De goede verzorger

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 09:22

Af en toe zie ik topics voorbij komen over problemen met verzorgers, afspraken die niet na worden gekomen, maar ook vervelende eigenaars, niemand kunnen vinden en nog meer.

Toch zijn er veel goede verzorgers in dit landje :) mijne vond ik na een advertentie op Marktplaat, ze was de eerste die reageerde. 16 jaar en nu 17, in het begin was haar vader er bij met de afspraken maken. Ondertussen is ze al zo een 9 maanden bij me, en ben ik super blij met haar! Ze komt alle afspraken na, doet alles wat gevraagd word, stuurt mij regelmatig berichtjes over hoe het was gegaan, valt zelfs voor andere mensen op stal in als die niet kunnen mesten. Ze staat altijd klaar als ik niet kan of als er iets is. Zo had ik een tijd geleden een flink (nieuw?) griepvirus, en toen had ze een volle week alle dagen voor hem gezorgd.

Ook hoor ik van stalgenoten dat ze goed met hem bezig is, fijn rijd en ook streng kan zijn (mijn paard kan nog af en toe flink puberen). :j

Daar tegenover probeer ik haar overal bij te betrekken. Van tandartsen, osteopaat, grondwerklessen en zadelpasser; ik vraag of ze het leuk vind aanwezig te zijn en mee te maken. Ik betrek haar bij mijn keuzes (paard tijdje geleden verhuisd) en mag ze alles met mijn paard.

Dus hierbij dank aan de goede en betrouwbare verzorgers *\o/*

Nog meer bokkers die wel fijne verzorgers hebben?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:13

Ik heb nu bijna twee jaar een topverzorgster.
We kunnen echt op haar rekenen. Ben er super blij mee.
Vorig jaar heb ik haar meegenomen op vakantie en ook twee paardjes mee.
Dit jaar door omstandigheden (ziekte en overlijden van mijn moeder) niet. Hebben we haar een ponykamp kado gedaan.

Nu op dit moment is ze wandelen met mijn dochtertje op haar shetlander.

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:20

Wij zijn heel erg blij met joyceberends hier op Bokt!

Icrack

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:46

Er zijn zeker ook bijrijders/verzorgers met de juiste instelling. Eén van mijn bijrijdsters was ook zeer hulpvaardig en kwam altijd opdagen. Correct, vriendelijk, betrokken en hartelijk naar paard, eigenaar en stalgenoten. Ze hield me op de hoogte hoe het rijden was gegaan, informeerde tussendoor ook vaak genoeg hoe mijn rijden en of lessen waren. Voor haar stond qua afstand mijn paard niet naast de deur, maar heb er nooit een wanklank over gehoord. Ook kwam ze regelmatig voor de gezelligheid even een kijkje nemen als het mijn "rijdag" was. Sprak ook dikwijls haar waardering uit naar de eigenaar, je kon uit alles opmaken dat ze erg blij en trots was met mijn merrie als bijrijdpaard en eigenlijk net zo wijs was met mijn merrie als ik dat ben. Ondanks dat ze een aantal keren echt niet fit was, was ze er wel en nam desnoods mijn merrie mee voor een wandeling of gaf haar een uitgebreide poetsbeurt oid.

Ik heb een hele leuke en gezellige tijd met haar gehad :j

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:48

Fijn te horen :) ik hoop dat mijne ook nog even blijft! Helaas had hij schijnbaar een uitspatting in het bos, is ze voor het eerst van hem gevallen en meteen sleutelbeen gebroken -O-
Ze zei wel dat ze niet boos is op paard en dat dit kan gebeuren. Volgens mij blijft ze gewoon :)
Jullie ook zo iets gehad?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:59

Kan net zo goed op een manege ook gebeuren.
Zal vast geen probleem zijn.

ManonGrr

Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:32

Ik heb een geweldige verzorgster, LEKKERGEK @ Bokt. Ze verzorgt mijn paard al sinds ik hem heb, ze is er altijd voor ons. Super verantwoordelijk, ik durf echt het leven van mijn paard in haar handen te leggen. Ik betrek haar ook zoveel mogelijk bij mijn paard, vandaag nog lekker meegeweest op de fiets op buitenrit :)

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:43

Albert schreef:
Wij zijn heel erg blij met joyceberends hier op Bokt!


Aahh dat is echt heel erg lief. Ik ben ook super blij met jullie en Lisa :)

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:50

Heb gelukkig een aantal goede verzorgsters / bijrijders gevonden, na heeeeeeeel wat miskleunen hebben gehad. De goede vinden is helaas zoeken van een naald in een hooiberg. Ben nu nog steeds op zoek naar twee bijrijders voor twee lespony's, maar is zeer moeilijk.

