Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:28

Hier andersom juist hartstikke moeilijk om een geschikte bijrijdster/verzorgster te vinden!
Ik vind hetgeen dat ik vraag zelf niet onredelijk, graag hierover jullie mening.
Ik heb een geweldig leuke, lieve en zachtaardige PRE maar met een rugzakje, sensibel een beetje eenkennig, daarom wil ik graag dat iemand eerst vanaf de grond een band met haar opbouwt.
Ze is 9 jaar maar in Spanje altijd gebruikt als fokmerrie dus niet gereden, ze is wel zadelmak en in het voorjaar gaat ze onder het zadel, ik voorzie geen problemen, beestje zet geen stap verkeerd.
Dan heb ik er 3 onder het zadel en dat is me wat veel daarom heb ik besloten om voor de merrie een bijrijdster te zoeken.
Dit leek me een goed moment daarvoor omdat ik toch wil dat er eerst vanaf de grond een band wordt opgebouwd dus tot die tijd kan ze worden gelongeerd, grondwerk mee worden gedaan, vrijheidsdressuur, werk aan de lange lijnen en wandelen.
Ik zie dat als een investering in het paard waar tegenover staat dat je ook straks wanneer ze wel gereden wordt geen bijdrage hoeft te betalen en de beschikking hebt over een perfecte dressuurbodem en mooi bos naast de deur.
Ik verwacht dan wel dat er lessen worden genomen bij mijn instructrice (klassiek) en dat ze ook echt volgens de klassieke wijze wordt gereden.
Ook heb ik in mijn oproep gevraagd om een ruiter niet zwaarder dan 65 kg omdat dit paard een korte rug heeft en er niet een zadel op past dat groter is dan 17 inch.
De reacties die ik kreeg op mijn oproep lieten mijn mond echt wijd open vallen, ik moest niet denken dat er voor mijn paard gezorgd zou worden zonder dat er gereden kan worden, kinderen van 14 jaar die haar wel eens even onder het zadel zouden beleren en zelfs iemand met een maatje meer die vond dat ik discrimineer...
Ligt dit nu aan mij?! Zijn er dan geen bijrijdsters die het juist leuk vinden om vanaf de grond een band op te bouwen en het hele proces van inrijden vanaf het begin mee willen maken? Is het rijden dan echt het aller belangrijkst, er zijn zoveel leuke dingen te doen met een paard buiten het rijden om.
Is het veel gevraagd om eerst een band op te bouwen met een paard om er vervolgens een gratis bijrijdpaard aan over te houden?
Door de reacties die ik tot nog toe kreeg denk ik er serieus over om mijn oproepen te verwijderen en haar weer in te zetten als fokmerrie waarmee ik zelf dan 2 keer in de week een buitenritje zal maken en waarmee mijn man werk aan de lange lijnen kan doen.
Mocht er hier iemand zijn die hetgeen dat ik vraag wel redelijk vindt en een hele fijne band op wil bouwen met een geweldige PRE merrie in het buitengebied van Hardenberg, dan hoor ik dat heel graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:32

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-23 02:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:46

[***] schreef:
Ik vind het niet onredelijk, zelfs een geweldige kans! Ik ben te zwaar en woon te ver weg maar zelfs alleen vanaf de grond kan al heel leuk zijn . Ik hoop dat je iemand vindt die er een leuke kans en uitdaging in ziet <3


Dank je wel Suzanne! Leek mij ook hoor! Ik ben toen ik jong was ook met bijrijdpaarden begonnen en ik had dat toendertijd ook geweldig gevonden.
Maar de reacties die ik kreeg waren echt bizar, en doet me vermoeden dat de standaard tegenwoordig anders ligt dan vroeger...

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:05

Wat raar! Als ik op zoek zou zijn zou ik het een gave kans vinden. Ik kan me heel goed vinden in wat je vraagt en aanbiedt.

Ik zou gewoon afwachten en een paar keer je oproep opnieuw plaatsen. Je hebt maar 1 iemand nodig die binnen het plaatje past. Je hebt geen haast met haar toch?

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:11

Klinkt juist als een mooie kans en ik denk dat er echt wel mensen zijn die dat zoeken. Zelf heb ik op het moment 3 verzorgpaarden van 1 eigenaresse, maar zijn allemaal nog erg jong. Voordat deze 3 kwamen had ze een paard waar ik wel op kon rijden, maar die heb ik het laatste half jaar voordat hij overleed ook niet gereden. Inmiddels verzorg ik dus al 1,5 jaar haar paarden (eerst 2 nu 3) en heb in die tijd misschien één keer op het oudste paard (5 jaar en pas net onder het zadel) gezeten. Desondanks vind ik het heerlijk om met de paardjes vanaf de grond bezig te zijn en gewoon lekker onder de paarden te zijn.

