of vier keer per week. In rustige periodes (voor de eigenaresse) twee keer, in drukke periodes vier keer.

Erna is inderdaad wel een goede om overna te denken. Ik ga het zeker even proberen, maar wil ook niet dat de stal er onder lijd. Ik ga kijken of ik deze week de eigenaresse kan spreken.
Laatst bijgewerkt door miramii op 28-11-17 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:43

Is vlas geen idee voor dat paard?
Staat hij misschien nog wel nat maar zijn minder kruiwagens in opscheppen.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:50

bruintje123 schreef:
Is vlas geen idee voor dat paard?
Staat hij misschien nog wel nat maar zijn minder kruiwagens in opscheppen.


Dat heb ik eerder inderdaad ook al geopperd, dat vond de eigenaresse zelf prima, maar dat mag niet van de staleigenaresse.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:21

Is het geen optie om wat minder stro in de box te doen? Er is geen enkel paard wat elke dag 5 of 6 kruiwagens poept. Dus het meeste wat je eruit haalt is stro.
En als hij toch wel nat staat maakt het imo weinig uit of je er een halve of een hele baal stro in gooit.
Of vragen of hij meer naar buiten kan? Scheelt een hoop in box uitmesten :D

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:44

We lastig als het elke dag zo nat is, dan is bijhouden ook geen optie. Hopelijk kom je eruit.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:36

Je hebt ook zakken gehandeld stro of strokorrels. Als je dat als onderlaag doet scheelt het ook al. En inderdaad zoveel mogelijk naar buiten.

Moet het paard zo veel drinken? Want anders kun je ook het water misschien dat beperken door uit een emmer te geven ipv automatische drinkbak. Dan heb je meer controle over hoeveel het paard drinkt. Sommige paarden gaan ook veel drinken uit verveling.

Veel uren buiten is de mooiste optie. Scheelt de stal eigenaresse ook in strogebruik .

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:07

@jilhoe, ik had gemist wat je in je advertentie had gezet, ik denk dat je jezelf in je handjes moet knijpen als je ruiter op niveau vind en dan maar voor lief moet nemen dat die niet gaat betalen.

Verder is niet te groot en niet te zwaar ruim begrip, ik had er toendertijd gewoon een gewicht bij gezet, meteen duidelijk wat ik wel en niet vond kunnen en daar nog wel kanttekening bij dat als iemand erg goed kon rijden hier nog wel marge in zat. Liever goede onafhankelijk zittende ruiter die iets zwaarder is dan stuiterende in mond hangende die minder weegt.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:42

joyce B schreef:
Moet het paard zo veel drinken? Want anders kun je ook het water misschien dat beperken door uit een emmer te geven ipv automatische drinkbak.


Klopt, daar ligt het probleem ook. Ze heeft ‘normale’ ontlasting, maar plast enorm veel. Ze heeft al medicatie hiervoor maar dit zijn ze nog passend aan het maken (dit duurt een tijd). Vorige hoeveelheid was te veel en veroorzaakte andere klachten. Nu zijn die klachten over, maar het vele drinken/plassen weer terug. Ze staat van 8 tot 4 buiten. Maar al deze dingen heb ik geen invloed op. Ze gaat samen met de andere paarden naar buiten en binnen, strooisel wordt bepaald door de staleigenaresse en water door de eigenaresse. Op een volpension stal is de kraan wel eens dichtgedraaid, maar dan gaat ze als een bezetene drinken zodra ze buiten staat.

De vraag is meer.. hoe kaart ik dit aan tegenover de eigenaresse? Ik voel me een beetje lui overkomen namelijk, alsof ik niet wil uitmesten oid.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:43

@jihoe, ik denk ook dat je wel heel veel vraagt..
2 dagen, 50euro betalen + les + verenigingskosten + uitmesten + M1 niveau hebben..

Ik heb voor mijn pony toen ook gewoon een gewichtsgrens gesteld. Dat is gewoon objectief.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:49

Zou idd duidelijk een max lengte én gewicht aangeven.

Veel drinken kan een oorzaak hebben. Zou daar eerst naar zoeken. Oorzaak-gevolg.
6 kruiwagens?
Dat haal ik hier nog niet eens.
Mest elke dag. Gemiddeld 5 kruiwagens voor 8 pony's

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:13

LoveBodin schreef:
@jihoe, ik denk ook dat je wel heel veel vraagt..
2 dagen, 50euro betalen + les + verenigingskosten + uitmesten + M1 niveau hebben..
.

Dit 8s mijn eerste advertentie. M1 niveau is niet heel vast, maar de pony is echt niet voor beginners en je kunt heel veel van hem leren. Je mag hem starten, hebt een hoede accomodatie. Ik kan altijd nog afzwakken

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:09

Je vind vast wel iemand .
Zo krijg je iig alleen maar iemand die gemotiveerd is denk ik.
En ik vind 55 euro per maand zonder les echt niet duur hoor,
Vooral niet als je dan een goed opgeleide niet dode sportpony mag rijden waar jij zelf meer van leert.

Joehoe ik zal je pijlen ook juist richten op ruiters die gewoon netjes rijden en verder willen die niet zozeer al een hoog niveau hebben en juist gemotiveerd zijn om met jouw pony verder te leren

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:19

Voor iemand met M niveau is een paard op Z niveau niet echt een leerpaard.
Dat ze mogen starten is wel een grote plus.

Ik denk dat je er misschien beter (ook) een F niveau kan aanhangen, de manege ruiters met een behoorlijk niveau ipv een knhs niveau.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:59

Ik denk dat je doelgroep wel erg klein wordt als je er een M1 wedstrijdklassering aan hangt...

Helemaal omdat het om een Dpony gaat. Dan zit je met lengte en gewicht. Heb je ook nog een minimumleeftijd? Vaak willen volwassenen namelijk een paard. Zeker als ze zelf boven de 1,70 zijn.

Een erg correct rijdende en mooi zittende tiener met talent op B/L niveau, die een pony correct en vriendelijk naar de hand toe kan rijden, recht op 2 teugels tijd zou ook al heel mooi zijn en een hele zoektocht denk ik...

Misschien dat het in de randstad makkelijker gaat maar niet is het best lastig een goede ponyruiter te vinden die serieus is en tijd en geld stopt in lessen en een leasebedrag betaald en ook nog trouw komt. Speld in een hooiberg.

Meestal gaat het om manegeniveau ruitertjes die niet goed tegen opbouwende kritiek kunnen en zelf aan willen rommelen...