Verzorgpaarden website

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:53

Hallo lieve bokkers,

De meeste paardenmensen zullen herkennen dat het onmogelijk voelt om een bijrijder of een verzorgpaard te vinden. Daarom komt er een website waar eigenaren en verzorgers elkaar kunnen vinden. We zijn al een heel eind op weg met de site maar voor we live gaan wil ik zeker weten dat ik op de juiste dingen let en jullie/ons zo goed mogelijk kan helpen

Dus: Welke informatie/tools zullen jou helpen bij je zoektocht naar een verzorgpaard/verzorger?

Ik ben benieuwd naar jullie input!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:57

Een goede zoekfunctie :j waarbij je kan selecteren met een straal.

KV24
Berichten: 51
Geregistreerd: 23-01-14
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:59

Wat een leuk idee!

Misschien de omgeving, soort verzorgpaard bijvoorbeeld alleen verzorgen of alleen recreatief rijden, niveau van ruiter

Ik ben erg benieuwd want ben zelf ook erg hard opzoek

Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 22:24

vuurneon schreef:
Een goede zoekfunctie :j waarbij je kan selecteren met een straal.


Die zit erin, met kaart zodat je kunt zien hoeveel paarden/ verzorgers er in jouw omgeving zijn (:

Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 22:26

xopommetjexo schreef:
Wat een leuk idee!

Misschien de omgeving, soort verzorgpaard bijvoorbeeld alleen verzorgen of alleen recreatief rijden, niveau van ruiter

Ik ben erg benieuwd want ben zelf ook erg hard opzoek


De omgeving is een goede, die moest ik nog uitwerken (:
Het niveau van ruiter en paard proberen we grafisch te krijgen zodat je met één blik kunt zien of het een geschikt paard/verzorger is. (Wat nog best ingewikkeld is (; )

yanick29

Berichten: 701
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:27

Misschien een functie "uitgebreid zoeken", dus bijvoorbeeld minimale leeftijd, ervaring, eisen, etc.

Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 08:16

yanick29 schreef:
Misschien een functie "uitgebreid zoeken", dus bijvoorbeeld minimale leeftijd, ervaring, eisen, etc.


Is dit wat je het meeste mist bij website's als marktplaats?

xkathy_love

Berichten: 259
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:45

Misschien een idee om in een zoekfunctie een eventuele schofthoogte te kunnen kiezen van het bijrijd/verzorg paard?
En een keuze om aan te vinken verzorg pony of bijrijpony (mij zelf maakt het niet uit maar ik ken genoeg mensen die alleen een verzorgpaard willen waar ze op kunnen rijden)
En aan de andere kant bijrijder/verzorger en de leeftijd van de verzorgers.

yanick29

Berichten: 701
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:52

Annekelies schreef:
yanick29 schreef:
Misschien een functie "uitgebreid zoeken", dus bijvoorbeeld minimale leeftijd, ervaring, eisen, etc.


Is dit wat je het meeste mist bij website's als marktplaats?


Ik denk het wel, bij de meeste webwinkels heb je dit wel. Daar kan je zoeken op met kleur etc.

Zollieee
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-04-15
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:18

Misschien is het ook handig dat je je leeftijd in de zoektool kan aangeven, zodat je niet aan het eind van de advertentie nog leest dat je te jong bent (als dat kan) :)

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:21

Misschien dat je voor het reageren op de sites of plaatsen van advertenties, een profiel moet maken, en daarbij dus ook wat je aanbied/wat je zoekt. En dat er dan bij het zoeken zelf, een indicatie van slagingskans komt ofzo, dus echt matchen :+ want soms krijg je mailtjes van 10-12 jarigen terwijl je 16+ hebt staan, of de afstand toch te ver is, etc...

horsesdream
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-04-15
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:45

Is de site al klaar? zo ja hoe heet het ?

Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:55

horsesdream schreef:
Is de site al klaar? zo ja hoe heet het ?


Op het moment ligt het even stil omdat de bouwer pas vader is geworden, maar zodra ze een beetje gewend zijn gaan we weer hard verder bouwen (:

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:33

Er zijn al een aantal websites hiervoor, daar kun je ook zien wat je mist of juist niet. Ook of er een bijdrage wordt gevraagd is wel zo handig. En misschien verschillende categorieën dus: leasepaard, verzorgpaard, bijrijdpaard. Een combinatie daarvan. Disciplines: western, dressuur, eventing, springen etc. En overig of speciaal, bijvoorbeeld natural horsemanship benadering.

JootjeXJasje
Berichten: 19
Geregistreerd: 18-10-13

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:23

wat een gaaf idee

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:28

ook voor belgie?

Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 08:54

inochiyo schreef:
ook voor belgie?

We beginnen met Nederland en als dat allemaal staat dan is het voor ons relatief eenvoudig om België er bij te bouwen (:

JootjeXJasje
Berichten: 19
Geregistreerd: 18-10-13

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:21

hoever zijn jullie er al mee?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:32

Welke disciplines er met het paard beoefend worden, kan ook wel handig zijn. Iemand die puur dressuur wil rijden kan bij de een met open armen ontvangen worden terwijl het bij mij, hoe goed hij of zo ook kan rijden, geen match zou zijn.

Geena01
Berichten: 34
Geregistreerd: 12-04-13

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:51

gaaf zeg!

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:38

wauw dit is echt een tof idee :)

Djorf_6
Berichten: 620
Geregistreerd: 28-03-15

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:03

Super handig! Ik was opzoek naar een verzorgpony en het duurde bijna 1 jaar voor ik een leuke had gevonden. Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar de site!
Ot: een shofthoogte kiezen. Maar dan heb je bv a-pony b-pony c-pony ect. En dat je dan kan kiezen vanaf d-pony ofzo dus d-pony of groter. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd

Annekelies
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-01-10

Re: Verzorgpaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 08:44

ik merk dat we een beetje dezelfde dingen bedacht hebben, dus dat is heel goed. Degene die graag een berichtje willen krijgen als de site live gaat kunnen me een BP sturen dan zet ik jullie op de lijst (:

Puckbeer

Berichten: 170
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:16

Annekelies schreef:
ik merk dat we een beetje dezelfde dingen bedacht hebben, dus dat is heel goed. Degene die graag een berichtje willen krijgen als de site live gaat kunnen me een BP sturen dan zet ik jullie op de lijst (:

Zeg je het ook nog gewoon in het topic?

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:29

Ik heb een tijdje gezocht naar een bijrijder en een oproep geplaatst op oa http://www.bijrijdpaard.nl het vervelende van die site vond ik dat bij het aanmelden er bijna geen verplichte "velden" zijn dus er staan heel veel "bijrijders" op die een zo goed als leeg profiel hebben. Ik ben inmiddels voorzien maar ik zou die website niet meer gebruiken ook MP niet overigens daar moet je in principe je oproep plaatsen bij Diensten en Vakmensen (en kun je maar een beperkt aantal tekens kwijt). Het feit dat je niet de reacties krijgt waar je op hoopt, ligt niet zo zeer aan de website maar meer dat mensen niet (willen) lezen maar een goede website met regels kan daar wel bij helpen.
Laatst bijgewerkt door salamaleque op 06-06-15 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt