Minder tijd voor bijrijdstertje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Minder tijd voor bijrijdstertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 17:36

Ik ben al tijden in de weer met mijn bijrijdstertje die een paar huizen verderop woont. Ze is 7 en kan dus nog niet alleen op pad met de pony. Vind ik ook helemaal niet erg. Vind het juist leuk om met haar en de pony op pad te zijn. Ze kan goed rijden en er is duidelijk een klik tussen haar en de pony. Elke woensdag middag om half 3 kom ik bij haar langs om haar op te halen en dan gaan we paardrijden. Alleen vanaf maandag begin ik aan mijn afstudeer stage. Die tot juni duurt. Dat betekend dat ik van half 9 tot 5 op mijn stage zit en dus geen tijd heb om op woensdag middag te gaan rijden. Nu zul je wel denken spreek dan gewoon wat in het weekend af. Maar dat zie ik niet zo heel erg zitten. Haar moeder is zeer laks met het na komen van de afspraken. Het gebeurd regelmatig dat ik daar aan kom en opeens te horen krijg ''oh nee sorry, helemaal vergeten ze is bij een vriendinnetje/ bij oma/ er is een film die ze wilde zien... enz'' Tjah op mijn woensdag middag maakt me dat toch niet zo veel uit. Dan ga ik wel weer naar huis of pak ik zelf even de pony om te borstelen. Maar in het weekend wil ik graag meer tijd besteden aan mijn vriend, waar ik ook regelmatig ben. Ik zie het dan niet zitten om op en neer te reizen en dan te horen te krijgen dat ze er niet is. Dat risico wil ik niet nemen. Daarbij zie ik mijn vriendinnen ook minder in mijn stage periode en daar moet ook tijd voor vrij gemaakt worden.

Het is in de winter tijd ook geen mogelijkheid om in een binnen bak te rijden. (denk dan aan 's avonds rijden) Heb sinds kort mijn lidmaatschap opgezegd bij de club door de blessure van mijn ijslander wat een tijd kan duren voor het hersteld. Ik kan toch niet rijden, geen mogelijkheid om de binnenbak te gebruiken dus heb de lidmaatschap op gezegd. Ik ga niet speciaal voor mijn bijrijdstertje mij lidmaatschap behouden (is best duur). Als het warmer word en lichter is het wel mogelijk om 's avonds te rijden. Maar zo ver is het nu niet.

Hebben jullie enig idee hoe ik nog wel met haar zou kunnen rijden? Of moet ik zeggen dat er voorlopig niet gereden word? Maar ik zou het wel leuk vinden voor haar en de pony dat ze gewoon kunnen gaan rijden. Ik weet het gewoon niet zo goed en zit er een beetje mee. Vandaar dat ik het hier van me af schrijf al is het niet echt een groot probleem. Toch blijf ik lang piekeren over dingen waarvan ik niet weet hoe ik het moet oplossen.

amandananana

Re: Minder tijd voor bijrijdstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:39

Ik zou tegen haar zeggen dat ze voorlopig even niet kan rijden. Helaas maar school gaat voor. Als je stage tot juni duurt pak je het daarna toch weer op met haar?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:40

Ik zou er persoonlijk geen tijd insteken. Er zijn anders genoeg andere meiden die echt willen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:41

Strenger proberen te zijn?
Dus wel in het weekend en bij de 3e last minute afzegging/niet op komen dagen, mag ze niet meer komen.
Misschien dat die moeder dan minder laks wordt?

xXKimmiehXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:44

Lastige situatie, maar kan je niet een meisje zoeken die wel genoeg ervaring heeft om met een pony alleen op pad te gaan, die dan met het andere meisje op de woensdag middag ofzo gewoon lekker te gaan rijden e.d.?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:46

