Aanbieden als bijrijder, raar om aan te bellen of..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Aanbieden als bijrijder, raar om aan te bellen of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 17:39

Hoi bokkers,
ik ben aan het overwegen een bijrijd paard te zzoeken. Ik rijd nu wat paarden bij een fokker maar wil toch graag wel een vast paard waar ik verder mee kan.

Ik heb van mijn 13 e tot vorig jaar (nu 25) eigen paarden gehad maar Door een zware zwangerschap met vele bloedingen en opnames besloten mijn paard te verkopen. Ook omdat ik niet wist hoe het straks allemaal zou lopen na de geboorte.
Ik ben eigen baas en heb tijd genoeg om een paard te rijden en verzorgen.

Nu weet ik een adres waar een ouder stel woont met 2 paarden waar ik graag eens zou informeren. Zij hebben 3 jaar geleden gendt advies bij mijn merrie gegeven. Ze kennen de stal eigenaar waar ik toen stond maar kennen mij verder niet.

Zou het raar zijn om aan te bellen, of misschien beter een brief in de bus doen of..?

Ik ben bang dat het zo 'penny' over komt om aan te bellen.. Tenminste dat deed ik toen ik 7 was haha. Maar ze hebben dan wel gelijk een beeld bij me enzo.
Maar aan de andere kant denk ik van, met een brief kunnen ze contact zoeken als ze iemand zoeken en val ik ze verder niet lastig
Moeilijk moeilijk, wie heeft hier ervaring / advies mee.

He uiteraard al mensen geïnformeerd dis ik ken maar dat is allemaal verschillende paarden rijden op een stal voor verkoop enzo. Ik zoek eigenlijk een paard die ik verder op kan leiden of in ieder geval een tijd kan rijden.

Bedankt alvast

CM_

Re: Aanbieden als bijrijder, raar om aan te bellen of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:40

IK zou zeker aanbellen en zeker geen brief in de bus doen, dat komt juist onproffesioneel en kinderachtig over.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:41

Aanbellen, zeker weten :j

"Zou ik u misschien even mogen storen..."

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:45

Ik zou zeker aanbellen ;)

Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gewoon heel open en beleefd blijven.

succes! :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:46

xSlvna schreef:
Aanbellen, zeker weten :j

"Zou ik u misschien even mogen storen..."

Mee eens :)

En gewoon ook zeggen dat je het een beetje raar vind om aan te bellen, maar het zo wel de beste manier vind .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:47

Ik zou persoonlijk een brief meer waarderen :j

Kunnen ze tenminste even rustig lezen wanneer het hen uitkomt, er even rustig over nadenken en dan op hun gemakje jou laten weten of ze het een leuk idee vinden.

Wanneer er ineens iemand voor je neus staat te hopen dat die jouw paarden mag verzorgen / bijrijden dan word je wel erg voor het blok gezet vind ik, dat is toch iets waar je wel even rustig over na wil denken :j

Dikke kans dat mensen dan nee zeggen omdat het ze niet gelegen komt op dat moment, of omdat ze zich overvallen voelen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:48

Ik zou ook aanbellen. Dan weten ze meteen wie ze voor zich hebben, en dat zal in jou geval al de helft schelen om dus wel serieus genomen te worden (je leeftijd maakt je al meteen redelijk penny af ;) ). Geef duidelijk aan dat je niet meteen een antwoord verwacht, laat je telefoonnummer achter, en hoop op het beste :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:52

Sowieso aanbellen en geen brief in de bus doen.

Clau1981

Ik zou ook een brief sturen. Dan overrompel je de mensen niet zo en zet je ze niet heftig voor het blok.
Laatst bijgewerkt door Clau1981 op 27-03-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Roannn

ik zou een brief fijner vinden, dan kunnen ze nog even nadenken net zoals pmarena zegt.

dito

joh stoute schoenen aantrekken en gewoon doen. Op een briefje je telefoonnummer schrijven dat je hoopt dat ze er even over na willen denken en dat ze je dan terug kunnen bellen. Anders blijf je ermee lopen en baal je achteraf dat je toch niets gedaan hebt!

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:53

Is opbellen geen optie? Dat je ze misschien even kan bellen om af te spreken, of meteen je verhaal te doen. Op internet kan je ook via het adres het bijbehorende telefoonnummer vinden.

Een brief vind ik erg onpersoonlijk, maar ik snap dat je ze erg zou overvallen als je ineens voor de deur staat. (Ik krijg nu ook zo'n beeld van iemand die dan al in rijkleding, met cap op en zweep in de hand gaat aanbellen, haha)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:54

Mijn ervaring is juist dat aanbellen (of even stoppen als je ze bv in de tuin ziet..) bij oudere mensen beter werkt dan een brief waar zij weer achteraan moeten bellen.

