Keuzes maken.. Stoppen?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Annet_Dottie

Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 10:55

Hallo allemaal,

Sorry ik ben niet zo goed in titels voor topics.
Sinds 2,5 maand heb ik een leuk verzorg/bijrijd paardje , het begon allemaal zo leuk maar nu zit ik toch echt heel erg in twijfel of ik wel door wil gaan.

Ik zal zo duidelijk mogelijk proberen de situatie uit te leggen ;
Het gaat hier om een pittige d-pony van 18 jaar, die sinds vorig jaar zomer stil gestaan heeft, de eigenaresse doet er helemaal niks meer mee, wil dit ook niet en heeft de tijd er ook niet voor, als laatste heeft een meisje die inmiddels haar eigen paard heeft op de pony gereden maar omdat ze zelf een paard kreeg stopte ze hiermee, hierna is de pony gewoon op het land gezet en word er verder naast door de stalhouders niet naar om gekeken.
Ik zocht 2,5 maand geleden weer een bijrijdpaardje omdat ik het gewoon met paarden bezig zijn mis en de eigenaresse stuurde mij een bericht waarin ze zei dat ze er niet zomaar iedereen op zet omdat ze aardig pittig en onvoorspelbaar is, verder was het in de beschrijving exact hoe mijn eigen pony ook was en leek het mij een leuke uitdaging.
Een keer afgesproken op stal voor een kennismaking en wat een leuke pony, was ook oprecht blij om ons te zien en ging makkelijk mee, ondanks dat de eigenaresse mij verteld had dat ze zich moeilijk laat vangen..
Intussen begon ik dus verder het gesprek over hoe het nou allemaal zit waarom zij er niks mee doet en waarom ze er dan voor kiest de pony te houden, hier had ze haar redenen voor, waar ik mijn vraagtekens bij blijf houden maar dat is haar keuze, eerlijk tegenover de pony vind ik het niet, deze was overduidelijk blij weer in handen te komen en aandacht te krijgen.

Hierna kon ik mijn eigen gang gaan, ik mocht komen wanneer ik wou , als ik af en toe even liet horen hoe het ging was het prima maar ook dan altijd een ongeinteresseerde reactie terug, ik was zelf na een paar weken al enthousiaster over het beestje dan zij zelf.. De eerste keren was er niet echt een weg mee te bezeilen was ze alleen maar bezig met "ik wil terug naar de wei" en vond ze het maar vreemd allemaal, maar na een paar keer werd ze eigenlijk veel sneller dan verwacht een stuk rustiger en zag je haar ook echt ontdooien, een vrolijkere uitstraling krijgen en ook de eigenaresse zei al snel na wat foto's te hebben gestuurd "ze ziet er blij uit!".

Ik merkte al snel dat de pony niet zoveel had met grondwerken en wandelen dus besloot ik haar zadel er eens op te leggen, uberhaupt om te kijken of deze nog past en vooral om te kijken hoe ze er op zou reageren, ze stond los in de stal maar zette geen stap. Het zadel lag vreemd naar mijn idee maar ik als geen expert op dat gebied heb er geen verstand van, 2 stalgenootjes gevraagd die ook zeiden er klopt iets niet. Prima daar was voor mij de beslissing genomen, ik stap hier niet op voordat ik weet of hij past. Contact opgenomen met de eigenaresse om te overleggen of ik een zadelcheck mocht laten doen, met frisse tegenzin mocht dit uiteindelijk toch, en hier bleek dit zadel niet eens een klein beetje te passen, als de eigenaresse zelf nog wel gereden had was de pony haar hele rug nu waarschijnlijk naar de knoppen.. Ik schrok hier toch wel van en appte gelijk de eigenaresse die er eigenlijk niet eens op reageerde, ze had het zadel van een kennis gekocht en die had "er wel verstand van" en zei dat het pastte dus had ze hem maar gekocht. Ook hier weer een moment dat ik dacht en het welzijn van je paard??
Hierna heb ik gelijk het zadel te koop gezet en deze was in no time verkocht, toen nog een nieuw zadel, ik had aangeraden gekregen voor boomloos te gaan kijken ivm de vreselijk moeilijke rug (en mijn niet al te kleine billenpartij), dit had ik gezegd en dat was allemaal wel prima. Verder geen feedback van wat zij wou laat staan een budget, zij zou het zadel betalen dat was alles wat er afgesproken was. Communiceren is/was zo moeilijk dat als ik wat vroeg ik een week later pas reactie kreeg dus ik ben zelf maar gaan zoeken en gaan kijken. Snel had ik een zadel gevonden, een barefoot maat 2. Leek me wel wat, in combinatie met de zadelpasser weer afspreken zodat die gelijk kon kijken of dit wel goed lag. Vervolgens de eigenaresse vragen, ik heb een zadel gevonden kost zoveel wat vind jij? Ja is wel veel. Maar verder geen feedback.. "doe maar dan". Nou oké, proberen te regelen maar gezien de vage communicatie allemaal werd het een ingewikkeld verhaal waarop de verkoopster eigenlijk afhaakte, die vond dat ik het eerst maar moest kortsluiten met de eigenaar maar dat lukte dus allemaal niet echt..
Om een lang verhaal kort te maken, al met al ben ik zo'n 5/6 week aan het zoeken geweest naar een zadel, de een naar de ander zei last minute af, de zadelpasser liet me vervolgens zitten waardoor ik zelf moest beslissen en eigenlijk een (Voor mij) te klein zadel bleek te hebben gekocht. Inmiddels had ik er 2 keer hooguit 20 minuutjes op gezeten. Dit zadel ook weer verkocht en toch weer op zoek naar de maat 2, hier opnieuw last minute iemand die af zei ivm gedoe op het werk, vervolgens was er ineens geen nieuwe afspraak mee te maken en kon ze hem wel verzenden, dat wou ik niet dus weer verder zoeken. Ik heb zo ontzettend lopen stressen om een zadel te vinden en door gebrek aan feedback/communicatie van de eigenaresse liep ik mezelf voorbij terwijl ik veel belangrijkere dingen aan mijn hoofd had.
Uiteindelijk is het gelukt en is er een zadel.
Nu ben ik dus 2,5 maand verder en heb ik 4 keer op haar rug gezeten waarvan 2 keer met zadel passen en 2 keer erg kort.

De eigenaresse zette haar pony neer als ontzettend pittig en niet voor iedereen geschikt, ik weet niet welke pony zij voor zich heeft maar deze pony is wel iets pittig maar iedereen kan hier zo mee weg rijden, ze gaat niet met je aan de loop. Dit was volgens haar ook een van de redenen waarom de pony niet verkoopbaar is.. Heeel raar.

