Hoe verbeter ik de communicatie met de eigenaresse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Hoe verbeter ik de communicatie met de eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:05

Oke even wat punten:
- Zij hoeft jou niet te vertellen dat ze haar paard elke dag berijd, maar ze moet jou inderdaad vertellen dat jij het niet meer moet doen.

-Zij hoeft jou zeker niet te vertellen dat de 2 paarden 2 dagen weggaan, tenzij jij ze die 2 dagen berijd.

Voor de rest lijkt mij het een minder fijne eigenaar eigenlijk.

De fout ligt echt bij haar dus voel je niet schuldig etc.
Toch blijft zij de eigenaar en is zij de baas over de paarden, of je het nou wilt of niet :(
Je kan het het beste een keer met haar bespreken.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Hoe verbeter ik de communicatie met de eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:32

Ze hoéft het inderdaad niet te vertellen, maar ik maak op uit TS haar verhaal dat zij er heel regelmatig is, ook op de 2 dagen dat de paarden weg zijn.

Daarbij stel je -imo- je bijrijder op de hoogte als er dingen veranderen, zodat deze er rekening mee kan houden.

Communicatie werkt uiteraard wel twee kanten op, misschien is de eigenaresse er zich niet van bewust of is ze erg gestrest/druk waardoor het er bij in schiet. Met haar in gesprek gaan lijkt mij de enige oplossing.

Succes TS.

Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:36

Schriftje zal helpen en gewoon gesprek aangaan wat betreft paard A.

Praten werkt helaas niet altijd (zelf meegemaakt dat het anders werd opgevat dan ik bedoelde hoe ik het ook zei) Uiteindelijk was ik niet meer nodig kwam het op neer. In dat geval een ander bijrijdpaardje zoeken, en daarbij goede afspraken maken vanaf het begin met de eigenaar. Scheelt veel als je vaste dagen hebt. Communicatie werkt 2 kanten op het moet ook vanuit eigenaar naar jou gecommuniceerd worden als je niet hoeft te komen voeren, rijden of als er iets anders is. Je kan dat nu eenmaal niet ruiken.

Succes in ieder geval hoop dat jullie eruit komen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:42

Als je een bijrijder/verzorger hebt en je wil dat het een beetje soepel verloopt dan zal je toch moeten communiceren. Eigenaresse "moet" niks. Maar dan mag het ook niet verbazen dat het voor komt dat de paarden twee keer (of niet) gevoerd en/of gereden worden.
De enige manier om dingen soepel te laten lopen als je met twee (of meer) bent is duidelijke communicatie.
Even een sms'je van "he, ik rijd A de komende twee weken even" is voldoende. Daar hoeft verder geen uitleg bij gezien het haar paard is, maar wel even laten weten dat TS/bijrijder paard A niet meer hoeft te rijden gedurende periode "X" is wel handig IMO.

Dat heeft niks te maken met "zij is de eigenaar en doet wat ze wil" maar gewoon met een beetje fatsoen en overleggen. Is op lange termijn ook beter voor het welzijn van de dieren.

Ook wel zo handig dat als die dieren twee dagen weg gaan, dat TS niet "voor niks" er heen gaat en zich dan wellicht even een hoedje schrikt als blijkt dat die paarden ineens weg zijn. Ik verbaas me ook een beetje over de reacties hier. Hoezo is communiceren met je bijrijder ineens een vreemde vraag en zelfs te veel gevraagd?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Hoe verbeter ik de communicatie met de eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:57

Lijkt mij ook dat je als bijrijder best mag vragen om een goede en heldere communicatie. Je hebt misschien niets over de paarden te zeggen, maar je hoeft geen voetenveeg te zijn en er zal normaal gecommuniceerd moeten worden, anders is voor jou de lol er ook snel af.

Dus mijn advies zou zijn om voor te stellen 1 dag in de week samen bij de paarden af te spreken en eventueel samen te gaan rijden, dan kun je mooi alles samen doorspreken.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:00

Als je voor een verzorger/bijrijder kiest, kies je er in mijn ogen ook voor om een stuk verantwoording op je te nemen en dus te zorgen voor goede communicatie. Aan de ene kant vind ik dus zeker dat TS wel wat mag "eisen" van de eigenaresse, maar aan de andere kant vind ik ook niet dat de eigenaresse álles maar hoeft te verantwoorden. Natuurlijk is het netjes om dingen mee te delen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet álles meteen bij mijn verzorgster meldt. Soms is het gewoon zo dat ze dingen pas hoort als ze met mij naar de pony's gaat omdat ik er dan pas aan denk of omdat het niet echt prioriteit heeft.

Het dubbel voeren vind ik echter niet echt een fout van de eigenaresse. Als ik op vakantie ga/een dag weg ben/o.i.d. dan gaat mijn verzorgster ook niet uit zichzelf voor mijn pony's zorgen, dat doet ze pas als ik dit vraag. :) Lijkt me ook niet meer dan normaal.