TAO → VP

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 17:57

Jullie ideeën zal ik overdenken. Ik wil er niet graag zomaar iemand anders op hebben. Ze is echt een leuk meisje die ik heel verstandig vind voor haar leeftijd. Maar niet zelfstandig genoeg om alleen te gaan. Iemand die haar kan helpen is wel een goed idee. Ik heb ook al aangegeven aan haar moeder dat ze de pony best uit het weiland mogen pakken om te borstelen, te rijden of zelfs mee te nemen naar de manege waar ze lest. Maar alles schijnt dan lastig te zijn en haar moeder heeft er dan geen tijd voor. Dus inderdaad iemand vinden die er wel tijd voor heeft om dat samen met haar te doen is wel een goed idee, moet er even over na denken. Je hebt hier in de buurt namelijk zeer onverantwoordelijke kinderen rond lopen die ik niet bij mijn pony wil hebben. Of ze moeten zelf iemand regelen die dat wil doen... alleen dan zit ik er weer mee of ik het wel of niet verantwoordelijk vind.

Strenger zijn moet ik zowizo doen. Vind het lastig maar moet het wel zijn.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:25

Misschien is er een stalgenootje die het leuk vind om haar te begeleiden? En als je toch er zelf bij wilt zijn en het meisje niet weg wilt sturen een andere dag afspreken, en duidelijk aangeven aan de moeder dat ze tijdig moet laten weten als het niet uitkomt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 03:21

Kan je niet op zaterdagochtend oid afspreken? Dan breekt je weekend ook niet zo als het niet door gaat. Zeker als je in het weekend graag naar je vriend reist, dan kan je als ze wel komt za nadat ze is geweest gaan, en komt ze niet kan je wat eerder gaan. Wellicht moeder avond daarvoor even herinneringsberichtje sturen? Niet zozeer "denk aan", maar gewoon even op de korte termijn kortsluiten wat erop de agenda staat bij hun.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:18

En een ouder kind bv boven de 10 jaar en dan alleen poetsen en tutten met de pony.Dus niet het erf af.Samen met het buurmeisje dan.

Isax14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:34

Caily schreef:
Kan je niet op zaterdagochtend oid afspreken? Dan breekt je weekend ook niet zo als het niet door gaat. Zeker als je in het weekend graag naar je vriend reist, dan kan je als ze wel komt za nadat ze is geweest gaan, en komt ze niet kan je wat eerder gaan. Wellicht moeder avond daarvoor even herinneringsberichtje sturen? Niet zozeer "denk aan", maar gewoon even op de korte termijn kortsluiten wat erop de agenda staat bij hun.

Ik zou dit inderdaad ook een goed idee vinden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:45

Hen gewoon eerlijk vertellen dat je het drukker gaat krijgen en daardoor afspraken wat vaster moeten komen te staan. En dat ze op woensdag wel kan komen mits er een volwassen begeleider bij is, ook al is het alleen om te knuffelen, 7 is te jong voor zelfstandig.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 16:47

Dat is inderdaad wel een goed idee maar weet niet of ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Meestal ga ik vrijdag al naar mijn vriend omdat ik dan geen reiskosten hoef te betalen. Maar ik zit er toch over te denken om mijn ov om te zetten naar het weekend dus dat zou dan wel een goed idee zijn.

Heb nu met haar afgesproken dat ik wel whatsapp als ik tijd heb. Ik kreeg ook te horen dat het mooi uit kwam want ze heeft van af deze week ook lessen op woensdag dus kan ze niet met mij rijden... had me niets verbaasd dat ik het pas woensdag zou horen als ik aan was komen zetten om te komen paardrijden, of dus gewoon voor een dichte deur stond. Ze dacht dat het wel kon en dat mijn bijrijdstertje dan maar op een andere dag met mij moest gaan... ehmn woensdag was mijn enigste school dag dat ik vroeg vrij was. Maar dit heeft zich gelukkig ook weer zelf opgelost.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:47

Ik zou er niet veel moeite voor willen doen. Het is erg jammer voor het meisje en de pony, maar als die moeder zo laks doet ga ik er geen tijd voor vrij maken op momenten dat ik het liever niet heb (weekend dus).
Je kunt aangeven dat het je tijdelijk niet lukt ivm school en dat jullie het weer kunnen oppakken begin juli. Je kunt eventueel ook overwegen om haar te laten komen met begeleiding van haar moeder, maar daar zou ik weinig vertrouwen in hebben...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 12:06

