De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:21

Ik had altijd een hele goede band met mijn eigenaresse.
Ik mocht alles, ze hielp me waar ze kon en als ik haar zag was het ontzettend gezellig.
Wij hielpen mee over huizen naar de nieuwe stalling, belden haar als er wat aan de hand was op stal en bleven hier tot op het eind bij.
Als ik tijd had mestte ik de stallen uit en zette het voer klaar, dan hoefde zij na een dag werken ze alleen maar binnen te zetten.

Jammer genoeg hoor ik nu niks meer van haar, eigenlijk komt het altijd van mijn kant.
Ze rijdt inmiddels zelf ook weer en ik denk dat dat er een beetje achter zit.
Als ze mij niet meer als bijrijdster wil heb ik liever dat ze het me gewoon zegt, maar omdat ik nu momenteel druk ben met mijn eigen privé leven heb ik het haar nog niet gevraagd.

Ik vind het jammer, ik kon er altijd mijn ei kwijt bij de paarden.
Nu kom ik gewoonweg niet meer omdat ik het gevoel heb dat zij dat liever niet meer hebben.

We zijn nu zelf druk in verhuizing, na de verhuizing wil ik graag met haar een gesprek aangaan over hoe nu verder want dit voelt gewoon niet fijn.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:32

Oja, laatst ging ik bij een nieuw bijrijdpaard kijken.
Ze vroegen 60,- per maand in de advertentie, dit kon ik niet betalen dus netjes in de reactie vermeld maar dat was geen probleem.
Bij de bezichtiging vertelde ze mij dat dit was om penny meisjes weg te houden, wat ik natuurlijk begreep.
Tijdens de bezichtiging mijn ervaringen verteld en hebben zij de paarden voorgesteld.
Heel fijn gepraat met die mensen en meteen een afspraak gemaakt om na kerst het paard te gaan proberen.

2 dagen later krijg ik het volgende bericht: ''Ik heb even overlegt maar we gaan toch opzoek naar iemand anders.'' waarop ik vroeg reageerde: ''Oké wat jammer, mag ik vragen waarom?''
Ik wilde gewoon graag weten waarom, zodat ik hier bij de volgende mensen rekening mee kan houden etc.
En vond het zowiezo raar dat ze dan niet gewoon zeiden tijdens de afspraak dat ze eerst even met elkaar wilde overleggen of ze mij een keer wilde laten proef rijden.

Toen heeft die man mij gebeld met een onbekend nummer, deze heb ik helaas gemist.
Hij had de voicemail ingesproken.
Hierin vertelde hij dat er te weinig enthousiasme bij mij te merken was en dat ze het daarom niet wilden.

Hij belde met een onbekend nummer, ik kon niet terug bellen om verdere toelichting te geven.
Zij had mij geblokkeerd op whatsapp en ook met bellen, dus kon haar ook geen toelichting geven.
Ik had zelf totaal niet in de gaten dat ik zo over kwam, maar als ik ergens nieuw ben kan ik soms wat afwachtend zijn zoals meerdere waarschijnlijk wel zijn.

Werd van alle kanten geblokkeerd en met onbekend gebeld dus ik kon niet eens weer contact opnemen.
Als ze mij nou gewoon mij verhaal hadden laten doen had ik het paard waarschijnlijk wel mogen rijden, ontzettend jammer!

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:34

Ik zou daar niet eens meer willen rijden als ik geblokkeerd zou worden := raar

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:48

lifaya schreef:
Ik zou daar niet eens meer willen rijden als ik geblokkeerd zou worden := raar


Ja het was voor mij ook een hele rare situatie.
Ik had op het moment dat ik daar was ook totaal niet het idee dat ze mij niet wouden dus het kwam heel onverwachts.
En inderdaad, achteraf ben ik dus maar blij dat ik er niet rij.
Deze actie zegt waarschijnlijk al genoeg over die mensen :+

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:58

Ik heb vroeger twee verzorgjaarlingen gehad. In ruil daar voor mocht ik eens in de 2 maanden ongeveer op de oude pony daar rijden! Erg leuk vond ik het toen. Achteraf gezien was het helemaal niet leuk. Ik kwam daar op een dag aan, mijn verzorgponys (de jaarlingen, inmiddels 3) verkocht, zonder dat ik er iets van wist.. huilen geblazen natuurlijk als 14 jarig meisje, die vent wilde ook niet vertellen waar heen en zei Oh sorry vergeten te mailen!

