Sommige van jullie weten het, en sommige niet, sinds 2 maanden ben ik de trotse bijrijder van een 23-jarige KWPN-merrie genaamd: Lancia! Ze heeft een aparte kleur vacht, namelijk roan!
Hoe ben ik als bijrijder daar terecht gekomen?
Nou de eigenaar heeft eigenlijk op dit moment bijna geen tijd om het paard te rijden.
Zij besloot een bijrijder te zoeken en ik besloot op vrijwel hetzelfde moment dat ik na een pauze van een aantal maanden weer als bijrijder aan de bak wilde (het bloed kruipt immers waar het niet gaan kan).

Eerst een maand tot 1,5maand rustig aan met haar aan het werk.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat het (geleende) zadel echt niet goed paste en het weer werkte ook niet echt mee (sneeuw, veel regen etc.
), dus vooral veel longeren en wandelen. Ook een klein beetje grondwerk (echt haar los laten lopen gaat niet, omdat we geen rijbaan of paddock hebben. Wel een braakliggend grasveld, maar die is niet omheind).Nu sinds kort hebben we een goed passend zadel gevonden, dus kan ik haar ook echt gaan rijden!
Al snel hoorde ik dat de vader van het meisje waar Lancia van is met het plan speelde om een oude "hobby" op te pakken, namelijk het fokken van paarden!
Lancia mag er dus aan geloven, ze mag naar de hengst (via bokt ben ik er inmiddels achter gekomen dat Lancia op dit moment al 6 nakomelingen rond heeft lopen)!
Waarom zit ik dan in spanning?
Nou, afgelopen vrijdag is Lancia weggebracht naar een hengst (omdat de eigenaar zelf nu op vakantie is, heb ik nog niet gehoord welke hengst, maar dat komt vast snel)!
Ik weet op dit moment wel op welke stal Lancia staat en hopelijk hoor ik snel meer over hoe het met mn vriendinnetje gaat.
Tot die tijd zit ik te duimen!
Als er mensen zijn die wat meer over onze avonturen willen lezen, dan maak ik misschien een soort van blogje aan! Tot die tijd: duimen jullie mee?

Haar vader zou haar op de hoogte houden.