Ze zijn er dus wel, maar het is wel even zoeken helaas.

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:47

Maanlicht schreef:
Wat raar! Als ik op zoek zou zijn zou ik het een gave kans vinden. Ik kan me heel goed vinden in wat je vraagt en aanbiedt.

Ik zou gewoon afwachten en een paar keer je oproep opnieuw plaatsen. Je hebt maar 1 iemand nodig die binnen het plaatje past. Je hebt geen haast met haar toch?



Dank je wel voor je reactie! Goed om te horen dat er ook bijrijdsters zijn die zich hier wel in kunnen vinden, ik begon daar echt aan te twijfelen.
Zelfs zo erg dat ik me af begon te vragen of ik überhaupt nog wel een bijrijdster wil, want als rijden zo belangrijk is geworden, wat doen ze dan als het paard een keer niet rad loopt, rijden ze dan door omdat ze perse rijden willen of stappen ze af?
Ik heb zeker geen haast en zal ook niet eerder met iemand in zee gaan dan dat ik zeker weet dat dit de juiste persoon is voor mijn meisje!

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:49

maliejane schreef:
Klinkt juist als een mooie kans en ik denk dat er echt wel mensen zijn die dat zoeken. Zelf heb ik op het moment 3 verzorgpaarden van 1 eigenaresse, maar zijn allemaal nog erg jong. Voordat deze 3 kwamen had ze een paard waar ik wel op kon rijden, maar die heb ik het laatste half jaar voordat hij overleed ook niet gereden. Inmiddels verzorg ik dus al 1,5 jaar haar paarden (eerst 2 nu 3) en heb in die tijd misschien één keer op het oudste paard (5 jaar en pas net onder het zadel) gezeten. Desondanks vind ik het heerlijk om met de paardjes vanaf de grond bezig te zijn en gewoon lekker onder de paarden te zijn.

Ze zijn er dus wel, maar het is wel even zoeken helaas.


Dat klinkt echt als een lot uit de loterij, en ik weet dan ook zeker dat deze mensen hun handjes dicht knijpen met jou en je niet meer kwijt willen.
Dank je wel voor je fijne reactie!!!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:35

Lola96 schreef:
maliejane schreef:
Klinkt juist als een mooie kans en ik denk dat er echt wel mensen zijn die dat zoeken. Zelf heb ik op het moment 3 verzorgpaarden van 1 eigenaresse, maar zijn allemaal nog erg jong. Voordat deze 3 kwamen had ze een paard waar ik wel op kon rijden, maar die heb ik het laatste half jaar voordat hij overleed ook niet gereden. Inmiddels verzorg ik dus al 1,5 jaar haar paarden (eerst 2 nu 3) en heb in die tijd misschien één keer op het oudste paard (5 jaar en pas net onder het zadel) gezeten. Desondanks vind ik het heerlijk om met de paardjes vanaf de grond bezig te zijn en gewoon lekker onder de paarden te zijn.

Ze zijn er dus wel, maar het is wel even zoeken helaas.


Dat klinkt echt als een lot uit de loterij, en ik weet dan ook zeker dat deze mensen hun handjes dicht knijpen met jou en je niet meer kwijt willen.
Dank je wel voor je fijne reactie!!!


Geen probleem hoor, hoop dat je er wat hoop van krijgt en dat jij ook uiteindelijk een goede bij rijdster treft! Welzijn van het paard moet gewoon voorop staan bij zo iemand, niet het uitvoeren van je hobby vind ik :o En bij echte paardenmensen is de hobby ook veel breder dan enkel het rijden gelukkig :D

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:02

Zeker Maliejane, ik geef het nog niet op dan!
Ik googelde op bijrijdster Overijssel, zo kwam ik op dit topic terecht en toen ik de titel van het topic las dacht ik, tja...als jullie net zulke reacties versturen als ik ontving dan is het niet gek dat jullie moeite hebben om een bijrijdpaard te vinden hahaha en zo besloot ik hier eens om jullie mening te vragen.
Maar goed om te horen dat ze er nog zijn, de echte paardenliefhebbers die idd dus het welzijn van het paard voorop stellen!
Ik zeg altijd maar zo, je hebt mensen die houden van paarden en je hebt mensen die houden van paardrijden, ook onder de paardeneigenaren hoor, ik zoek er eentje in die eerste categorie!