Geef duidelijk aan dat je niet gelijk antwoord hoeft en dat ze rustig mogen nadenken, en geef tijdens zo'n praatje je telefoonnummer.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:56

Jep, aanbellen!
Weet je ook direct antwoord.
En het komt spontaner over. Alsof je het echt meent en interesse toont.
Doen dus !

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:59

Ik zou ook aanbellen, dan zien ze je en ik vind dat je duidelijk schrijft waar je naar op zoek bent en waarom, dat komt goed over. Succes.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:00

Brief in de bus vind ik heel kinderachtig. Ze zijn allemaal volwassen, er kan toch gewoon gezegd worden "ik denk er even over na"? Of misschien alles even rustig tijdens een kop koffie bespreken. En het zijn oudere mensen, ik denk dat die het ook prettiger vinden als je aan de deur staat (weten ze gelijk wie je bent) ipv ergens achteraan moeten bellen.

Je kunt toch gewoon je verhaal doen? Paard verkocht, nu weer alle tijd, dacht aan jullie paarden etc.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:02

gebruik het goede advies wat zij je eens gegeven hebben als opening, van he kent u mij nog? ik had even een vraag...
dus wel aanbellen, zeker bij oudere mensen, die waarderen het persoonlijke contact vaak meer dan een briefje.
schrijf je naam en telefoon nummer van tevoren al op zodat je deze alleen nog hoeft te geven. als je ziet dat ze zich overrompeld voelen geef het briefje dan direct en vraag of ze er nog even over na willen denken, bellen ze niet graag kun je ook vragen of je bv het weekend erop terug mag komen voor het antwoord.

veel succes!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:05

Ja ben ik het mee eens Matasja!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 20:48

Bedankt allen voor jullie advies. Toch maar de stoute nette schoenen aangetrokken en langs gegaan.
De mensen vonden het hartstikke leuk dat ik langskwam, ben er een hele tijd geweest, maar ze durfden er echt niet aan te beginnen.

Aantal jaar geleden hebben ze een vrouw gehad voor een van hun paarden (ze zijn zelf op leeftijd en gestopt met fokken en hebben nu nog 2 paarden over) en tijdens een wedstrijd moest zij in galop aanspringen en een volte rechtsom maken. Paard dacht er anders over en ging links om waarna zij in het ziekenhuis is beland en lang heeft moeten herstellen. Ze zei dat ze goed verzekerd was, maar uiteindelijk heeft haar verzekering het op de verzekering van de eigenaren verhaald want de eigenaar is ten alle tijde verantwoordelijk is, behalve als een beroepsmatige ruiter (die dus betaald krijgt) rijd. Zij hebben hier zelf ook veel kosten aan gehad en durven nu dus niemand meer te laten rijden tot hun grote spijt.

Heel begrijpelijk dus, maar ik vind het wel interessant om mijzelf hier dus ook wat wijs in te maken hoe het allemaal zit.

Toch bedankt allemaal voor jullie hulp :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:14

TAO -> VP

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:17

goed dat je langs bent gegaan, jammer dat dit in het verleden gebeurd is en ze het niet meer aandurven, wat ik wel begrijpelijk vind.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:25

a jeetje zo zonde dat door een fout van een ander je dan net de dupe bent. Ik snap ze wel. Misschien als je alles goed uitzoekt qua verzekering en je kan aangeven hoe het dan zit als er wat gebeurd ze misschien het dan wel aandurven??

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:31

wat goed dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken. is het verhaal nu helemaal af? je zou je beroepsmatig kunnnen aanbieden voor 1 euro per maand. alleen dan liggen de verantwoordelijkheden wel bij jou.

(ik weet zelf niet of het zo is hoor m.b.t. beroepsmatig en aansprakelijkheid)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:10

Joltsje schreef:
wat goed dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken. is het verhaal nu helemaal af? je zou je beroepsmatig kunnnen aanbieden voor 1 euro per maand. alleen dan liggen de verantwoordelijkheden wel bij jou.

(ik weet zelf niet of het zo is hoor m.b.t. beroepsmatig en aansprakelijkheid)

Dan moet je een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering afsluiten en dat is niet goedkoop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 01:38

En daarom is er hier (Duitsland) een Fremdreiterversicherung. Die je naast de verplichte "wa verzekering" van je paard afsluit als je andere mensen op je paard laat rijden. Voor ca. 80 euro per jaar is iedereen die op je paard rijdt verzekerd. Jammer ts, dat ze het niet meer aandurven. Het voorstel van "je 1 euro laten betalen" werkt natuurlijk niet. Dat is proberen de boel te flessen en de verzekering die ts dan af moet sluiten is mega duur. En zoals iemand voorstelde, oplossing zoeken en teruggaan naar die mensen om het nog eens te proberen zou ik ook niet doen. De kans dat je als een opdringerige miep wordt gezien is groot. En je wilt niet de zeikerd uit gaan hangen denk ik. Jammer joh, maar misschien zijn er andere paarden in de buurt? Rustig verder zoekken naar mensen die een bijrijdster zoeken?