Ik heb nu iets langer dan een jaar 2 verzorgpaarden. Ik ben vooral groom en sta dus achterop. Het leuke is dat ik ook mag rijden, als de menner niks op de planning heeft staan wat ie wilt doen die avond. Sinds een half jaar rijd ik nu 1 paard. Zij heeft van te voren allemaal moeilijk gedaan, wanneer de ruiter veel van haar vroeg (bv wijken enzo). Dus die eigenaar(dochter van de menner) toen heeft haar verkocht aan de vader(de menner). Sindsdien mag ik op haar rijden. In het begin moest ik persee met stoot rijden, dat ze haar hoofd omlaag houdt en niet omhoog kan komen. Het ging super goed toen! Na 2 maanden was de stoot kapot en mocht ik, als ik durfde, zonder stoot proberen te rijden. En wat denk je, super braaf

Maar nou komt t...
Het ging super goed en ik vroeg aan de eigenaar of ik een keer naar buiten mocht met haar onder de man. En dat mocht, als ik maar wel met een groepje ging. Nou 2 weken later was t zo ver, ik werd in een groepsapp gezet van stal en mocht mee op buitenrit! Ze was echt super braaf! Zelfs toen andere paarden wat bokte en moeilijk deden bij een stukje weg, was mijn paard braaf en bleef ze rustig doorstappen

Met haar antwoord heb ik het erg moeilijk gehad. Want eigenlijk zegt ze dat ik niet kan rijden. En ik weet zeker dat ik niet het beste kan rijden, maar dit komt ook omdat ik mijn lichaam niet mee heb (heel veel pijn, schuine en niet gelijke benen en armen). Dat weet zij alleen niet. Ze stuurde dit overigens afgelopen vrijdag en ik heb haar nog niet gesproken.
Wat vinden jullie van deze situatie? Als ik t onduidelijk heb geschreven, zeg t ff. Ben niet zo goed in schrijven