Hierna een verzorgpaard gehad waar ik ook op mocht rijden, eigenaresse was er weinig en toen ik een keer niet kon imv 20 cm sneeuw en er op de scooter heen moeten weg gestuurd. Achteraf gezien mocht ik ook weinig zelf en werd ik verplicht tot dingen die ik helemaal niet fijn vond (met slof en sporen rijden terwijl ik geen benul had van hoe je hier mee om moest gaan).

Nu rijd ik af en toe de pony van mn beste vriendin! Heerlijk, ik mag en kan alles met die pony. Ik heb geen verplichtingen maar mag gaan wanneer ik zin en tijd heb, vaak gaan we lekker samen wat ik ook het gezelligst vind! Geen behoefte aan een verzorgpony op vaste dagen. Hier heb ik ook geen tijd voor met mijn studie nu. :)

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:34

Britt_Sisi schreef:
Ik heb vroeger twee verzorgjaarlingen gehad. In ruil daar voor mocht ik eens in de 2 maanden ongeveer op de oude pony daar rijden! Erg leuk vond ik het toen. Achteraf gezien was het helemaal niet leuk. Ik kwam daar op een dag aan, mijn verzorgponys (de jaarlingen, inmiddels 3) verkocht, zonder dat ik er iets van wist.. huilen geblazen natuurlijk als 14 jarig meisje, die vent wilde ook niet vertellen waar heen en zei Oh sorry vergeten te mailen!

Hierna een verzorgpaard gehad waar ik ook op mocht rijden, eigenaresse was er weinig en toen ik een keer niet kon imv 20 cm sneeuw en er op de scooter heen moeten weg gestuurd. Achteraf gezien mocht ik ook weinig zelf en werd ik verplicht tot dingen die ik helemaal niet fijn vond (met slof en sporen rijden terwijl ik geen benul had van hoe je hier mee om moest gaan).

Nu rijd ik af en toe de pony van mn beste vriendin! Heerlijk, ik mag en kan alles met die pony. Ik heb geen verplichtingen maar mag gaan wanneer ik zin en tijd heb, vaak gaan we lekker samen wat ik ook het gezelligst vind! Geen behoefte aan een verzorgpony op vaste dagen. Hier heb ik ook geen tijd voor met mijn studie nu. :)


Jemig één keer in de twee maanden? Kon er niet meer vanaf? Pffff!
Fijn dat je nu lekker bij je vriendin kan rijden! :)

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:35

Ik vond die een keer in de twee maanden ook leuk hoor! Ik kwam vooral voor die andere pony's! Dat was een extraatje haha!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:13

Tijger maar als je zelf al verder aan het kijken bent en daar niks over zegt ben je net zo bezig als die eigenaresse. Door niet te praten maar aannames te doen krijg je juist problemen..

Ik ben zo'n vreselijke eigenaresse := maar ik werk graag als team met mijn bijrijders. Je bent samen verantwoordelijk, we helpen elkaar en gaan ook vaak samen gewoon voor de gezelligheid. Ideaal.

BontjeRamira

Berichten: 5
Geregistreerd: 15-01-17
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:30

Ik weet niet echt of ik een goeie ''band'' heb,
wel mag ik alles met die pony :o .
Ze vertrouwt mij wel omdat ik buitenritten mag doen (Langs de weg etc.).
Ik app haar wel altijd even hoe het ging en of er iets aan de hand was die dag, ze vindt het altijd even leuk om te lezen. :) . als je het aan mij vraagt zijn er geen rot eigenaren, een beetje raar dat je zo eigenaren beschrijft... beetje respectloos. Maar daar ga ik niet verder op in, ik bof maar met de eigenares! We maken af en toe buitenritten samen en het is super gezellig. De laatste keer zijn we met de trailer naar het heide gereden, ik kon geen betere eigenares kiezen :P . Ook ben ik haar heel erg dankbaar dat ik überhaupt haar top pony mag verzorgen.

ltpictures

Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:13

Ik verzorg een paard van een hele leuke dame, ze komt vaker kijken als ik les en dat doe ik dan uiteraard ook bij haren soms delen we de les ieder een half uurtje

Verder heb ik gewoon via whats app contact met haar stuur altijd wat ik die dag gedaan heb en zij doet dat ook vaker en af en toe eens fototje ofzo ik heb vanaf het begin een goeie klik gehad met haar en gaat tot nu toe ook super, dagje ruilen is nooit een probleem of keertje extra gaan ofzo

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:28

De eigenaresse van mijn verzorgpaard is een ontzettend vriendelijke vrouw. In overleg kan/mag bijna alles wel, zolang het maar verantwoord en eerlijk naar het paard is. Ik heb ontzettend veel vrijheid (in drie jaar tijd heeft ze mij misschien 10 a 15 keer op het paard gezien?) en dit is iets wat ik heel erg waardeer. Natuurlijk is het leuk om dingen samen te doen, ik ga graag mee als ze voor de wagen staat, maar ik vind het ook heel prettig dat er niet constant iemand 'op m'n vingers staat te kijken'.