Wel is mijn ervaring positiever met 15 / 16 + jaar dan eronder, toch heb ik nu twee verzorgsters onder de 14 en dit gaat super.

FlorienMJarig

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Het Oosten

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:58

2 jaar lang een super bijrijdster gehad, maar die zit nu in het buitenland en is dus gestopt |( dus weer opzoek naar iemand anders. Het is een stuk moeilijker dan het lijkt , mocht iemand nog iets weten in omg. Enschede laat maar even weten O:)

Anoniem

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:17

Wij hebben voor ons IJslanderruintje een verzorgster/bijrijdster, tevens een vriendin van me die ik al 18 jaar ken en waarvan ik weet dat ze erg voorzichtig is en niet zomaar risico's neemt.
Verder hebben wij nog een meisje dat anderhalf jaar geleden bij ons is gekomen voor ons [ras] en nu 1 van onze paarden in lease heeft.
Haar vertrouwen we dit ook helemaal toe. :j

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:17

Ik heb ook vooral goede ervaringen hoor!

Voor Flower had ik een super lieve meid, en toen Flower naar 'nieuwe' eigenaar ging, is bijrijder mee gegaan, en ze rijdt haar nog steeds! Super betrouwbaar en lieve meid.

Voor Booster had ik een schattig 11 jarig meisje (2/3 jaar geleden alweer) en ook die is nog steeds een combinatie met Booster (Booster is ook van eigenaar veranderd..) en is ook betrouwbaar, hard werkend. Helaas wordt ze nu wat te groot maar ze wil heel graag gaan mennen, is met vrijheidsdressuur begonnen, omdat ze heel graag met Booster wil blijven werken. Zo lief!

Kyaantje heeft een lekkere brutale 12 jarige meid, maar ook die is super, gaat mee met mennen, is er altijd als je haar nodig hebt, hard werkend en luistert heel goed. Fijne meid! Op die leeftijd zijn de ouders natuurlijk ook erg belangrijk en daar klikt het ook mee gelukkig, dus dat is heel fijn!

Nu ben ik als eigenaar niet zo heel moeilijk, zolang het dier eerlijk behandeld wordt en er geen manen/staart geknipt wordt en mijn spullen netjes mee om wordt gegaan mag alles.

Renekel

Berichten: 48
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:52

Ik ben zelf een verzorger en heb een hele fijne eigenaresse :D
Het is allemaal heel flexibel, wat fijn is aangezien mijn schoolrooster elke week anders is. Ik app haar in het weekend wanneer ik de komende week allemaal zou kunnen en krijg dan een appje met 2-3 dagen dat ik kan komen terug. Ik word ook bij alles betrokken en mag over dingen meedenken. Zo is het echt een beetje mijn eigen paardje.
Ik mag zelf weten wat ik ga doen, gewoon lekker ontspannen rijden, dressuur rijden, buitenrijden, springen, longeren, noem het maar op. Soms krijg ik wel de vraag of ik ergens op kan letten, om te longeren of om het rustig aan te doen. Dat doe ik dan ook. Ik app na het rijden ook altijd wat ik heb gedaan en hoe het ging.
We gaan ook wel eens samen naar buiten (1 op de fiets) of samen springen. Mijn 'kinderdroom' is met dit paardje en eigenaresse echt wel uitgekomen :)

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:57

Ik ben ook verzorgster van een leuke merrie. Verzorg haar nu 10 jaar en ben onderhand inboedel geworden :+. Ik mag er alles mee, ik koop wel zelf de spullen, maar dierenartskosten betalen de eigenaren.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:05

Ik ' verzorg ' al vier jaar bij dezelfde eigenaar! Het voelt vreemd om dat te zeggen omdat het meer als mn eigen paarden voelen hahaha. Eigenaar kan zelf niet meer rijden vanwege permanente rug blessure maar denkt er niet over om zn paaren weg te doen. Koopt en fokt veel knapperds die ik allemaal mag verwennen. Ik doe trouwens ook alles als eigenaar bijv. op vakantie is of geen tijd om te voeren etc. Ik vraag me wel eens af of het bij meer mensen zo gaat. Ik hoor eigenlijk heel vaak dat de verzorgers dagen afspreken en dan samen met de eigenaar gaan rijden enzo. Ik ga gewoon als het me uitkomt en hoef nooit verantwoording af te leggen, ben ik dan eigenlijk een hele verwende verzorgster?? :P
Okee Edit: daar kan ik zelf wel antwoord op geven, ja ik ben een verwende verzorgster _/-\o_

