Ik begon mij af te vragen. Stel ik zou ooit een verzorger of bijrijder willen om welke reden dan ook, wat voor eisen zou ik dan stellen? En toen werd ik wel benieuwd wat andere voor eisen zouden stellen. Ook handig natuurlijk, want stel je denkt ergens niet over na.. Dan lees je het hier en denk je 'goh, niet bij stil gestaan!'

-Als nummer 1 zou ik denk ik hebben dat diegene gewoon bezig wilt zijn en consequent is. Want hij probeert maar al te graag uit en als je maar 1 verkeerd dingetje toestaat. En dat kunnen vrij 'onschuldige' dingen zijn.. Dan ben je de sjaak. Het is een lieverd, maar geen dood paard dat altijd maar stom achter je aan sjokt.
-Ook (zeker nu, hij is 2) vind ik het belangrijk dat de persoon ervaring heeft met jonge paarden of het heel graag wilt leren.
-Door zijn leeftijd het rijden absoluut niet op nummer 1 heeft staan.
-En kwa leeftijd toch wel minimaal 12 of 14 jaar. Is ook maar per persoon verschillend natuurlijk.
-Iemand die komt. Nou hoef je niet te komen in de stromende regen, onweer of storm. Want dat doe ik zelf ook niet. Ik hoef niet ziek te worden en met storm en onweer? Lijkt mij niet al te veilig. Maarja, je leest het wel vaker.. Denkt iemand gevonden te hebben en dan.. 3 keer later zie en hoor je diegene nooit meer.
Maarja verder? Ik zou het niet zo snel kunnen bedenken. Ook omdat ik geen verzorger zoek op het moment. Maarja, wie weet over een jaar en dan is het misschien toch handig dat je niet op het laatste moment van alles moet bedenken.
Brand maar los!
En als ze komen om jouw paard echt beweging te geven, moeten ze inderdaad betrouwbaar zijn en komen op de afgesproken tijden.
) meld het dan.