Wat doen met verzorgster?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinechris

Berichten: 19
Geregistreerd: 22-03-16
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:24

Ik vind het überhaupt goed dat je haar zoveel kansen geeft. Ik vind het klinken alsof ze je niet serieus neemt. Zij zorgt voor jouw pony waar jij voor betaalt en waar jij dure spullen voor koopt. Het is compleet overantwoordelijk en niet sociaal dat ze zo met je spullen om gaat. Dat het een keer gebeurd is niet zo'n ramp, maar ze lapt alle regels aan haar laars. Ik vind het totaal niet kunnen, als ze nog niet wil luisteren zou ik zeker kijken of je een andere verzorg(st)er kunt regelen.. Waar woon je precies? Misschien vind je intussen alvast wel iemand.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:05

Mariska14015 schreef:
een briefje op stal ophangen met de dingen die moeten worden gedaan voordat ze weggaat?


Als je besluit haar nog een kans te geven zou ik dit zeker doen! En dan moet ze het lijstje checken voor ze weg gaat, doet ze dat niet is het einde oefening. Zo is het duidelijk voor beide partijen wat de belangrijke punten zijn en wat de voorwaarde zijn om te mogen blijven verzorgen.

Zo staan die voorwaarde gelijk vast. Dat is voor jou fijn omdat je weet wat je kan verwachten, en voor haar omdat vast staat wat je verwacht en die voorwaarde niet de hele tijd schommelen (ik zeg niet dat dat zo is hoor! Dat weet ik niet natuurlijk). Bovendien is het makkelijk en prettig de lijst te checken voor haar, zodat ze zeker weet aan als gedacht te hebben. Misschien is het wel geen onwil maar heeft ze gewoon veel aan het hoofd en vergeet ze daarom dingen.

Houdt ze zich dan nog niet aan de afspraken dan is het over en uit en moet ze gewoon vertrekken.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:13

Ik geef haar zoveel kansen puur omwille dat niet wil dat de pony's soms vaak moeten stil staan.

Ik doe niet aan briefjes maar stuur haar wel altijd een smsje met wat er gedaan moet worden, op goede dagen ben ik de eerste 10 min erbij om te zeggen hoe of wat. Het zijn eigenlijk altijd dezelfde 'taken' die gedaan horen te worden. Ik ben er altijd bijgeweest bij het rijden of longeren, de rest mocht ze alleen doen. Maar ik zal afwachten tot woensdag en kijken hoe die dag is geweest, op basis daarvan zal ik een beslissing maken.

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:34

Het lijkt mij heel rot om te horen dat je moet stoppen met verzorgen, maar als je zo met spullen omgaat! Gewoon een keer een goed gesprek voeren en alles duidelijk maken. Ik zou nog 1 kans geven....

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:34

Ik heb haar hiernet een berichtje gestuurd:

Ik zal je eerlijk toegeven dat ik iets wat teleurgesteld ben over het gehele plaatje. Vanaf dag 1 heb ik je al op de hoogte gebracht dat ik veel belang hecht aan netheid,verantwoordelijkheid en veiligheid.. over het laatste puntje heb ik je ook gezegd dat je alleen mocht rijden als je een tok en veiligheidsvestje op hebt, omdat je steeds te maken zult hebben met jonge (onvoorspelbare) pony's/paarden. De spullen zijn veel geld waar, zeker die van de kleintjes en vind het dan ook absoluut niet kunnen dat je gaat wandelen met een halster van €200 en een pony tegen de muur laat schuren met een halster ter waarde van €50. Die spullen zijn duur en worden dan ook niet gebruikt om te wandelen maar voor foto's omdat ik hier zeer zuinig op ben. Je mag nog altijd blijven komen maar zal zo en dan wel eens komen controleren tussendoor of je je tok wel op hebt en veiligheidsvestje aan hebt. Zal in het vervolg ook een briefje ophangen met dingen waarop je moet letten/doen, deze hoor je aan te vinken of eventueel iets bij te schrijven mocht dit nodig zijn.

Met de tijd zal je ook nieuwe (veilige) laarzen moeten hebben die netjes aan je benen aansluiten, zodat je niet steeds de mijne moet gebruiken. Het is dan aan jou de keuze voor deze hier te laten of niet.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:05

Waarom moet dat via een berichtje? Het komt op mij erg naar en belerend over. Ik neem aan dat ze het voor haar plezier doet en niet vanwege het riante salaris. Zo te lezen is ze minder precies en gedraagt ze zich minder volwassen dan je zou mogen verwachten van iemand van 17. Hoe komt dat? Ligt dat aan haar of (deels) aan het feit dat je haar als een klein kind behandelt? Ik betwijfel of we er nog achter zullen komen. Als ik haar was mocht je het na dit berichtje weer lekker zelf gaan opknappen.

tones

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:09

Na zo`n berichtje zal ze niet meer komen denk ik.