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:40

lindamusters schreef:
Ik ' verzorg ' al vier jaar bij dezelfde eigenaar! Het voelt vreemd om dat te zeggen omdat het meer als mn eigen paarden voelen hahaha. Eigenaar kan zelf niet meer rijden vanwege permanente rug blessure maar denkt er niet over om zn paaren weg te doen. Koopt en fokt veel knapperds die ik allemaal mag verwennen. Ik doe trouwens ook alles als eigenaar bijv. op vakantie is of geen tijd om te voeren etc. Ik vraag me wel eens af of het bij meer mensen zo gaat. Ik hoor eigenlijk heel vaak dat de verzorgers dagen afspreken en dan samen met de eigenaar gaan rijden enzo. Ik ga gewoon als het me uitkomt en hoef nooit verantwoording af te leggen, ben ik dan eigenlijk een hele verwende verzorgster?? :P
Okee Edit: daar kan ik zelf wel antwoord op geven, ja ik ben een verwende verzorgster _/-\o_


ik heb het ook :D Alhoewel ik niet kan rijden op de pony maar als ik kan ga ik gewoon, ik ben dan wel zo iemand dat ik even app maar dat hoeft eigenlijk niet. Mag ook alles doen wat ik wil!

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:31

Heb vroeger met ons eerste echte verzorgpaardje (lees; ik was op t begin 5/6, zus rond de 8) fantastische tijden gehad dankzij fijne eigenaren :) was een schimmeltje van toen rond de 25 jaar met een tumor in z'n knie, maar die nog wel genoeg levenslust en pit had om nog wat rondjes te maken.
Minimaal 3 x per week met ouders er naartoe, lekker buiten stapritjes maken, poetsen alles mochten we doen. Maar uiteraard mestte we wel zelf de stal uit en alle klusjes er omheen hoorde er ook bij.
Door deze ervaring heb ik ontzettend veel geleerd en was ik op jonge leeftijd al goed op de hoogte van wat het inhield om een paard te moeten verzorgen, ipv alleen poetsen/rijden zoals op een manege :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:02

lindamusters schreef:
Ik ' verzorg ' al vier jaar bij dezelfde eigenaar! Het voelt vreemd om dat te zeggen omdat het meer als mn eigen paarden voelen hahaha. Eigenaar kan zelf niet meer rijden vanwege permanente rug blessure maar denkt er niet over om zn paaren weg te doen. Koopt en fokt veel knapperds die ik allemaal mag verwennen. Ik doe trouwens ook alles als eigenaar bijv. op vakantie is of geen tijd om te voeren etc. Ik vraag me wel eens af of het bij meer mensen zo gaat. Ik hoor eigenlijk heel vaak dat de verzorgers dagen afspreken en dan samen met de eigenaar gaan rijden enzo. Ik ga gewoon als het me uitkomt en hoef nooit verantwoording af te leggen, ben ik dan eigenlijk een hele verwende verzorgster?? :P
Okee Edit: daar kan ik zelf wel antwoord op geven, ja ik ben een verwende verzorgster _/-\o_


Gaat hier ook wel zo maar ik heb er ook al weer heel wat jaren mijn eigen paard daar staan wel zo makkelijk. Maar ik denk dat ik al meer dan 15 jaar bij dezelfde eigenaar over de vloer kom. Wel wat verschil in paarden. Maar 2 staan er al vanaf het begin. En vanaf dat ik mijn eerste pony had die daar ook stond kom ik daar dagelijks. Mijn huidige paard heb ik al 8 jaar. Dus ik kom daar zeker al meer als 13 jaar dagelijks over de vloer. Ze weet ook wel wanneer ik kom of laat het weten als ik later ben omdat we altijd samen voeren.
Verder zijn we wel de tel kwijtgeraakt in hoeveel jaar ik daar nu al kom. Met rijden ook, ik pak gewoon een paard die ik wil. Zeg altijd wel als ik het bos in ga maar verder mag ik doen wat ik wil.
Die vrijheid heb je niet overal. Maar ik denk ook wel dat niet iedereen daar verantwoord mee om zou kunnen gaan. En verder is dat vaak ook wel het vertrouwen wat groeit.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:21

Ik denk dat ik mij ook wel een goede verzorgster mag noemen. Heb 6 jaar een eigen gehad, en nu sinds een half jaar een verzorg paard. Dus ik weet precies wat het allemaal inhoud. Ik kom door weer en wind en ik mag echt alles met haar doen. Ga er wekelijks mee naar de club les en noem maar op. Ze mocht ook 2 weekjes mee met mij op vakantie!

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:22

Ik heb ook een topverzorgster/bijrijdster!