Wat ik wel jammer vind is dat paardlief 4 ruiters heeft. Maar dat is niet aan mij en ik heb hier ook niets over te zeggen, dan moet ik maar een eigen dier aanschaffen, dan ligt de regie bij mij. Maar klagen kan en mag ik absoluut niet.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:20

Mijn eerste bijrijdpaard als tiener heb ik een paar jaar gereden en ondanks dat het paard aan huis stond zag ik de eigenaren praktisch nooit. Druk druk. Ook prima, ik vermaakte me wel. Als er wat was dan hing er een briefje.

Ook heb ik jaren bij een fokkerij en een handelsstal geholpen. Beide stallen waren wat informeler opgezet en erg gezellig, leuke mensen waar ik me echt bij thuis voelde. De springstal en nog een fokkerij waar ik een blauwe maandag heb rondgelopen waren verschrikkelijk. Paarden en faciliteiten waren om door een ringetje te halen, maar de mensen kon ik niets mee.

Mijn huidige bijrijdpaard rij ik sinds december, nog maar heel kort dus echt van een band spreken kun je niet. Het is wel heel gezellig, ik heb het gevoel vertrouwd te worden en we houden elkaar op de hoogte via de app. Meer dan prima dus.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:05

Volgens mij ben ik wel chill/normaal.
Mijn verzorgster is dagelijks op stal en verzorgd dan ook mijn paard, al bijna drie jaar. Ze mag in principe alles en ik zie mijn paard gelukkig dus dan ben ik dat ook.
Ah laatst was mijn paard ziek en moest meerdele keren per dag behandeld worden, stond ze ook paraat. Echt een topper +:)+ En bijna alles gaat over de whatsapp. Het is volgens mij wel een normale verzorgster/eigenaar verhouding

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:10

De eigenaresse van mijn huidige bijrijpaard heb ik nog nooit gezien, ze schijnt 2x per jaar hem even te poetsen nen is verder bang voor m. De andere bijrijdster heb ik 1x gezien en dat was geen fijne ervaring, degene die alles regelt ook 1x gezien met kennismaken. Dus eigenlijk geen band, haha

Anita62
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:17

ik heb al verschillende verzorgster gehad
hoeven niks te doen als rijden
maar of ze komen niet onze doen juist wat niet afgesproken was
bv alleen grondwerken
terwijl ik graag heb dat ze ook gereden worden
mag je niet zeggen
krijg na 3 weken gerust een Apple
ik ben er vandaag weer een x
Sorrij hoor is en blijft mijn paard
als je geen regels wilt moet je eenlingen paard aanschaffen

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:56

Ik kan je bericht niet helemaal volgen, auto correct?

Buddyloveyou

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:00

De paarden staan bij de eigenaar aan huis en als ik iets met ze wil doen, vraag ik eerst altijd of m'n tante of oom het goed vindt. Eigenlijk vindt ze het bijna altijd goed, maar ze vindt het wel altijd lekker als we zeggen wat we willen/gaan doen. Als ze niet thuis zijn en er is iets wat ik of mijn zus raar vindt, app ik dit altijd even door. Ik weet wel zeker dat wij een goede band hebben! :D :D

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:28

Met mijn ene bijrijder heel goed contact, band is het woord niet door het grote leeftijdsverschil tussen ons maar zij en haar moeder zijn toppers.
Over de bijrijder van mijn paard kan ik nog niks zeggen want dat is nog te kort.
Wat het vertrouwen geven betreft aan iemand, tuurlijk is het moeilijk maar ik kan erg snel iemand goed inschatten. Ook geeft mijn paars goed aan wat ze van iemand vind.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:40

LadyMadonna schreef:
Snap het punt van vuono wel, heb vaak genoeg gezien dat verzorgmeisje flink uitgebuit werden en niet verder kwamen dan stallen mesten en tuig poetsen....



Helaas, dat komt weleens voor!

Maar dan alsnog.........je bent niet verplicht er te blijven komen, zeg gewoon bye bye als je merkt dat je uitgebuit wordt en dan nog.......meestal gaat het om jonge meiden....waar zijn dan de ouders die er wat van zeggen en hun dochters ervandaan halen.

Ik ken iemand wiens dochter flink uitgebuit werd op een stal, nou die haalde er zijn dochter ervandaan nadat er is gepraat met de eigenaar. Dat is goed gehandeld van deze vader, hier ging het wel om minderjarige meisje.

