De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vuono
Berichten: 57
Geregistreerd: 09-08-16

De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 22:30

De titel zegt het al.
Hoe is de band tussen de eigenaresse van jou verzorgpaard en jou?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Veel hebben/hadden echt een rot eigenaar/eigenaresse. Sommige hebben gewoon geen band en sommige kunnen het juist heel goed met hun verzorpaard zijn eigenaresse vinden.
Stuur je altijd een appje hoe het ging of hoeft dat niet. Gaan jullie wel is samen etc etc. :')

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:32

Vuono schreef:
De titel zegt het al.
Hoe is de band tussen de eigenaresse van jou verzorgpaard en jou?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Veel hebben/hadden echt een rot eigenaar/eigenaresse. Sommige hebben gewoon geen band en sommige kunnen het juist heel goed met hun verzorpaard zijn eigenaresse vinden.
Stuur je altijd een appje hoe het ging of hoeft dat niet. Gaan jullie wel is samen etc etc. :')



een rot eigenaar ?
waar haal je het lef vandaan om zoiets te zeggen ?
hun paard hun keuze en anders ga je toch lekker op de manege rijden????
tis weer vakantie tijd hoor :(

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:36

Interessant... Wat voor eigenaar ik ben.... heb ik een band met mijn verzorgster of ben ik een rot eigenaar... ik heb geen speciale band met haar.. wel met mijn dieren... dus ik verwacht dat er inderdaad een app gestuurd word over hoe dingen zijn gegaan.. en zeker verwacht ik een app als er iets aan de hand is.... daarnaast eis ik dat mijn verzorgster zich aan gemaakte afspraken houd... is dit allemaal oké... dan ben ik een prima eigenaar...sowieso voor mijn dieren.. en daar gaat het om +:)+

Vuono
Berichten: 57
Geregistreerd: 09-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 22:46

little_birdy schreef:
Vuono schreef:
De titel zegt het al.
Hoe is de band tussen de eigenaresse van jou verzorgpaard en jou?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Veel hebben/hadden echt een rot eigenaar/eigenaresse. Sommige hebben gewoon geen band en sommige kunnen het juist heel goed met hun verzorpaard zijn eigenaresse vinden.
Stuur je altijd een appje hoe het ging of hoeft dat niet. Gaan jullie wel is samen etc etc. :')



een rot eigenaar ?
waar haal je het lef vandaan om zoiets te zeggen ?
hun paard hun keuze en anders ga je toch lekker op de manege rijden????
tis weer vakantie tijd hoor :(

Ik zeg nergens dat ik een rot eigenaresse heb.
Ik heb de leukste! Ik kan alles overleggen etc :)
Ik weet ook niet waarom je op de manege rijden erbij haalt.
Ik vind mannen die jonge meiden hun paarden laten verzorgen voor aandacht (wat een vriendin van mij laatst nog had) rot eigenaren. Zeker weten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:48

Snap het punt van vuono wel, heb vaak genoeg gezien dat verzorgmeisje flink uitgebuit werden en niet verder kwamen dan stallen mesten en tuig poetsen....

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:55

Ik heb vroeger een verzorgpaard gehad en achteraf was ik daar best wel een voetveeg.
Het was een super leerpaard en dat er iets tegenover stond dat ik mocht rijden was helemaal prima. Voor mijn werk voeren en buitenzetten, na mijn werk afmesten binnenzetten voeren, ook altijd het paard van de dochter van de eigenaar. Geen probleem.
Maar er kwamen steeds meer niet paardgerelateerde klussen bij. Koffie en maaltijden voor het personeel van de melkveehouderij, kantoor en toiletten schoonmaken.
Tot ze kwamen met een partij planken die geschilderd moesten worden, waren voor nieuwe paardenstallen werd gezegd. Voor de paarden deed ik alles dus heb de blaren op mijn handen geschilderd. Paardenstallen zijn er nooit gekomen want ze waren voor een blokhut in de tuin van de eigenaar. Voor mij was dat de druppel, heb een eigen paard gekocht en ben vertrokken.
Dus ja, er zijn ook nare eigenaren die flink misbruik maken van de liefde van een meisje voor een paard.