Jammer dat het zo moet en niet face to face kan.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:10

Af vinken telkens ze iets doet? Meen je dat nu?

Kan nu ook wel uw verzorgster haar gedrag wel wat beter in de context zien.

Of wel vertrouw je iemand ofwel niet, maar iemand als een klein kind behandelen, zorgt er misschien wel voor dat iemand zich er naar gaat gedragen.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:12

Omdat er een vriendin bij haar was en ik haar dan niet apart wil nemen om zoiets te bespreken en ik haar ervoor een vraag had gesteld. Is alles behalve belerend. Nogmaals: ze mag letterlijk alles doen van mij, maar ik wil gewoon orde en dat er aan veiligheid gedacht word. Ze word absoluut niet als kind behandeld, heb haar al die tijd mee begeleid in het rijden en trainen van de pony's/paarden zodat we elkaar beter leerden kennen en zij ook bijleerde.

Het briefje is na aanleiding van enkele personen die dit zeiden, wie weet helpt wel en als dit zou gaan word dit na een tijd ook achterwege gelaten. Ik kon het niet beter verwoorden dan dit en weet ook niet anders te verwoorden, ik heb nederlands geleerd en zou dus niet weten hoe beter te verwoorden. Het is trouwens een checklijstje, lijkt mij dan ook makkelijker voor haar om te weten hoe of wat als ze dit aanvinkt, dat ze zeker weet dat dit uitgevoerd is.

Ze vind het geen probleem en snapt het, ze zal er beter op letten. Heb dan ook gezegd dat het aanvinken ook maar voor even is, dat dit na 4x niet meer nodig is omdat ik dan verwacht dat ze het tegen dan wel zal weten hoe of wat. Ze komt 1x per week, enkel nu is ze meermaals gekomen omwille ze geen school had.
Laatst bijgewerkt door Memere op 27-03-16 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:16

Ik lees heel de tijd alles wat jij voor haar doet, ik heb dat gedaan en dit en dat maar lees heel weinig (niets eigenlijk) over wat zij wel goed doet voor jou.
Zeg jij wel eens iets positief tegen haar? Of zeg je enkel wat ze verkeerd doet of anders moet doen?

Misschien is een positieve aanpak beter dan een negatieve?

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:18

Ik zeg zeer vaak wat ze goed doet hoor, zoals haar zit, waar ze in verbeterd is sinds ze hier is. Ze heeft zeer veel respect tegenover de dieren, soms laat ze wel nog teveel toe maar dat ligt dan meer aan de ervaring die ze (wel/niet) heeft. Ze mag dan ook steeds altijd iemand meenemen en dan doen wat ze wilt.

Alle andere keren heb ik zelf altijd alles netjes weggelegd waar ze bij stond, en zij dan ook steeds van vergeet juist niet alle op z'n plek te hangen. Juist de enigste 3 keren waarbij ze alles alleen mocht doen heeft ze alles achtergelaten al slingerend op de grond. Heb haar 2 waarschuwingen gegeven en vandaag de 3e. Ik ben niet veeleisend buiten orde en veiligheid, maar dat is toch van zelfsprekend??!

Maar laat ik vooropstellen dat het briefje een checklist is en dit volgens mij makkelijker is om dan aan te vinken/doorstrepen zodat ze zeker weet wat ze wel/niet gedaan heeft. Dit briefje is dan ook voor een 4 tal keer, erna verwacht ik dat ze dit allemaal zelfstandig kan.

Heb haar ook gezegd dat ik zo veeleisend over komt, terwijl dit alles behalve mijn bedoeling is maar ik niet weet hoe anders te verwoorden omdat mijn nederlands zo slecht is. Ze weet ook dat ik bang ben om de zorg uit handen te geven, dat dit de eerste keer is dat ik het doe en helemaal niet weet hoe erop te reageren, maar dat ik enkel wil dat ze aan haar veiligheid denkt. Ik leer tot op heden nog met de gevolgen dragen van verkeerde keuzes in het verleden tijdens het rijden, ik wil niet dat zij dit ook meemaakt.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:30

In welke omgeving woon je? Aan het gebruik van "tok" te zien kom je uit België, als je in Limburg zit weet ik misschien wel een hele fijne en verantwoordelijke (25+) verzorger voor je, mocht het niet lukken met deze :)

amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:33

Begrijp ik het nu goed dat ze maar 1x per week komt en dan ook met de mini's enkel mag wandelen? Daar hebben je paarden qua training toch niet heel verschrikkelijk veel aan lijkt me :o voor zo weinig zou het mij de irritaties niet waard zijn...