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:32

Dat klinkt inderdaad als een hele mooie kans! Ik moet alleen wel zeggen dat je advertentie (in ieder geval hier op bokt) misschien wat beknopt is. Als je het wat meer uitbreid met de informatie die je hier gepost hebt (vooral met betrekking tot de focus op klassiek), zal je denk ik eerder het soort mensen aantrekken waar je naar op zoek bent. Ik maak uit de reacties die je hebt gekregen op dat je ergens anders wel een meer uitgebreide advertentie hebt staan?

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:04

Narcomil schreef:
Dat klinkt inderdaad als een hele mooie kans! Ik moet alleen wel zeggen dat je advertentie (in ieder geval hier op bokt) misschien wat beknopt is. Als je het wat meer uitbreid met de informatie die je hier gepost hebt (vooral met betrekking tot de focus op klassiek), zal je denk ik eerder het soort mensen aantrekken waar je naar op zoek bent. Ik maak uit de reacties die je hebt gekregen op dat je ergens anders wel een meer uitgebreide advertentie hebt staan?


Klopt, ik heb idd een advertentie staan hier op Bokt, deze is idd beknopt, dat heb ik dan juist weer gedaan omdat een uitgebreidere oproep op FB die rare reacties veroorzaakte, ik was echt stomverbaasd.
En op de oproep op Bokt heb ik helemaal geen reacties gehad, misschien moet ik een tussenweg zoeken, hahaha, dank je wel voor de tip!
Ik ben niet perse op zoek naar een bepaald soort mens, ook iemand die nooit klassiek heeft gereden maar het wil leren is prima, zo lang het maar iemand is die een klik met haar heeft, verantwoordelijk met haar omgaat en net zo veel van haar kan houden als ik.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 02:24

Ik denk niet dat je onredelijk bent, wel dat je in een hele kleine vijver vist...Voor sensibel, eenkennig en niet/net zadelmak heb je het type ruiter nodig dat (hier in de omgeving in ieder geval) de paarden voor het uitzoeken heeft en daar vaak zelfs een vergoeding voor vraagt/krijgt. Type ruiters die een paard wat kunnen bijbrengen en een jong of gevoelig dier kunnen begeleiden. Die ruiters vallen meestal niet in de 'het maakt me niet zoveel uit of ik kan rijden of niet' groep want zijn fanatiek, hebben de ambitie om zichzelf en hun paard te verbeteren en willen graag lessen etc. Zeg nou eerlijk, als je als ruiter met iets van ambitie (voor klassiek rijden heb je imo wel iemand met een stukje leergierigheid en zelfreflectie nodig) de keuze hebt om ergens te beginnen met rijden of om ergens te mogen helpen/grondwerken en hopelijk op termijn rijden (bedenk dat er door eigenaren ook nog weleens eea beloofd word wat niet altijd word waargemaakt, het is een grote gok om veel tijd te investeren in een paard waar je 'later' op mag gaan rijden, dat later komt er niet altijd!)...Ik denk dat die keus dan ten nadele van jou uitvalt.

Ik denk dat je dus veel reacties krijgt van mensen die niet in het profiel passen (dat zelf misschien ook al wel weten) maar die onder het mom nee heb je, toch maar reageren. Of die niet kunnen vinden wat ze eigenlijk zoeken en dus op minder passende advertenties gaan reageren.

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:57

0000 schreef:
Ik denk niet dat je onredelijk bent, wel dat je in een hele kleine vijver vist...Voor sensibel, eenkennig en niet/net zadelmak heb je het type ruiter nodig dat (hier in de omgeving in ieder geval) de paarden voor het uitzoeken heeft en daar vaak zelfs een vergoeding voor vraagt/krijgt. Type ruiters die een paard wat kunnen bijbrengen en een jong of gevoelig dier kunnen begeleiden. Die ruiters vallen meestal niet in de 'het maakt me niet zoveel uit of ik kan rijden of niet' groep want zijn fanatiek, hebben de ambitie om zichzelf en hun paard te verbeteren en willen graag lessen etc. Zeg nou eerlijk, als je als ruiter met iets van ambitie (voor klassiek rijden heb je imo wel iemand met een stukje leergierigheid en zelfreflectie nodig) de keuze hebt om ergens te beginnen met rijden of om ergens te mogen helpen/grondwerken en hopelijk op termijn rijden (bedenk dat er door eigenaren ook nog weleens eea beloofd word wat niet altijd word waargemaakt, het is een grote gok om veel tijd te investeren in een paard waar je 'later' op mag gaan rijden, dat later komt er niet altijd!)...Ik denk dat die keus dan ten nadele van jou uitvalt.