Later heb in zelf ook verzorgsters gehad waar ik erg blij mee was en zuinig mee omging. Eentje heeft zelfs haar verzorgpony van mij gekregen omdat ze er zo'n klik mee had.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:56

Ik heb best wel een goede band met de eigenaresse, was ook mijn beste vriendin op de middelbare school. Is toen verwaterd maar we hebben elkaar door haar nieuwe paard weer terug gevonden haha.

Als ik heb gereden stuur ik wel altijd even een berichtje. Paard kan soms wel eens gek doen en ik weet dat zij vaak meer bezorgd om mij is dan om het paard :')

En we gaan afentoe samen op buitenrit of samen voetballen met de paarden. Ik vind het heerlijk om een keer op een gedachtelijn te zitten met de eigenaresse van je verzorgpaard, was bij mijn vorige wel anders... :roll:

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:56

Als eigenaar zijnde was ik geen leuke eigenaar voor een verzorgerster/bijrijdster daarom koop ik pas weer een paard als ik zeker weet dat ik er voldoende tijd voor heb.

Op dit moment ben ik zelf paardloos en wel verzorgster van een hele leuke fries met een hele leuke eigenaresse. Ik heb het er met haar ook geregeld over dat ik het knap vind hoeveel vrijheid ze me geeft
en dat ik dat zelf niet zou kunnen.
We hebben wel een hele duidelijke en open communicatie en ik weet ook wanneer ik iets kan appen of
beter even kan bellen.
Whatsapp is best makkelijk maar ook een vervelend iets omdat dingen anders over kunnen komen dan je
bedoelt.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:13

De eigenaresse van mijn leasepony (eerst 2,5 jaar verzorgd bij haar) is echt super. Mag alles met de pony, hebben hartstikke leuk contact en doen regelmatig dingen samen. En gaan ook regelmatig samen naar de paarden :)

Nu moet ik wel zeggen dat dit voor mij wel bijzonder is hoor. Ik heb een hele hoop vervelende/nare eigenaren van paarden meegemaakt voor ik bij de huidige eigenaresse kwam.

Ik hoef niet elke keer te appen als ik geweest ben, ik doe het wel regelmatig om even te melden hoe blij/trots ik ben op ponylief of gewoon voor de leuk een fotootje (we staan op verschillende stallen). Bij problemen of dingen waar ik over twijfel is zij altijd de eerste die het hoort. Dus kortom; ik ben echt gezegend. :D

Edit: typfouten

Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:17

Ik zelf heb een verzorgster voor mijn ene paard
Ontzettend leuk meisje, doet echt veel voor der. Ze komt nu 1 a 2 x pw.
Ze stuurt altijd uit zich zelf een appje. Vind ik heel fijn.
Ze is heel zelfstandig.
Ik had vroeger ook wel is een nare eigenaresse gehad, wist gelijk dat ik nooit zo'n eigenaresse wilde worden.
Laatst hadden Fiona en ik zelfs samen geshopt voor bailey en sammie.
Is gewoon ook heel leuk als je op 1 lijn zit.
Ik kom ook regelmatig kijken.
Tuurlijk bepaal ik wat er gebeurd maar ik hoefde maar 1 x de regels te vertellen en daarna niet meer. Zij doet heel veel voor ons dat betekent toch wel veel, Bailey is echt gek op der. Leuk om zo'n jong maar toch fanatieke ruiter te zien groeien. Ze hebben laatst eerste B proefje gereden, zo leuk was dat.
Nee, ik wil wel een goede klik hebben met mijn bijrijdster.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:42

Ik rijd 2 pony's bij van verschillende eigenaressen, met beide kan ik het erg goed vinden :)

De fjord die ik rijd staat bij een vrouw achter het huis, dus als ik daar kom, drink ik daar eerst wat en kletsen we even bij en nadat ik met de pony bezig ben geweest ga ik weer naar binnen en krijg ik weer wat te drinken. Ik ben daar alleen als zij thuis is, dus ik hoef niks te doen qua appen e.d. (Alleen een berichtje via fb wanneer ik kom).

