Verzorg pony's gehad.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skibby

Verzorg pony's gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 17:31

twijfels heb ik wel om een topic te openen. Zal ik het wel doen of zal ik het niet doen! En plaats ik het hier wel goed? Ik wil alleen jullie mening horen hoe jullie hier over denken en wat jullie zouden hebben gedaan? Ik ga het weg zetten op punten.( bijv. 1:........)

1: Ik werkte en woonde tijdelijke elders in het land.(periode van een half jaar)Daar kwam ik die 2 pony's tegen en de eigenaar. We begonnen aan een gezellige gesprekje. Opeens had ik 2 verzorg pony's aangeboden gekregen. De eigenaar beloofde me van alles. Ik nam die aanbod aan. Al had ik gezegd dat ik heel weinig tijd had om te komen, kon alleen om het weekend en op vrije dag door de week. Ik werk heel onregelmatig. Geen probleem zei de eigenaar.
2: Afspraken die waren, stallen/weide/rijbak/mesthoop en de pony's bij houden op de dagen als ik kwam, de andere dagen zal de eigenaar alles doen. Mooi niet dus! Ik kon alle werk die zij niet deed op die dagen doen als ik daar was. Eerst de mesthoop goed zette, want anders moest ik springen met mijn kruiwagen, dus die mesthoop zette ik 2 keer op die dag omhoog. De stallen uit mesten duurde ook lang, op een dikke laag stro maar daar onder mest van een aantal dagen.
3: Het rijden van de pony's mocht ik wel alleen als zij er bij was. En als ik klaar met werken. Normaal doe ik daar niet moeilijk over omdat naast het rijden ook de werkzaamheden erbij hoort en dat was ook de afspraak. Het rijden heb ik niet veel gedaan wel een paar keer met haar.
4: Afspraken die we hadden gemaakt kwam zij niet na. Opeens zei zij als ik meer wil gaan rijden dan moest ik maar gaan betalen.75 euro voor die 2 pony's per maand. Ik zei dat doe ik niet , dat was niet de afspraak.
5:Leuke sfeer, gezelligheid en de klik die we toen tijdens de eerste gesprek hadden daar was niks meer van over. Binnen de 2 maanden had ik haar wel door hoe zij was. En dat was wat ik niet wilde. Zij controleerde mij veel en vaak en moest steeds meer werk doen. Altijd had ze wel weer iets anders die ik nog even moest of kon doen. Tot dat ik het beu was en daar iets over zei. Dit zijn niet de afspraken die we hadden gemaakt. ( we vochten elkaar nog net niet de stal uit , maar de buurman sprong tussen ons in.) het heen en weer schelden van beide kanten, dat was niet normaal en hoe zij deed.
6: toen besloot ik maar dat ik per direct weg zal gaan en ben daar nooit meer terug geweest. Van de buurman hoorde ik dat ik niet de eerste was die zo weg liep.

Nu mijn vraag aan jullie: Persoonlijk vind ik van mezelf dat ik een goede besluit heb genomen om daar weg te gaan. Mezelf laten afzeiken en de k*t karwijtjes ( die we niet hadden afgesproken) doen daar had ik geen zin meer in. Het was echt vreselijk. Of had ik voor de pony's moeten blijven? Ik heb zelf geen paard maar ik rijd bij regelmaat bos/duin en strand ritjes. Aan paard rijden kom ik wel toe als mijn werk het toe staat.
Zijn er hier Bokkers bij die verzorg pony/paard hebben? Of Bokkers die hun pony/paard laten verzorgen? Daar hoor ik ook graag hun mening over.
Ik vind zelf dat het een lang verhaal is.

ilaan

Re: Verzorg pony's gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:37

Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als de eigenaar erbij wil zijn tijdens het rijden. Wel zou ik er een probleem mee hebben als er vanuit wordt gegaan dat je meer klusjes gaat doen zonder dat dit de afspraak was. En dat geld, dat moet dan aan het begin worden gezegd en worden afgesproken.

Ik zou zelf de eer aan mezelf hebben gehouden en niet gaan schelden. Maar begrijp de frustratie. Ik ben zelf van de week voor het eerst wezen kijken bij een paardje en dat moeten de eigenaar en ik nog even kijken. Ik weet wat de kosten hiervan zijn en wat ik moet doen. Ik ga er ook vanuit dat het bij deze kosten en afspraken blijven.

Ik zou zelf ook weg zijn gegaan als het zo moest. Want dat is geen doen als het op die manier moet.

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:38

ik vind het juist heel goed dat je daar weg bent!! jij die al et werk doet en je moet dan gaan betalen voor te gaan rijden? Zou ik ook niet doen, zeker als het niet de afspraak was.

