Hoeveel vragen voor gebruik maken van onze pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Hoeveel vragen voor gebruik maken van onze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:37

Sinds kort rijdt er een meisje 1x in de week op onze pony. Haar ouders begeleiden haar daarbij, dus eigenlijk "huren" ze onze pony een dag in de week.

Ik wil hier wel een bijdrage voor vragen, dat vinden zij ook prima, alleen heb ik eigenlijk geen idee welk bedrag dan eigenlijk reeel is :o

Ik zat zelf te denken aan 10,00 per keer: ze maken een uurtje gebruik van pony, bak, spullen.
Ik had het een beetje vergeleken met wat je voor een manegeles betaalt, maar in dit geval geven zij zelf natuurlijk les, dus vandaar de 10,00. Maar je zou het ook andersom kunnen zien natuurlijk: het is een superbrave pony en ze mogen zelf verder bepalen wat ze er mee doen. Een losse pony huren is bij een manege ook duurder geloof ik?

Ik hoef niet het onderste uit de kan, maar te weinig vragen is ook weer jammer he :o

Iemand enig idee?

knollentuin

Re: Hoeveel vragen voor gebruik maken van onze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:38

Ik denk dat je prima zit met je prijs hoor.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:41

ik zou tussen de 10 en de 15, een uurtje vrijrijden bij een mange is meestal ook tussen de 10 en de 15, en daarbij mag ze bij jou gebruik maken van alle spullen enz

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:43

Hebben deze mensen gevraagd of ze op jullie pony mogen rijden en doen ze verder niets (dus niet uitmesten, etc. maar alleen rijden), dan zou 10 euro een mooi bedrag zijn. Mesten ze wel uit, dan zou 5 euro meer dan genoeg zijn. Doen ze nog allerhande andere klusjes, dan zou ik niets vragen. Heb je zelf naar iemand gezocht, dan ook zou ik er niets voor vragen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:47

Nee in principe is het gewoon rijden. Ze willen wel mest uit de wei halen enzo, maar we hebben ook nog een shetje staan, waar het zusje dan mee poetst en mag rijden, dus dat zit er ook bij. Zij zochten een soort leasepony en ik heb aangegeven dat dat bij ons wel kon (dus geen bijrijder gezocht, maar meer pony beschikbaar gesteld). Ok, dan zit ik denk ik wel goed.

Thanks voor de reacties!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:56

Sommige maneges bieden dit ook aan, dan kan je een manegepaard huren, en zelf bepalen wat je ermee doet voor een uur. Bij ons heette dit vrijrijden, en het kostte evenveel als een gewone manegeles. Voor dat bedrag kon je zelf een dier uitkiezen, de spullen van het dier gebruiken, en zelf kiezen welke bak/ruimtes je zou willen gebruiken. Dit kostte 18 euro voor een uur, maar dat zijn wel prijzen van 10 jaar geleden want ik rij er inmiddels al jaren niet meer. Omgeving randstad.
Ps, de bak moest je dan wel delen met andere betalende klanten, de bak werd niet voor je gereserveerd oid :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:44

TAO -> VP

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:49

Ik blijf het altijd raar vinden om iets te vragen, maar dat is gewoon mijn "mening". Let wel even op dat prijzen heel erg uit elkaar liggen op maneges uit verschillende buurten.

(Ik kom nog uit de tijd dat een uur lessen 10 gulden is... dus ik vind alles stiekem heel duur voor een uurtje rondhobbelen ;)) (Zelf wel een pony, dus weet wat het kost, maar dan denk ik ook weer, of ie nu in de wei staat, of iemand doet er wat mee... moet niet uitmaken ;))

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:50

Je bent toch geen manege? 10 euro per keer vind ik wel veel hoor. Zou eerder denken aan 2,50 euro tot 5 euro per keer. Vergelijkingen met een manege vind ik onzinnig. Kun je net zo goed vergelijkingen maken met prijzen voor bijrijden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:52

