ouders van pennymeisjes

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:01

Ik heb een aantal leuke pony's/paarden aan huis staan en vind het ontzettend leuk om mijn hobby te delen met kinderen. In mijn vorige woonplaats had ik een aantal kinderen die het leuk vonden om zo nu en dan mee te gaan, ik vond dat zelf ook altijd leuk om te doen.
Nu ben ik echter verhuisd en ken hier nog niet zoveel mensen. Ik kan natuurlijk hier een advertentie plaatsen en kijken wie er reageert maar ik ben bang dat ik daarmee niet de doelgroep bereik die ik graag zou willen bereiken.. ik ben namelijk op zoek naar gezinnen waarvan de kinderen graag willen (leren) rijden maar de financiële middelen ee niet zijn om deze kinderen naar een manege te doen. Hoe kom ik in contact met deze mensen?

Ik heb zelf overigens geen instructeur diploma oid maar rij al ruim 15 jaar dus het eerste begin kunnen de kinderen prima bij mij leren en verder is het vooral lol met je knol.. ook niet enkel rijden maar gewoon een middag/ochtend jezelf vermaken tussen de paarden en vanalles doen/meehelpen.. ik hoef dus ook niets te verdienen hieraan
Ook kinderen met een beperking zijn welkom! (Studeer zelf pedagogiek en heb ervaring met deze doelgroep)

Wie kan mij helpen of heeft ideeën Hoe ik met deze mensen in contact kan komen? Regio venlo

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:06

Heb je geen facebook marktplaats pagina van jouw regio? Misschien dat je daar een soort advertentie kan neerzetten en zo mensen kunt trekken? :)

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:08

Wat een ontzettend lief gebaar.
Zouden ze je bij de plaatselijke voedselbank ofzo niet kunnen helpen?

Summerfly

Berichten: 2904
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:10

Advertentie's online of in de supermarkt misschien? Wil wel even kwijt dat ik dit een super top iniatief vind TS, echt grandioos! _O_

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:12

Wat leuk dat je dit kinderen gunt,maar denk je wel even aan het stukje verzekering?

Nickas

Berichten: 1176
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:14

Vraag op een school in de buurt, evt voor speciaal onderwijs, of zij leerlingen hebben die dit graag zouden willen doen. Dan kan je ook aangeven dat je dit met name speciaal wil 'aanbieden' aan ouders van kinderen die minder vermogend zijn en geen rijlessen of iets dergelijks kunnen betalen.
Zo voorkom je dat 'jan en alleman' reageert.

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:21

Ow op Facebook heb ik idd nog niet gezocht..
Ik weet eigenlijk niet zo goed of de advertenties in een supermarkt daadwerkelijk gelezen worden.. maar kan ik wel proberen uiteraard..
scholen is ook een goede idd
Buurthuizen kan ik mss ook nog bericht doen bedenk ik nu..

En dankjewel voor jullie woorden! Vind het zelf ook gewoon heel erg leuk om te doen met die kids :)
Zelf heb ik vroeger die kans ook gehad en mijn stiefzoontje heeft er niets mee dus bied ik graag iemand anders die kans!

Tja verzekering is ook een stukje op goed vertrouwen.. ik vraag er geen geld voor en geef me ook niet uit als professional oid dusja.. bij een bijrijder heb je eigenlijk het zelfde verhaal.. en ik heb brave paarden icm kinderen en zelf ook goed zicht op de mogelijke gevaren etc.. heb al 4 jaar op deze manier lesgegeven dus ik heb daar wel vertrouwen in :)

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 06:55

Wat lief! Ik zou bij de gemeente vragen of deze gezinnen bij hun bekend zijn.

pien_2010

Berichten: 44024
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:38

TAO → VP

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 11:04

Dankje voor het verplaatsen, wist niet zo goed waar ik het neer moest zetten :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:47

Wellicht kun je ook iets betekenen voor pleegkinderen?
Scholen kennen hun gezinnen wel. Instanties ook. Die weten precies wie tot jouw doelgroep behoort.
Mooi initiatief!

danielle80

Berichten: 159
Geregistreerd: 18-06-14
Woonplaats: Woudenberg

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:54

Op facebook en in de supermarkt misschien?

xNursiex

Berichten: 1387
Geregistreerd: 14-05-08

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:42

Via instanties zoals wmo? Via Facebook zou ik ook bang zijn dat mensen reageren die eigenlijk minder arm zijn dan ze zelf vinden, maar een gratis rijles wel mooi vinden. :o Of heb ik nu echt te weinig vertrouwen?