Ik heb altijd a geluk gehad met mijn verzorgpaarden. De eerste mocht ik alles mee doen, ik nam daarom ook met plezier de stal kuisen en al de rest van karweitjes erbij. Die pony is inmiddels mijn eigen paardje geworden, maar staat nog steeds bij de eigenaars :)

ik hoop voor jou dat je ook zoiets vind!

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 17:48

Over betalen van het rijden dat was niet afgesproken. Zij had een luide stem, gewoon schreeuwen tijdens praten en vooral als ze boos was en dat was vaak. Iedereen keer als ik iets terug wilde zeggen ging zij juist harder schreeuwen. Voor dat ik op de pony zat had ze mij al 10 regels gezegd wat ik moest doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:54

Hmm ik vind het heel dubbel. Voornamelijk omdat we hier alleen jouw kant horen, en niet de kant van de eigenaresse. Zo ben ik ook wel eens voor vies en vuil uitgemaakt, en iedereen was het er roerend mee eens... Alleen jammer dat het verhaal niet helemaal zo in elkaar stak als zij het verteld had aan iedereen....

Wat betreft de klussen, daar ga ik me niet over uitlaten, aangezien dit iets is wat op voorhand was afgesproken (zo te lezen), en stond ze met de paarden aan huis of stond ze op een pensionstalling/manege? Dat kan al zó veel veranderen aan het hele mesthoop verhaal namelijk. Misschien nog een andere verzorgster die er een potje van maakte?

Wat betreft het regels voor het rijden, wat is daar in gódsnaam raar aan? Mijn bijrijdster mag ook niet alles en kreeg voordat ze erop ging ook eerst instructie wat wel of niet kon en mocht met de pony. Als je geen regels wilt horen voor het rijden, dan moet je in mijn ogen een eigen pony kopen en daar lekker mee hobby'en.

Ik denk dat je er voor jezelf goed aan hebt gedaan om ermee te stoppen, maar vind het absoluut niet netjes om dan op die manier je gal te spuwen hier. Denk er wel aan, mocht je een ander verzorgpaard zoeken oid dan vinden mensen dít dus ook allemaal terug... En wat mij aangaat zou dit absoluut niet voor je spreken als ik op zoek zou zijn naar een nieuwe verzorgster of bijrijdster... Ik ga er vanuit dat jullie volwassen zijn, jullie beiden, dus had dit op een volwassen manier uitgesproken..

Edit: Voordat ik aan word gevlogen hier: als het daadwerkelijk zo is, dan is het inderdaad niet netjes en ik neem het voor niemand op, laat dat even duidelijk zijn. Niet voor de eigenaar maar ook niet voor de TS, want 1 kant van het verhaal beoordelen is erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:55

Nou wees blij dat je er weg bent
Ze heeft gewoon een makkelijke "slaaf" aan jou gehad, die haar poedersuiker karweitjes opknapte en dacht er ook nog aan te kunnen verdienen. Uitbuiting noem ik dat.

Dit alles wel áls je verhaal klopt, hoor maar 1kant van het verhaal en daar is dan ook mijn mening op gebasseerd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-14 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 17:55

kiara_xxx schreef:
ik vind het juist heel goed dat je daar weg bent!! jij die al et werk doet en je moet dan gaan betalen voor te gaan rijden? Zou ik ook niet doen, zeker als het niet de afspraak was.

Ik heb altijd a geluk gehad met mijn verzorgpaarden. De eerste mocht ik alles mee doen, ik nam daarom ook met plezier de stal kuisen en al de rest van karweitjes erbij. Die pony is inmiddels mijn eigen paardje geworden, maar staat nog steeds bij de eigenaars :)

ik hoop voor jou dat je ook zoiets vind!

Dank je wel. In mijn jeugd en studie jaren heb ik op een super leuke stal gewerkt waar ik alles van mocht en daar had ik veel plezier met werken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:56

VSW -> VP

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:59

Ik vind dat je echt goed gehandeld hebt hoor! Wel jammer dat je nu geen verzorgpony's meer hebt en dat die vrouw zo vervelend deed. Wat raar dat je zoveel moest betalen en zelf al het werk deed. En dat ze zich niet aan de afspraken hield. Misschien heb jij het niet helemaal goed afgerond met haar maar dat komt ook door haar zelf. Eigenlijk zou ik het verhaal van de eigenaresse ook wel willen horen maar waarschijnlijk doet ze dat niet.
Ik hoop dat je andere leuke verzorgpony's vind (met AARDIGE eigenaren)!!
;-)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:02

