bijrijdster problemen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1polly2

bijrijdster problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 11:30

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en ik heb een account aangemaakt omdat er iets is waar ik een rotgevoel over heb...al 4 jaar ben ik namelijk bijrijdster van een super lief paard waar ik iedere maand ook een bijdrage voor betaal. Aan het begin kon ik ook erg goed overweg met de eigenaresse. Zij ging minimaal 2 x in de week en ik ook. Was helemaal top!

Inmiddels zijn er wat zaken veranderd...onze relatie is daardoor ook wat bekoeld, in ieder geval zeker van mijn kant...ik ben van baan veranderd waardoor ik ' s avonds pas laat thuis ben (en in de ochtend vroeg weg) en heb met haar afgesproken dat ik alleen nog in het weekend ga en in hoge nood een avond in de week. Nu weet ik al een tijdje dat zij zelf ook (bijna) niet meer gaat...het is geen uitzondering als de borstels nog exact hetzelfde in zijnpoetskist liggen als sinds wanneer ik geweest ben....zij heeft hele flexibele werktijden maar naarmijn mening heeft ze gewoon andere "prioriteiten". Echt rijden doe ik ook niet meer, tis al een opa dus ik knuffel, wandel, poets, beetje hobbelen etc. Zij rijdt zeker niet meer...

het frustreert mij enorm en merk dat ik met steeds minder plezier naar stal ga. Als ik daar ben krijg ik ook vaak het gemopper van andere te horen over haar. Ik ben echt gek op het paardje maar merk dat ik in de weekenden er tegenop zie om er heen te gaan....zit erover te denken om er helemaal mee te stoppen maar dan staat "opa" er helemaal alleen voor. Met die 1 x in de week krijgt ie iig nog ietsjes aandacht...ik heb wel eens geopperd aan haar om er nog iemand bij te nemen, een leuke jonge meid die wat meer tijd heeft maar daar wil ze niet aan beginnen. .. sommige zullen denken:" ga met haar om tafel zitten" maar ze is verbaal zo sterk dat ze me binnen 1 minuut onder de tafel kletst en dat ik toch weer toegeef....

Hebben julie tips, adviezen of een mening hierover? Alles is welkom, sorry voor het lange verhaal!

mairead

Re: bijrijdster problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:46

Klinkt lastig! Ik lees tussen de regels door dat je wel enorm veel geeft om dit (oudere) paard.
Maar je betaalt er ook voor.
Het kinkt een beetje hard, maar: Vind je wat je kunt/mag doen met dit paard het nog wel waard voor het geld wat je betaalt?
Je geeft namelijk aan dat je niet meer met zoveel plezier naar stal gaat. Is dat vanwege de eigenaresse zelf en de stalgenoten die jou aankijken op het gedrag van de eigenaresse of is dat ook omdat jij liever een jonger paardje hebt waarmee je wat meer kunt doen? Of wil je even helemaal stoppen met paarden?

De stalgenoten kun je gewoon netjes een keer zeggen dat jij bijrijdster bent en niet de eigenaresse. En dat je verder ook weinig kunt doen aan de situatie. Als zij specifiek problemen hebben met de eigenaresse, moeten ze maar contact met haar opnemen en niet jou er mee 'lastig vallen'.

Als je echt wilt stoppen, dan moet je dat doen (en daar heb je best goede redenen voor! Ook al snap ik dat je het paardje niet in de steek wilt laten). Maar vertel dan wel even op een nette manier aan de eigenaresse waarom. Wellicht is het voor haar een stok achter de deur om een nieuwe verzorgster te gaan zoeken en dan staat het paard er niet alleen voor...

Als je wilt blijven, maar toch wilt dat er iets verandert en een gesprek is geen optie omdat de eigenaresse verbaal sterker is; misschien een nette brief schrijven met de dingen waar jij nu zo tegenaan loopt. En dan aan de hand daarvan een gesprek aan gaan?
Als je bvb minder wilt gaan betalen, omdat je minder kunt doen met het paard, dan zou ik dat ook aan geven...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:59

Als het paard gewoon lekker buiten komt en in de gaten gehouden wordt door mensen op stal, maakt het natuurlijk niet zo uit dat de eigenaar niet vaak komt. Wel vind ik het persoonlijk raar dat je geld betaalt om een paard te mogen poetsen..

1polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:18

Bedankt voor jullie reacties!
@ mairead; klopt, ben gek op het beessie...ik ben ook wel vh type dat als je ergens aan begint je er niet mee moet stoppen "als het even niet lekker gaat" maar ben ook behoorlijk confrontatievermijdend... :-/ in deze situatie nie zo'n handige combi...opzich ben ik niet zozeer op zoek naar een paard waar ik meer mee kan doen want ik geniet ontzettend als we "spelletjes" in de bak doen maar ik denk idd dat het komt door de situatie...de mensen van stal kijken mij gelukkig ook niet met een scheef gezicht aan maar ik kom daar voor het paard, niet voor het gezeur van andere aan te horen...ik neem je tips en adviezen zeker mee in mn gedachte!

@ yessy; veel mensen verklaren me ook voor gek dat ik er nog voor betaal....maar het is niet schrikbarend veel en ik besef me dat als je zelf een eigen paard hebt, je maandelijks veel meer kwijt bent...het geld zou voor mij geen reden zijn om te stoppen maar ergens vind ik het zelf ook best absurd dat ik er voor moet betalen...

en is 1 x in de week voldoende voor een poetsbeurt? Hij komt inderdaad wel lekker iedere dag buiten met zn vriendje en hebben ook in de winterngenoeg vrije ruimte om de benen te strekken...om hem enigzins soepel te houden ga ik soms zonder zadel stappen in de bak...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:21

Als hij gewoon buiten komt dan mooi stoppen. Als die eigenaresse nooit komt kun je rustig het paard nog eens opzoeken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:01

Het is aan jou om nu een omslag te maken, geniet van de keren dat je gaat. Meld de stalgenoten dat je voor je lol komt en niet om aangesproken te worden over zaken die niet jouw verantwoordelijkheid zijn. Misschien lukt het je om een doordeweekse avond standaard ook te gaan. Werk is belangrijk, maar ontspanning hoort er ook bij!
Succes.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:52

TAO -> VP