Verzorger frustratie

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaya

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-15

Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 18:04

In het eerste opzicht heb ik geen probleem met de verzorgster die hier rond loopt. Maar aan sommige kleine dingetjes kan ik me wel ergeren maar vind ik niet de moeite waard om hier voor op bokt en speciaal topic aan te maken. Toch zou ik om bepaalde dingen wel advies willen krijgen hoe ik hier mee om moet gaan. Er zijn vast meer bokkers die met kleine frustraties rond lopen over hun verzorgster of verzorgsters over de eigenaren. Waarom niet in een algemeen topic plaatsen zodat je niet voor deze kleine dingetjes een apart topic hoeft aan te maken? :) Dus hierbij het topic!

Laat ik maar beginnen:
Voor onze (van mijn zus) kruising quarter hebben we een verzorgster. Meisje (14) komt regelmatig om te poetsen en af en toe om te rijden. Maar nu begint ze ook telkens te vragen of ze op mijn paard Bubble mag. Ik heb haar al een paar keer gezegd dat het niet mag. Maar elke week vraagt ze het opnieuw. Hoe breng ik het aan haar verstand dat het niet mag? Duidelijk 'nee mag niet' zeggen helpt niet. Ook pakt ze wel eens het dekje onder mijn zadel weg, want die is mooier... ik wil niet dat ze aan mijn dekjes zit. Mijn zus heeft zelf dekjes voor onder haar zadel en daar mag de verzorgster ook gebruik van maken maar waarom moet ze nou zo nodig mijn dekjes gebruiken? -O-

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:08

Zeggen dat ze enkel voor die pony/paard komt en niet voor jouw paard en ze ook van jou persoonlijke spullen moet afblijven.

Dat dit de laatste waarschuwing is en ze anders mag vertrekken,hoe jammer je het ook vind.

Jij bent baas/eigenaar vd paarden, daar moet ze naar luisteren. :)

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:51

TS ik heb niet echt tips voor je maar wat Laulauu zegt klinkt inderdaad wel redelijk. Maar misschien iets te hard? Ze doet namelijk niet echt iets verkeerd. Maar ze moet wel van je spullen af blijven.

Ik heb ook wel een klein irritatie puntje. Ik ben opzoek naar een nieuwe verzorgster voor mijn shetlander, heb een berichtje gekregen van een meisje (12). Nou allemaal leuk en we zouden in het weekend afspreken. Ze heeft aangegeven dat ze op dinsdag, woensdag en donderdag niet kan maar de andere dagen in de week is wel mogelijk om te rijden en te verzorgen. Nou prima als ze die andere dagen er maar is. Krijg ik gisteren een bericht met de vraag of ze ook een vriendinnetje (12) mag mee nemen. Dat vriendinnetje wil ook een verzorg pony. Ik heb haar terug gestuurd dat we dat nog maar even niet doen en ik eerst met haar een persoonlijk gesprek wil enzo. Dus ik vraag of ze vrijdag kan en of er minimaal een 1 ouder mee komt, wel zo prettig. Krijg ik opeens bericht dat het misschien toch niet zo handig is en ze toch wel veel huiswerk heeft en dat het misschien niet zo slim is.... ja had het dan eerder bedacht. Goed dat ze het nu nog zegt maar had je je dat niet kunnen bedenken voor je dat je me een bericht stuurt?

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:25

@Jaya
Lastige situatie inderdaad, misschien moet je het haar toch echt duidelijk zeggen zoals LauLaauu zegt. Als je het al vaker aangeeft en ze doet er verder niks mee dan mag er van mij best een consequentie aan zitten.

@gydja
Als ik jou was zou ik al meteen niet meer verder gaan met zo iemand. Als al meteen de eerste afspraak niet wordt nagekomen betekent dat in mijn ogen niet veel goeds. En als ze echt zoo graag een verzorgpony wil dan heb je daar ook wel wat voor over lijkt mij :) Er zijn genoeg meisjes van die leeftijd die dolgraag wel een verzorgpony willen en er moeite voor willen doen.

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:31

Gydja vervelend maar zou haar nog kans geven... ik heb ook wel eens de neiging om alles te verschuiven als ik iets echt super graag wou... en soms kom je er dan achter dat het toch echt niet mogelijk ia en je toch moet afzeggen...