Zorgt goed voor mijn gouwe ouwe, maakt lol met hem in het bos, helpt met voeren/uitmesten en zet op haar dag mijn jonkie ook lekker buiten.

Hartstikke blij met haar.

idylle
Berichten: 5843
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:26

Ik heb ook eindelijk een toppertje!
Heb m'n mini vanaf mei 2015 en was eigenlijk helemaal niet opzoek naar een pony. Deze was zo zielig en ik kon haar voor een prikkie overnemen dat ik dacht ach toe maar dan. Maargoed ik had dus geen tijd... advertentie gezet en daar reageerde er 1 op. Dat was een lieve meid. Die begon met 3 of 4 x per week verzorgen en aan het eind nog maar 1 x per week. Dus ondanks dat ze lief was had ik er niet veel aan. Dus er toch maar iemand bij gezocht voor de andere dagen. En wauw! Iemand van in de 20 wilde haar verzorgen! (De andere was 14) ik blij, want volwassen betekend je afspraken nakomen en verantwoordelijkheid ... Hoe naïef kun je zijn.... had al ruim een week niet gehoort dat ze geweest was dus heb haar maar een een berichtje gedaan, bleek dat ze al die tijd niet geweest is! Afspraak gemaakt dat ze later die week weer zou gaan. Ik paar dagen daarna weer een bericht gedaan of het allemaal gelukt was. Was ze alweer niet geweest! Stomtoevallig stond de advertentie die ik had gemaakt toen ik de volwassene aannam dus nog open. Meisje van 12 reageerde... twijfel,twijfel want ja 12 is wel heel erg jong.... nou goed, toch afspraak gemaakt want kennismaken kan nooit kwaad. Ouders waren mee en die stelden voor een groepsapp te maken zodat als er wat was, de ouders altijd mee konden lezen. En ik mocht haar gerust aanpakken als ze zich niet aan d'r afspraken zou houden :) nou dat gaf vertrouwen... Heb heel duidelijk gezegd waar ik haar voor nodig had: vooral elke dag het land uitmesten. In ruil daarvoor mocht ze met de pony bezig zoals wandelen en vd enzo. Nou deal was gesloten. Eerlijk: ik heb nog nooit zo'n topper gehad! Niks is haar te veel en ze komt altijd d'r afspraken na en mest in weer en wind het land uit. Ook is ze eerlijk, want de pony was een keer ontsnapt en dat heeft ze meteen verteld! Nou, daar kun je dan toch niet boos op zijn! Echt een toppertje!!

Edit: pony staat samen met een ander die ook verzorgt word door meiden en staat bij een boer op t erf, dus er wordt altijd wel naar haar omgekeken zoals toen die ene ruim een week niet kwam. Dan wordt er gemist door de andere meiden enzo

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:46

Leeftijd zegt niks. Motivatie, houding en doorzettingsvermogen. Die drie en je hebt een topverzorgster.

Buddyloveyou

Berichten: 331
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: De goede verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:00

mijn tante heeft zelf paarden en ik mag dus komen wanneer ik maar wil. Ze vertrouwt ons wel want we hebben dit jaar ook een pony ingereden en zijn nu nog bezig met verkeersmak maken, wel vragen we of iets mag en gaan niet zomaar naar buiten of zomaar iets doen, want toch zijn het wel dieren en wil ik ze wel als we gereden hebben ze gewoon zonder mankementen terug zetten op het weiland of in de stal.

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:51

Zelf verzorg ik een hele lieve E-pony. Van de eigenaar van deze pony mag ik eigenlijk alles, in tegen stelling tot het andere meisje die deze pony ook verzorgde. Mij vertrouwd ze dan ook heel erg en ik mag ook gewoon de pony rijden als zij zelf niet op stal is. Met dat andere meisje heeft zij hele andere ervaringen gehad vertelde ze me. Dat meisje was heel onzelfstandig en de eigenaar moest er eigenlijk wel altijd bij zijn. Nu is ze er 1 keertje niet bij geweest en heeft dat andere meisje gewoon een 3 jarig paard van de eigenaar gepakt en zitten opjagen in de bak. Ook ruimde ze nooit de spullen op. Kan eigenlijk wel nog een uurtje door typen over wat dat meisje 'verkeerd' deed, maar laten we het erop houden dat je niet wilt dat zo iemand je pony verzorgt ;)

MaryM25
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:05

Jullie boffen maar met zulke fijne verzorgsters! _/-\o_

Mocht een van hun nog iemand kennen die in Wapserveen (Drenthe) paarden wil verzorgen (en mesten enz), dan houd ik mij aanbevolen :j
Doe dan maar een pb alsjeblieft..