Dilemma: van 3x naar 1x per week...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Dilemma: van 3x naar 1x per week...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:36

Sinds oktober rijd ik een Quarter ruin bij. De zus van de eigenaresse was ermee gestopt omdat het niet ging met haar werk. Dus toen kwam ik er bij. Doe hem gemiddeld 3 per week en in december zelfs 4/5 keer per week omdat de eigenaresse niet mocht autorijden ivm medicijnen. Allemaal geen probleem.

Rijden ging even wat minder maar nu gaat het weer helemaal de goeie kant op. Ik durf weer lekker alles te doen en de les ging dinsdag aardig goed.

De zus van de eigenaresse is hoogzwanger maar na de bevalling wil ze weer gaan rijden. Toen is mij verteld dat we ieder 2 dagen gingen doen en dan heeft ie 1 dag rust. Nu hoorde ik dinsdag van die zus dat zij hem 3 dagen gaat doen, haar oudere zus 2 en ik maar 1. :\ Dat had ik niet gedacht en was een beetje overdonderd.

Zij gaat hem dan 3 dagen doen terwijl ze een kleintje heeft (maar dan zal haar moeder wel oppassen) en ook nog werkt. Lijkt mij moeilijk om dat met een paard te combineren. Maar goed, het is haar paard ook en ik ben 'maar' bijrijdster.

Maar ik voel mij een beetje aan de kant gezet eigenlijk...ik heb vanaf oktober voor hem gezorgd, stal gedaan en gevoerd en gereden en nu mag ik hem opeens nog maar 1 dagje doen. -O- Ik wil eigenlijk minimaal 2x in de week rijden, 1x vind ik zo weinig. Extra dagen kan alleen als één van hun niet kan. En ze heeft onregelmatig werk (ziekenhuis) dus ik kan de ene week op dinsdag moeten en de andere op vrijdag. Nou is dat op zich niet zo'n punt maar ik vind 1x gewoon weinig...

Nu weet ik niet of ik ermee door moet gaat of toch moet stoppen en iets moet zoeken voor 2 dagen in de week. Aan de ene kant wil ik niet opgeven wat ik allemaal heb bereikt met hem. Ik heb natuurlijk ook een band gekregen in die maanden. Maar aan de andere kant heb ik er op deze manier niet zoveel zin meer in omdat ik mij eigenlijk 'gebruikt' voel. :\ Ik snap dat ik er ook plezier aan had/heb maar ik vind de manier waarop dit nu gaat niet echt eerlijk.

Ik ga nog wel even met de oudste zus erover praten natuurlijk maar ik zou graag jullie mening ook willen horen voor ik een beslissing neem. Ik kan het natuurlijk ook gewoon een tijdje proberen en als het niet werkt voor mij altijd nog stoppen maar ik hoor eerst graag wat meningen...

upendo

Re: Dilemma: van 3x naar 1x per week...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:39

Eerlijk?

banketstaaf, maar helaas.

Dat gebeurt zo ontzettend vaak in verzorgpaardenland..

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:40

moeilijk probleem, als je er echt geen plezier aan hebt zou ik stoppen en een ander verzorgpaardje zoeken waar je wel gewaardeerd word, vind het niet vriendelijk van de eigenaar :n

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:42

hallo, Ik begrijp dat je het niet leuk vindt om maar 1x per week te rijden. maar zoals je eerder zei, was de zus van de eigenares gestopt met rijden omdat het niet ging met het werk. Na de bevalling zou ze weer beginnen, maar tussen zeggen en effectief doen, is er vaak nog een verschil. Wie weet lukt het niet met het werk en met het kindje. (die kans zit er dik in) Dus ik zou niet te snel opgeven en het gewoon wat tijd geven. Dan zie je wel hoe het uitdraait. als ze effectief zoveel komt paardrijden, kan je later nog altijd kijken voor een ander paardje.
groetjes

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:43

Tja, dat is het vervelende van voor andere mensen rijden

Ik zou het persoonlijk nog even aankijken, voor hetzelfde geld heeft de nieuwbakken moeder er toch niet zoveel zin in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:44

Ik denk niet dat ze weten dit op mij over komt. Ze zullen het niet verkeerd bedoelen daarom wil ik er nog over praten.