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:46

Missschien dat haar ouders het niet weten en toen je zei dat er een ouder mee moet komen heeft ze afgezegd.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:38

Ik denk ook dat bij het punt van haar ouders afgehaakt is. Tja ik wil haar wel een kans geven maar ze gaf zelf al aan dat het toch niet zo handig was. Nou ja prima ik heb de volgende een berichtje gestuurd dat ze mocht komen kijken of het klikte. Ze is vrijdag samen met haar moeder langs geweest en helaas hadden ze ook een vriendinnetje mee genomen. Kan het meisje niets aan doen maar vind ik een fout van de moeder. Dat vriendinnetje zat de hele tijd aandacht op te eisen en te vragen of zei ook mocht paardrijden :\ . Maar goed meisje leek wel gedreven en het leuk te vinden. Heeft alleen bijna geen ervaring ze kan nog absoluut niet los buiten rijden (wat voornamelijk moet omdat we geen bak hebben, of mensen moeten zelf lid worden van de manege/club naast huis) moeder heeft helemaal niets met paarden en durfde het paard ook niet vast te houden en te begeleiden. Beetje lastig. Maar ze heeft ook nog 2 zusjes die haar dan zouden helpen met de pony. Die komen vanmiddag ook mee. Dan maar kijken hoe het gaat.

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:25

Jaya schreef:
In het eerste opzicht heb ik geen probleem met de verzorgster die hier rond loopt. Maar aan sommige kleine dingetjes kan ik me wel ergeren maar vind ik niet de moeite waard om hier voor op bokt en speciaal topic aan te maken. Toch zou ik om bepaalde dingen wel advies willen krijgen hoe ik hier mee om moet gaan. Er zijn vast meer bokkers die met kleine frustraties rond lopen over hun verzorgster of verzorgsters over de eigenaren. Waarom niet in een algemeen topic plaatsen zodat je niet voor deze kleine dingetjes een apart topic hoeft aan te maken? :) Dus hierbij het topic!

Laat ik maar beginnen:
Voor onze (van mijn zus) kruising quarter hebben we een verzorgster. Meisje (14) komt regelmatig om te poetsen en af en toe om te rijden. Maar nu begint ze ook telkens te vragen of ze op mijn paard Bubble mag. Ik heb haar al een paar keer gezegd dat het niet mag. Maar elke week vraagt ze het opnieuw. Hoe breng ik het aan haar verstand dat het niet mag? Duidelijk 'nee mag niet' zeggen helpt niet. Ook pakt ze wel eens het dekje onder mijn zadel weg, want die is mooier... ik wil niet dat ze aan mijn dekjes zit. Mijn zus heeft zelf dekjes voor onder haar zadel en daar mag de verzorgster ook gebruik van maken maar waarom moet ze nou zo nodig mijn dekjes gebruiken? -O-


Heb je nog problemen met die verzorgster? Ik zou toch aan je zus vertellen dat je het niet fijn vind dat ze aan je spullen zit, misschien kan zij er wat van zeggen, zij is de eigenaar van haar verzorgpony ( als ik het goed heb gelezen ) dus misschien komt dat beter aan bij haar :) succes in ieder geval

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:12

desperate5 schreef:
ok


Waarom heb ik het idee dat dit meisje het beschreven meisje is in de openingspost? ... Leeftijd klopt namelijk .. En ineens geregistreerd..

Maar ts, ik zou gewoon vragen of ze vanaf nu alleen de spullen kan pakken wat bij haar verzorgpony hoort en dan ook duidelijk welke van jou zijn en dat daar vanaf gebleven moet worden.
Verder als ze vraagt of ze op jou pony mag een nee zeggen en daarna negeren als ze verder vraagt. Klinkt heel hard maar misschien dringt het niet door. Je zou der ook nog kunnen uitleggen dat je andere niet graag op jou paardje laat.

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:17

Nee joh, die heeft ook in andere topics gespamd.

Ik zou wel heel duidelijk zijn naar die 14 jarige. Ik vind het vreselijk brutaal om te doen namelijk. Geen haar op mn hoofd die er aan dacht om zomaar iets van iemand te pakken. :oo

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:33

Iris82 schreef:
Nee joh, die heeft ook in andere topics gespamd.