We zijn dus 2,5 maand verder, ik heb een ontzettend leuke klik met de pony en zie ook echt vooruitgang, maar de communicatie met de eigenaresse en de manier waarop het allemaal gaat staat mij eigenlijk ontzettend tegen, ik heb hier echt problemen mee. Vooraf zei ze tegen mij ik ben allang blij als er wat met de pony gebeurd, nu ik inmiddels even bezig ben en me begin te hechten zegt ze ineens ik wil wel dat je straks gaat mee betalen, iets wat ik vooraf heb aangegeven niet de mogelijkheid toe te hebben. Uiteindelijk heb ik haar gevraagd wat ze dan wil ongeveer aan een bedrag waar ik ook de opmerking bij kreeg ik wil niet meer dan zoveel in de maand kwijt, dan zit ik het nog wel even uit voor zo lang als ze nog leeft. Eigenlijk komt het er dan dus op neer dat ik mee moet betalen zodat zij haar pony kan behouden waar ze niks mee doet en totaal niet naar om kijkt. Het liefste probeer ik haar aan het verstand te brengen dat die pony niet gelukkig is met stil op de wei staan, dat ze nog hartstikke graag wil werken en dat ze even niet aan zichzelf moet denken maar aan de pony.

Al met al heb ik nu in 2,5 maand dus 4 keer gereden waarin ik er achter ben gekomen dat dit voor ons beide weer opbouwen en wennen en balans vinden word (dus les erbij), hier gaat dus ook nog wel weer aardig wat tijd overheen..
Van de 2,5 maand heb ik 5/6 week lopen stressen om een zadel en tussendoor ook nog lopen stressen om het feit dat er niks aanwezig is en ik dus geen longeerlijn of poetsspullen heb/had, poetsspullen heb ik inmiddels zelf gekocht verder is er nu simpel gezegd alleen een hoofdstel en zadel, de pony liep met een half verrot halster om dus ik heb ook zelf maar een fatsoenlijk halster (met zacht bontje) gekocht omdat ze die dus 24/7 om moet hebben "omdat ze zich lastig laat vangen"(???).
Over het algemeen geniet ik oprecht van de pony maar gaat er nog aardig wat werk in zitten de conditie weer op te bouwen en het rijden goed te krijgen (dit ligt ook deels bij mijzelf) om de communicatie tussen paard en mij goed te krijgen ook. Hier wil ik best mijn tijd en moeite in steken, maar de communicatie (en de klik) met de eigenaresse is ver te zoeken, dit brengt mij juist alleen maar onrust en vind ik oprecht vervelend want goed contact met de eigenaar vind ik net zo belangrijk als een klik met het paard, de klik met het paard is er, maar met de eigenaresse niet. 50/50 nu dus eigenlijk.
In combinatie met andere dingen in mijn leven die spelen wil ik graag lekker met een paardje bezig zijn wat ontspanning is, en niet waar ik nu in 2,5 maand tijd al voor de helft meer stress dan plezier er in heb gehad. Ook heb ik gevraagd wat de eigenaar wil gezien ik geen financiele bijdrage kan leveren of dat voor haar een must is.. Hier heb ik inmiddels nog steeds geen antwoord op gekregen wat bij mij ook weer stress veroorzaakt, wees gewoon duidelijk wat wil je en wat verwacht je van me, maar dat krijg ik niet, zelfs niet als ik er om vraag.

Dit knaagt zo aan mij dat ik alleen al hier door er geen zin meer in heb, alleen gaat het mij ook grotendeels om de pony, en vind ik het idee vreselijk dat als ik nu besluit te stoppen dat de pony waarschijnlijk voor de rest van haar leven weer stil komt te staan op het land want een andere bijrijdster zoeken of verkopen doet de eigenaresse niet, dat heb ik ook van andere mensen al wel gehoord die ook verbaasd waren dat ze haar nog niet verkocht had of een andere verzorgster had gezocht, die zijn ook blij dat er weer iemand naar om kijkt en ik vind dat niet meer dan normaal, als je dat niet wil of doet moet je geen dier nemen in mijn ogen. De pony wil zo graag, zou makkelijk verkocht kunnen worden, kan springen, kan prachtig dressuurmatig lopen, kan buitenritjes is dit ook gewend, heeft cross gedaan vind dat leuk, is hartstikke verkeersmak, maar ze besluiten dan om haar maar stil te zetten omdat ze er zelf geen zin/tijd meer voor hebben..
Ik ga mezelf voor de gek houden als ik met een grote plastic smile door ga en doe alsof er niks aan de hand is terwijl het gebrek aan communicatie en een klik met de eigenaresse echt ontbreekt. Maar het knaagt vreselijk dat wetende als ik stop ze weer net zo hard stil komt te staan. Ik heb nu gezien dat deze pony echt graag wil werken, maar ben bang dat ik de eigenaresse dit echt niet aan haar verstand kan brengen..

Sorry voor het ontzettende lange verhaal maar ik loop hier inmiddels ook al wel 2 week mee en kan er geen kant mee op.. Paarden is voor mij plezier, rust en ontspanning, maar in deze situatie wisselt het af tussen leuk en ontspanning en een hoop (te veel) stress..
Wat moet ik doen??

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:20

Waarom zou het vreselijk zijn als de pony op de wei staat en niet werkt?
99,9% van de paarden vermaken zich prima op de wei in een vertrouwde kudde.
Ik heb nog geen paard gezien die, wanneer je het hek van de wei open doet, rechtstreeks naar de poets/zadelplaats loopt om opgezadeld te willen worden.

Maar schijnbaar klikt het niet tussen jou en de eigenaresse, ik zou ermee stoppen, dit gaat steeds meer irritatie opleveren.

[o]

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 16:18

cobiie schreef:
Waarom zou het vreselijk zijn als de pony op de wei staat en niet werkt?
99,9% van de paarden vermaken zich prima op de wei in een vertrouwde kudde.
Ik heb nog geen paard gezien die, wanneer je het hek van de wei open doet, rechtstreeks naar de poets/zadelplaats loopt om opgezadeld te willen worden.

Maar schijnbaar klikt het niet tussen jou en de eigenaresse, ik zou ermee stoppen, dit gaat steeds meer irritatie opleveren.

