Ik zou graag wat advies van jullie willen. Nu 2 jaar geleden werd ik gevraagd of ik het paard van kennissen wilde rijden. Een 6 jarige special D merrie. Hun dochter kon er niet mee overweg. Ik ben gaan kijken en wow, wat een mooie merrie met goede bewegingen!
Maar het paard bleek helemaal verreden te zijn. Hoogkomen, stijgeren,etc. Met veel hulp van mijn instructeur moet ik zeggen dat ze af en toe nog wat spatjes heeft maar het rijden gaat steeds beter. De afspraak met onze kennissen was dat ik haar zou mogen rijden tot het z, daarna zou ze waarschijnlijk een keertje verkocht worden.
Afgelopen week kwamen ze me vertellen dat ze de merrie toch wel graag wilde verkopen, ook omdat hun dochter er niets mee kan. Het liefste aan mij en ze mag ook bij deze mensen blijven staan. Ik heb nooit eerder een eigen paard gehad. Maarja dan nu, ik ben 27 jaar oud, mijn vriend begint al over kinderen. Het lastige is dat we een heel IVF traject in moeten vanwege een spierziekte van mijn vader. Dus we moeten er niet te laat mee beginnen.
Laat ik het zo zeggen: als ik dit paard koop, zal ze nog 1,5 jaar bij mij kunnen zijn en daarna wellicht een keertje weg moeten. De kans is groot dat ik haar dan hoger in de sport krijg waardoor er een betere basis op zit. Ik ben namelijk zo bang dat als ze haar particulier verkopen ze weer terug komt omdat ze gewoon (nog) niet de makkelijkste is.
Wat zouden jullie mij adviseren? Gewoon om eens mee te denken.. Qua salaris zou het allemaal net kunnen.... misschien zit ik ook aan leasen te denken maar geen idee of deze mensen dat willen. En wat zou dan evt. een redelijke prijs per maand kunnen zijn?
Dankje voor jullie reacties alvast!!