Overigens ga ik ook graag wandelen met m'n showhalster hoor :D snap dat je het liever niet hebt maar ik snap ook dat t gewoon leuk is om die eens om te hangen :=
Ik ga er zelfs mee naar het strand en in de zee :') :D

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:36

Wauw.. ik sta met m'n mond open te lezen.

Ik ben ook een verzorger/bijrijder. Maar no way dat ik dingen doe zonder te overleggen.
Daarnaast is de pony die ik al 4 jaar mag berijden met heel veel plezier ook voor de lessen van de cliënten en er rijden 2 meisjes op die ik ook met veel plezier voor laat gaan.

Ik vind rijden prima, maar ik vind het 'verzorgen' en op de zorgboerderij aanwezig zijn leuker. Ik zorg ervoor dat de spullen netjes zijn, ik controleer ze en vervang ze evt als tegenprestatie..
Ik ben enorm zuinig en vind 't verschikkelijk als iets door slijtage beschadigd raakt..

Ik vind dat ze genoeg kansen heeft gehad ts, je bent veel te lief. Het zijn jouw spullen en jouw dieren...

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:47

Ik woon inderdaad in BE, maar midden belgie.

Ze komt 1x tot 2x per week, laatste 3 weken toch 2x per week en in de vakantie kan ze vaker tot zelfs om de dag. De kleintjes worden in de week door mij gelongeert en de rijpony word 1 tot 2x in de week gereden door mij, mits mijn lichaam het toe laat en anders gewoon aan de longe of een vriendin die even bijspringt. Er zijn zat halsters om mee te wandelen, heb een hele collectie vol puur omdat ik zo weinig rijd en sinds de operatie enkele keren terug in het zadel ben gaan zitten. Met de ene merrie mag ze enkel rustig wandelen want die is hoogdrachtig en de andere merrie is net nieuw en nog wat angstig, kent ook helemaal niets dus wil eerst zelf alles bevestigen alvorens ik haar laat longeren omdat ik zeker wil zijn dat dit correct gebeurd.

Maar goed zal even dit topic laten rusten tot woensdag, dan komt ze weer en vanuit daar verder zien.

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:06

goeroe schreef:
Waarom moet dat via een berichtje? Het komt op mij erg naar en belerend over. Ik neem aan dat ze het voor haar plezier doet en niet vanwege het riante salaris. Zo te lezen is ze minder precies en gedraagt ze zich minder volwassen dan je zou mogen verwachten van iemand van 17. Hoe komt dat? Ligt dat aan haar of (deels) aan het feit dat je haar als een klein kind behandelt? Ik betwijfel of we er nog achter zullen komen. Als ik haar was mocht je het na dit berichtje weer lekker zelf gaan opknappen.


Precies. Mijn twijfel of het allemaal wel aan de verzorgster ligt, worden alleen maar groter door dat berichtje.
Dit is zeker ook een verhaal dat je van beide kanten zou moeten horen.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:33

Ik bedoelde niet een aftreep lijstje maar een gewone checklist waar ze aan het eind even op kan kijken, dat lijkt mij voor zeventienjarige ruim voldoende zonder er als klein kind kruisjes achter te moeten zetten :n

Maar ik vind het geen erg bot berichtje wat je schrijft hoor! Nu is Nederlands ook niet mijn moedertaal (dat is de Engelse taal (Australisch)), en ik woon juist in noord Nederland, dus misschien dat het daardoor op mij anders overkomt dan op mensen die de taal vanaf geboorte leren en in België wonen (ik moest sommige woorden als tok en nog een paar opzoeken :+), maar op mij komt het niet té streng over, op het letterlijk afstrepen na. En jouw verzorgster kent jou en je taalgebruik dus die zal ook beter snappen hoe je dit bedoelt dan mensen die het alleen lezen.