Er is nog altijd wel een verschil tussen wat menselijke aandacht of gepakt worden om te gaan rijden of omdat ze dat willen, ik kom er nu 2,5 maand en heb 4 keer gereden ben verder met leuke dingen bezig geweest, de pony echt weer laten wennen aan aandacht meer dan binnen gehaald worden en buiten gezet worden en tussendoor een aai over je bol. Zoals in de OP ook staat zie ik de pony nu wel 10 keer beter in zijn vel/vacht zitten en 10 keer beter uit haar ogen kijken dan de eerste 3 keren dat ik er kwam en ik ben niet de enige die dat ziet. Deze pony is manege pony geweest heeft ponykampen gelopen alles werd bedolven onder de aandacht en staat nu sinds 1,5 jaar in een kudde waar ze ook nog eens het buitenbeentje is waar eigenlijk niet naar haar omgekeken word.
Ik laat de pony ook niet "werken" maar laten werken zoals jij zegt of een beetje liefde en aandacht geven zit voor mij een heel verschil tussen. Maar misschien is dat hoe ik het zie en geldt het voor anderen niet maar in mijn ogen verdiend elk dier liefde en aandacht, als ze nou niet anders gewend was en het oprecht niet leuk zou vinden weer in handen te komen had ik er geen probleem mee gehad..
Bedankt voor je reactie en feedback!

quickie

Re: Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:35

Je betaald nu niks en eigenaresse betaald een nieuw zadel voor jouw. Uit je bericht krijg ik de indruk dat je het ook erg vind dat je spullen hebt aangeschaft voor jouw plezier. Pff zou daar als eigenaar niet blij van worden. Je mag alles als je de eigenaar af en toe ff update. Beter kun je niet krijgen. Over wel niet betalen die onduidelijk lijkt mij inderdaad erg vervelend, maar zo negatief als jij doet ook met ik heb nog maar 4 keer kunnen rijden pff. Je hebt nu zadel en alles. Zou echt pissed zijn als ik een ander zadel kocht wat iemand wil hebben en dan zegt neeh leuk dat je hebt betaald doeeeeg

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 18:10

quickie schreef:
Je betaald nu niks en eigenaresse betaald een nieuw zadel voor jouw. Uit je bericht krijg ik de indruk dat je het ook erg vind dat je spullen hebt aangeschaft voor jouw plezier. Pff zou daar als eigenaar niet blij van worden. Je mag alles als je de eigenaar af en toe ff update. Beter kun je niet krijgen. Over wel niet betalen die onduidelijk lijkt mij inderdaad erg vervelend, maar zo negatief als jij doet ook met ik heb nog maar 4 keer kunnen rijden pff. Je hebt nu zadel en alles. Zou echt pissed zijn als ik een ander zadel kocht wat iemand wil hebben en dan zegt neeh leuk dat je hebt betaald doeeeeg

Ja pfff, naar mens ben ik eigenlijk he poeh hee.. Misschien moet je even de tekst beter door lezen en pas oordelen als je iets ook echt weet of de moeite hebt genomen het te vragen...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:12

quickie schreef:

_/-\o_

Ik krijg zelfs penny meisjes gevoelens erbij. Ik zou als eigenaar echt klaar met je zijn.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 18:20

Lienek schreef:
quickie schreef:

_/-\o_

Ik krijg zelfs penny meisjes gevoelens erbij. Ik zou als eigenaar echt klaar met je zijn.

Hahah okeee :') Top, bedankt voor je feedback en antwoord op de vraag waarom ik het hele topic geopend heb he :') Ik heb 5 jaar zelf een paard gehad dus gelukkig weet ik wat het allemaal kost etc. Een nieuw zadel kopen VOOR MIJ notabene, is het mijn paard ofzo? Ik zat zelfs nog in "proeftijd" toen dit gebeurde , we hebben pas hierna besloten dat ik eerst nog wel verder zou gaan en ook zou gaan kijken hoe het rijden etc ging. Nou goed ik ben hier al wel weer klaar mee, zal m'n eigen topic ontstippen kunnen jullie lekker gal spuwen.. Erg jammer ik vraag serieus en normaal om advies

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:24

Je hebt je keuze toch al gemaakt zag ik op de bokt markt.

Als je zo klaagt en na 4 keer rijden al twijfelt dan stop je er mee.
Wat had je verwacht? Dat mensen het met je eens zijn terwijl je een fijne plek hebt?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:32

Ik moet ook wel zeggen dat je het allemaal redelijk negatief ziet. Je kunt het toch ook anders bekijken? Je hebt nu een pony waar je mee mag doen wat je wil. Eigenaar moeit zich niet, laat je lekker begaan, je komt wanneer je wil, je moet alleen af en toe een appje sturen. De eigenaar geeft je zelfs een compliment naar aanleiding van foto's die jij haar stuurt.

Je vraagt een zadelcheck, dat krijg je.
Je wilt het zadel verkopen, dat mag je.
Je vraagt een nieuw zadel, dat krijg je.
En dat allemaal in amper 2 maanden dat je bijrijder bent. Ik denk dat weinig eigenaren dit zomaar zouden doen.

Waarom stress je van een kapot halster, waarom stress je van een zadel dat niet past? Je hebt 5 keer het woord stress in je tekst gebruikt. Dit zijn toch geen dingen om over te stressen?

Ik vrees dat je jezelf gek aan het maken bent. Dat je wilt dat alles zo gaat zoals jij dat wilt. Dat is best wel logisch, je bent eigenaar van een paard geweest, dan heb je alle touwtjes in handen. Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijker is om terug naar de rol van bijrijder te gaan, maar ik zou me niet constant zo druk maken.

Pik er 1 situatie uit: Jij vindt het halster verrot, dus jij koopt voor jezelf een mooi halster met zacht bontje. Wees daar blij mee, wees gelukkig, 'pony, kijk wat ik voor je heb, een mooi nieuw halster, fijn he?'

Wil je dit echt niet. Wil je een betrokken eigenaar die iedere keer langs de bakrand staat wanneer jij rijdt, die zelf ook nog op het paard rijdt, die meer betrokken is en binnen de 5 minuten op berichtjes reageert, dan zul je een andere bijrijdpony moeten zoeken. Want dat heb je op dit moment dus niet. Dat is niet erg, op ieder potje past een dekseltje, maar dat maakt van de eigenaar van deze pony geen slecht mens of een slechte paardeneigenaar en dat is wel een beetje hoe je haar hier nu afschildert.

Om even minder netjes te blijven (maar ik hoop dat dit je helpt om het even van een andere kant te zien): stel dat jij nog maar 2 maanden mijn bijrijder zou zijn. Ik laat je volledig vrij in wat en wanneer je het doet. Ik laat op jouw vraag de zadelpasser meermaals komen en koop uiteindelijk zelfs een nieuw zadel voor jou terwijl ik zelf niet meer rijd. Als ik dan dit verhaal op Bokt zou lezen, dan zou dat meteen het einde van onze samenwerking betekenen.