Ik denk dat je dus veel reacties krijgt van mensen die niet in het profiel passen (dat zelf misschien ook al wel weten) maar die onder het mom nee heb je, toch maar reageren. Of die niet kunnen vinden wat ze eigenlijk zoeken en dus op minder passende advertenties gaan reageren.


Ik heb me idd ook afgevraagd of het te maken heeft met de omgeving waar ik woon, ik woon hier nog niet zo lang, kom oorspronkelijk uit het Westen waar de bijrijdsters voor het oprapen liggen, ik denk idd dat er hier veel meer paarden zijn waardoor het aanbod groter is.
Maar toch, als ik kijk naar andere oproepen, wordt er hier ook echt een bijdrage gevraagd om bij te rijden, iemand betalen om bij te rijden zou ik nooit doen, mits een professionele ruiter maar dat is niet de bedoeling.
Misschien wordt sensibel idd verkeerd opgevat, dit gaat niet om een jonge spring in t veld, dit is een 9 jarige bloedeerlijke merrie maar sensibel in de goede zin van het woord, het is een PRE, dus gevoelig voor de kleinste veranderingen in lichaamshouding en reageert op kleine hulpen, ik vind het zelf juist erg fijn om met een sensibel paard te werken, maar niet in de zin van, stijgt op als er een blaadje op waait.
Ik heb nog twee PREs, deze zou ik nooit uit handen geven, zeker niet in dit stadium van africhting maar met deze merrie voorzie ik echt geen problemen, een heel nuchter en makkelijk dier, zet geen stap verkeerd, ik denk dat als ik daar zelf een keer of 20 op gezeten heb, ik haar kan laten rijden door een bijrijdster, mits de juiste persoon daarvoor natuurlijk.
Wat je zegt over later rijden, kan ik me inkomen, ik maak geen beloftes die ik niet na kan komen maar dat weten zij natuurlijk niet, ze kennen me niet, ik kan me voorstellen dat ze zich dat afvragen.
Voor wat ik zoek, heb ik idd een leergierig persoon nodig, maar ik denk dat dit voor een leergierig persoon juist een mooie uitdaging is, juist omdat het paard nog leren moet, een paard rijden waar alle knoppen al op zitten kunnen we allemaal, juist hiervan kun je leren.
Maar de doelgroep die een "kant en klaar" paard willen rijden is waarschijnlijk idd groter dan de groep die gewoon lekker met paarden bezig wil zijn en samen wil groeien.
Dank je wel voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:58

Ik vind ook dat je een mooie kans bied hoor!!
En om die rare reacties, maak je niet druk, ik heb er ook genoeg gehad oo mijn advertentie.

Van iemand die vroeg of ik d'r dan wel elke week even naar Barneveld wou brengen voor d'r school, tot iemand die vroeg of ik d'r wel even op een andere stal kon zetten 'want zij wist een hele goede', en iemand die de bijdrage niet wou betalen want ze kocht dan liever iedere maand een mooi dekje zodat ze daarmee kon rijden. Dat is letterlijk wat ze zei :=

Dus die reacties zal je vaker hebben, en laat je daar niet door ontmoedigen! Als jij de tijd hebt, zal ik gewoon nog even afwachten. Besluiten niemand te zoeken kan altijd nog :)

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:42

_Dreamer schreef:
Ik vind ook dat je een mooie kans bied hoor!!
En om die rare reacties, maak je niet druk, ik heb er ook genoeg gehad oo mijn advertentie.