Ik zou wel heel duidelijk zijn naar die 14 jarige. Ik vind het vreselijk brutaal om te doen namelijk. Geen haar op mn hoofd die er aan dacht om zomaar iets van iemand te pakken. :oo


Dacht al := leek me wel beetje heel erg toeval, maar had niet gekeken naar de berichten haha!

Enige wat ik me kan bedenken is dat (mits jullie een kast delen) de verzorgster niet wist wat nou precies bij haar verzorgpony hoort. Maar lijkt mij ver gezocht, verzorgsters die ik ken rijden enkel met het dekje wat standaard onder t zadel ligt..

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:47

Heel simpel...gewoon duidelijk zijn..."Nee,nu niet,nooit niet en ook niet meer vragen en bovendien blijf je van mijn spullen af.Ik waardeer niet dat jij daar zomaar aanzit.Als je je niet aan de regels houd,kun je vertrekken".

Gezeur en gezemel heb je niets aan,wekt alleen maar frustratie op.Ik zie geen meerwaarde om zomaar een dekje te pakken van iemand anders die dat niet wil.Ze moet respect hebben voor andermans eigendommen.
Jij wil niet dat ze op je paard rijd en je wil niet dat ze aan je spullen zit.Dat hoeft niet elke keer bevestigd te worden,geen hogere wiskunde lijkt mij :o

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:50

Tinky12 schreef:
Gezeur en gezemel heb je niets aan,wekt alleen maar frustratie op.Ik zie geen meerwaarde om zomaar een dekje te pakken van iemand anders die dat niet wil.Ze moet respect hebben voor andermans eigendommen.
Jij wil niet dat ze op je paard rijd en je wil niet dat ze aan je spullen zit.Dat hoeft niet elke keer bevestigd te worden,geen hogere wiskunde lijkt mij :o

Helemaal mee eens. Ik zou in geval van TS wel even goed afstemmen met de rest van de familie (zus). Het is tenslotte niet haar eigen bijrijder.

Ik lees dat je steeds zegt, nee dat mag niet. Ik zou zeggen dat het niet mag en niet gaat mogen ook en dat je het vervelend vindt dat ze het steeds vraagt en dat ze dat niet meer moet doen. Vooral heel duidelijk zijn, werkt het beste is mijn ervaring. :)

Jaya

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 16:51

Denk niet dat desperate5 dat meisje is haha. Volgens mij heeft ze geen bokt en is ze ook niet van plan om het aan te maken.

Ik heb het ook al bij mijn zus gemeld ze zei dat ze er op zou letten. Maar vaak is het meisje er als mijn zus er niet is. Ze kan niet altijd het meisje in de gaten houden. VivaByoux, over dat negeren zou ik misschien wel kunnen doen. Alleen ik zit niet zo in elkaar maar als dit wel zou helpen heb ik dat er voor over.

Ze weet wel degelijk wat bij haar verzorgpony hoort. Ze vist gewoon dekjes onder mijn zadel weg zo als in de OP is beschreven. We hebben de paarden aan huis staan en we hebben een deel van de schuur ingericht als zadelkamer daar liggen zowel de spullen van mijn paard als die van mijn zus. Daarbij liggen de rest van de dekjes als ik ze niet gebruik in huis en niet in de zadelkamer. Het enigste dekje die ze zou kunnen pakken is onder mijn zadel vandaan. En de dekjes die gepakt mogen worden liggen gewoon in de zadelkamer.

Kiekeboefje

Berichten: 1806
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:06

Gydja schreef:
Ik denk ook dat bij het punt van haar ouders afgehaakt is. Tja ik wil haar wel een kans geven maar ze gaf zelf al aan dat het toch niet zo handig was. Nou ja prima ik heb de volgende een berichtje gestuurd dat ze mocht komen kijken of het klikte. Ze is vrijdag samen met haar moeder langs geweest en helaas hadden ze ook een vriendinnetje mee genomen. Kan het meisje niets aan doen maar vind ik een fout van de moeder. Dat vriendinnetje zat de hele tijd aandacht op te eisen en te vragen of zei ook mocht paardrijden :\ . Maar goed meisje leek wel gedreven en het leuk te vinden. Heeft alleen bijna geen ervaring ze kan nog absoluut niet los buiten rijden (wat voornamelijk moet omdat we geen bak hebben, of mensen moeten zelf lid worden van de manege/club naast huis) moeder heeft helemaal niets met paarden en durfde het paard ook niet vast te houden en te begeleiden. Beetje lastig. Maar ze heeft ook nog 2 zusjes die haar dan zouden helpen met de pony. Die komen vanmiddag ook mee. Dan maar kijken hoe het gaat.