De andere pony staat ook achter huis, de eigenaresse is niet veel ouder dan ik, vaak gaan we samen (gezelliger O:) ), we rijden vaak samen (of dan doet zij wat in stal en ga ik rijden), maar ik ga ook vaak alleen. Vroeger hadden we een schriftje waar je in schreef hoe het rijden/longeren/whatever ging, maar die gebruiken we niet meer. Als ik alleen ben, vertel ik meestal niet hoe het is gegaan toen (meestal als ik haar dan weer zie), maar als ik bv iets zie (singelplekjes, wondjes) dan geef ik dat altijd gelijk aan :) Ze is ook heel enthousiast over de pony en ik, dat ze het zo leuk vindt hoe ze is verandert en zo. Is ook fijn om te horen :D

Wat dat betreft heb ik wel "geluk" dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden, dat maakt alles een stuk fijner :)

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:30

Ik verzorg nu twee jaar een lieve tinker. De eigenaresse en ik zijn heel erg close, ik ben eigenlijk de "jongere versie" van haar. We hebben dezelfde hobbies, zelfde interesses. Ze heeft mij door mijn depressie heen geholpen en mijn ouders betalen nu alles voor mijn verzorgpaard omdat de eigenaar door een moeilijk periode gaat. Ik zou nooiiit anders willen :)

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:27

Ik heb gelukkig een hele goede band met de eigenaar van mijn verzorgpaard.
Voordat zij een eigen paard had, had ik een eigen pony en heeft zij die jaren verzorgd. Ik die jaren zijn we vriendinnen geworden. Inmiddels is mijn pony overleden en zijn de rollen omgedraaid en verzorg ik haar paard. Inmiddels doen wij al bijna 15 jaar samen paarden!
Ik was denk ik, vrij soepel als eigenaar, in overleg kon en mocht alles. We appen elkaar altijd wel even hoe het is gegaan. Ze komt regelmatig bij mijn les kijken en we gaan vaak samen.
Het paard wat zij heeft is een beetje een zorgenkindje geweest en zij heeft graag controle en vind loslaten soms wat lastig, gelukkig kennen wij elkaar goed. Hier dus niets te klagen (dikke kans dat ze dit lees hahaha maar daarvoor zeg ik het niet)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:46

little_birdy schreef:
een rot eigenaar ?
waar haal je het lef vandaan om zoiets te zeggen ?
hun paard hun keuze en anders ga je toch lekker op de manege rijden????
tis weer vakantie tijd hoor :(


8)7 Gaat 'ie lekker? Als je een paard hebt ben je automatisch een heilige? Genoeg poedersuiker met een paard hoor.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:52

Ik heb sinds kort een nieuw bijrijdpaard en met de eigenaresse is de band nu al erg goed. Het klikt goed en we kunnen leuk kletsen. Ze laat me erg mijn eigen gang gaan en wilt me graag helpen verder te komen met haar paard. Heb echt ontzettend mazzel. :D Ga er ook graag heen gewoon voor de gezelligheid.

Met de eigenaresse van m'n vorige bijrijdpaard had ik ook een hele goede klik! Was ook altijd erg gezellig daar en we hebben nog steeds contact. :D

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:55

De eigenaar van mijn verzorgshetten heeft het ontzettend druk dus ik spreek hem alleen via mail als er iets moet gebeuren. Heb daar verder geen problemen mee want hij wil als er echt iets is er ook zo snel mogelijk heen. Pony's krijgen alles wat ze nodig hebben dus mij hoor je niet klagen. Natuurlijk wel jammer dat hij er nooit is. Zou natuurlijk liever gewoon af en toe het even over de pony's kunnen hebben.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:06

Ik had een super band met de (oude) eigenaar van pebbles; band is er nog steeds, pony is alleen nu van mij.

De verzorgster die ik had, had ik daarentegen geen band mee. Soms kwam ze weken niet opdagen, zonder iets te zeggen, kon niks zelf en liet altijd kort van tevoren (lees 1 uur) dat ze kwam, waardoor ik dan al had gereden. Ik vroeg een kleine bijdrage (echt klein) die welgeteld 2 keer betaald is in de 6 maanden dat ze pebbles verzorgde..

Rot eigenaar zijn is erg makkelijk: je mag niet met pony naar het bos (omdat dit levensgevaarlijk is) dan is eigenaar pony al een rot eigenaar.