Van iemand die vroeg of ik d'r dan wel elke week even naar Barneveld wou brengen voor d'r school, tot iemand die vroeg of ik d'r wel even op een andere stal kon zetten 'want zij wist een hele goede', en iemand die de bijdrage niet wou betalen want ze kocht dan liever iedere maand een mooi dekje zodat ze daarmee kon rijden. Dat is letterlijk wat ze zei :=

Dus die reacties zal je vaker hebben, en laat je daar niet door ontmoedigen! Als jij de tijd hebt, zal ik gewoon nog even afwachten. Besluiten niemand te zoeken kan altijd nog :)


Hahaha, een hele geruststelling dat ik niet de enige ben die rare reacties krijgt!
Echt bizar joh, ik kreeg serieus een bericht van iemand die vond dat ik discrimineer omdat ik in de oproep had gezet, niet zwaarder dan 65 kg.
Twee meisjes van 14, had vanwege de leeftijd sowieso geen optie geweest hoor, stuurden me een bericht waar in stond dat ik niet kon verwachten dat zij de vlekken van mijn schimmel af zouden poetsen zonder te mogen rijden, dat hoefde dan ook niet te wachten tot het voorjaar want ze zouden haar zelf wel even beleren onder het zadel!
Mijn mond viel echt open! Ik heb ze maar niet gezegd dat niet elke PRE een schimmel is en deze gitzwart is hahaha, daar ga ik echt niet serieus mee in gesprek!
Iemand die haar wilde verplaatsen heb ik ook gehad, of ik dan wel even het stalgeld wilde betalen, terwijl ik hier stallen aan huis heb, verplaatsen is sowieso geen optie.
Ik vind het geen probleem om iemand met de trailer ergens heen te brengen voor bijv een les, clinic of buitenrit maar dat moet dan wel zijn naar iets waar ik volledig achter sta, niet naar een school waarvan ik niet weet door wie en hoe daar les wordt gegeven.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:10

Klinkt als een mooie kans op termijn, maar om er nu iemand voor te vinden is lastig denk ik. Degenen met ervaring zoeken vaak een paard waar ze echt op korte termijn nee aan het werk kunnen onder het zadel.

Ik zou de advertentie gewoon laten staan, alles weggooien aan berichtjes wat niet geschikt is en waarschijnlijk komt er vanzelf wel een keer een serieus ervaren iemand naarmate de tijd van beleren dichterbij komt.

Het is vaak ook een kwestie van timing. Als je iemand hebt, hebben er meer interesse, als je niemand hebt, is iedereen op dat moment al voorzien :o :D

Ik heb zelf een beetje met dit gezeten met mijn geblesseerde Z1 dressuur merrie die weer meer aan het werk moest ivm revalidatie.
Dat kwam ook best precies wie je er echt mee kon laten rijden maar die willen dan vaak ook gelijk flink aan het werk.

Ben erg blij met een clubgenootje die haar wel naast haar eigen paard wilde rijden. Eerst 1x per week omdat ik zelf ook nog reed, maar vanwege blessure en pijnklachten die erger worden door rijden rijd ik mijn eigen paard nu bijna niet meer en rijdt zij haar 3x per week.
Ze rijdt met haar eigen paard Z2 dressuur. Geen kosten/bijdrages van beide kanten. Zij blij met mijn paard, ik blij dat mijn paard doorgetraind wordt door iemand die de "dressuurknopjes" correct kan bedienen.

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:40

joyce B schreef:
Klinkt als een mooie kans op termijn, maar om er nu iemand voor te vinden is lastig denk ik. Degenen met ervaring zoeken vaak een paard waar ze echt op korte termijn nee aan het werk kunnen onder het zadel.

Ik zou de advertentie gewoon laten staan, alles weggooien aan berichtjes wat niet geschikt is en waarschijnlijk komt er vanzelf wel een keer een serieus ervaren iemand naarmate de tijd van beleren dichterbij komt.

Het is vaak ook een kwestie van timing. Als je iemand hebt, hebben er meer interesse, als je niemand hebt, is iedereen op dat moment al voorzien :o :D

Ik heb zelf een beetje met dit gezeten met mijn geblesseerde Z1 dressuur merrie die weer meer aan het werk moest ivm revalidatie.
Dat kwam ook best precies wie je er echt mee kon laten rijden maar die willen dan vaak ook gelijk flink aan het werk.