In principe is het gewoon niet eerlijk gegaan. je maakt afspraken, die kom je gewoon na toch? Zeker van haar kant.
Ieder verhaal heeft wel 2 kanten. Ik had ook ooit zo situatie. Uiteindelijk hele ruzie gehad en weggegaan omdat haar zoon allemaal leugens heeft verteld over mij, die ie overigs zelf heeft gezegd maar niet eerlijk durfde te zijn tegen ze mama. dus maar mij de schuld geef :Y). ik reed geneens een paard van hun bij. kwam alleen op het terrein :)

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 18:11

chelle_dora schreef:
Hmm ik vind het heel dubbel. Voornamelijk omdat we hier alleen jouw kant horen, en niet de kant van de eigenaresse. Zo ben ik ook wel eens voor vies en vuil uitgemaakt, en iedereen was het er roerend mee eens... Alleen jammer dat het verhaal niet helemaal zo in elkaar stak als zij het verteld had aan iedereen....

Wat betreft de klussen, daar ga ik me niet over uitlaten, aangezien dit iets is wat op voorhand was afgesproken (zo te lezen), en stond ze met de paarden aan huis of stond ze op een pensionstalling/manege? Dat kan al zó veel veranderen aan het hele mesthoop verhaal namelijk. Misschien nog een andere verzorgster die er een potje van maakte?

Wat betreft het regels voor het rijden, wat is daar in gódsnaam raar aan? Mijn bijrijdster mag ook niet alles en kreeg voordat ze erop ging ook eerst instructie wat wel of niet kon en mocht met de pony. Als je geen regels wilt horen voor het rijden, dan moet je in mijn ogen een eigen pony kopen en daar lekker mee hobby'en.

Ik denk dat je er voor jezelf goed aan hebt gedaan om ermee te stoppen, maar vind het absoluut niet netjes om dan op die manier je gal te spuwen hier. Denk er wel aan, mocht je een ander verzorgpaard zoeken oid dan vinden mensen dít dus ook allemaal terug... En wat mij aangaat zou dit absoluut niet voor je spreken als ik op zoek zou zijn naar een nieuwe verzorgster of bijrijdster... Ik ga er vanuit dat jullie volwassen zijn, jullie beiden, dus had dit op een volwassen manier uitgesproken..

Edit: Voordat ik aan word gevlogen hier: als het daadwerkelijk zo is, dan is het inderdaad niet netjes en ik neem het voor niemand op, laat dat even duidelijk zijn. Niet voor de eigenaar maar ook niet voor de TS, want 1 kant van het verhaal beoordelen is erg lastig.

Ik ben het wel met je eens met wat je schrijft. Daarom zat ik er ook aan te denken om een topic te openen .Natuurlijk hoor je het verhaal van een kant. We zijn beide volwassen.
De pony's staan daar aan huis. Ik snap dat er regels zijn over het rijden van de pony's. Maar omdat de pony's zo eigenwijs waren en soms de andere kant op liepen zonder dat ik het wilde moest dat maar zo zijn. Nee ik ga nog geen paard voor mezelf kopen, ik heb een drukke baan. Een verzorg pony of paard dat weet ik nu nog niet of die er nog zal komen. Na onze ruzie hebben we wel op een normale manier gesproken en zij gaf toe dat zij niet alles na kwam.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:13

Alleen jij kan bepalen of het vertrekken daar een goede keuze was. Als het ging zoals je schetst denk ik wel dat het daar niet echt prettig was.

Hier komt een meisje twee keer per week. Ik vraag geen geld maar we hebben afgesproken dat ze inderdaad helpt met klusjes. In de zomer doet ze de wei en in de winter mest ze vaak uit, zeker nu omdat ik geblesseerd ben. Soms helpt ze wel met iets anders maar het is niet de bedoeling dat ze hier uren bezig is voor een uurtje rijden. Het moet wel eerlijk blijven, per slot van rekening helpt ze in feite ook al door het paard wat thuis staat te rijden (mijn dochter heeft er één thuis en één op school).

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:20

Ik vind dat jij een goede besluit hebt genomen om daar te stoppen bij die vrouw. ik heb zelf nooid geen verzorg pony gehad , maar wel deed ik voor dat ik mijn lease paardje had gratis stal werk inruil voor gratis rijden. Daar heb ik een aantal stallen gehad waar het niet leuk bij was en wat geen lieven eigenaren waren. Ik snap jou verhaal en vind het ook vreemt dat jij dan opeens moet gaan betalen en daar was niet een afgesproken.

skibby

Re: Verzorg pony's gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 23:49

Persoonlijk vind ik ook dat ik de juiste beslissing heb genomen om daar niet meer te komen. bovendien was ik daar toch na4 mmaanden weg gemoeten omdat mijn werk tijd in de dorp erop zat. Ik hoopte voor een half jaar fijn te kunnen rijden, helaas was dat bij 10 weken gebleven.