Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 16:38

zoals je al aan de titel kunt lezen zit ik een beetje met een dilemma/probleem.
Hier even een schets van de situatie:

Ik heb twee hele leuke verzorgpony's waar ik veel mee mag (ze hebben niet dezelfde eigenaar, maar staan wel op de zelfde stal > zie het verhaal op mijn profiel) Ook heb ik leuk contact met de eigenaresse van één van deze pony's.

Sinds kort staan de paarden weer op de wei. Bij deze stal gaan ze altijd 24/7 op de wei, maar we zijn nu nog aan het opbouwen. Ik rijd daar op een leuke Tinker die samen staat met nog een andere Tinker merrie en een Tinker hengst. De andere Tinker merrie is nu drachtig en omdat de wei een stukje lopen is staat ze in een graspadock bij stal (met de andere drachtige merries). Mijn verzorg Tinker staat nu dus alleen samen met de hengst. Nu is het probleem dat ik mijn verzorg Tinker niet uit de wei kan halen om iets te doen, omdat de hengst dan helemaal gek word. Ik kan dus alleen iets doen met mijn andere verzorgpony, maar helaas ben ik daar te groot voor en kan ik daar dus niet op rijden (waarschijnlijk krijgt hij een bijrijdertje erbij voor een aantal dagen dat we er allebei niet zijn). Misschien denken jullie nu doe lekker één pony en wacht tot ze weer terug op stal staan, maar ik woon als enige 10 km met de auto rijden vandaan en kan dus niet even op de fiets stappen om voor een uurtje naar de paarden te gaan. Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om 10 km te moeten fietsen, maar de stal ligt vrij afgelegen en er loopt niet echt een fietspad waar ik veilig overheen kan.

Ik krijg nu totaal geen hoogte of ze nog willen dat ik kom (want er word geen oplossing gezocht) of dat dit een teken is dat ze liever hebben dat ik mijn spullen ga pakken en wegga.
Het geeft me een rotgevoel en zo heb ik ook geen plezier meer om naar de paarden te gaan.
Eigenlijk was mijn vraag; moet ik stoppen of het afwachten en accepteren?

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:40

Wat denk je ervan dat je het eerst eens bespreekt met de eigenaren ipv met ons hier op bokt?
Stel gewoon de vraag: "Wat is komend weiseizoen precies de bedoeling en wat verwacht je van mij?"
Gewoon duidelijk zijn.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 16:46

Goof schreef:
Wat denk je ervan dat je het eerst eens bespreekt met de eigenaren ipv met ons hier op bokt?
Stel gewoon de vraag: "Wat is komend weiseizoen precies de bedoeling en wat verwacht je van mij?"
Gewoon duidelijk zijn.


Dat is precies het probleem, wie moet ik als aanknopingspunt vinden?
Ik heb het al via de app besproken met de eigenaresse van de eerste verzorgpony (waar ik goed contact mee heb) maar die weet het zelf ook niet zo goed. Veder ben ik deze week nog helemaal niet gegaan, omdat ik niet mijn tijd zo kan inplannen dat mijn ouders mij voor 1 uurtje stal wegbrengen.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:48

De eigenaresse van de verzorgtinker :)*

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 16:53

Goof schreef:
De eigenaresse van de verzorgtinker :)*


Haha het is een eigenaar, maar goed! ;)
De officele eigenaar is een wat oudere man die je niet heel vaak tegenkomt.
Er lopen wel wat vrouwen rond die meer de "leiding" hebben en voor de paarden zorgen + die alles daar een beetje organiseren. Veder is er volgens mij wel een paardengroep van stal, maar daar zit ik op dit moment niet in. Misschien slim om het is via de app met één van deze vrouwen dit bespreken, helaas heb ik geen nummers maar misschien is dat slim om ook een keer te vragen.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:07

Niemand anders nog tips of ideeën?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:56

Echt helemaal niemand meer?

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:00

Ik zou dit inderdaad bespreken met de echte eigenaar en misschien de mensen die voor de paarden zorgen. Mijn advies is om dat niet over de app te doen, maar gewoon bellen of aanspreken als je op stal bent. Succes!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 18:13

Corien_ schreef:
Ik zou dit inderdaad bespreken met de echte eigenaar en misschien de mensen die voor de paarden zorgen. Mijn advies is om dat niet over de app te doen, maar gewoon bellen of aanspreken als je op stal bent. Succes!


Bedankt voor je reactie! Ik denk ook dat dit op dit moment de beste oplossing is. Ik ga het nog even aankijken en bespreken.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Stoppen of doorgaan? Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:00

Een vragend mens kan geholpen worden.
Gewoon zorgen voor duidelijkheid.