Ik vraag jullie bij deze even om raad omdat dit voor mij vrij nieuw is en ik graag wil dat alles goed verloopt. Even een korte situatieschets:
Sinds ongeveer drie maanden komt er een meisje (10jr) bij mijn pony's. In eerste instantie was ik hier altijd bij, maar sinds drie weken geleden mag ze van mij alleen naar mijn pony's gaan. Dit gaat altijd erg goed en ze laat netjes weten wat ze gedaan heeft en of het goed is gegaan. Ik ben ontzettend tevreden met haar aangezien ze zich netjes aan de afspraken houdt en heel fijn met mijn pony's omgaat.
Normaal ben ik altijd in de buurt als zij alleen bij de pony's is, dus mocht er iets misgaan dan zou ik altijd binnen een kwartier op stal kunnen zijn. Het punt is nu alleen dat ik zaterdag op vakantie ga en zij (en haar ouders) het erg leuk vinden om voor mijn pony's te gaan zorgen. Dit vind ik onwijs fijn en voor mijn vader scheelt dit ook een hoop werk.
We hebben afgesproken om duidelijke afspraken te maken wat er wel en niet mag gebeuren als ik in het buitenland zit en haar moeder heeft mij gevraagd om eigenlijk even heel nauwkeurig uit te schrijven wat er gedaan moet worden (en hoe vaak) en wat haar dochter wel en niet mag doen. Dit is natuurlijk geen probleem, maar ik wil eigenlijk even vragen of er mensen zijn die misschien nog dingen zien of bedenken die ik niet benoemd heb.
Hierbij even een kort uitgeschreven wat er wel en niet mag, maar ook wat zij eventueel moeten doen. Uiteraard ga ik nog overleggen wat zij wel willen doen en wat mijn vader alsnog moet doen, maar ik ga er nu even van uit dat zij de volledige zorg op zich willen nemen.
- Ze mag beide pony's poetsen.
- Ze mag met één van mijn pony's wandelen, mits één van haar ouders hierbij aanwezig is.
- Ze mag vrijheidsdressuur doen met beide pony's.
- Ze mag maximaal 1x één van mijn pony's longeren.
- Waar mogelijk dagelijks de stal uitmesten (staan 24/7 buiten, dus niet noodzakelijk)
- Eén à twee keer de weide uitmesten.
Zou ik ook duidelijk moeten aangeven dat ze niet met mijn stalgenoot mee mag wandelen of is dit overbodig? Ik vind het heel lastig omdat ik vooral niet te streng over wil komen gezien ik haar en haar ouders ontzettend dankbaar ben en mijn pony's echt met een gerust hart bij hun achter laat.
Note: Qua voeren hoeft er niets gedaan te worden, dit doet mijn stalgenoot.
Alvast bedankt.
Ik vertrouw mijn verzorgster echt volledig, maar mocht ze iets niet meer zeker weten of twijfelen is het altijd handig dat mijn stalgenoot op de hoogte is.
Hij heeft COPD en andere kwalen
waarschijnlijk compleet overdreven maar 'k kan al zien dat er iets niet klopt als er een haartje verkeerd ligt, dat is met babysits anders natuurlijk.