Wat te doen bij slecht weer?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MCharlotte
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-03-16

Wat te doen bij slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 13:59

Ik heb een verzorg pony. Maar de eigenaars hebben enkel een buitenbak :/ en aangezien het wel vaak slecht weer is kan ik bijn niet rijden dan is hij heel schrikkerig en heb we er alle twee geen plezier in. Ik poets dan wel vaak op stal en kuis zijn spullen grondig ,maar wat doen julie als het slecht weer is? /3

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Wat te doen bij slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:00

Thuis blijven als er al gevoerd is haha

MCharlotte
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 14:51

vuurneon schreef:
Thuis blijven als er al gevoerd is haha


??

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Wat te doen bij slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:08

Je vraag wat mensen doen bij slecht weer, ik blijf dan thuis als ze al eten hebben gekregen.

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Wat te doen bij slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:16

Ik had afgelopen winter ook geen binnenbak tot mijn beschikking (nu wel, omdat ik met een trailer op pad kan). Als het nog wel verantwoord is; toch gewoon rijden. Wennen ze d'r vanzelf wel aan. Als het paard dat ik rijd dat pittiger of schikkeriger is, zet ik haar meer aan het werk. Zo blijft ze ondanks het slechte weer toch rijdbaar. Als het echt giet van de regen, sla ik ook weleens een dagje over.

SethDark

Berichten: 25
Geregistreerd: 04-12-15
Woonplaats: Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:18

Als er géén binnenpiste is kan je inderdaad maar weinig doen als het zwaar regent jullie hebben er beide geen zin in.
Langs de andere kant, een paard heeft op zich véél minder last van regen als wij dus je kan het wel aanleren. Kort beginnen (5 of 10min) en mooi opwerken.

Zoals je zelf al zei, grondig poetsen van paard & materiaal, is zowat het enige.
Je kan natuurlijk ook gewoon genieten van het paard en bij haar/hem op stal zijn, ik zit/sta regelmatig gewoon in stal, beetje strelen, knuffelen en praten tegen men klein hengstje gaat de tijd ook wel goed vooruit en voor je het weet is het een uur of 2 later. :)

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:18

Wij hebben ook alleen een buitenbak en alleen als het echt met bakken uit de hemel komt storten, rijd ik niet. Anders regenjas aan en gaan met die banaan :). Anders inderdaad lekker tutten met je paardje en/of tuig schoonmaken of iets dergelijks.

MCharlotte
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 15:54

vuurneon schreef:
Je vraag wat mensen doen bij slecht weer, ik blijf dan thuis als ze al eten hebben gekregen.


Sorry ik had het fout gelezen ik dacht met de auto gevoerd wordt :+
Laatst bijgewerkt door MCharlotte op 30-03-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:55

Een goede jas aan en gewoon toch gaan.
Ik heb ook alleen een buitenbak en een heel mooi bos tot mijn beschikking.
Dus bij aanhoudende regen gaan we toch wel weer rijden.

En anders dan toch nog longeren. Mijn paarden lopen ook buiten overdag, dus nat worden ze toch wel, kunnen ze ook wel werken.

maliejane

Berichten: 614
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Wat te doen bij slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:34

In principe doe ik met regen gewoon wat grond werk. Beetje longeren enzo. Alleen als de bak echt onbegaanbaar is (komt gelukkig maar paar keer per jaar voor, sinds sept pas 2 dagen meegemaakt) doe ik of niks of loop ik heen en weer over het erf op de harde bestrating. Je paard en jij hebben er allebei geen zin in, dus de sessies worden meestal wel wat korter, maar je kan er best doorheen gaan en je paard eventueel een regendekentje opdoen tijdens het trainen.