Mijn tip: bekijk het positiever en als je toch niet met elkaar klikt, maakt dat de ene persoon geen slechtere paardenliefhebber dan de andere.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 22:50

Jeetje mina zeg.. Ik heb volgens mij echt iets heeeel anders geschreven dan wat jullie allemaal lezen. Sorry hoor maar als je mij alleen maar neer wil zetten als ondankbaar en negatief reageer dan niet. Alles wat hier beweert word is gewoon niet waar. Ik stress niet om een kapot halster het halster was niet kapot maar wel half versleten en ik was verbaasd dat ze geen schuurplekken had hiervan dus ik koop een nieuw halster en kom daar en ben blij kijk pony mooi nieuw halster. Ik heb zelf overlegd met de eigenaresse over het zadel en de kosten, uitgelegd zelf momenteel krap te zitten maar als ze het een probleem vind ik best van mijn vakantiegeld een deel alsnog wil mee betalen dit wou ze niet, ik heb zelf de 2e zadelcheck betaald, ik heb zelf de reiskosten betaald van de vrouw die het zadel kwam brengen, nee dat noem ik niet omdat het anders een weet jij het hoelang verhaal word en dat is het zo ook al plus die informatie doet er niet toe als ik vraag om advies in het algemeen, maar uitgerekend die nu even kort beschreven dingen worden er uit gepikt en word ik op aangevallen. Ik heb de eigenaresse ook gezegd dat ik het niet als vanzelfsprekend zie dat ik gratis haar paard doe en dat zij dan ook een zadel moet betalen en hierbij aangegeven dat ik graag hoewel ik niet veel heb her en der wat bij wil dragen zoals hoefsmid, nodige spullen het belangrijkste in de toekomst misschien een nieuw hoofdstel etc. Zij stond er zelf op dat zij het zadel zou betalen en vond dit echt geen probleem en ik vind dat niet vanzelfsprekend dus heb oprecht mijn dank en waardering daarin ook uitgesproken.
De eigenaresse is een ontzettend lieve meid en ik zet haar absoluut niet neer als een slechte eigenaar, ik ken het verhaal er achter maar dat zet ik hier ook allemaal niet neer of wel? Ik heb begrip voor haar en het is haar keuze, een echte paardenliefhebber is ze niet meer en dat zegt ze zelf ook. Ik weet dat zij het beste voor de pony wil en ook daarom verkoopt ze haar niet en doet ze het liever zo, dat is nogmaals haar keuze maar niet hoe ik het zou doen en niet wat ik het beste vind voor de pony maar ik zeg nergens dat dat haar een slechte eigenaar maakt.

Verder is dit mijn laatste reactie hier ik laat me niet totaal afschilderen als een boeman ik wou oprecht advies en vroeg daarom helaas is het meer nodig om even duidelijk te maken hoe ondankbaar ik ben, sorry maar dan heb ik echt wel even betere dingen aan mijn hoofd dan constant voor me zelf op te moeten komen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:09

De eigenaar kan je niet veranderen. Maar als ik het goed begrijp dan vindt je het vooral vervelend dat de communicatie niet lekker loopt en dat de eigenaar niet echt geïnteresseerd is?
Als dat klopt dan zul je toch moeten kijken of je dat kan loslaten want dat zal niet veranderen of toch op zoek gaan naar wat anders. Maar daar zou ik heel goed over nadenken. Ondanks dat voor jouw de communicatie niet lekker loopt denk ik wel dat je hier veel plezier van kan hebben. Een eigenaar die niet in je nek loopt te hijgen is toch ook fijn en dat zul je niet snel weer vinden.
Nadeel is natuurlijk wel dat je waarschijnlijk bepaalde frustraties blijft houden omdat je beiden toch een andere visie hebt over wat goed is voor het paard.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:17

Ts volgens mij heb je nog een topic lopen over problemen met communicatie, verwachtingen en jouw onbegrepenheid.

Kennelijk heb je wel plezier met dit dier. Maak lol met je knol. Hou de eigenaar op de hoogte en verwacht gewoon niets terug. Krijg je reactie, Is het leuk. Geen reactie? Je had nog steeds lol met je knol.

Geeft de eigenaresse aan dat je moet gaan betalen, maar niet hoeveel dat Is? Geniet gewoon van het paard en zodra ze (ooit?) een keer een bedrag noemt, kun je dan verder onderhandelen of overleggen.

Het zou voor jezelf denk ik een stuk rustgevender zijn als je niet alles als aanval of op jezelf betrekt.

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit... al is het maar strooigoed

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:49

de stress om het zadel heb je al gehad... waarom dan nu stoppen en niet juist nu gaan genieten dat je eindelijk lekker aan de gang kunt? Je hebt toch niet voor niets al die moeite gedaan een passend zadel te vinden/regelen?

pony is leuk...
eigenaar laat jou vrij en staat je niet op je vingers te kijken...

nu nog geen bijdrage

ga lekker rijden en bekijk wat voor bijdrage je zou kunnen en vooral ook willen missen.
komt de eigenaresse er weer op terug dan kun je die grens aangeven.

Wil je niet verder voor je duidelijkheid hebt moet je ook voor jezelf besluiten wt je wel of niet wilt wat betreft bijdrage, en hoe hoog. Dan kun je dat melden en vraag je duidelijkheid voor in elk geval het komende jaar. Er kan altijd iets veranderen maar het scheelt je stress wanneer je weet dat je voor langere tijd een bepaalde afspraak maakt.

Succes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:05

Waarom zie je het meteen als een aanval wanneer ik je een andere kijk op de dingen probeer te geven?
Waarom word je iedere keer zo kwaad wanneer mensen een andere mening over iets hebben?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:14

Ik zou als eigenaar not amused zijn als ik dit over mezelf terug moest lezen op Bokt.
Een kind dat een nieuw zadel vraagt wat ook voor haar gekocht wordt en dan alsnog over eigenaresse roddelt met stalgenoten omdat de pony 'verwaarloosd' wordt.

Alleen al de eerste regel over het houden van de pony... :=
Stel je voor dat ze de pony van haar overleden vader heeft gekregen en zij lichamelijke kwalen heeft waardoor ze er niet meer op durft. Diertje heeft dan misschien wel heel veel emotionele waarde voor haar en daarom kan ze het niet over haar hart verkrijgen. De stalling wordt betaald, pony staat lekker op de wei. Ik zie hier geen verwaarlozing.. :n

Misschien moet je even een keer face to face met haar praten. Krijg je meteen antwoord op al je vragen. :)

Fie <3

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:18

Annet_Dottie schreef:
Jeetje mina zeg.. Ik heb volgens mij echt iets heeeel anders geschreven dan wat jullie allemaal lezen. Sorry hoor maar als je mij alleen maar neer wil zetten als ondankbaar en negatief reageer dan niet.

Misschien hè, ligt het niet aan de ontvangers maar aan de zender van de tekst.
Leermomentje???

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:34

Hier staan ze ook hoofdzakelijk gewoon in de wei te staan, als we 4 keer per jaar rijden is dat best veel.
Een verzorgster zou best welkom zijn om ze wat aandacht te geven maar het blijft een lastig groepje paarden als je ze niet kent. Zo heeft er al eens een een paar ribben gebroken bij iemand (waar we dus niet bij waren en we niet precies weten wat er is gebeurt).
Dus ik zou ook niet zo happig zijn op te zelfstandige meiden.