Tuurlijk heb je echte rot eigenaren er tussen zitten, maar er zitten ook een hoop rot verzorgers tussen.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:22

Ben het eens met myrth97
Ik mag af en toe naar het bos maar dat nu sinds een half jaar daarvoor mocht het nooit. Jammer natuurlijk, maar geen roteigenaar

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:23

Een hele goede band. Stuur wel eens een appje maar dat is meer tussendoor of als ik onverwachts later kom. Meestal zeg ik de dag van te voren wanneer ik kom('s ochtends, 's middags of 's avonds)). Ja ik kom elke dag soms ook nog 2 of 3x mijn eigen paard staat er ook al jaren. Verder bespreek ik niet altijd hoe het rijden is gegaan. De paarden staan bij de eigenaar aan huis normaal deden we altijd samen voeren maar wegens omstandigheden doe ik dit nu al een half jaar alleen. Maar spreek ze wel iedere dag maar dat gaat niet altijd over de paarden. Doe gewoon wat ik denk dat goed is. Heb niets te klagen. Maar goed kom volgens mij al meer als 17 jaar over de vloer dat zegt natuurlijk ook wat. Als het niet zou klikken hou je het beide niet zolang met elkaar uit.

Verder heb ik nooit echt nare eigenaren meegemaakt. Heb toch heel wat paarden verzorgt maar nooit echt vervelende dingen meegemaakt.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 01:19

little_birdy schreef:
Vuono schreef:
De titel zegt het al.
Hoe is de band tussen de eigenaresse van jou verzorgpaard en jou?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Veel hebben/hadden echt een rot eigenaar/eigenaresse. Sommige hebben gewoon geen band en sommige kunnen het juist heel goed met hun verzorpaard zijn eigenaresse vinden.
Stuur je altijd een appje hoe het ging of hoeft dat niet. Gaan jullie wel is samen etc etc. :')



een rot eigenaar ?
waar haal je het lef vandaan om zoiets te zeggen ?
hun paard hun keuze en anders ga je toch lekker op de manege rijden????
tis weer vakantie tijd hoor :(


Lezen is ook een vak hé. :roll:

Anoniem

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 06:30

Ik ben zelf eerst de bijrijder geweest van mijn nu overleden paard. Maar dat maakte mij uiteindelijk geen prettige eigenaar erop voor de bijrijders die ik heb gehad voor mijn paard en pony. Ik was een moeilijke tante zeg ik eerlijk...
Nu heb ik tijdelijk 2 paarden onder mijn hoede en een nieuwe bijrijdster voor de pony, maar zou gewild hebben dat ik haar eerder had ontmoet: is nog een jonge meid, maar hoe dat zij de dingen oppakt echt heerlijk! Grijpt uit zichzelf de mestvork vast en heeft het sluiten van hekken met buiten zetten gewoon gelijk door, om maar wat voorbeeldjes te noemen. En ik maar denken dat het jonge grut niet meer van aanpakken wist...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:02

Ohjajoh6 zo een moet je er hebben! Niet meer laten gaan haha

Anoniem

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:29

Hahaha echt hoor! Maar denk en hoop dat als de tijdelijke paarden weer weg zijn, mijn stalhoudster haar gelijk inpikt en terecht!

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:59

De eigenaresse van mijn verzorgpaard woont in het buitenland. Ik zie haar dus.. nooit. Ik heb haar één keer vluchtig gezien toen ze de stallingskosten kwam betalen, even een handje gegeven, en dat was het. Ik heb haar paard dus ook helemaal voor mezelf. Zij regelt wel het hele financiële plaatje, maar heeft vooral contact met de pensionhouder en eigenlijk niet met mij. Als er problemen met hem zijn, als hij weer naar de smid moet, etc., geef ik dat aan bij de pensionhouder en die zorgt dan dat het goed komt. Zij is een beetje onze "tussenpersoon".

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:54

Ik heb best wel een goede band met de eigenaresse van mijn verzorgpony. We spreken vaak samen af op stal om samen te gaan rijden (zij op haar verzorgpaardje wat daar ook op stal staat en ik op haar pony, mijn verzorgpony dus).Ik app niet elke keer als ik ben geweest eigenlijk alleen als er iets bijzonders is gebeurd.Bijvoorbeeld als ik ben gevallen of als het monstertje weer eens is ontsnapt! :+ :D