Of ik nu iemand zoek of wanneer ze onder het zadel is maakt geen verschil, de voorwaarden blijven hetzelfde, eerst een band opbouwen vanaf de grond en dat heeft tijd nodig, dat doe je niet in een maand.
En ik wil ook echt niet iemand die het rijden het aller belangrijkst vindt, ik zag het bij een vriendin, haar bijrijdster hield zo veel van haar paard... maar toen haar paard met een peesblessure kwam te staan stapte ze net zo makkelijk over naar een bijrijdpaard dat ze wel kon rijden, terwijl het paard de blessure notabene had opgelopen met de bijrijdster!
Als de bijrijdster zelf langdurig ziek wordt dan vervang je haar ook niet glashard, en dat verwacht ik andersom ook.
En ik ben ook echt niet perse op zoek naar iemand die ervaring heeft met het beleren van paarden maar wel naar iemand die leren wil, ik ga dat uiteraard begeleiden, gooi iemand niet zomaar in het diepe en daarmee investeer ik zelf ook tijd in de bijrijdster.
De regeling die jij hebt getroffen met je stalgenoot is perfect, ik deed dat voorheen ook zo met mijn vriendin, maar nu ik naar de andere kant van het land ben verhuisd en mijn paarden aan huis heb, gaat dat voor mij helaas niet meer op.
En ja, wat je zegt zal ook zeker, dat wanneer je iemand gevonden hebt, ze zich bij bosjes aanbieden hahaha, maar als ik eenmaal met iemand ben begonnen en diegene is goed voor mijn paard, zal ik diegene niet zomaar vervangen voor iemand anders.
Ik hoor om me heen zo vaak mensen klagen omdat de bijrijdster het paard niet vaak genoeg rijd maar als je dan iemand zoekt die rijden niet het belangrijkst vindt kun je niemand vinden!

Ben erg blij met een clubgenootje die haar wel naast haar eigen paard wilde rijden. Eerst 1x per week omdat ik zelf ook nog reed, maar vanwege blessure en pijnklachten die erger worden door rijden rijd ik mijn eigen paard nu bijna niet meer en rijdt zij haar 3x per week.
Ze rijdt met haar eigen paard Z2 dressuur. Geen kosten/bijdrages van beide kanten. Zij blij met mijn paard, ik blij dat mijn paard doorgetraind wordt door iemand die de "dressuurknopjes" correct kan bedienen.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:54

Ik vind ook zeker niet dat je iets vraagt wat onmogelijk is! Misschien is het gewoon een beroerde timing. Reageer je zelf op meiden die een goede advertentie plaatsen en op zoek zijn naar een verzorgpaard? Die wachten af wat ze aangeboden wordt, als je zelf een paard aanbiedt kun je zulke pennyreacties wel verwachten, wat erg jammer is natuurlijk!

Heb zelf (vanaf mijn 13de) 9 jaar lang twee pony's gereden van iemand en afgelopen zomer splitsten helaas onze wegen, maar ben nu terecht gekomen bij een shet en welshpony waarvan de laatste nog ingereden moet worden. Ik kan dus enkel wandelen en grondwerken, maar dit is toch heerlijk om te doen?

Met de vorige pony's reed ik heel fanatiek en dit is het andere uiterste, maar het is jammer dat er weinig mensen zijn die daarvoor kiezen en dat ook echt leuk vinden én dit voor lange termijn willen blijven doen.. Op deze manier ben je heel bewust met het paard bezig en leer je elkaar echt kennen en een band opbouwen, zonde dat je er zoveel moeite mee hebt om iemand te vinden!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:59

Ik meld me hier ook als dat mag!

Ik ben ook weer op zoek, maar dit lijkt lastiger dan verwacht. Heb altijd twee verzorgponys gehad bij wie ik via via terecht kwam en waar ik alles mee mocht zonder bijdrage te leveren. Perfect dus. Ik denk dat als deze persoon een advertentie maakt dat ze zo 80 meiden in der in zo heeft.
Deze doe ik nu een jaartje niet meer. Aangezien ik er heen moet fietsen en dit in de zomer te doen is. Maar in de winter niet. En ik vind het niet eerlijk om ma de zomer ineens af te haken en de volgende zomer weer aan te komen ‘ja ik wil ze weer doen’ want zo werkt het niet, dat zie ik ook wel.

Ik heb steeds echt bijna beet, maar dan gaat t net niet of dan krijgt een persoon al iemand die komt kijken en die wordt t dan ook uiteindelijk... ik ben wel me een beetje aan het focussen op paardjes op een manege of pensionstal. Puur omdat dat voor s avonds een stuk fijner voelt dan Op een wat meer afgelegenere plek...

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:23

naomi_mickey schreef:
Ik vind ook zeker niet dat je iets vraagt wat onmogelijk is! Misschien is het gewoon een beroerde timing. Reageer je zelf op meiden die een goede advertentie plaatsen en op zoek zijn naar een verzorgpaard? Die wachten af wat ze aangeboden wordt, als je zelf een paard aanbiedt kun je zulke pennyreacties wel verwachten, wat erg jammer is natuurlijk!