Kwa zadels is het hier dus ook een beetje lastig. Deze zijn op maat gemaakt toen ze nog gewoon in training stonden, en passen nu dus niet perfect. Echter hebben ze er niet zo veel last van en als het verschil heel groot is krijgen ze er een bontje bij ofzo.
Maar als een verzorgster dan meteen zou beginnen over een ander zadel dan zou ik daar niet zo blij mee zijn. Als ze dan wat meer gereden worden komen de spieren wel weer en past het zadel ook weer.
Al hebben we laatst nog een boomloos zadel gekocht voor de warmbloeden eventueel en voor ons trekpaard die ik nog zadelmak moet maken.

Probeer jezelf niet te erg op te dringen bij de eigenaar, ze zal vast wel een reden hebben voor wat ze doet en ja, dat kan heel anders zijn als dat ze jou verteld maar dan gaat het je gewoon niets aan ;)
Je kunt ook niet in d'r portemonnee kijken dus misschien probeert ze de uitgaven ook een beetje te beperken.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:36

TS wat is nu eigenlijk het probleem, dat komt niet duidelijk naar voren. Wat verwacht je van de eigenaar? Ik zou gewoon eens afspreken om e.e.a. face to face te bespreken, ook over die bijdrage. Want ik snap best dat het vervelend is als dat ineens wordt gevraagd terwijl jullie daar niets over hadden afgesproken in het begin. Succes !!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:38

Ik zeg niet dat je overdrijft, maar in mijn ogen lijkt het allemaal wat overtrokken.
Hoezo is de eigenaresse niet begaan? Ze zoekt toch een verzorgster, en ze koop notabene een nieuw zadel omdat jij zegt dat dit nodig is. Dat vind ik nogal wat!

En wat is een verrot halster? Hier hebben sommige pony's ook halsters om die net zo oud zijn als de pony's zelf (lees 30+).

Maar als ik je verhaal zo lees kun je beter stoppen, ik lees veel frustratie.

Ik denk niet dat de pony het heel erg vind om stil te staan en dagelijks in de wei te moeten lopen.
Natuurlijk zijn er paarden bij die graag werken, maar ze zijn er niet voor geboren en paarden denken niet zoals wij mensen.
Of ze direct aandacht van mensen nodig hebben weet ik ook niet, als ze op de paddock zou staan zonder onbeperkt voer, ja dan wel. Maar op gras, neh denk dat er genoeg te doen is. Pony heeft zn natje en zn droogje :)

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar waarom heb je geen eigen paardje meer. Geen optie?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:17

Ik heb voor mijn bijrijdpaard inmiddels ook alle spullen zelf, tot zadel toe inderdaad. Vind ik ook normaal: ik wil rijden dus ik koop/vervang spullen. Blijven wel mijn spullen natuurlijk.

Verder zijn ze ook heel makkelijk en ik vind dat juist echt super zoveel vrijheid. Topmensen!

Ik vind dat je wel erg veel verwacht...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 15:03

Ik ben bang dat ik in de OP niet duidelijk genoeg ben geweest en te duidelijk geweest over de situaties waar jullie dan dus een beeld van schetsen terwijl er eigenlijk net niet genoeg informatie staat om een beeld te schetsen dus het komt er op neer dat als ik het hele verhaal letterlijk in de OP had moeten zetten dat ik een hele pagina vol had kunnen typen, hierdoor begrijp ik dat er verwarring ontstaat dus vooral in het onderste stuk in deze reactie kan je het beste lezen/begrijpen wat mijn punt een beetje is met het hele verhaal stoppen of doorgaan, keuzes maken. Ik ben zelf iemand die heel erg baad heeft bij duidelijkheid en goede communicatie, en ik wil echt niet als een zeikwijf over komen dat ik een verwend rot mens ben maar ik hecht waarde aan eerlijkheid duidelijkheid en communicatie, zelf heb ik ook moeite met communicatie soms in mijn privé leven dus is duidelijkheid misschien extra belangrijk. Momenteel is er met de eigenarsse 0,0 communicatie en 0,0 duidelijkheid. Dat brak mij een beetje op en daarom wou ik ook deels mijn verhaal even kwijt. Blijkbaar de verkeerde punten benadrukt en het hoofd punt wat mijn vraag is te weinig benadrukt en zelf dus niet duidelijk geweest. Verdere verwijten dat ik beweer dat de eigenaresse haar pony mishandeld verwaarloosd of schelden of kleineren gaat mij echt veel te ver en maakt mij oprecht verdrietig want zo wil ik het absoluut niet neer zetten en ik weet waarom de eigenaresse de pony houd en niet weg wil doen dus zal ik nooit zeggen dat zij de pony verwaarloosd.

@Tyrcanol ze zocht geen verzorgster, ze kwam per toeval mijn bericht tegen en heeft mij ook eerlijk verteld dat ze er wel eens aan gedacht heeft maar geen tijd/zin heeft om een verzorgster te gaan zoeken gezien de tijd die het kost en omdat er meer "penny meisjes" zijn die een verzorgpony zoeken, of anderen die zich nog niet alleen kunnen redden bijvoorbeeld. En omdat zij simpelweg geen tijd heeft om er te komen was dat voor haar niet mogelijk om bewust te gaan zoeken naar een verzorgster. Ik zeg niet dat het nodig is een nieuw zadel te kopen ik heb haar aan gegeven dat ik en stalgenootjes twijfelden aan hoe het zadel lag en dat ik het liefste dat zou willen nakijken, heb het eerst nog geprobeerd via een kennis van mij en haar nog gevraagd of zij iemand kent met echt er verstand van zodat het geen geld zou kosten en heb uiteindelijk de goedkoopste zadelcheck ooit kunnen vinden waardoor ze daar akkoord mee gegaan is het was geen 80 euro zadelcheck ofzo dat gaf ze ook aan dat ze dat niet wil dus ze geeft echt wel aan wat zij wel en niet wil.
Het zadel is ook allemaal in overleg gegaan en heb ik ook aangegeven dat het voor mij niet vanzelfsprekend is dat zij even een nieuw zadel bekostigd terwijl ik er op rij alleen dat mijn portemonnee het momenteel niet toe liet om mee te betalen (gaat verder niemand wat aan hoe of wat) maar heb ik bij gezegd dat ik best zodra ik vakantie geld krijg (eind deze maand dus) alsnog een deel wil mee betalen en zodra ik wat kan missen best eens wat extra uit wil geven of haar toe wil schuiven maar dat ik het (sowieso) ook geen probleem vind om eens de hoefsmid te betalen omdat ik het nogmaals niet vanzelfsprekend vind dat zij alles maar ophoest financieel en ik de lolletjes er van mag hebben , ik weet zelf al te goed wat een paard kost dus dat is het probleem niet, als ik het geld had had ik er ook op gestaan om haar geld te geven maar zij wou dit perse niet en vond het prima als ik af en toe eens de hoefsmid mee betaalde.
Een paar week later kwam ze er alleen dus ineens mee dat ze over een tijdje wel een financiele bijdrage per maand wil + af en toe hoefsmid ook dat begrijp ik maar ook dat is nog niet zo makkelijk in mijn situatie en dat had ik dus wel iets eerder willen weten :)
Een verrot halster moet je niet al te letterlijk nemen hoe ik dat zeg ;) Het halster was oud en haar eigenlijk zelfs te klein en ik was verbaasd dat ze 24/7 met zo'n halster loopt en nergens daar plekken van had. Ik had geen nieuw halster hoeven kopen maar voor de lol rond speurend bij de epplejeck kwam ik het tegen en dacht ik nou dat andere halster mag wel eens vervangen worden laat ik die pony even verwennen met een halster die voor haar misschien ook wat prettiger zit gezien ze die 24/7 om heeft. Als de eigenaresse had gezegd dat hoeft niet hou haar het huidige halster maar gewoon om had ik het halster terug gebracht, doe ik niet moeilijk over maar de eigenaresse vond het ook lief dat ik er zo aan gedacht had en zij ook dit zit vast een stuk fijner, vervolgens kwam ik er ook nog achter dat het andere halster officieel van de stalhouders was omdat de pony niet eens een eigen halster had. Nou nu dus wel :)
Verder antwoord op het feit of de pony het erg vind om stil te staan ja of nee kan ik geen antwoord op geven gezien de pony niet kan praten, het enige wat ik daar op kan zeggen is dat ik (en niet alleen ik) haar wel echt weer zie opbloeien en vrolijker vind dan toen ik 2,5 maand geleden er voor het eerst kwam, en deze pony wil echt nog heel graag werken en ook dat zijn niet alleen mijn woorden, anders zou ik zulke dingen ook niet uitspreken als ik de enige zou zijn die dat vind/ziet :)