Annemarleens

Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-15
Woonplaats: Gelderland

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:11

Lief zeg! maar marktplaats, facebook?

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 17:31

Ik heb inmiddels contact gehad met de voedselbank en zij gaan kijken voor mij of er een gezin is die dit leuk vind.. maar zij geven aan dat ouders daar niet altijd happig op zijn en dat er vanuit de gemeente ook sport en cultuur dingen geregeld zijn voor deze doelgroep ;)

Scholen kan ik nog bij informeren een pleeggezinnen zijn ook een goede tip. Ik kan dan denk k t best n school aanschrijven uit een wat mindere buurt.. de dichtstbijzijnde is namelijk in een vrij goede buurt

JPeetje
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:43

Is het al gelukt? Wat je ook kunt doen, is je aanmelden als vrijwilliger bij de lokale welzijnsorganisatie. Zij kennen vast kinderen die leuke tijdsbesteding zoeken en waarbij jouw opleiding goed van pas komt. Het verzekeringswerk is dan ook meteen geregeld.

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 12:30

Via de voedselbank is het helaas niet gelukt..

Welzijnsorganisatie is ook nog wel een heel goed idee!

Heb nu ook een advertentie voor bijrijder op de markt staan.. maar merk dat het voor veel mensen toch best ver is.. we wonen best afgelegen.. dat heb je natuurlijk ook met kinderen die weinig te besteden hebben.. daar moet ik nog iets op verzinnen.. ophalen en brengen red ik ook niet om altijd te doen

Op dit moment kunnen er helaas wat paarden uit mn kudde(tje) niet gereden worden.. dus heb t even wat uitgesteld maar wil van t voorjaar een nieuwe poging doen deze kinderen te vinden en een kans te geven ;)

Ben overigens ook bezig met het verzekeringsplaatje.. in Duitsland bestaat zoiets als een WA niet dus ik ben aan t kijken voor een alternatief

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:31

Is er een instantie voor jeugdzorg, instellingen voor doven, blinde gehandicapten, Wijk bureaus

Buddyloveyou

Berichten: 331
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:56

je hebt op Facebook heel veel van die accounts van meiden die een verzorgpony zoeken, ik volg ook zo'n account en je ziet best wel veel serieuze berichten voorbij komen. je kan ook op marktplaats kijken.

boyar
Berichten: 146
Geregistreerd: 02-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:52

Wat een goed initiatief.



Maar toch wil ik wel even zeggen dat je wel moet oppassen met verzekeringen.


Ook al gaat het met de ouders op goed vertrouwen, verzekeringen kunnen onderling erg moeilijk doen mocht er wat gebeuren want jij bent wel verantwoordelijk omdat het jouw paarden zijn.

JPeetje
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-12-15

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:11

Verzekering is inderdaad ontzettend belangrijk. Als ouder zou ik niet zomaar met iemand in zee gaan, toch een beetje een eng idee. Een VOG en een bemiddelende organisatie zegt niet alles, maar het zou toch wat veiliger voelen.

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:29

Een VOG is overigens geen probleem.. heb er nog een van september 2015 liggen (in mijn branche heb je die overal voor nodig).. redelijk actueel dus..
bemiddelende organisatie heb ik op dit moment niet.. ouders mogen er overigens altijd bij zijn als ze dat willen.. ook bij mn bijrijders nodig ik bij kinderen onder de 16 ook altijd de ouders uit

Ik heb eerder altijd gewoon een WA verzekering gehad.. in Duitsland bestaat zo'n verzekering niet maar ben ik met de verzekeringsagent op zoek naar een alternatief daarvoor;) deze moet uiteraard qua kosten ook te doen zijn..

j_u_l_i_a

Berichten: 38
Geregistreerd: 23-11-15

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:05

Ik ben dus serieus iemand die dit wilt. Maar woon niet vlakbij jammer genoeg. Mijn ouders kunnen ook geen les betalen etc. In ieder geval, ik weet weer niet hoe ik iemand moet zoeken die dit aanbied dus....

j_u_l_i_a

Berichten: 38
Geregistreerd: 23-11-15

Re: ouders van pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:08

1 tip, zoek wel kinderen die het echt willen. Niet random mensen gaan vragen. Je kan beter advertentie plaatsen en daarin laten zien dat je hun wilt leren rijden. misschien briefjes ophangen?
Bij supermarkten heb je soms ook een prikbord ofzo. Beste is denk ik jezelf promoten en dan gewoon op internet