Ik heb een Welsh pony die ik zelf tussen de paarden start, maar sinds een tijdje heb ik een bijrijdster erbij (in dit geval mijn nichtje) en die gaat steeds leuker rijden. De bedoeling is om haar dan ook mijn pony officieel tussen de pony's uit te brengen. Voor mezelf ook een doel, omdat ik denk dat mijn pony best leuk kan presteren. Ik ben zelf dan ook redelijk fanatiek met mijn bijrijdster en moet oppassen dat mijn eigen training er niet onder gaat lijden
Dat ik zelf uiteindelijk een stap terug zal doen, zal dan ook niet ondenkbaar zijn...Nu is het zo dat ze voornamelijk 3x in de week rijd, 2x in de week meestal les van mij en 1x in de week alleen. Verder gaat ze niet naar de manege. Qua planning lukt dit gewoon niet, omdat ik zelf ook nog fanatiek rijd. Ook financieel voor de ouders is dit een stuk voordeliger. Af en toe krijgt ze wel eens een lesje van iemand anders en die betalen haar ouders dan wel. Maar soms komt het beter uit om nog eens wat vaker een lesje te doen of bijvoorbeeld een clinic.
Aangezien ik zelf heel fanatiek met haar ben en ik graag zou willen dat ze verder komt met mijn pony vraag ik mij af of het reëel zou zijn om af en toe eens een lesje of een clinic voor haar te betalen? Zijn er meer mensen die een goede bijrijdster hebben die fanatiek wedstrijden rijden en daar kosten voor vergoeden?
Ze helpt ook zeker wel op stal, wei uitmesten dat soort dingen..