Zelf heb ik het altijd goed getroffen met de eigenaren waarvan ik de paarden mocht bijrijden en of verzorgen in mijn hele leven van toen ik nog geen eigen paarden had en of geen eigen paard meer had.

horsesxme
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-04-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:45

Ik heb nu een halfjaar een heel leuk verzorgpaard en ben er ook heel blij mee. Hele fijne stal, fijne sfeer iedereen helpt je en staat voor je klaar. Eigenaresse is ook geweldig. Ik kan het met haar ook echt overal over hebben, van eigen problemen tot vervelende incidenten op stal. Ik stuur toch altijd wel even een berichtje hoe het is gegaan en als er iets is met paardje maak ik een foto of zoiets of bel ik gelijk.

Moet wel zeggen dat ik haar heb leren kennen door een eigenaresse die me heel erg uitbuitte. Niks betalen maar wel stallen/weide uitmesten, poetsen, longeren.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:15

soms vraag ik me af hoe mensen 'uitbuiten' zien, ik doe uit mezelf de weide leeg scheppen, poetsen, tuig schoonmaken, rijbak leegschelpen van drollen, noem maar op...

ik vind dat dat enigszins wel normaal is als je iemand zijn/haar paard mag rijden. al is het maar om te laten zien dat je niet alleen om het leuke doet. klusjes er rondom horen er gewoon bij. (al dan niet betalende bijrijder/verzorger)

maar: het is ook maar net wat afgesproken is. bij mij is er niks van gezegd, en ik doe dat uit m'n eigen, want ik weet hoe belangrijk onderhoud is. en soms mogen de eigenaars hier ook wel wat duidelijker in zijn.

misschien is het wel gewoon de mentaliteit die ik heb, ik kan een wei vol stront gewoon niet aanzien :')

momenteel doe ik nog een ander paard 'trainen', aangezien de eigenaar niet meer mag rijden en verkocht wordt, maar als paardje lief even dacht te schijten in de bak, of hij dacht even van joh laat ik eens even wat lekkers nemen met m'n bit in m'n mond, maak ik dat ook gewoon schoon. ook al is het ten dienst naar hun toe. zoiets doe je gewoon.

maar nogmaals: er zijn afspraken en grenzen, maak ze duidelijk! :)F

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:20

Ik heb het getroffen hoor..

Eerste 2 jaar gratis.. Mocht alles wat ik wilde..
Toen heb ik vrijwillig een bijdrage gedaan per maand.

En inmiddels t paard zelfs verhuist naar een stal waar ik graag heenwilde.
Ik betaal 3/4e van het stalgeld en doe alles zelf.. Mesten.. Voeren.. Samen met de stal eigenaresse.

Super!! Echt mijn ding.
Ik word geheel vrijgelaten.

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:36

Ik heb het ook echt getroffen hoor.
verzorg pony nu bijna 4 jaar geheel gratis
Ik heb dan wel zadel en hoofdstel ect.. gekocht maar dat is omdat ik het zelf wilde
ik hoef eigenlijk helemaal niks te doen is dus meer een bij rijd pony voor mij. Maar toen eigenaar ziek werd/is doe ik wel wat dingetjes op stal gewoon omdat ik me daar wat beter bij voel zeg maar.
Ik mag ermee doen wat ik wil, vroeger ging ik ook naar een springles maar nu niet meer door leeftijd en een andere pony erbij. Contact met de eigenaar is super ik stuur alleen even een berichtje als er iets is, als ik de eigenaar tegen kom op stal gewoon gezellig een praatje maken dus het contact is gewoon super. Ik ga eigenlijk elke dag er heen, voor een lekker buiten ritje of een wandeling of naast de fiets. Want ben nu de enige die op de pony rijd. Dus de band tussen de eigenaar en mij is super zei vertrouwt mij dus helemaal niks op aan te merken :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:06

ik ben een rot eigenaar...

Verzorgster rijdt alleen als ik er bij ben. En mag alleen mee naar buiten als ik ook mee ga.

Ze betaald niks. Ik doe het werk allemaal zelf maar laat haar soms helpen met voeren of zadels opruimen etc terwijl ik stront schep.

Ze is er altijd mooi op tijd en pas kwam de dierenarts en toen was ze er ook zodat ik niet met kind en paard in de hand stond.

Meisje is 14, het gaat om grote en vrij groene maar brave paarden.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:14

Dus... Als ik het goed begrijp.. Omdat mijn man een jonge meid als verzorgster voor zijn tinker heeft, is hij een rot eigenaar?

Oke dan.............. >;)