Ik vind het juist goed dat je haar niet aansprak waar die vriendin bij was +:)+ Dat was heel naar geweest en er vanuit gaande dat je verzorgster het niet met opzet fout doet,verdiend ze het niet commentaar te krijgen waar iemand bij is. Als je er niet mee wou wachten tot de volgende keer om het tegen haar persoonlijk te zeggen dan liever een berichtje dan waar iemand bij is...

Je bent misschien wel een beetje 'control freak´ (zolang mee lopen en het liefst elke keer eerste tijd er bij zijn als ze komt), maar ach, het zijn wel je dieren die je toe vertrouwt. En zeker als het vertrouwen beschadigd is, is het logisch dat je zo reageert.

Maar als je haar nog een kans geeft, geef haar dan ook écht nog een kans. Begin met schone lei, en ga niet er al vanuit dat ze het toch wel weer verkeerd zal doen, want dat is niet eerlijk voor haar, dan kun je net zo goed nu al wegsturen. Vraag ook hoe het volgens haar gaat, misschien ziet zij het wel anders? Accepteer dat ze het nooit precies hetzelfde zal doen als jij, maar dat betekent niet dat ze zich niet aan de regels hoeft te houden van de helm op etc. Dat is gewoon goede, duidelijke regel die ze heeft te accepteren.

Jouw eisen zijn jouw eisen, en daar heeft de verzorgster zich aan te houden. Als ze ze niet redelijk vind, dwingt niemand haar te blijven en een ander verzorgpaard te zoeken. Wees wel eerlijk en redelijk in wat je wilt en behandel haar als iemand die (bijna) volwassen is, en dan komt het misschien nog wel goed met jullie :)F

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 23:57

Bedankt voor je bericht zo bedoel ik het ook. Het afstrepen is maar een voorstel om het haar makkelijker te maken zodat ze zeker niets over het hoofd ziet, dit mag ze dan ook zelf bepalen maar een streepje of een ountje erbij zou ik wel fijn vinden voor mij zelf,maar de keuze ligt bij haar..zolang ik maar duidelijk zie dat ze aan het lijstje gedacht heeft.

Aanspreken waar haar vriendin bij was wou ik absoluut niet doen, ik ga namelijk niet iets doen waarbij ik mij in de plaats ook niet goed zou bij voelen..zou zelf beschamend overkomen vind ik. Ze weet hoe ik het bedoelde het berichtje, ook omdat ze weet dat nederlands mijn slechte kant is (ben franstalig).

Heb eerder eens een nare ervaringen gehad met 'verzorgsters' waardoor ik een beetje bang ben de zorg uit handen te geven,dat speelt dan ook een grote rol waarom ik er zomang bij bleef,zodat ik zekerheid had. Ze mag alles doen van mij, maar op dit moment mag ze met de kleintjes niet meer dan aan de hand wandelen omdat ene hoogdrachtig is en de andere niets kent en ik dit eerst allemaal wil bevestigen. Eenmaal de ene merrie dit allemaal kent, mag zij haar ook aan het werk zetten met de eerste keren onder mijn begeleiding. Wil niet als een nare eigenaar te komen die veel eisend is,wil gewoon dat ze denkt aan haar eigen veiligheid en respect voor andermans spullen,want dat is iets wat in het dagelijks leven ook meespeelt.

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:09

In het dagelijks leven... bedoel je haar leven als ze niet bij jouw dieren is?

Saul

Berichten: 9660
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:18

bigone schreef:
Dus wanneer de C pony verkocht is dan is er niets meer om te rijden. En 17 jaar, op een C pony??


Wauw wat een onzin. Wat zegt leeftijd nu weer over de grootte van de pony.
Ik ben 28 en jawel in het bezit van twee c pony's. Die ik zelf rij.


Nu ontopic.
TS ik denk dat je je beslissing al genomen hebt. Ik snap je, ik hecht ook veel waarde aan mijn spullen. Maar inderdaad wellicht ben je wat streng hierin.
Goed dat je je goede spullen binnen gehangen hebt.

Succes met de uiteindelijke beslissing.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 01:51

Ik vind dat TS al het recht heeft om deze 'eisen' te stellen van haar verzorger. Het zijn dure pony's en dure spullen.

Een halfjaar zelf mee en opletten vind ik erg lang, dat wel, en misschien omdat dat proces zo lang heeft geduurd is het des te moeilijker voor haar om ineens alles zelf te doen, omdat het andere zo gewend is.

Moeilijkheden met die zelfstandigheid en dingen vergeten, oké, dat kan altijd vergeven worden.

