Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:47

Ik heb toch over de jaren een aantal hele leuke matches gehad, heb niet enorm veel eisen. Ik zit aan de avondvoorzieningen vast.

Maar zit, zoals hierboven al benoemd idd, altijd vast aan de eigenaar. Paard verkocht is paard weg en dat is nu een aantal keer gebeurd waar ik ontzettend van baal.

Ik vind het prettig om een band met een paard op te bouwen en dit weerhoud mij daar zelfs een beetje van omdat m'n maatje net zo snel weer weg is als de eigenaar daar het hoofd toe zet.

Met een eigen zou ik meer geld kwijt zijn, meer tijd, maar heb ik wel meer zekerheid in dat opzich.
Meer tijd kwijt vind ik niet erg, en financieel kan ik het missen dat heb ik uitgerekend :).

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:49

Na twee vreselijke bijrijders, bang zijn voor alles, continu willen dat wij er bij zijn, geen beweging geven en zelfs mijn zadel kapot en niet betalen... nu eindelijk twee super bijrijders. Ze gaan zelfs in september met beide blonde dames mee met weekend weg met stal. Vertrouw ze de meiden prima toe. Zoektocht was lang maar niet opgegeven gelukkig.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:43

Super!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:42

Als er een goede match is, maakt het de voorgaande ellende wel goed.

Vervelend dat gepest op stallen.
Hier thuis gelukkig geen last van.
Staleigenaar kan daar ook iets aan doen.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:51

Ik heb te maken gehad met een staleigenaar die een hoop heeft gedaan om me weg te pesten.
Gewoon omdat ik een bepaald paard verzorgde en zij op dat moment even niet zo goed door de deur kon met de eigenaar of omdat ik niet meer voldeed ofzo (had jaren vrijwilligerswerk gedaan oa in de tijd ervoor).
Bijrijder hadden ze al weggepest, mij (ik verzorgde alleen) uiteindelijk ook vooral ook omdat ze telkens schijnheilig poeslief deed tegen de eigenaar en met smoesjes kwam als 'ik had een rothumeur want slecht nieuws gehad en zij liep nu eenmaal op het verkeerde moment in de weg'.
Dat ik dan net aan kwam op stal en zij vanaf de andere kant vh terrein aan kwam zetten om me verbaal onderuit te trappen vergat ze voor het gemak maar even te melden. :+
Na akkefietje nummer zoveel ben ik geknapt, heb ik mijn spullen gepakt en de eigenaar opgebeld dat ik er per direct mee stopte.
Na die tijd nog een paar keer daar geweest met iemand mee en werd gewoon genegeerd een normaal hoi oid kon er niet vanaf, nou prima hoor en zoek het lekker uit. :evaw:

Overigens ben ik ook niet altijd even vriendelijk of handig geweest, maar het was deels actie-reactie en hetgeen wat er fout gedaan werd was geen reden om me onderuit te halen, voor banketstaaf te zetten bij de rest etcetc.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:00

Golden_Angel schreef:
Nee dat begrijp ik heel goed, en ik ben me zeer bewust waar ik aan begin.

Ik heb over de jaren diverse bijrijdpaarden gehad, maar na een jaar, hooguit 2 eindigd het altijd in verkoop.
Uiteindelijk komt de vraag of ik vaker kan komen, en hoe vaker ik kom hoe minder de eigenaar, en je gaat geen paard houden voor een ander. (zou ik ook niet doen)
Dus het is me nu 3 maal overkomen dat na een jaar of 2 het paard verkocht word.

En bij de laatste... Nja dat was ronduit achterbaks :').


Ik wil gewoon een paard waar ik wat mee kan opbouwen en waarmee ik kan groeien en waar ik mijn eigen zeg in heb. En waarbij ik gewoon zekerheid heb dat ie niet met een jaar, als we dan lekker bezig zijn goed op elkaar ingespeeld, de deur uit gaat.

Elke keer bouw ik een band op met een paard (ik ga niet enkel rijden ik vind het ook heel belangrijk om daarnaast lekker te poetsen, longeren, wandelen en ben zelfs geinsteresseerd in vrijheidsdressuur indien een paard of pony dat zelf ook leuk vind). En vervolgens is het doeidoei op naar de volgende.


