Ik heb een bijrijder voor mijn welsh omdat ik er zelf echt te groot voor ben geworden en Valencia echt geniet als ze door een ruiter bereden wordt!
Heb ook heel lang zitten nadenken of ik wel een verzorgstertje wil voor Valencia, heb uiteindelijk toch besloten om het wel te doen.
Een 9-jarig meisje rijdt nu op haar, een lief meisje alleen echt hoe zal ik het zeggen? : een penny-meisje.
Valencia staat aan mijn huis, alleen de stallen, weides en de bak zijn niet in zicht.
Daarom ben ik maanden met haar mee gegaan om toch zeker van te zijn dat ze dingen niet doet die niet mogen en om haar af en toe een lesje te geven.
Eerst reed ze op vasten dagen, alleen omdat ze sport steeds op verschillende dagen kon hebben moest ze aangeven waar neer ze ging rijden. Ze mag 2 dagen in de week rijden daarnaast mag ze op alle dagen komen om eventjes te verwennen en te poetsen.
De afgelopen maanden ben ik niet meer met haar meegegaan om bij haar te gaan kijken, dit komt omdat ik het ontzettend druk heb met school enzovoort.
Ze mag vriendinnetjes meenemen alleen ze mogen er niet op rijden, 3 keer raden wat ze heeft gedaan.
Ze heeft er dus een vriendinnetje op laten rijden die 3x zwaarden is dan zijzelf, ik sprak haar erop aan dat ik het liever niet had. Alleen ze doet het nog steeds, laatst hoorde ik nog van een vriendin dat ze ze weer zag rijden samen. (de bak staat in het zicht van de weg).
Elke keer doet ze het weer, ik ben er laatst ook achter gekomen dat ze overal rond vertelt dat het haar pony is. Natuurlijk vindt ik dat niet erg, ze mag het best zeggen. Alleen ze moet juist niet andere meisjes op haar laten rijden.
Ze is ook niet eerlijk in haar 2 dagen in de week te verdelen, ze geeft soms gewoon niet aan wanneer ze gaat rijden! Laatst heb ik haar erop nog betrapt toen ik even naar mijn paarden ging, ze had van te voren niet geappt dat ze vandaag zou gaan rijden. Ik vroeg waarom ze het niet heeft gedaan en ze zei dat ze het wel had gedaan alleen het appje niet verzonden zou zijn.
Alleen dit smoesje hoor ik wel vaker van haar...
Ze denkt ook niet echt aan de pony als het snikheet is, zoals het weer van vorige week.
Zat ze gewoon op de pony een sprongetje te doen, ze pakt meerdere keren per dag Valencia in de wei en zet haar weer terug.
Ze heeft een Instagram account van Valencia, dus ik kan mee lezen wat ze heeft gedaan.
Vaak haalt ze eerst Valencia uit de wei, gaat poetsen opzadelen en gaat 30 minuten rijden. Dan weer op wei, uurtje later weer eruit laten, vrij laten spelen in de bak, weer terug zetten en na een tijdje wéér uit de wei halen en gaan springen. Dit had ze op haar Instagram van Valencia gezet, ik bedoel haal alsjeblieft 1 keer Valencia uit de wei. Je hoeft een pony niet elke keer te storen als die net in de wei staat...
Ik weet nu echt niet wat ik met haar moet doen, aan de ene kant heeft mijn pony gewoon een bijrijdertje nodig alleen aan de andere kant wil ik gewoon geen bijrijdertje meer hebben voor Valencia.
Ik denk dat ik ook het meisje niet meer op Valencia laat rijden, veel te vaak stelt ze mij weer teleur met wat ze doet. Ik wil een ouder iemand van ongeveer 13/14 alleen die zijn meestal te groot, dus ik zit een beetje in een dilemma...
Iemand tips? Ik hoor ze graag!

Heb jij ook problemen met je verzorger/bijrijder en heb je ook tips nodig zoals ik?
Vertel dan hier je verhaal

Regels:
- Wees aardig, in wat voor tips je geeft
- Mening mag natuurlijk, wel netjes houden
- On-topic houden asjeblieft
Ik wil namelijk niet dat dit topic een slotje krijgt!
EDIT:
Voordat jullie je allemaal gaan afvragen wat de ouders vinden ervan dat ik haar zonder mijn toezicht laat rijden:
Haar ouders zijn een beetje bevriend met de mijne, zo heb ik dus haar ontmoet.
De ouders zijn er van overtuigd dat ze heel goed met verantwoordelijkheid kan om gaan en altijd aan de afspraken houdt. Ook al zeg ik er iets over aan de ouders, dan voelen zich meestal wel aangevallen omdat ik haar dochter niet vertrouw.
Ja af en toe check ik haar wel, of alles goed gaat. maar meestal ga ik dan na een paar minuten al weer weg.