spelletjes voor een sterkere band

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fennaxaranka
Berichten: 57
Geregistreerd: 08-05-13

spelletjes voor een sterkere band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 17:41

hey allemaal,

ik heb een vraag, hoop dat het goed staat.
ik mag over een tijdje niet meer op mijn verzorgpony rijden, dit vindt ik jammer maar natuurlijk begrijpelijk want ik wordt gewoon te lang.
we gaan lange lijnen doen en veel vrijheidsdressuur :)

maar wat me nou ook leuk lijkt is om spelletjes te spelen met haar om onze band nog meer te versterken.
dus wie kent er leuke spelletjes?

LET OP: GEEN PARELLI SPELLETJES!

alvast bedankt _/-\o_

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: spelletjes voor een sterkere band

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:22

Buiten wandelen een optie? Doe ik ook, is geweldig❤️
Leren dat ie achter je aan rent? Begin wel goed met de basis van vrijheidsdressuur! Heb ik niet gedaan en heb er nu zeker last van en kan weer overnieuw beginnen... Mer moeite..

Andra_S
Berichten: 372
Geregistreerd: 10-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:20

Tosca_love schreef:
Leren dat ie achter je aan rent?


Waarom zou je dat doen…? Het ziet er maf uit, en belangrijker: grote kans op ongelukken, als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent. Je hebt wel 500 kilo denderend achter je aan… 500 kilo die niet snapt dat jij kwetsbaarder bent dan hij, en die altijd sneller is dan jij. Geeft je hem dan ook niet de indruk dat jij voor hem wegrent, en hij dus de baas is? Bovendien heb je weinig zicht op hem (dus niet op je eigen veiligheid), en hem aanwijzingen geven is rennend voor hem uit ook lastig.

Heb er wel eens filmpjes van gezien op youtube, jonge meiden bijv. in PonyParkCity die pony's achter zich aan laten jagen. Echt een wonder dat dat er niet vaker kids onder de voet worden gelopen bij dat soort 'spelletjes'.

Wandelen altijd leuk, vrijheidsdressuur ook. Of zoek een jong ruitertje dat jij kunt begeleiden met die pony? (weet natuurlijk niet of je ambities in die richting hebt)

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:39

Andra_S schreef:
Tosca_love schreef:
Leren dat ie achter je aan rent?


Waarom zou je dat doen…? Het ziet er maf uit, en belangrijker: grote kans op ongelukken, als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent. Je hebt wel 500 kilo denderend achter je aan… 500 kilo die niet snapt dat jij kwetsbaarder bent dan hij, en die altijd sneller is dan jij. Geeft je hem dan ook niet de indruk dat jij voor hem wegrent, en hij dus de baas is? Bovendien heb je weinig zicht op hem (dus niet op je eigen veiligheid), en hem aanwijzingen geven is rennend voor hem uit ook lastig.

Heb er wel eens filmpjes van gezien op youtube, jonge meiden bijv. in PonyParkCity die pony's achter zich aan laten jagen. Echt een wonder dat dat er niet vaker kids onder de voet worden gelopen bij dat soort 'spelletjes'.

Wandelen altijd leuk, vrijheidsdressuur ook. Of zoek een jong ruitertje dat jij kunt begeleiden met die pony? (weet natuurlijk niet of je ambities in die richting hebt)


Als je het goed aanleert kan het ook als spelen dienen, ik doe het zelf ook en de band met het paard is enorm gegroeid :) leer wel eerst dat hij naast je mee rent en daarna kun je harder gaan rennen

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:27

Tosca_love schreef:
Buiten wandelen een optie? Doe ik ook, is geweldig❤️
Leren dat ie achter je aan rent? Begin wel goed met de basis van vrijheidsdressuur! Heb ik niet gedaan en heb er nu zeker last van en kan weer overnieuw beginnen... Mer moeite..