Bij mij nog erger, heb nu al 3x 3 a 4 maanden een leuk paard gehad, en dan later moest ik toch weg. Dus weet niet of ik nou pech heb of dat ik gewoon slecht rijd |(

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:20

mijn bijrijdster stuurt net bericht dat ze heel augustus op vakantie gaat en dan dus niet werkt en of ze dan haar bijdrage niet hoeft te betalen..
wat denken jullie daarover?

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:25

Lienek schreef:
mijn bijrijdster stuurt net bericht dat ze heel augustus op vakantie gaat en dan dus niet werkt en of ze dan haar bijdrage niet hoeft te betalen..
wat denken jullie daarover?


Hoe oud is ze? Heb jij er verder hinder van dat ze zo lang weg is, moet je extra kosten maken oid om toch alles rond te krijgen?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:27

Lienek schreef:
mijn bijrijdster stuurt net bericht dat ze heel augustus op vakantie gaat en dan dus niet werkt en of ze dan haar bijdrage niet hoeft te betalen..
wat denken jullie daarover?

Als ik er even vanuit ga dat ze 18+ is, eigen keus, onderdeel van je vakantiekosten. Zij kiest ervoor niet te komen.


Het zou anders zijn als paard geblesseerd is/ze niet mag komen van jou of (maar dit vind ik meer een persoonlijke keus) als ze jonger is dan 18. Dan verdien je gewoon heel weinig met een baantje en vind ik het al heel goed dat ze die bijdrage zelf betaalt! :D



Had je bijna een PB gestuurd ipv te quoten :')

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:29

Hmm lastig.. Ik vind het wel een beetje bijzonder dat ze daar bij jou zo mee aan komt. Zij kiest er zelf voor om een hele maand op vakantie te gaan. Misschien de helft laten betalen?

Ik zorg ervoor dat ik met vakantie mijn dagen inhaal, of als de eigenaresse zelf ook op vakantie gaat het paard op die dagen extra doe.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:53

Lienek schreef:
mijn bijrijdster stuurt net bericht dat ze heel augustus op vakantie gaat en dan dus niet werkt en of ze dan haar bijdrage niet hoeft te betalen..
wat denken jullie daarover?


Ik zou haar wel laten door betalen, alleen later haar dagen in laten halen.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:58

Ik zou ook voorstellen om de dagen op een ander moment in te halen.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:35

Ze komt daar nu halverwegen juli mee dat ze de hele maan augustus weg is. Dat wist ze toch al wel eerder?!?

Ik zou haar gewoon laten betalen dan een volgende maand minder moeilijk doen als ze een keertje een dagje extra/inhalen wilt.

Maar niet dat ze alle dagen die ze mist door haar afwezigheid hoeft in te halen.

Als ze er maaaanden geleden nou al mee zou zijn gekomen, dan had ze niet hoeven te betalen. Maar zo 2/3 weken vooraf. It's an no from me.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:48

50% ipv 100%
Haar tegemoet komen?

Ligt ook eraan hoeveel de bijdrage is.

Op zich is het normaal om door te betalen.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:45

Hangt een beetje van de situatie af denk ik. Ik zou niet of minder laten betalen maar ik zie de bijdrage dan ook echt als een vergoeding voor de slijtage aan spullen, vliegenspray, dat soort dingen. Zonder bijdrage krijg ik het ook rond

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:55

Bedankt voor jullie reacties.

Waar ik vooral mee zat was de toon van het berichtje. Ik zal hem kopieren. Meisje is trouwens wel 18 dus gaan 14 jarig jong meisje.

In principe werken we niet met dagen. Ze is eigenlijk de enige die rijdt op haar dus ze mag altijd zelf kiezen wanneer ze komt.

Ik ben niet afhankelijk van de bijdrage maar krijg het gevoel dat als er dus iets is (bijvoorbeeld als ze zelf ziek is of 2 weken op vakantie gaat) dat ze dan er van uitgaat dat ze niet of minder hoeft betalen. En het viel wat rauw op mijn bord omdat ik niet wist dat ze weg ging.