Heb zelf (vanaf mijn 13de) 9 jaar lang twee pony's gereden van iemand en afgelopen zomer splitsten helaas onze wegen, maar ben nu terecht gekomen bij een shet en welshpony waarvan de laatste nog ingereden moet worden. Ik kan dus enkel wandelen en grondwerken, maar dit is toch heerlijk om te doen?

Met de vorige pony's reed ik heel fanatiek en dit is het andere uiterste, maar het is jammer dat er weinig mensen zijn die daarvoor kiezen en dat ook echt leuk vinden én dit voor lange termijn willen blijven doen.. Op deze manier ben je heel bewust met het paard bezig en leer je elkaar echt kennen en een band opbouwen, zonde dat je er zoveel moeite mee hebt om iemand te vinden!




Ik heb er op twee gereageerd, en voor beide helaas te ver weg, verder zie ik weinig oproepen in deze regio, op een aantal na die in de oproep al duidelijk laten weten te willen rijden of erg jong zijn.
Wat jij zegt is exact wat ik bedoel, iemand die het leuk vindt om juist het hele proces vanaf het begin te beleven en samen groeien wil.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:54

Lola96 schreef:
Hier andersom juist hartstikke moeilijk om een geschikte bijrijdster/verzorgster te vinden!
Ik vind hetgeen dat ik vraag zelf niet onredelijk, graag hierover jullie mening.
Ik heb een geweldig leuke, lieve en zachtaardige PRE maar met een rugzakje, sensibel een beetje eenkennig, daarom wil ik graag dat iemand eerst vanaf de grond een band met haar opbouwt.
Ze is 9 jaar maar in Spanje altijd gebruikt als fokmerrie dus niet gereden, ze is wel zadelmak en in het voorjaar gaat ze onder het zadel, ik voorzie geen problemen, beestje zet geen stap verkeerd.
Dan heb ik er 3 onder het zadel en dat is me wat veel daarom heb ik besloten om voor de merrie een bijrijdster te zoeken.
Dit leek me een goed moment daarvoor omdat ik toch wil dat er eerst vanaf de grond een band wordt opgebouwd dus tot die tijd kan ze worden gelongeerd, grondwerk mee worden gedaan, vrijheidsdressuur, werk aan de lange lijnen en wandelen.
Ik zie dat als een investering in het paard waar tegenover staat dat je ook straks wanneer ze wel gereden wordt geen bijdrage hoeft te betalen en de beschikking hebt over een perfecte dressuurbodem en mooi bos naast de deur.
Ik verwacht dan wel dat er lessen worden genomen bij mijn instructrice (klassiek) en dat ze ook echt volgens de klassieke wijze wordt gereden.
Ook heb ik in mijn oproep gevraagd om een ruiter niet zwaarder dan 65 kg omdat dit paard een korte rug heeft en er niet een zadel op past dat groter is dan 17 inch.
De reacties die ik kreeg op mijn oproep lieten mijn mond echt wijd open vallen, ik moest niet denken dat er voor mijn paard gezorgd zou worden zonder dat er gereden kan worden, kinderen van 14 jaar die haar wel eens even onder het zadel zouden beleren en zelfs iemand met een maatje meer die vond dat ik discrimineer...
Ligt dit nu aan mij?! Zijn er dan geen bijrijdsters die het juist leuk vinden om vanaf de grond een band op te bouwen en het hele proces van inrijden vanaf het begin mee willen maken? Is het rijden dan echt het aller belangrijkst, er zijn zoveel leuke dingen te doen met een paard buiten het rijden om.
Is het veel gevraagd om eerst een band op te bouwen met een paard om er vervolgens een gratis bijrijdpaard aan over te houden?
Door de reacties die ik tot nog toe kreeg denk ik er serieus over om mijn oproepen te verwijderen en haar weer in te zetten als fokmerrie waarmee ik zelf dan 2 keer in de week een buitenritje zal maken en waarmee mijn man werk aan de lange lijnen kan doen.
Mocht er hier iemand zijn die hetgeen dat ik vraag wel redelijk vindt en een hele fijne band op wil bouwen met een geweldige PRE merrie in het buitengebied van Hardenberg, dan hoor ik dat heel graag!