Ik snap volledig je frustraties. Ben zelf het meisje dat vanaf 10 jaar pony's voor anderen verzorgd. Een eigen paard zit er gewoon niet in. Zelf zou ik haar een kans geven en duidelijke regels opstellen met haar, die vanuit jou komen maar ook vanuit haar. Ook voor TS denk ik wel de oplossing. En goed aangeven wat wel en niet door de mand kan.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:00

Ooh ja dan pakt ze het dekje idd omdat ze die graag wilt en niet uit onbenul.
Maar idd duidelijk zijn. En negeren als ze die vraag stelt geeft een duidelijk beeld af maar met een echte nee nooit niet ook.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:39

Meisjes die ik nu bij mijn pony hebben eigenlijk geen ervaring. Alleen de oudste kan het een en ander. De moeder wil het liefst niet mee en denkt/hoopt dat de kinderen het wel alleen kunnen. Maar ze kunnen zeker niet alleen op pad. Als de oudste mee is kunnen ze de pony zelf uit het land halen en borstelen maar alleen op buitenrit zie ik nog niet zitten. De meisjes zijn 7, 9 en 11. Vind het wel jammer want voor de moeder is het ook niet haalbaar om telkens mee te gaan. ohhhh wat moet ik nu doen??

Glossy227
Berichten: 170
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:00

Ik ken het probleem, hier iemand gehad en nee die was geen 11 of 12 maar begin 20.
Eerste keer kwam ze was super enthausiast en het ging ook wel oke met mijn paard, volgende dag zou ze weer komen krijg ik een apje dat ze niet komt want ze is moe, ik gezegd oke prima laat even weten of je overmorgen of de dag erna kunt. Week later nog geen reactie dus ik nieuwe advertentie op internet gezet. Krijg ik een berichtje ja sorry ik was zo moe en ik was niet instaat om een berichtje te sturen mag ik nog een kans.

Oke vooruit dan maar. 2de kans, ze komt netjes de volgende dag maar nadat ze hooi heeft bijgevuld vertrekt ze weer want der zus heeft wedstrijd en die had gebeld of ze wou helpen. Oke kan gebeuren dus voor de dag erna afgesproken. Komt er een berichtje ja ik kan vandaag toch niet want mijn tante is jarig ik kom morgen middag. Volgende dag weer een berichtje ja ik moet naar de dokter om 14:00, dus ik gevraagd kom je dan later of helemaal niet. om 14:02 een berichtje ja hij zegt dat ik naar het ziekenhuis moet.

Ik heb me toen maar ingehouden en niks gezegd want dat is toch wel een extreem snelle dokter, niet uitlopen en binnen 2 minuten een diagnose stellen.
Vervolgens uiteraard weer radio stilte en ik dus laten weten dat dit niks gaat worden zo. krijg ik ineens een aantal dagen later een berichtje met ja ik heb erover nagedacht maar ik voel geen klik met jou en je man dus ik zie er toch vanaf. :+

Dan denk ik bij mezelf _-:( zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt of dat je niet vanplan bent afspraken na te komen dat had mij een hoop tijd gescheeld en dan had ik opzoek gekunt naar een ander.


Dus voortaan geef ik geen 2de kansen meer tenzij er echt een hele goede reden is en geen stomme banketstaaf

(Dus als er nog iemand een verzorgpaard of eigenlijk 2 zoekt, stuur me gerust een berichtje, ze staan in Vriescheloo (Oost-Groningen)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:34

Yep...idd gewoon gelijk afkappen. Scheelt een hoop frustratie.

Vandaag leuke meid hier gehad. Blijkt alleen pas twaalf te zijn..

