Bijdrage verzorgpony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:58

PromiseVicky schreef:
Donja schreef:
Als jij alles zou doen en zij hoeft dus niets meer te doen, dan zou ik er zelf een bijdrage voor vragen ;)


Ja, maar dat wil ze niet... Is het wel slim om iemand nieuw erbij te laten? Met de shetlanders geen probleem, de pony baart me meer zorgen...


Jij kan toch ook met de pony omgaan? Waarom zou iemand anders dat niet kunnen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70620
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:07

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden waar het hoort.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:27

Kiekeboefje schreef:
MiReRe, klopt. Ik vind wel dat dit uitmaakt. Maar volgens mij is mijn vraag verkeerd begrepen.

Ja, ik had je vraag verkeerd begrepen, ik vond het al wat vreemd :') :')

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:47

Absoluut niet gaan betalen...
laat die mevrouw maar mooi zelf haar klusjes doen. Ben benieuwd wie zo gek is dit te doen. Als je houdt van mennen en dat mag wel en de bijdrage is erg klein dankun je het misschien vergelijken met rijden.
Maar zoals je het nu schrijft mag je betalen om haar uit de brand te helpen. Je hebt haar misschien het idee gegeven dat je hetwel erg graag wilt doen...

Gewoon je eigen verzorgpony verzorgen en als die de andere mensen aan valt is dat het probleem van de eigenaresse van de pony en niet van jou.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:52

Waarom kan je mennen misschien vergelijken met rijden? Is mennen iets minderwaardigs?

Overigens ben ik een aantal jaar geleden toen ik zwanger was enorm uit de brand geholpen door een vriendin die al het voerwerk en mesten etc deed op mijn land, in ruil daarvoor stind haar pony die periode gratis in pension bij mij.
Ik zou eens met de eigenaresse om tafel gaan om duidelijk te krijgen wat de bedoeling is

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:56

Ik vind dit verhaal ook wat vreemd, maar even voor mezelf op een rijtje:
je hebt eigenaar a en eigenaar b. Je verzorgt de pony van eigenaar a gratis. Nu komen er bij de pony van eigenaar a 2 shetjes op de wei/bij de stal staan van eigenaar b. Eigenaar b heeft gevraagd of je dan ook voor deze shetjes wil zorgen (en dan moet je betalen).

Als je alles met de shetten mag doen (bijv. gaan wandelen, mennen etc.) dan kan ik me ergens nog voorstellen dat je betaalt, je 'profiteert' van haar pony's. Maar als jij de zorg van de shetjes op je neemt, dus ze voert, eventueel stallen doet, checkt of ze oke zijn, water geeft, erbij bent als de hoefsmid/veearts/tandarts etc. komt (neem aan dat de eigenaar dat wel betaald) dan zou ik echt niet betalen!!

Ik heb een tijdje mijn huidige pony geleasd. Ik betaalde dus een bijdrage per maand. Als de eigenaresse dan een weekend wegging, dan verzorgde ik al haar paarden (incl. mijn leasepony), gaf ze eten, drinken etc. Ik kreeg daarvoor dan betaald, want het kostte me best wat tijd en anders moest ze toch iemand anders regelen.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:02

Dus zij redt 2 pony's van de slacht, gaat er zelf niet voor zorgen en dumpt ze dan bij een ander in de verwachting dat die voor haar pony's gaat betalen??
Mooi verhaal, heeft ze goed voor elkaar :+

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:30

misschien vergelijkbaar met rijden als jij mennen leuk vind, als ze beleerd zijn voor de wagen, als het tuig en karretje er is, betalen als je niet alle klusjes hoeft te doen...

Voor mij zou mennen niet vergelijkbaar zijn, want ik wil rijden. Voor een ander is dat "misschien" anders en wel een bijdrage waard. Maar als je alles voor de pony's doet dan verdien je daarmee het gebruik wel terug in mijn ogen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:15

Polly schreef:
Waarom kan je mennen misschien vergelijken met rijden? Is mennen iets minderwaardigs?


Sorry, ik kan dit nergens terugvinden. Mis ik iets?

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:35

ts ik hoop toch echt dat je zeker niet gaat betalen?
Als ik het goed begrijp, zijn er twee eigenaars.... een is de eigenaar van de pony die je nu verzorgt, en de andere wordt de eigenaar van de shetlanders. Als die eigenaar een andere verzorgster zoekt voor de shets dan heeft die verzorger toch niks met de pony te maken? Dus waarom zou je bang zijn? Die verzorgster moet dan de shetlanders maar lekker gaan doen.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:48

Ik zou als ik jou was TS, proberen duidelijk te maken dat als het echt gaat om het verzorgen (dus de klusjes en niet het rijden) je er niet ook nog voor gaat betalen. Dan kun je natuurlijk net zo goed ezels knuffelen op de kinderboerderij (en dat is gratis ;) ). Het is inderdaad niet eerlijk dat zij een vergoeding vraagt als je haar een gunst doet. Dat is de omgekeerde wereld.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:06

Kiekeboefje schreef:
Polly schreef:
Waarom kan je mennen misschien vergelijken met rijden? Is mennen iets minderwaardigs?


Sorry, ik kan dit nergens terugvinden. Mis ik iets?


joyce B schreef:
Als je houdt van mennen en dat mag wel en de bijdrage is erg klein dankun je het misschien vergelijken met rijden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Bijdrage verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:22

Je kunt het negatief oppakken, maar zie in de praktijk maar weinig betalende mensen voor een pony waar ze alleen mee kunnen mennen en ook weinig advertenties waarbij geld gevraagd wordt voor het meerijden op de wagen/zelf mennen... Dat is de praktijk. Komt bij dat je mennen om veiligheidsredenen altijd met een groom zou moeten doen dus denk dat de meeste menners al lang blij zijn als ze een maatje hebben die regelmatig op de kar mee naar buiten wil... Als iemand het wel echt leuk vind en graag wil doen, dan heeft diegene daar misschien wel een bedrag voor over. Ik persoonlijk niet. Maar ik "zoek" (ben nu niet zoekende) dan ook een bijrijdpaard. Verzorgen zonder rijden doe ik thuis al genoeg ;) En iemand die mij uit de brand helpt met verzorgen en die ook gewoon komt als ze niet kunnen rijden, zou ik eerder in de watten leggen... Die hulp wordt erg gewaardeerd!