Meerdere verzorgers is dat handig ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:16

Nou, ik ben blij dat ik Tommie lekker voor mezelf heb.
Niets ten nadelen van anderen, maar doe graag dingen op mijn eigen manier.

kaatjekarel
Berichten: 27
Geregistreerd: 25-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:54

Ik verzorg samen met een ander meisje ook een pony. Als alles goed is afgesproken kan het prima. Als zij niet kan rijd ik en als ik niet kan rijd zij (:
Het is wel echt vervelend als we er op het zelfde moment zijn, hou niet zo van delen haha!

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:21

Heb een tijdje samen met iemand een paard gedaan, de eigenaresse kwam nooit echt op stal i.v.m. tijd en zo. Ging op zich prima, zolang je een open communicatie hebt. Het is alleen lastig als je niet met z'n 3en op één lijn zit, daar moet je wel goede afspraken over hebben. In mijn geval was het ook wat lastig omdat de eigenaresse uiteraard wilde meebeslissen over het paard, maar eigenlijk niets over de praktijk situatie wist.

cl3riss3

Berichten: 63
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: wijk bij duursteden

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:28

Ik ben bijrijder maar ik persoonlijk zou het niet fijn vinden als ik en de eigenaar en dan NOG iemand anders het paard rijden. Lijkt mij dat zodra je fanatiek gaat worden het paard door 3 verschillende mensen bereden word en alles moeilijker te begrijpen is voor het dier. Wees eerlijk niet iedereen rijd hetzelfde.

Ik ben blij dat op de dagen dat ik kom ik haar lekker voor mezelf heb. Echter kan ik wel begrijpen dat er mensen zijn die de gezelligheid leuk vinden. Maar het scheelt ik sta op een gezellige stal iedereen mag elkaar,altijd wat te praten of samen met iemand te rijden. Kortom met z'n 2en een paard rijden en of verzorgen vind ik geen probleem maar geen 3de persoon in het spel. Persoonlijk lijkt mij dat niet fijn.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:47

Ik denk dat het aan de situatie ligt. Ik ben ooit begonnen met het verzorger van haflingers(toen nog 3, later 2 en nu helaas nog maar 1) op dat moment hadden die mensen al een tijd een andere verzorgster, wij zijn hele goede vriendinnen geworden en hebben in 12 jaar hooguit 1 of 2 keer ruzie gehad :D
De voordelen waren voor de eigenaar dat ze er toch niet de hele dag naast hoeven te staan, wij waren in het begin allebei nog redelijk jong (zij 13/14, ik 10) maar samen lukte het wel. En we hadden en hebben het altijd heel gezellig samen. Samen gaan motiveert ook weer extra denk ik wij spraken altijd de week van te voren al weer af wanneer we gingen, en ja als het dan giet van de regen ga je toch vrolijk want je hebt een afspraak staan.
Nu scheelt het denk ik wel dat we meerdere paarden hadden, alhoewel we er nu nog 1 over hebben en dat ook prima gaat, en dat we allebei niet heel fanatiek waren en echt puur voor de lol reden.

We hebben ook twee keer een derde persoon erbij gehad maar dat werkte gewoon niet goed. Misschien ook wel omdat wij het al heel lang met z'n tweetjes deden maar met z'n drieën afspreken lukte ook bijna nooit. Daarnaast als we wel met z'n drieën tegelijkertijd konden stond er toch nog altijd een iemand langs de kant en dan wordt je toch een beetje buitengesloten op het moment dat je langs de kant zit en er twee andere aan het rijden zijn. Nu zijn we nog met z'n tweeën met 1 paard en dat heb je dat buitensluiten juist helemaal niet.

Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:50

wij hebben 2 bijrijders voor een van onze ponys (bijrijder en 1 versorgster) maar die rijden altijd met mij mee en op apparte dagen dus merken niks van elkaar (behalve beugellengte maar dat is dat) ze kennen elkaar zelfs nauwelijks :+ maar ze merken wel van elkaar dat de ander er weer op heeft gereden, dan komt er geregeld wat commentaar maar je moet er mee kunnen leven ;)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:50

Zo werkt dat hier met 2 meiden idd ook! Ik moet zeggen; ik vraag ook meestal de meiden of zij nog vriendinnen op de manege hebben die zoeken. Dan weet ik zeker dat het onderling goed gaat.