Maar een aantal dingen komen toch op mij over als laksheid van de verzorgster. Andermans spullen, daar ben je gewoon netjes mee. Ja, je kan eens een hamster verkeerd terughangen of je vergeet het longeertouw op te rollen, of er niet aan denken dat de pony met schuren het halter beschadigd etc. Kan gebeuren en nadat je haar er op wijst, moet dat dan verbeteren. Prima dus, zulke fouten. Maar wetende dat je niet met het 200,- euro dure hamster mag wandelen en er vervolgens toch mee te gaan wandelen is gewoon laks hebben aan de regels. Daar naast als je iemands laarzen mag gebruiken, dan hoor je als 17jarige ook echt wel te beseffen die laarzen schoon te maken en terug te zetten waar ze lagen. Ze op de grond laten slingeren, niet alleen de laarzen, maar ook andere spullen zoals dekjes is niet oké en ook niet normaal. Gewoon al dat je je eigen spullen moet opbergen zodat zij er niet bij kan, zegt toch al genoeg. Je zou je hamster van goud ter waarde van 1000,- gewoon daar moeten kunnen laten hangen bij wijze van spreken, en haar vertellen dat ze het niet mag gebruiken, en dat zou voldoende moeten zijn. Regels zijn regels en het negeren van die regels laat zien dat ze gewoon niet betrouwbaar is hierin. Dat zou ik niet op stal willen hebben rondlopen, iemand waar ik mijn spullen voor moet opbergen.


Maar oke, alles zou nog vergeven kunnen worden als ze goed was voor de pony's. Maar ook hierin lijkt ze onbetrouwbaar.

Bij haar vorige verzorgpaard, mocht het waar zijn wat TS is verteld, hield ze geen rekening met het welzijn van dat paard. Haar eigen plezier stond voorop en dus vroeg ze meer van het paard dan dat zijn leeftijd hem toeliet om te doen.

Bij TS doet ze dat weer. Een uur op buitenrit, prima, maar daarna zou ze lekker moeten afzadelen, pony belonen en klaar. Dit doet ze niet. Ze gaat nog lekker met een jonge pony van 3 die net een uur buiten heeft gereden, wat voor zijn leeftijd lang genoeg is, vrijspringen in de bak. Dit laat zien dat ze meer aan haar eigen plezier denkt dan aan de pony zijn welzijn. Het was misschien nog een op het randje geval geweest als de pony vaker had gesprongen, maar dit was de eerste keer, waardoor ze lang en breed over dat randje gaat. Een jonge onervaren pony met iets nieuws en zwaars te introduceren na een buitenrit, zonder de eigenaren erna te vragen of het wel zomaar mag, is ver over de grens van acceptabel. Ze heeft lak aan de regels, maar ook aan veiligheid. Er had van alles met de pony kunnen gebeuren omdat ze het bij gebrek aan ervaring waarschijnlijk niet goed heeft uitgevoerd.

Dat ze zich niet om veiligheid bekommerd laat ze ook zien in dat Dr zonder cap rijd en zonder eerst te monteren, iets wat jij nog expliciet hebt gevraagd om te doen. Ook komt het welzijn hier weer in het geding, want nog even over het zandpad draven of galopperen is belangrijker dan dat de pony goed word uitgestapt.

Lak aan regels in het algemeen, lak aan je spullen spullen, lak aan de pony zijn welzijn en nu ook veiligheid...

Ik zou haar absoluut geen kans meer geven. Ik zou haar allang lang en breed de deur hebben gewezen.

Dingen anders doen dan de eigenaar, prima, iedereen heeft zijn eigen manieren van omgang met spullen en dieren, maar dit gaat niet meer om iets gewoon anders doen, het gaat om pure nalatigheid van de verzorgster. Een nalatigheid die nare gevolgen kan hebben, dus voordat dat kan gebeuren kan je haar beter al wegsturen.

TS is 'streng' in haar eisen, maar volgens mij wel eerlijk. Ze heeft een aantal simpele regels. Houd je je daaraan, dan krijg je volgens mij best veel vrijheden en mag je veel doen. Het is ook TS haar volledige recht om regels op te stellen en te willen dat ze worden gevolgd. Het zijn haar ponys. Zij is 'heer en meester' over wat er met ze mag gebeuren.