Wat zie je als basis van vrijheidsdressuur? T komt namelijk over (bij mij in iedergeval) alsof je de 'kleinere' trucjes bedoeld. Een goede basis is het grondwerken. Dat achter je aanrennen zou ik maar niet doen om ongelukken te voorkomen. Wat je wel kan doen is 'volgen' op verschillende tempo's naast je.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:50

bobo2000 schreef:
Tosca_love schreef:
Buiten wandelen een optie? Doe ik ook, is geweldig❤️
Leren dat ie achter je aan rent? Begin wel goed met de basis van vrijheidsdressuur! Heb ik niet gedaan en heb er nu zeker last van en kan weer overnieuw beginnen... Mer moeite..

Wat zie je als basis van vrijheidsdressuur? T komt namelijk over (bij mij in iedergeval) alsof je de 'kleinere' trucjes bedoeld. Een goede basis is het grondwerken. Dat achter je aanrennen zou ik maar niet doen om ongelukken te voorkomen. Wat je wel kan doen is 'volgen' op verschillende tempo's naast je.


Met de basis bedoel ik het voedsel weigeren, uit je ruimte blijven, achteruit lopen, dat soort dingen. Met het achter me aanrennen bedoelde ik ook het volgen naast me maar in de meeste gevallen ga ik een tikje sneller, maar vaak loopt hij naast me :)

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:40

bobo2000 schreef:
Tosca_love schreef:
Buiten wandelen een optie? Doe ik ook, is geweldig❤️
Leren dat ie achter je aan rent? Begin wel goed met de basis van vrijheidsdressuur! Heb ik niet gedaan en heb er nu zeker last van en kan weer overnieuw beginnen... Mer moeite..

Wat zie je als basis van vrijheidsdressuur? T komt namelijk over (bij mij in iedergeval) alsof je de 'kleinere' trucjes bedoeld. Een goede basis is het grondwerken. Dat achter je aanrennen zou ik maar niet doen om ongelukken te voorkomen. Wat je wel kan doen is 'volgen' op verschillende tempo's naast je.


Met de basis bedoel ik het voedsel weigeren, uit je ruimte blijven, achteruit lopen, dat soort dingen. Met het achter me aanrennen bedoelde ik ook het volgen naast me maar in de meeste gevallen ga ik een tikje sneller, maar vaak loopt hij naast me :)[/quote]

Oké t grondwerken dus.

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Re: spelletjes voor een sterkere band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:05

Met mijn verzorgpaard zet ik vaak lage sprongetjes neer, dan loopt hij achter mij aan en gaan we eroverheen (het is een kwpn'er van 170 dus ik moet soms springen terwijl hij er nog overheen kan stappen). Hij moet rechts van mij blijven en ik laat hem ook vaak stilstaan en achteruit lopen. En als we dat even hebben gedaan doen we het ook in draf. Eerst deed ik het met hem aan een touw en nu doen we het gewoon los. Hij vindt het heel leuk want normaal rijdt hij alleen dressuur, en ik merk dat hij met gewoon aan het halster stappen meer op mij let, eerst wilde hij nog wel eens heel hard weglopen en nu ziet hij het meer als iets leuks. Dus dat is misschien leuk om te doen :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: spelletjes voor een sterkere band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:08

om de band te versterken tussen jou en je paard heb je nodig...stukjes wortel of appel.

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:12

geerke schreef:
om de band te versterken tussen jou en je paard heb je nodig...stukjes wortel of appel.

Precies

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:17

bobo2000 schreef:
geerke schreef:
om de band te versterken tussen jou en je paard heb je nodig...stukjes wortel of appel.

Precies


Wahahahaha eens

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:23

geerke schreef:
om de band te versterken tussen jou en je paard heb je nodig...stukjes wortel of appel.


Haha inderdaad :D geniaal _/-\o_

Fiducioso

Berichten: 19
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Utrecht

Re: spelletjes voor een sterkere band

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:58

Voetballen schijnt ook erg leuk te zijn :D Alleen sommige paarden zijn bang voor ballen dus misschien kan je een paardenvoetbal van iemand lenen?