40 euro per maand vind ik nog best prijzig voor 1x per week rijden, zelf zie ik vaak dat men 50 euro vraagt voor 2x per week en 25 voor 1x per week, maar iedereen vraagt weer andere bedragen, zolang zij ermee akkoord gaan is het prima toch?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:12

Ok, meningen verschillen dus :o . En wat betreft het raar vinden om er iets voor te vragen: ik hoef het niet te doen natuurlijk en ik heb zelf wel alle kosten voor de pony. Mijn dochter rijdt er gewoon mee, maar hij loopt dan een keertje vaker. Geen probleem hoor, mensen zijn ook tof, maar om er dan niks voor te vragen hoeft dan ook weer niet vind ik :o

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:14

WowAmigo schreef:
Ok, meningen verschillen dus :o . En wat betreft het raar vinden om er iets voor te vragen: ik hoef het niet te doen natuurlijk en ik heb zelf wel alle kosten voor de pony. Mijn dochter rijdt er gewoon mee, maar hij loopt dan een keertje vaker. Geen probleem hoor, mensen zijn ook tof, maar om er dan niks voor te vragen hoeft dan ook weer niet vind ik :o

Vind het niet raar om er iets voor te vragen, maar 10 euro per keer vind ik wel heel prijzig.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:16

Ja is misschien ook wel zo, nou ja ik denk er nog even over. Ik had echt geen idee, altijd goed om verschillende inzichten te hebben over dit soort dingen dan he ;-)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:22

Een manege moet ook belasting afdragen en moet het dier zijn voer verdienen en tevens nog winst maken voor loon. En daarnaast ook verzekering.

Jij hebt het dier al voor je dochter. Deze pony eet niet 2x zoveel omdat het eeen keer vaker loopt in de week.

Met bovenstaande kom ik gevoelsmatig uit op 5 euro per keer. 10tje is echt teveel.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:23

Ik zou €30 per dag in de maand doen.
Zelf vind ik €10 per keer net iets teveel.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:26

10 per keer vind ik ook veel, dat betekent 40 in de maand ongeveer, dan is mijn manege goedkoper.

Euro of 5 per keer lijkt mij eerder reëel, maar ik denk dat het er ook nog aan licht waar in Nederland je woont. In de randstad is alles gewoon duurder.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:34

Ik heb haar net gesproken over de whatsapp en we zijn 30 euro per maand overeen gekomen, en dan mag ze ook wel een keer vaker rijden en de shet gebruiken dus. Lijkt me verder prima :o

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:35

WowAmigo schreef:
Ik heb haar net gesproken over de whatsapp en we zijn 30 euro per maand overeen gekomen, en dan mag ze ook wel een keer vaker rijden en de shet gebruiken dus. Lijkt me verder prima :o

Nou goed geregeld!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:50

Netjes geregeld toch :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:18

10 euro per keer? ik rijd 2x per week bij mijn verzorgpony, betaal 10,- per maand, voor de andere , waar ik een keer per week kom, betaal ik niks.
voor sommige mensen is dit een prima prijs, maar ik ben nu hier aan gewend, je zou het ze voor kunnen stellen :P

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 05:32

anemoonlena schreef:
10 euro per keer? ik rijd 2x per week bij mijn verzorgpony, betaal 10,- per maand, voor de andere , waar ik een keer per week kom, betaal ik niks.
voor sommige mensen is dit een prima prijs, maar ik ben nu hier aan gewend, je zou het ze voor kunnen stellen :P

als je 2 berichten terug leest zie je dat ze al een overeenkomst hebben.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 21:02

anemoonlena schreef:

We hebben idd een overeenkomst, maar wij zochten niet specifiek een bijrijder of verzorgster, dat vind ik ook net een ander verhaal eigenlijk :)

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:59

als jullie het allebei eens zijn met dit bedrag prima toch?
Ik vind het een prima bedrag

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:33

10 euro per keer vond ik (te) veel, die 30 euro is een prima bedrag. Manegelessen voor kinderen zitten hier op ongeveer 40 tot 50 euro per maand. Voor volwassenen misschien een tientje duurder. Dat is vaak met binnenbak en altijd kunnen rijden en les....