Dus nee, ik denk niet dat de schuld bij TS ligt. Alleen misschien dat ze te lang de verzorgster haar handje heeft vast gehouden. 6 maanden is lang en dat kan best korter. Ik zou een eventuele volgende verzorger sneller vertrouwen geven om alleen verder te gaan, maar wel met duidelijke regels en ook de afspraak, schend ze dat vertrouwen dan is het exit. Daarnaast, als je die zes maanden in kort kom je er ook sneller achter of je een goed iemand aan de haak hebt geslagen. Dingen niet weten en moeten leren mag je best tijd voor nemen, maar ze zijn een betrouwbaar persoon of ze zijn het niet en daar kan je beter vroeger dan later achterkomen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 02:57

Eline autocorrect??? :')


ElineS schreef:
Ja, je kan eens een hamster verkeerd terughangen



ElineS schreef:
Maar wetende dat je niet met het 200,- euro dure hamster mag wandelen



ElineS schreef:
Je zou je hamster van goud ter waarde van 1000,- gewoon daar moeten kunnen laten hangen bij wijze van spreken


Sorry maar ik lig rollend van het lachen op de vloer _O-

Goed dat was even heel erg off-topic, maar die was zo leuk.
TS een whiteboard ophangen met de to do dingen erop is mss wel handig voor haar. Mocht je tenminste verder met haar willen. Sommige zijn idd sloddervossen van zichzelf, maar anderen hebben gewoon zoveel aan hun hoofd op die leeftijd dat ze hun kont nog zouden vergeten als die niet vast zou zitten ;)

Maar, en dat is bij mij wel een hele grote, zonder cap/tok rijden is een echte no go. Als ze valt wordt jij in eerste instantie aansprakelijk gesteld. Omdat het jou paard/pony is. Dat hoefde ze bij mij maar 1 keer te doen, waarschuwing, en de volgende keer is het echt exit. Ik heb meer dan 1 cap hier liggen, en ze zijn allemaal verstelbaar, dan doet ze die maar op. Mss een idee om dan voor niet teveel een verstelbare cap te kopen, en die in ieder geval op stal neer te leggen. Heeft ze die uitrede niet meer.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 03:02

rina schreef:
Eline autocorrect??? :')


ElineS schreef:
Ja, je kan eens een hamster verkeerd terughangen



ElineS schreef:
Maar wetende dat je niet met het 200,- euro dure hamster mag wandelen



ElineS schreef:
Je zou je hamster van goud ter waarde van 1000,- gewoon daar moeten kunnen laten hangen bij wijze van spreken


Sorry maar ik lig rollend van het lachen op de vloer _O-

Goed dat was even heel erg off-topic, maar die was zo leuk.
TS een whiteboard ophangen met de to do dingen erop is mss wel handig voor haar. Mocht je tenminste verder met haar willen. Sommige zijn idd sloddervossen van zichzelf, maar anderen hebben gewoon zoveel aan hun hoofd op die leeftijd dat ze hun kont nog zouden vergeten als die niet vast zou zitten ;)

Maar, en dat is bij mij wel een hele grote, zonder cap/tok rijden is een echte no go. Als ze valt wordt jij in eerste instantie aansprakelijk gesteld. Omdat het jou paard/pony is. Dat hoefde ze bij mij maar 1 keer te doen, waarschuwing, en de volgende keer is het echt exit. Ik heb meer dan 1 cap hier liggen, en ze zijn allemaal verstelbaar, dan doet ze die maar op. Mss een idee om dan voor niet teveel een verstelbare cap te kopen, en die in ieder geval op stal neer te leggen. Heeft ze die uitrede niet meer.


_O- _O- _O- Hahaha, ja autocorrect. Kan niet slapen dus zit op mijn mobiel te bokken en blijkbaar veranderd hij halster in hamster :') Ik ga dood. 200,- euro dure hamster is wel errug duur :+

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 03:03

Wat dacht je van die gouden 1000 euro hamster die je ophangen wilt _O-
Sorry TS het is laat en ik word daar altijd zo melig van.

har166

Berichten: 2042
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:14

Ik vind zo'n lijstje echt niet zo gek hoor. Toen ik nog 2 friezen reed voor iemand hadden we een boekje liggen waarin we info aan elkaar doorgaven. Simpele dingen als wat ik had gedaan ( buitenrijden/springen/longeren etc ) en van haar kant hetzelfde zodat we niet twee dagen achter elkaar hetzelfde deden maar ook vroeg ze weleens of ik hooi wilde voeren e.d. Ik keek en schreef in het boekje als ik wegging en checkte gelijk of ik alles had gedaan. Ik was toen 20 en heb dat tot mn 24e gedaan.