Anoukloves_ schreef:
Ik zou er niet veel moeite voor willen doen. Het is erg jammer voor het meisje en de pony, maar als die moeder zo laks doet ga ik er geen tijd voor vrij maken op momenten dat ik het liever niet heb (weekend dus).
Je kunt aangeven dat het je tijdelijk niet lukt ivm school en dat jullie het weer kunnen oppakken begin juli. Je kunt eventueel ook overwegen om haar te laten komen met begeleiding van haar moeder, maar daar zou ik weinig vertrouwen in hebben...

Ik heb dus afgesproken dat ik wel whatsapp als ik tijd en zin heb. Daarbij kreeg ik de reactie dat zei ook eens met haar naar de pony zou gaan. Al meerdere malen aangegeven dat dat zeker mag maar ze heeft het nog nooit gedaan. Geloof er ook weinig van dat ze dat nu wel zou doen. Maar ja, we zullen zien. Haar moeder heeft ook wel verstand van paarden. Ze heeft vroeger eigen paard gehad en sinds een half jaar (?) rijd ze weer op een manege. Ik geloof wel dat het goed komt als ze samen gaan rijden alleen dan moeten ze wel gaan en dat betwijfel ik.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:34

zonde van het meisje,maar de moeder zal jou wel een beetje als babysitter zien.als jij met het meisje naar de pony gaat,dan hoeft zij niet om het kind te denken.anders kon ze zelf ook wel met het meisje er heen gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:43

Niet aan beginnen om een zeven jarig kind onder begeleiding van mam die geen enkele ervaring heeft samen de pony te laten doen. Garantie op ongelukken en dan is het wel jouw pony. Daarnaast, een kind van zeven is absoluut niet oud genoeg om goed te kunnen rijden. Wel de simpele dingen in de bak of onder begeleiding een klein buitenritje maar wat doet ze wanneer de pony op de kletter gaat?? Als het kind en je pony verongelukken dat zit jij met de problemen. Dus of zelf erbij of niet rijden, klaar.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:56

Gydja schreef:
Haar moeder heeft ook wel verstand van paarden. Ze heeft vroeger eigen paard gehad en sinds een half jaar (?) rijd ze weer op een manege. Ik geloof wel dat het goed komt als ze samen gaan rijden alleen dan moeten ze wel gaan en dat betwijfel ik.

De moeder heeft dus wel verstand van paarden.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 22:34

Naskapower schreef:
Gydja schreef:
Haar moeder heeft ook wel verstand van paarden. Ze heeft vroeger eigen paard gehad en sinds een half jaar (?) rijd ze weer op een manege. Ik geloof wel dat het goed komt als ze samen gaan rijden alleen dan moeten ze wel gaan en dat betwijfel ik.

De moeder heeft dus wel verstand van paarden.

Moeder heeft inderdaad verstand van paarden. De shetlander is nou niet zo moeilijk dat er echt veel door haar gedaan moet worden. De pony zou er dus niet zomaar vandoor vliegen. Maar een extra hand is af en toe wel nodig en een 7 jarig kind laat je nog niet alleen rijden. Zeker niet op buitenrit. De shet heeft de laatste tijd wat rare ideeën in de kop door spontaan om te draaien. En ze is nog net niet sterk genoeg om de pony zelf even aan te pakken. Als je er een touwtje aan doet en dan mee fietst is er geen probleem.

Ik heb de afgelopen weken 1x gereden. Vind het wel jammer dat ze de pony nog niet 1x zelf uit de wei hebben geplukt. -O- Hoop dat het snel lichter en warmer word zodat ik ook 's avonds kan gaan rijden.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:33

En als je nu afspreekt dat je van tevoren belt op bijvoorbeeld een zaterdag of zondag? Dan weet je of het meisje thuis is of niet en dan ben je daar niet voor niets heen gereisd :)
Verder wel een lastig probleem hoor, zeker omdat het zo leuk klikt met ze!