mijn pony gaat niet in galop

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
i_horses
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-10-15

mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 10:51

hi ik heb een leenpony die in de bak niet in galop wil(vaak) en als ik dan tikken ga geven krijg ik een uur lang alleen maar gebok terug en als ik niet in de bak rij dan doet ze t wel! wat moet ik nu doen??

j_vdm
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-06-15

Re: mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:02

Hello!

Als ik het goed begrijp wil je paardje dus wel als je buiten rijd (rechte stukken?) in gallop, maar zodra je in de bak rijd niet?
Het kan zijn dat je paardje de gallop gewoon nog erg lastig vind omdat de achterhand van het paard misschien nog niet sterk genoeg is.
Als je het aan de longe vraagt, doet hij het dan wel?
Ik zou de gallop eerst aan de longe goed bevestigen, als dit goed gaat het pas weer onder het zadel proberen.

Good luck :)

capopjekop

Berichten: 30732
Geregistreerd: 30-11-03

Re: mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:50

Heb je toevallig een zware of kleine bak? Ik heb zelf het idee dat de pony nog niet sterk genoeg is. Aan de longe kan dan idd helpen en daarnaast veel oefeningen doen om de achterhand sterker te maken (veel overgangen rijden). Als je hem aan de longe traint dan kun je ook een makkelijk geluidje gebruiken voor de galop. Ikzelf gebruik een kusgeluidje voor galop en daar springen ze goed op aan. Als hij daar goed op reageert kun je dat ook onder het zadel gebruiken. Wel eerst kleine stukjes oefenen. Je kunt beter zelf terug nemen dan hem eruit laten vallen.

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Re: mijn pony gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:47

Wij deden altijd aangalopperen over een hindernisje:) Zo los je het spelenderwijs op en bij uitermate belonen gingen ze het ook op de hulpen doen!!

jacquelinee

Berichten: 498
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:03

Is het ongehoorzaamheid of kan je leven pony niet galopperen om een andere reden? Last van rug,benen, vind dit moeilijk? Andere omstandigheden?