Hier staan 5 pony's om te doen, waarvan er momenteel nog maar 2 bereden kunnen worden (2 zijn veel te klein en 1 heeft helaas COPD).

Die 2 meiden doen het helemaal perfect, compleet geen klachten over.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 04:06

Allure_Love schreef:
Het lijkt mij niet handig. 1 verzorger die regelmatig komt is voor mij genoeg.


Helaas kunnen ze vaak maar 1 of 2 keer per week.
Zo heb je al snel er een aantal 'nodig'.

Zelf ging ik vroeger elke dag...ideaal!
Zo'n verzorgster zou ik nu ook wel willen!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:01

Ja daarom, ik heb er 1 die er elke dag is, door weer en wind, maar die heeft haar vaste verzorgpony. Daarnaast heb ik nog 4 pony's, haha.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:03

Ik heb altijd wel tussen de 10 en 15 pony's.
Dus kan dan wel een paar goede verzorgsters gebruiken.

xkathy_love

Berichten: 259
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:05

Ik heb zelf een verzorg pony, maar persoonlijk lijkt het mij niet leuk als er nog een verzorger bij komt haha. Maar ik denk dat als je 2 verzorgers hebt met allebei (bijv 2) vaste dagen, dat het dan best zou kunnen! Dan keijg je namelijk niet het gezeur van dat is mijn dag en verder hoeven ze niets met elkaar te maken te hebben haha

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:08

Ik doe nu met 3 andere verzorgsters en de eigenaresse m'n verzorgpaard. Ieder heeft z'n eigen dag(en). Scheelt denk ik wel dat we allemaal volwassen zijn. En het gewoon een hecht clubje is. Als iemand niet kan op een dag wordt er vaak geruild. :j

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:09

Mijn oude verzorgpony werd eerst eigenlijk ook verzorgt,, alleen dat meisje kwam nooit. Dus toen mochten ik en mijn beste vriendin (waarmee ik ze verzorg) steeds vaker dingen met hem doen en zo...en op het laatste mochten we alles met hem doen maar we verzorgden hem nog steeds met dat andere meisje...dan wappte ik de eigenaaresse of wij hem nog even moesten doen, en eigenlijk mocht dat elke keer wel...

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:36

Ik denk dat het wel kan, als er maar duidelijke afspraken gemaakt worden en het tussen eigenaar en de verzorgers onderling goed klikt.

Persoonlijk vind ik het wel fijn dat de eigenaresse en ik het "samen" doen en er geen derde persoon bij is, maar dat is puur omdat ik veel tijd "over" heb. :+ Onderling is het denk ik ook wel erg lastig soms, in mijn geval wordt er niet gereden, maar stel er mogen wedstrijdjes gereden worden, of die wil een dagje ruilen dan wordt dat met meerdere verzorgers wel wat lastiger denk ik, maar met goede afspraken lukt dat ook wel weer. Verder is de leeftijd denk ik ook een belangrijk punt, als ik moet gaan samenwerken met een meisje van 9 en de eigenaresse is 30 dan zal het wat minder makkelijk klikken omdat je in een andere fase zit.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:55

Open communicatie is dan wel belangrijk, duidelijkheid en heldere afspraken zijn noodzakelijk.
Ik zou het liefst elke dag 1 of 2 verzorgsters hier hebben die tussen 15.00-17.00 uur meehelpen met de verzorgtaken van de pony's.
Op trainingsdagen is extra hulp ook altijd fijn. De winter is gewoon een moeilijkere periode, hoewel het weer van de laatste tijd erg lekker is!

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:02

Ik denk dat het geen probleem wordt als je ervoor zorgt dat ze allebei hun vaste dagen hebben. Hoeven ze daar geen ruzie om te maken.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:31

Hier vinden ze het juist gezelliger om met z'n tweeën tegelijk te zijn...lijkt me zelf eigenlijk ook.
Hoewel met maar 1 pony, zou dat ook wel anders zijn. Echter hier zijn er veel en dus ook veel verzorgtaken, vele handen maken licht werk!

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:59

Aan de ene kant lijkt het me wel gezellig en het paard krijgt dan waarschijnlijk ook goed veel beweging. Maar ik hoor ook van mensen dat de een heel anders rijd en dat dat voor het paard totaal niet fijn was. Ruzie over wie wanneer kwam en over de spullen enzo..