Upendo, ik weet dat het gebeurd maar wat zou jij doen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:49

Ik heb zoiets ook wel aan de hand gehad, maar dan met het niet meer mogen rijden van een paard waar ik weg van was. Toen werd ik op een paard geschoven waar ik niks mee had en ook niks mee kon..
Uiteindelijk ben ik daar ook weggegaan omdat ik merkte bij mezelf dat ik toch bleef vergelijken met het eerdere paard.

Maar in jouw geval zou ik het nog even aanzien...
Mensen met kinderen zijn mensen met minder tijd... :P :)
Wacht het eerst maar af, dan kun je altijd nog zien wat er in de realiteit gebeurt. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:56

Hey Bella, balen zeg! Ik zou het ook nog even afwachten. En het er in ieder geval even over hebben. Zou het ook vervelend vinden, 1x is zo weinig! Misschien kunnen ze toch naar alle 3 2 dagen. In ieder geval niet zomaar opgeven, Woody is zo leuk en het gaat net zo goed zei je! :)

Waarschijnlijk heeft die zus gewoon weer veel zin om te gaan rijden, maar ik denk dat de realiteit met een baby, werk, huishouden en dan ook nog een paard vies tegenvalt! Succes ermee in ieder geval!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:02

Ik zou ook even afwachten tot het echt zover is en je hebt meegemaakt hoe dat is. Het is heel erg balen voor jou, maar de eigenaresse bepaalt natuurlijk of en hoe vaak ze een bijrijder wil, ze is jou niks verschuldigd, ook al heb je de afgelopen maanden zo veel voor haar paard gedaan. Ik snap dat je je aan de kant gezet voelt, maar aangezien jij kwam invallen voor de zus die nu weer terug komt, is het eigenlijk nog best aardig van de eigenaresse dat je nog wel één keer per week mag komen rijden.

Ik zou wel proberen om terug te gaan naar het idee om alledrie 2 dagen per week te nemen, maar als ze dat niet willen zou ik persoonlijk denk ik een ander bijrijdpaardje zoeken waar ik wel 2 à 3 keer per week mag komen, mij zou één dag per week ook te weinig zijn!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:04

In jou schoenen, voorlopig blijven rijden.. Eerst maar eens kijken of de tweede zus werkelijk zo vaak gaat rijden.

En 1x is nog altijd beter dan 0x.
Je kan altijd als je op termijn echt vind dat je te weinig kan rijden, een paardje erbij gaan zoeken (en als dit ook klikt en je hier wel vaker kunt rijden, kun je altijd nog stoppen met deze.

Ik zou het zeker niet bij voorbaat nu weggooien wat je hebt opgebouwd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:07

Ik zou het ook ff allemaal zijn beloop laten gaan, zal wel niet zo'n vaart lopen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 05:35

Bedankt voor alle meningen tot dusver! :)
Ze is nog niet bevallen (wordt eind juni ergens ingeleid) dus ik kan voorlopig nog 3x per week.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 05:44

Zou me voorlopig nog geen zorgen maken, eind juni is nog even en de eerste weken na de bevalling ga je echt nog niet rijden.

En het is hun goed recht, hun paard hun wensen. Hoeeel ik persoonlijk geen 3 ruiters voor mn paard zou willen hebben.

KV24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 06:53

Wat vervelend voor je , ik zal gewoon doorgaan en als er na een paar maanden niks veranderd wel stoppen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 06:56

We lessen alle drie bij dezelfde persoon. Dan zou het rijden goed moeten gaan...ook met 3.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:56

Vervelende situatie. Ik ken de eigenaar in kwestie en ik verwacht niet dat die problemen gaat geven als jij aangeeft hoe jij je erover voelt. Ik denk dat ze het wel zal begrijpen en zal proberen mee te denken met je.

