Hoe vragen of ik iemands paarden mag verzorgen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

j_u_l_i_a

Hoe vragen of ik iemands paarden mag verzorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:28

Hoi!

Ik heb een vraagje,
ik heb nu een verzorgpony, (al een tijdje) en ik zou er graag nog een bij willen aangezien ik iets meer uitdaging wil. Nu heb ik een paar dagen geleden met een vrouw gesproken toen ik de krant bezorgde. Deze vrouw had een shetje in haar handen dus tja, als je dan een echt paardenmens bent en iemand gaat met je aan de praat die ook van paarden houd kom je wel uit op het onderwerp paarden :D Ze vertelde dat ze ook een rijpaard heeft.
Ik heb haar nog vaker zien lopen met de shet of het paard. Ook een keer zien rijden.
Ik zou wel heel graag willen helpen met de verzorging van deze twee paardjes :)
Ik mag niet op paardrijles van mijn ouders, en ik kan nog niet paardrijden, maar toch zou ik wel een keer willen proberen te rijden. Dit lijkt me dus een goede kans, misschien kan die vrouw me lesgeven een soort van. Nu kom ik echt over als iemand te veel vraagt, maar de vrouw leek me echt heel aardig, toch weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik het nu moet vragen... Ze is zelf vaak met het paardje bezig en ik ben dan bang dat ik alles verpest haha. Zo'n schijtert ben ik ook niet hoor, heb natuurlijk ook zelf verzorgpaardje gezocht en aan eigenaren gevraagd of ik haar mocht verzorgen maar toch omdat ik deze vrouw nu al 'ken' is het moeilijker ofzo.

Hoop dat iemand me kan helpen :o

Joltsje

Re: Hoe vragen of ik iemands paarden mag verzorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:35

Hey

De eerste stap is al gezet. Jullie hebben al gepraat.

Als je er weer bent met de krant en je ziet haar. Dan kun je het gewoon vragen. Of je mag helpen en op den duur ook rijden.

Kans is natuurlijk groot dat ze geen hulp nodig heeft. Maar niet geschoten is altijd mis. Als ze nee zegt weet je dat ook weer.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:40

is inderdaad lastig om te doen, anders vraag je of je eerst het shetje mag doen.
als ze je dan vertrouwt en wat langer kent kun je zeggen dat je heel graag een keer wilt rijden en kun je vragen of dat misschien op haar paard mag. Veel mensen hebben liever een bijrijder die ervaring heeft maar niet geschoten is altijd mis. (misschien niet standaard rijden maar gewoon af en toe)
Laatst bijgewerkt door JenteC op 03-01-16 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:40

Ik zou je plan eerst even met je ouders bespreken. Je mag niet op paardrijles. Dus ik weet niet of je dan wel op een paard van iemand anders zou mogen rijden.
Je hebt al vaker met haar gepraat. Dus ze vindt je al aardig. Je zou eerst kunnen vragen of je 1 keer per week met haar samen de paarden zou mogen verzorgen. Zo kun je nog wat van haar leren. En misschien mag je wel uitstappen als zij er naast loopt.
Ga met haar praten en vraag of je mag helpen.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:41

precies wat joitsje zegt, als je het niet probeert dan blijf je ermee in je hoofd zitten.
Als je nog een keer met haar gaat praten als je met de kranten bezig bent gewoon voorzichtig aankaarten dan weet je waar je aan toe bent :)

j_u_l_i_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:44

Yvette81 schreef:
Ik zou je plan eerst even met je ouders bespreken. Je mag niet op paardrijles. Dus ik weet niet of je dan wel op een paard van iemand anders zou mogen rijden.
Je hebt al vaker met haar gepraat. Dus ze vindt je al aardig. Je zou eerst kunnen vragen of je 1 keer per week met haar samen de paarden zou mogen verzorgen. Zo kun je nog wat van haar leren. En misschien mag je wel uitstappen als zij er naast loopt.
Ga met haar praten en vraag of je mag helpen.

Dankje!
Ja, ik mag, dat heb ik al gevraagd. Ik mag niet op paardrijles omdat het te duur is, en mijn zus mocht ook niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:52

ED → VP

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:33

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is vertellen dat je al een verzorgpony hebt en dat je niet op paardrijden mag van je ouders omdat het te duur is. Dan kun je kijken hoe ze daar op reageert. Verder zou je dan ook nog eens kunnen zeggen dat je opzoek bent naar nog een pony/paard om te verzorgen waar je eventueel op zou kunnen leren rijden en of zij misschien mensen kent die iemand kunnen gebruiken en zouden willen leren paardrijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:36

Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je niet op rijles mag wegens de kosten, maar graag eens wilt helpen. Als iemand dat aan mij zou vragen mag ie zo een keertje mee. En ook wel rijden. Ik kan alleen niets met een vaste verzorger zonder ervaring, maar een keertje mee doe ik niet moeilijk over. En wie weet komt er dan bij jou ook wat uit.