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:14

TS; negeren lijkt mij juist onduidelijk heid oproepen; sommige kids hebben nu eenmaal veel duidelijkheid nodig. Eerst volgende x dat je haar ziet kun je haar er ook zelf op aanspreken; deljes onder jou zadel vandaan halen vind ik echt uiterst brutaal trouwens.

Ik ben blij dat mijn weidebuurman zijn 2 shetten een tijd geleden verkcht heeft. Daarvoor had hij een tijd 2 meiden die kwamen verzorgen. Aangezien we beiden het toegangspad delen en ik deze meiden al niet vertrouwde, was ik ook erg duidelijk in: DAT is mijn wei met mijn pony's en mijn spullen en daar horen jullie niet te komen.

Blij toe.... t werd op een gegeven moment een echt tienerpubermeiden feesthok, chipszakjes drinken, een grote bende. Spullen in modder buiten laten liggen... shet inrijden en er vervolgens uren in galop mee in de wei of buiten over t fietspad raggen. .. stroom van MIJN wei uitzetten en vergeten aan te doen omdat ze het stopcontact nodig hadden. ...
En liegen bij de vleet. Om vervolg ook nog spullen te stelen. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Echt.... wat was ik blij toen hij die meiden wegstuurde. Heb ze ook gezegd dat ik ze nooit meer bij ons in de buurt vd wei wil zien.
Kwamen overigens ook ineens aan met allemaal eigen spulletjes tot zakken zaagsel aan toe, vaag verhaal hoe ze er aan gekomen waren.... bleek achteraf ook deels spullen van een ander geweest te zijn...

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:07

Mijn grootste irritatie bij verzorgsters is het afbellen. tuurlijk je kan een keer niet, maar tegenwoordig bijna standaard dat ik alsnog zelf moet...
ook erg leuk dat ze mag oppassen op kindjes in de buurt, maar overleg dan even voordat je dat afspreekt op de dag van je verzorgpaard :|

erg leuk verzorgsters, maar nu al de 3e die steeds niet komt :(

Sinds ik mijn paard verhuisd heb is het voor haar verderweg. Ik snap dat het lastig is, maar geef het dan eerlijk aan en zeg dat het niet gaat?

Heb haar en haar moeder mijn punten duidelijk gemaakt, ze is er nu over aan het denken of het wel haalbaar blijft...

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:34

Ik ben een enorme pietlut met mijn spullen, maak na het rijden altijd alles schoon en droog. Mijn bijrijder doet echt d'r best, probeert zelfs mijn singel netjes in de handdoek te vouwen, maar toch vind ik altijd nog zand ergens of is het bit net niet helemaal schoon genoeg... Maar ik ben een zeikerd, weet ik :D

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:27

Artimes schreef:
Ik ben een enorme pietlut met mijn spullen, maak na het rijden altijd alles schoon en droog. Mijn bijrijder doet echt d'r best, probeert zelfs mijn singel netjes in de handdoek te vouwen, maar toch vind ik altijd nog zand ergens of is het bit net niet helemaal schoon genoeg... Maar ik ben een zeikerd, weet ik :D


Gut...dat heb ik nu met mijn paarden :o niemand anders kan dat goed doen namelijk :')

Corelli

Berichten: 10002
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Verzorger frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:29

Ts, ik gooi het over een andere boeg: ik zou een gesprek aan gaan met de betreffende verzorgster. Aangeven dat je al een paar keer nee hebt gezegd, maar dat ze blijft vragen dus ze zich er blijkbaar niet bij neergelegd lijkt te hebben. En ik zou vragen waarom! Wat maakt dat zij dit zo graag zou willen? Is er wellicht iets mis tussen haar en het paard van je zus? Probeer je te verplaatsen in haar, zoek wederzijds begrip en leg uit waarom je niet wil dat zij je paard rijdt (als dat je standpunt blijft). Dat wil denk ik beter beklijven dan steeds hetzelfde korte "mag niet".

Wat betreft de dekjes idem dito.

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:13

Die meiden vanaf 12 zijn gewoon grillig in hun gedrag. Als je met ze praat zijn ze superenthousiast en vervolgens zie je ze twee weken niet.
Duidelijke afspraken maken en niet te veel kansen geven. En niet te veel alleen laten of vriendinnetjes mee laten nemen. En ouders er ook bij betrekken.
ik vind het gedrag van sommige meiden ook best brutaal.