Dit is het berichtje wat ik kreeg:

Hey!
Ik ben eigenlijk ongeveer de hele maand Augustus op vakantie maar dan hoef ik Light ook niet te betalen toch want ik werk dan ook niet en anders krijg ik het geld niet bij elkaar ben nog aan het zoeken naar nog een baan want werk nu alleen paar avondjes in een restaurant
Groetjes ☺

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:12

Ja dikke vinger. Met zo'n bericht zou ik gewoon volledig laten betalen. Lekker makkelijk dit.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:15

Ik vind t een kinderlijk berichtje Ind.

En ze komt over of t maar normaal is.. maar als je wit betaald wordt krijgt ze toch gewoon salaris.. ze heeft dan toch ook vakantie geld gekregen.

Tja ik vind dat ze moet betalen. Als ze toch de enige is die erop rijdt. En zelf beslist.

Want als ik goed begrijpt kan ze dus zelf invullen dus bijv de ene maand komt ze 1x per week en andere maand 2x per week betaald ze t zelfde bedrag.

Stel ik heb een lease paard met de afspraak ik betaal de stalling, en ik ga maand op vakantie kan ik toch ook niet zeggen van he ik ben een maand weg jij als eigenaar betaald maar de stalling...

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:20

Gewoon lekker laten betalen.

Geef haar eventjes een vergelijking, zoals bv. Als je op vakantie gaat moet nog steeds je huur betaald worden. Als je besluit een hele maand niet in de auto te stappen betaal je nog steeds de verzekering.
Een heel jaar geen ziekenhuisbezoek betekend nog steeds dat eigen risico wat betaald moet worden.

Als het leven toch echt zo makkelijk was had ik me al heel wat centjes kunnen besparen :')

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:20

Ik zou de toon van het berichtje negeren, ze is 14 en erg handig uitgedrukt is het niet, maar zo schrijven veel nu eenmaal helaas. Dus ik zou gewoon even aangeven dat je het bv wat kort dag vindt, dat het niet vanzelfsprekend is omdat jij ook van haar bijdrage uitgaat, en dan een oplossing geven. Fifty-fifty vind ik wel netjes.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:20

Sheran schreef:
Ik zou de toon van het berichtje negeren, ze is 14 en erg handig uitgedrukt is het niet, maar zo schrijven veel nu eenmaal helaas. Dus ik zou gewoon even aangeven dat je het bv wat kort dag vindt, dat het niet vanzelfsprekend is omdat jij ook van haar bijdrage uitgaat, en dan een oplossing geven. Fifty-fifty vind ik wel netjes.


Maar ze is 18 toch?

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:21

Er staat hierboven dat ze 18 is.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:22

Maureen_M schreef:
Sheran schreef:
Ik zou de toon van het berichtje negeren, ze is 14 en erg handig uitgedrukt is het niet, maar zo schrijven veel nu eenmaal helaas. Dus ik zou gewoon even aangeven dat je het bv wat kort dag vindt, dat het niet vanzelfsprekend is omdat jij ook van haar bijdrage uitgaat, en dan een oplossing geven. Fifty-fifty vind ik wel netjes.


Maar ze is 18 toch?


Oh ja -:) er staat GEEN 14. Dan zou je toch zeggen dat ze dit zelf kan bedenken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:31

Maureen als ik geen ziekenhuis of andere medische kosten heb betaal je toch geen eigen risico. Moet niet gekker worden.. dat je alsnog 385 euro moet betalen terwijl je geen gebruik van maak.

T eigen risico is alleen als je wel gebruik van maakt. Aangezien ik elk jaar ivm me oog naar r ziekenhuis moet, moet ik t elk jaar betalen..

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:39

Tja, blijkbaar is hier onduidelijkheid over. Ik vind het ook logisch dat een bijrijder blijft betalen, tenzij ze langere tijd niet kan rijden ivm bijv blessure. Maar dat gaat in overleg.

Misschien uit coulance deze maand laten zitten, maar dan vanaf sept de duidelijke afspraak dat het een maandelijkse bijdrage is, ongeacht hoeveel ze rijdt (of niet).

De toon van het bericht (die zal hier wel verwijderd worden, het is niet toegestaan privé mail te delen) zou me idd niet aanstaan. Daardoor neig ik al eerder te zeggen dat het gewoon een maandelijkse bijdrage is, die niet vrijblijvend is. Het is graag of niet om jouw paard te rijden.