@Zuchini ik verwacht niet perse iets van de eigenaar maar we hebben wel afgesproken goed te communiceren over alles, beslissingen maar ook als ik iets verdachts zie, als ze kreupelt of een wond heeft, als ik vragen heb moest ik haar appen. Dat doe ik dus alleen ik krijg gewoon letterlijk geen antwoord.
We hebben kort geleden afgesproken en hebben daar ook het meeste besproken over spullen, kosten etc. het kwam deels alleen rauw op mijn dak waardoor ik daar via de app op terug gekomen ben en het een en ander nog heb gevraagd, daar heeft ze op geantwoord daarna heb ik eerlijk terug gereageerd omdat ik wou overleggen hoe nu verder en daar heb ik nog altijd geen antwoord op gehad. Ik weet niet zo goed meer wat zij van mij wil en wat zij van mij verwacht, maar als ik het haar vraag krijg ik geen antwoord.
Het financiele plaatje weet ik nu hoe ze dat ziet maar heb ik ook heel eerlijk aangegeven dat ik niet standaard elke maand het bedrag kan missen wat zij wel van mij vraagt, dit weet ze trouwens ook want heb ik helemaal in het begin ook aangegeven dat ik financieel helaas niet veel mogelijkheden heb, niet omdat ik het niet wil maar dat is gewoon verder privé en kan/wil ik hier niet uitleggen, zij heeft altijd gezegd dat zij niks hoefde. Uiteindelijk helemaal tijdens het zadel verhaal heb ik dus aangegeven zelf ook wel wat te willen betalen, zo heb ik dus een van de zadelchecks betaald en de reiskosten van de vrouw die het zadel was komen brengen etc omdat ik graag toch iets wou doen maar niet veel kon, en heb ik dus aangeboden af en toe wel wat mee wil betalen zoals de terug kerende dingen, enting, wormkuur, hoefsmid, evt. nog keer zadelcheck dat soort dingen, keer een nieuw hoofdstel, nieuwe singel moet er bijvoorbeeld nog komen etc.

@palousa boy ik zal even toelichten waarom ik begon over een ander zadel bij haar, ik begon niet over een ander zadel maar ben gaan navragen van hoe of wat met het huidige zadel, deze heeft ze 1,5 jaar geleden gekocht toen de pony nog wel regelmatig bereden werd en net bij de manege weg kwam, nu heeft ze dus een jaar stil gestaan is haar bespiering weg en is ze aardig rond, niet erg maar dan kan een zadel niet perse meer goed liggen, er was een zadel met verwisselbare boom dus we waren er allemaal vanuit gegaan nou zadel past wel moet heel misschien een andere boom in.
Ik heb bij haar aangegeven dat ik + 2 stalgenootjes onze twijfels hadden en zij gaf ook aan het eigenlijk echt niet te weten en dat ze hem ook maar van een vriendin had gekocht die zei dat hij wel goed lag.
Er klopte iets niet in de manier waarop het zadel er op lag viel mij en de anderen gelijk op. Dit heb ik gezegd en zij zei oké wat nu dan? Waar op ik voorgesteld heb in eerste instantie dat een kennisje van mij wel mee wou kijken (maar die kon telkens maar niet) of dat ik een zadelpasser kon zoeken die kon komen kijken, weken er overheen gegaan weer die kennis van mij kon maar niet en gaf ook aan het moeilijk te vinden dat ik het liet afhangen van haar oordeel dat ik misschien beter een expert kon gaan zoeken.
Ik heb dit weer aangegeven en de eigenaresse zei nou als het niet al te duur is mag je dat wel doen, ik heb gezocht en gezocht want de meeste zijn gewoon 80 euro excl voorrijkosten en ik vond dus iemand , weer nagevraagd aangegeven wat het kost, ze had zelfs een aanbieding lopen en de eigenaresse zei gelijk doen! Zo is die vrouw dus gekomen en hier schrok ik mij wild, was ik gaan rijden hiermee had ik het hele paard haar rug naar de knoppen geholpen, en denk je dat ik dat op mijn geweten had willen hebben? Nee bedankt. En dat is het voor mij, ik heb zelf 5 jaar een paard gehad, een zadel gekocht van een zogenaamd gediplomeerde zadelpasser/maker en na 5 keer rijden had ik een zodanig stijf paard dat dat altijd zo voorwaartse dier amper nog een stap wou zetten en vrolijk was ze ook niet meer. Na gevraagd bij kennissen die langer eigen paarden hebben die zei ga het zadel maar checken, ik foto's gemaakt en filmpjes en mijn zadel bleek helemaal niet te passen, waarna ik dus een half jaar aan het dokteren geweest ben omdat mijn pony haar rug totaal in de knoop zat door dat zadeltje, en die lag in vergelijking met het zadel van deze pony nog "goed". Dit heeft me gelijk ruim de helft van mijn spaargeld gekost wat ik nodig had voor een studie die ik wou gaan doen, plus het zadel kon ik voor de helft van wat ik betaald had nog een keer kwijt en er moest nog een nieuw zadel komen nou daaag spaargeld. Verder prima dat jullie dat risico wel nemen maar ik heb gezien hoe het ook kan lopen en wil dat risico niet nog een keer lopen. Het zadel voor alle duidelijkheid lag niet in balans, in balans betekende dat de achterkant van het zadel zo'n 5 cm boven de rug zweefde, het zadel lag ver over de ribben (de pony heeft ook een heeeel korte rug) en sloot absoluut niet aan, de rest weet ik allemaal al niet meer maar er was nog wat ik ben niet zo'n expert met die termen. Eigenlijk heeft de pony dus mazzel gehad dat het meisje van vorig jaar niet super lang gereden heeft want dan was haar rug een aardig probleem geworden, en dat zijn ook de woorden van de zadelpasser.
Vandaar dat ik er voorzichtig mee ben, de eigenaresse staat altijd nog in haar goed recht om te zeggen nou eigenlijk heb ik niet zo zin nu zelf zo'n groot bedrag op te hoesten, prima dan had ik het anders geprobeerd op te lossen, was ik rustig door gegaan met grondwerk desnoods zonder zadel en me ondertussen er verder wat in te verdiepen.
Wij hebben overigens ook bewust een boomloos zadel gekocht juist ook omdat er als er weer actief mee gereden word ook wel bespiering bij zal komen en haar grasbuik wel weer een beetje weg zal gaan hebben we hier niet over een half jaar bijvoorbeeld het zelfde dat het zadel dan opnieuw niet goed meer ligt ivm verandering van de bespiering bij wijze van :)
De eigenaresse is overigens nog nooit ergens geheimzinnig over geweest over hoe wat waar waarom etc. is vanaf dag 1 eerlijk geweest tegen mij over de reden waarom ze er niks meer mee doet, haar toch houd, hoe haar situatie er verder uit ziet en dat ze het nu nog wel makkelijk kan betalen ook omdat ze nog thuis woont maar dat als ze uit huis wil het lastiger zou kunnen worden :)