Even laten bezinken en dan gewoon erover praten met 'r. Zal allemaal vast meevallen.

Succes!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:03

Zou het idd even aankijken. Mocht het echt zo gaan "dat je maar 1x kunt rijden, kun je het altijd bespreken en zeggen, dat je het heel erg jammer vindt, dat je zo weinig kunt rijden.
Hopelijk beseft de eigenaresse ook, dat fijne bijrijdsters - net zoals fijne eigenaren- niet zo makkelijk te vinden zijn :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:06

Snap dat het inderdaad heel erg naar overkomt zo. Aan de andere kant, zoals Upendo ook zegt, tis rot, maar zo is het wel, niet de eerste keer dat het gebeurd en ook niet de laatste keer. Het voordeel is dat je het wel dat je het ruim van tevoren weet, die zus kan toch nog niet 3 dagen na de geboorte rijden, dus wat dat aangaat heb je nog even de tijd.

Ik denk dat het een kwestie is van even bezinken en praten, en kom je er niet uit, dan kan je altijd nog de knoop wel of niet doorhakken. Ik zelf ben ook van mening dat 1x in de week rijden niks is, en zeker als het dan ook nog enorm onregelmatig is qua dagen, zekerheid is geen overbodige luxe. Voor de eigenaar niet, de zus niet, maar ook voor jou niet.

Over het 'gebruikt' voelen.. Dat is denk ik een gevoel wat je altijd wel zal houden als je na een x periode afgekapt wordt, maar dat is wederom toch wel weer het risico van het rijden van andermans paard denk ik.

Ik zou voor nu nog even genieten met je knappe paardje, en tegen de tijd dat d'r zus heeft besloten dat ze er weer op kan/mag, even rond de tafel gaan zitten. Zoals gezegd, misschien valt het die zus reuze tegen, lijkt me best druk hoor, zo'n baby :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:07

Wat vervelend!
Maar misschien komt ze er nog op terug.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 11:08

Ik ga het idd allemaal maar even aankijken. Het is nog niet zover natuurlijk. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:10

Nee dat niet. Maar kan me voorstellen dat je baalt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:11

Een van de voordelen van een paar tientjes betalen voor het bij mogen rijden is dat dit dus niet kan/zal gebeuren.

Ik betaal voor 2x in de week maar rij meestal meer. De eigenaresse kan mij nooit ineens terugzetten naar 1x in de week want dan verliest ze mijn bijdrage óf gedeeltelijk óf helemaal als ik er dan mee kap. En ik weet dat ze het geld goed kan gebruiken.

Ik ga in dit voorbeeld er maar vanuit dat TS niets hoeft bij te dragen? Dan is het maar gewoon even de situatie aankijken denk ik en zien hoe het zich ontwikkeld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 11:14

Nee, ik hoef niets te betalen behalve mijn lessen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:34

Ik snap hoe je je voelt :j
Goed dat je afwacht, want het zou zonde zijn als je nu zou stoppen en het blijkt dan dat de zus uiteindelijk misschien toch niet zo vaak kan..
Jij en Woody zijn hartstikke leuk samen, dus hoop dat het allemaal goed gaat komen :j
:*

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:15

Tja dat ging bij mij ook zo.. van een paard dat ik volledig tot mijn beschikking had mocht ik ineens alleen nog opdraven op eens in de 2 weken donderdag en eens in de 2 weken op zaterdag. Toen had ik het toch wel heel snel gezien. Ik kon het niet eens zijn met de manier van werken van zijn nieuwe eigenaar en zag hem verslechteren waar ik bij stond..

Ik heb snel een ander paard gevonden.. is dat geen betere optie?