In het geval van TS zou ik de eigenaresse dus gewoon eerlijk vertellen hoe je je hierbij voelt en dat je graag wat duidelijkere communicatie hebt. Er is in mijn ogen geen andere oplossing dan met elkaar praten, dus als je dit wilt oplossen zal je moeten praten.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:10

Nuray schreef:
Het dubbel voeren vind ik echter niet echt een fout van de eigenaresse. Als ik op vakantie ga/een dag weg ben/o.i.d. dan gaat mijn verzorgster ook niet uit zichzelf voor mijn pony's zorgen, dat doet ze pas als ik dit vraag. :)


Ts schrijft in openingspost:
'Vervolgens gingen ze op vakantie.
Vooraf afgesproken dat ik de paarden zou voeren'

Als dit waar is dan is het dus wel fout eigenaar. Dan heeft ze én de staleigenaar én ts gevraagd te voeren.

Bovendien vind ik dingen niet melden die geen prioriteit hebben zoals jij zegt heel iets anders dan dingen niet melden als dat de paarden twee dagen weg zijn als ts op die dagen komt (en dus voor niks komt) en het pas na twee weken mededelen dat ts paard A niet meer moet rijden.

Natuurlijk mag eigenaresse zelf paard A rijden, maar dat meedelen aan ts lijkt mij meer dan normaal.

@ts: heb je al met eigenaresse gesproken? Hoe gaat het nu met communicatie?

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Re: Hoe verbeter ik de communicatie met de eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 11:48

Sorry voor mijn late reactie.
Ik wilde jullie even op de hoogte stellen over de stand van zaken.
Afgelopen weekend was het weer raak, weer waren de paarden weg en stond ik voor niets op stal.
Ik had voorgenomen bij terugkomst haar hier ''face to face'' over te benaderen om het er eens rustig over te hebben.
Echter kreeg ik zondag toen ze terug kwamen een whatsapp bericht dat ik de paarden niet meer moest gaan rijden omdat ze al genoeg gereden waren dit weekend.
Echter was ik er zelf via Social Media achter gekomen dat ze weer weg waren dit weekend.
Ik heb dus op haar whatsapp gereageerd dat ik zaterdag voor niks op stal stond en dat ik het fijn zou vinden als ze even melden dat ze met de paarden weggaan omdat het voor mij niet naast de deur is.
Hier reageerde ze nogal heftig op vond ik zelf.
Ze zei dat ik moest vragen/bellen of het uitkwam dat ik op 1 vd paarden kwam rijden want dan stond ik niet voor niets op stal.
Dit is een hele goede reden, alleen had ze mij dit als eigenaresse moeten melden dat ze het zo graag wilde hebben. Want hier hebben we het nooit over gehad of afgesproken.

Hierop heb ik haar uitgebreid geantwoord dat ik niet met dingen rekening kan houden als ik er niks van weet. En dat ik het helemaal geen probleem vind om van te voren te bellen maar dat ik het wel even moet weten dat zij dat graag wil hebben, dan vind ik het helemaal niet erg.
Het zijn haar paarden en ze mag er mee doen wat ze wil, maar ik vind nog steeds dat ze me wel gewoon even had kunnen vertellen dat ze die weekenden met de paarden weggingen.

Ik hoop dat nu de communicatie beter gaat verlopen, zo niet ben ik toch wel geneigd om naar iets anders opzoek te gaan.
Ik kreeg nogal botte berichten nadat ik aan had gegeven of ze in het vervolg even een berichtje wilden sturen als ze weg gingen.
Voor mezelf heb ik besloten paard A niet meer te rijden. Maar ben reuze blij dat ik met paard B nog wel fijne ritjes kan maken. Want dat is na een zware depressie en burn out soms wel echt even nodig om te ontspannen en kan echt niet zonder.

PS:
Sommige reageerden dat ik geen eisen had voor de eigenaresse omdat het haar paarden zijn.
Dit heb ik ook zeker niet, en zij mag met haar paarden doen wat ze wil uiteraard.
Het ging me hier alleen om de communicatie, en ik zelf vind dat ze me wel van dingen op de hoogte mag stellen ook al is het maar even via een simpel whatsapp bericht.
Ik vind ik als trouwe bijrijder daar recht op heb.
Zelf meld ik ook altijd direct als een paard zich anders gedraagt of als er iets anders is op stal.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Hoe verbeter ik de communicatie met de eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:58

Wat raar dat eigenaar dan nog steeds niet snapt dat je het fijn vind dat ze even meld als ze een weekend weggaan met de paarden. En voor jou ook heel jammer dat je er dan iedere keer zo achter moet komen. Als ik met mijn paard wegga meld ik dit ook altijd uit mijzelf aan de bijrijdster. Ik vind gewoon dat ze hier recht op heeft. Ook als ik hem 2 weken ineens iedere dag zelf zou rijden. Hopelijk loopt vooe jou de communicatie nu beter en word je meer betrokken bij de situatie van de paarden etc. Want ik vind dat je daar als trouwe bijrijder recht op heb!

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:36

Ik hoop echt voor je dat de communicatie nu beter gaat! Dan kan je waarschijnlijk nog meer genieten van je ritjes met paard B :) Vind het ook goed van je aan te geven dat als dit zo door gaat, je op zoek gaat naar iets anders. Natuurlijk zijn het haar paarden, maar vind dat ze jou nog steeds met respect dient te behandelen en daar lijkt het momenteel niet echt op.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 23:20

Hopelijk verbeterd het. Erg vervelend op deze manier. Jammer dat ze er van te voren niet aangegeven heeft dat je beter even kan bellen. Had toch een verschil gemaakt. Hopelijk is het hier mee opgelost.