@upendo zo wat een respectloze toon zeg. Een "KIND"? Ik ben bijna 27... Waar slaat dit nou weer op zo'n reactie -O-

@gini ik voel me niet perse aangevallen hoor, ook niet door jou reactie ofzo meer in het algemeen dat ik dan baal dat ik probeer advies te vragen en dat enkel de dingen van het zadel, het feit dat ik haar mag verzorgen zonder op mijn vingers gekeken te worden etc. er uit gepikt worden om op te reageren terwijl dat niet mijn doel van het topic was, en al helemaal niet om me voor te doen als een of ander verwend kreng die gaat zeuren over zoiets terwijl ze veel vrijheid krijgt. Ik reageerde in het algemeen als het een antwoord op jou was had ik wel @gini of een quote erbij gepakt :)

@Joyce B nog even kort op jou reageren, ik wil ook graag gaan genieten en bezig gaan, maar kort nadat het zadel er was kreeg ik nog best onverwachts het nieuws dat ze de pony wil verhuizen naar nog kleinschaliger en een stuk goedkoper (waarschijnlijk dus een weilandje met schuilstal), dit wist ik trouwens al wel had ze al eerder genoemd dat dat op termijn wel moet gebeuren maar nu zei ze dus ook dat ze dan eigenlijk een bijdrage wil + mee betalen voor de hoefsmid etc. dit kwam nogal rauw op mijn dak ook omdat ze wist/weet dat ik dat eigenlijk niet kan doen, heeft niets te maken met niet willen maar gewoon een stukje kan het of niet, nou in mijn geval kan het op dit moment niet, dat kan en zullen jullie ook zeggen betekenen dat ik dan geen enkel paardje kan doen niet met zoveel vrijheid dat weet ik ook dus als dat zo zal blijken zal ik voorlopig even dat helemaal stil leggen en op zijn tijd ergens een paardje huren en zo wat gaan rijden maar gezien mijn privé situatie is tussen de paardjes zijn voor mij heel fijn zodat ik mijn altijd drukke hoofd wat leeg kan maken :) maar goed ik had al aangegeven af en toe wel de hoefsmid te willen betalen alleen dit dus niet eerder gehoord. Hier heb ik ook op gereageerd met nee dat begrijp ik dan zouden we tegen die tijd even moeten kijken of dat kan.. Hierna ging ik toch verder na denken over wat wil ik verder nog in de toekomst en heb ik ook meer rond gevraagd waarop ik als advies kreeg waarom vraag je niet wat ze dan ongeveer aan bijdrage wil, dat heb ik gedaan en dat was zoals een beetje verwacht een bedrag wat ik niet zo elke maand even neer kan leggen ook gezien ik les wel belangrijk vind ook vooral voor mezelf en er dus af en toe ook dan nog de hoefsmid of iets dergelijks bij komt. Dan ben ik zelf ook nog wel het type die soms eens bij de epplejeck komt en denkt oh nieuwe longeerlijn ohja, bak snoepjes hup ook maar mee, nu valt dat wel mee want is de gat die ik in mijn hand had inmiddels voor een groot stuk dicht gegroeid maar is gewoon een voorbeeld :) Goed ff to the point ik ben zo alweer een uur verder met typen, ik heb haar geappt mijn financiële situatie verder heel eerlijk uitgelegd, doe ik liever ook niet maar ik wil wel eerlijk zijn tegen elkaar en heb ik dus aangegeven dat ik geen bijdrage kan leveren, dat ik het wel wil maar hoogstwaarschijnlijk niet kan, niet wat zij vraagt, dus of zij er over na wil/kan denken of dit voor haar een must is en hoe ze het dan verder ziet, en daar heb ik nog altijd geen antwoord op helaas. Ik ga er dan maar vanuit dat ze er over denkt en anders zal ik het uiteindelijk wel vragen hoe ze er over denkt, maar ik ga naar een pony toe met veel plezier, bouw een band op met zo'n beestje heb het er leuk heb er ontzettend veel lol in maar ik weet dat ik over een half jaar mee moet gaan betalen en ik dat niet kan dus de eigenaar zegt tot die tijd mag je door met haar maar dan moet je wel stoppen, dan heb ik in een half jaar best wel wat opgebouwd, les erbij, een band opgebouwd, gek met het dier, en moet ik dan afscheid nemen, dan zal het dus veel meer pijn gaan doen dan als ik daar nu voor kies, daarom heb ik haar gevraagd hoe ze het voor zich ziet. Misschien onnodig geweest er een topic voor te openen maar het opkroppen werkt bij mij ook niet, dus ik wacht op antwoord en voor het zelfde geldt zegt ze wel nouja ik begrijp je situatie maar zullen we dan afspreken dat jij 1 keer in de 2 maand dan die hoefsmid betaald, kijk dan zou ik zeggen oké dat moet nog wel lukken, maar misschien zegt ze ook ja sorry maar ik kan het niet alleen blijven betalen dus dan zoek ik toch iemand anders, ook prima maar dan weet ik het liever nu dan pas tegen die tijd en dan een veel zwaarder afscheid te moeten nemen.. Alleen ik krijg dus geen antwoord en dan komt het stukje bij mij boven dat dit gewoon vaak gebeurd dat ik wat vraag om duidelijkheid voor iedereen te creeëren en dat ik dan geen antwoord krijg of antwoord krijg met ja weet ik ook niet of dat ze uberhaupt niet antwoord. Ik wil dus inderdaad dus ook voor langere termijn duidelijkheid creëren zodat ik nu lekker kan gaan genieten of zelf kan beslissen stop ik dan gelijk of pas als ze inderdaad de bijdrage wil, misschien zegt ze zelfs wel over een half jaar heb ik zelf waarschijnlijk wel meer tijd ook dus dan zoek ik echt serieus een leaser ofzo maar gewoon iets van duidelijkheid, het is nu helemaal niet duidelijk..