Ik heb zelf ook jaren lang voor een paard gezorgd waarbij ik niet kon rijden. Maar al die oefeningen die ik op de grond heb geleerd gebruik ik nu voor mijn eigen pony (getraumatiseerd). Ik heb toen een half jaar niet gereden, omdat dit paard er toen simpelweg niet aan toe was.. Ik heb enorm veel geleerd. Je moet de juiste tegen komen.. Er zijn echt wel mensen die dit willen doen hoor.. Ik heb zelf drie jaar voor het 'grondwerk' paard gezorgd.. Dus ze zitten er tussen. Ik deed voornamelijk Parelli. Al deze dingen heb ik nu ingezet voor mijn eigen paard. Daar ben ik haar enorm dankbaar voor..

Ik vind dat veel 'meisjes' een erg grote R hebben om het zo maar even te zeggen. Daarom heb ik er voor gekozen geen bijrijder te nemen, maar hem maar een dag extra vrij te geven.. Ik denk dat het mij meer gezeik op gaat leveren dan dat ik er profijt van heb.

Ischzjebel

Berichten: 7
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:25

Ik kruip weer eens onder mijn meelees steen vandaan. :wave:

Al een tijdje zocht ik een western gereden paardje, maar nergens te vinden in deze omgeving. Inmiddels rij ik eens in de week op een kleinschalige western manege een stuk verderop zodat ik toch nog kan blijven rijden. Wat ik nu toch wel begin te missen is de dingen om het rijden heen: het relaxte paardsnuiven en vanaf de grond kunnen werken. Helaas zijn er alleen maar mensen die iemand zoeken die serieus (dressuurmatig) aan de slag willen gaan.

Ik heb overwogen om dan een Engels gereden paardje te zoeken, echter heb ik in de periode van paardloos zijn ontdekt dat mijn lichaam het rijden best wel zwaar vindt. Wat het precies is, is nog onduidelijk. Dus eigenlijk blijft er dan alleen nog een verzorgpaard over. Een kleinere pony om mee te mennen lijkt mij ook een leuke uitdaging, dan leer ik ook weer een nieuwe tak van de sport, maar probeer dat maar eens te vinden. :roll:

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:59

Gizeppie, je leert daar ook heel veel van, met name om een paard goed te lezen, lichaamstaal.
En ik ben ook van mening dat je zo een betere band opbouwt met een paard dan vanuit het zadel, zeker wanneer je vertrouwen moet winnen.
Ik moet wel lachen om je laatste regel hoor, zo zijn ze gelukkig niet allemaal maar je hebt ze er idd bij.
Ik heb ook nog nooit een bijrijdster gehad, maar had in het verleden ook maar 1 paard, daar reed mijn vriendin op als ik echt niet kon en anders deed ik haar ook een dagje vrij, nu met meerdere paarden kom ik er niet onderuit, als ik er straks 3 onder het zadel heb dan wordt het wel veel wil ik het allemaal goed blijven doen.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:00

Lola96 schreef:
Narcomil schreef:
Dat klinkt inderdaad als een hele mooie kans! Ik moet alleen wel zeggen dat je advertentie (in ieder geval hier op bokt) misschien wat beknopt is. Als je het wat meer uitbreid met de informatie die je hier gepost hebt (vooral met betrekking tot de focus op klassiek), zal je denk ik eerder het soort mensen aantrekken waar je naar op zoek bent. Ik maak uit de reacties die je hebt gekregen op dat je ergens anders wel een meer uitgebreide advertentie hebt staan?


Klopt, ik heb idd een advertentie staan hier op Bokt, deze is idd beknopt, dat heb ik dan juist weer gedaan omdat een uitgebreidere oproep op FB die rare reacties veroorzaakte, ik was echt stomverbaasd.
En op de oproep op Bokt heb ik helemaal geen reacties gehad, misschien moet ik een tussenweg zoeken, hahaha, dank je wel voor de tip!
Ik ben niet perse op zoek naar een bepaald soort mens, ook iemand die nooit klassiek heeft gereden maar het wil leren is prima, zo lang het maar iemand is die een klik met haar heeft, verantwoordelijk met haar omgaat en net zo veel van haar kan houden als ik.




Ik heb jouw bericht op facebook zien staan, maar daar is niks mis mee met die oproep. Ik vind hem heel overzichtelijk en duidelijk. Een heel leuk bericht :) (ik ben zelf namelijk woonachtig in Almelo dus zie eigenlijk alles in de buurt.)

Ik zal mijn ogen en oren eens voor je openhouden :).

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:14

Golden Angel, heel graag, dank je wel!