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 15:15

Tigra_ schreef:
De eigenaar kan je niet veranderen. Maar als ik het goed begrijp dan vindt je het vooral vervelend dat de communicatie niet lekker loopt en dat de eigenaar niet echt geïnteresseerd is?
Als dat klopt dan zul je toch moeten kijken of je dat kan loslaten want dat zal niet veranderen of toch op zoek gaan naar wat anders. Maar daar zou ik heel goed over nadenken. Ondanks dat voor jouw de communicatie niet lekker loopt denk ik wel dat je hier veel plezier van kan hebben. Een eigenaar die niet in je nek loopt te hijgen is toch ook fijn en dat zul je niet snel weer vinden.
Nadeel is natuurlijk wel dat je waarschijnlijk bepaalde frustraties blijft houden omdat je beiden toch een andere visie hebt over wat goed is voor het paard.

Volgens mij had ik op jou nog niet gereageerd, ik ben nu toch al een uur bezig dus zal ik jou ook even antwoord geven op je vraag :+
Het vervelendste is inderdaad de communicatie die niet (lekker) loopt, dat heb je inmiddels uit mijn andere reacties misschien wel kunnen halen maar vooral gezien de financiele bijdrage heb ik navraag gedaan wat ze verwacht, hier kwam ze op terug met een ongeveer bedrag (afhankelijk wat evt. nieuwe stalling kosten gaat) waarop ik mijn situatie heb uitgelegd en ook heel eerlijk heb gezegd niet op de zaken te willen vooruit lopen maar wel eerlijk kan zeggen dat dat nog lastig word voor mij, echt maandelijks een bedrag naar haar overmaken, les (wat ik zelf ook graag wil), en dan nog de hoefsmid. Hierom heb ik dus gevraagd wat zij echt verwacht van mij, wil zij perse die financiële bijdrage weet ze nu ruim optijd dat dat voor mij nog een dingetje kan worden, waarschijnlijk gewoon niet mogelijk, dus kan zij aangeven wat ze dan wil, of ze mij als verzorgster wil houden of niet, al is het op termijn. Dan kan ik zelf wel bedenken als zij zegt zolang ze niet verhuisd hoef je nog niet te betalen dus mag je wel blijven, of ik dat zelf ook wil gezien de band die ik dan met de pony wel zal opbouwen etc of ik dan niet liever kies er voor om dan nu te stoppen nu ik ook al wel gehecht er aan ben maar nog minder erg.. Alleen ik krijg 0,0 aan feedback of antwoord op deze vragen.. Op het moment dat dit stukje niet zou spelen zou ik het allemaal ook niet zo moeilijk vinden en zou ik lekker gaan genieten en de rest komt dan vanzelf wel, ik hecht me alleen ontzettend snel aan dieren omdat ik over het algemeen met dieren meer heb dan met mensen en om te weten dat je werkt met een paardje maar over een paar maand dan afscheid moet nemen vind ik persoonlijk op dit moment erg moeilijk en weet ik dus niet wat wijsheid is daarin.. Dat is nog redelijk kort het even uitgelegd. Ik ben nu aardig verrot van een uur naar m'n beeldscherm staren dus het kan een beetje vaag over komen omdat ik het even kort probeer te houden :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:17

Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk vooral het financiële dat nu steekt? Dat er eerst geen bijdrage gevraagd werd en het er nu naar uitziet dat de eigenaar dat liever wel heeft, maar dat daar geen duidelijkheid over geschept wordt.
Ben ik daarin juist? Dat dat eigenlijk het hoofdprobleem is en dat de rest kleinere ergernissen zijn waarmee je wel kan leven.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:21

Annet_Dottie schreef:
Alleen ik krijg dus geen antwoord en dan komt het stukje bij mij boven dat dit gewoon vaak gebeurd dat ik wat vraag om duidelijkheid voor iedereen te creeëren en dat ik dan geen antwoord krijg of antwoord krijg met ja weet ik ook niet of dat ze uberhaupt niet antwoord. Ik wil dus inderdaad dus ook voor langere termijn duidelijkheid creëren zodat ik nu lekker kan gaan genieten of zelf kan beslissen stop ik dan gelijk of pas als ze inderdaad de bijdrage wil, misschien zegt ze zelfs wel over een half jaar heb ik zelf waarschijnlijk wel meer tijd ook dus dan zoek ik echt serieus een leaser ofzo maar gewoon iets van duidelijkheid, het is nu helemaal niet duidelijk..

Wat vervelend dat zoiets leuks als een bijrijdpony zoveel stress oplevert, TS. Als bovenstaand jouw grootste punt is, dan gaat het dus vooral over communicatie. Of eigenlijk over de afwezigheid daarvan.

Ik lees dat jullie alleen appen. Omdat jij nu snakt naar duidelijkheid, en je op de app geen antwoord krijgt, is mijn tip voor jou: BELLEN. Bel de eigenaresse, leg rustig uit wat jou zo dwars zit, praat er samen over. Gebruik de app niet voor het bespreken van dit soort belangrijke zaken, dat is vragen om misverstanden en irritaties.

Alleen appen is het beste recept voor miscommunicatie. Er zijn hier op Bokt voorbeelden van meisjes die hun verzorgpony zijn kwijtgeraakt na ruzies met de eigenaar, die zijn ontstaan doordat ze enkel via de app contact hadden. Zo zonde... Dus: de beller heeft zijn antwoord sneller, en appen maakt meer kapot dan je lief is ;-)

Succes gewenst, ik hoop dat je eruit komt en een hele leuke tijd met pony (en eigenaresse) tegemoet gaat.

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:00

Ik zou even temmen op je topic, als de eigenaresse ziet hoe je over haar schrijft ben je sowieso de pony kwijt.

quera. Voor altijd en langer

Warme groet, Gerda