Na de verkoop van mijn verzorgpony anderhalf/twee jaar geleden, begint het toch weer enorm te kriebelen.
Een tijd geleden had ik me aangemeld op een site met de vraag op zoek te zijn naar een verzorgpaard, enkele weken geleden kreeg ik reactie van een dame hier uit de buurt, die een bijrijdster zocht voor haar vijfjarige (spring)paard.
Heb haar toegevoegd op fb, en ook eerlijk aangegeven dat ik ondanks dat ik al sinds mijn acht jaar paard rijd, ik nooit rijtechnisch heb leren rijden. Dat ik dus eigenlijk nog steeds maar een beginner ben, gezien ik wel gewoon kan blijven zitten en de basis wel kan, maar geen flauw idee heb hoe ik een paard écht correct kan rijden.
Ook aangegeven dat ik zeer bereid ben om lessen te volgen en bij te leren. Nu heb ik geluk dat deze dame veel ervaring heeft in het paardrijden en zelf ook lesgeeft, maar toch.
Ik zit het met het volgende: Het is nu dus alweer dik anderhalf jaar geleden dat ik paardgereden heb. (Buiten eens gaan boscrossen met een ijslander uit de buurt). Met mijn verzorgpony heb ik een enorm leuke tijd gehad waarbij ik ook leerde hem correct te rijden, maar dit was een pony die jaren in de sport had gelopen en ondertussen uitgebold was dus daar kon ik in principe niet zoveel mee verkeerd doen.
Deze mevrouw wilt me de kans bieden om ervaring op te doen, wat ik enorm vriendelijk van haar vind, maar, ik ben enorm bang!!
Ik ben bang dat ik een vijfjarig paard met springcapaciteiten naar de kl*te rijd omdat ik totaal geen feeling heb met rijden. Ik ben bang omdat het al zolang geleden is en ik zélf nog zoveel te leren heb.
Moet ik misschien eerst weer even op de manege gaan rijden zodat ik dit paard niet 'stukmaak'?
Dit is een uitermate mooie kans voor me, het paardje staat dicht in de buurt, en ik zou er zelfs in de toekomst eventueel wedstrijden mee kunnen rijden. Maar ik heb echt schrik om eraan te beginnen omdat ik zelf nog maar een beginner ben, en natuurlijk moet een beginner het ook leren, maar is het wel zo'n goed idee omdat te doen met het vijfjarig paard van iemand anders (die overigens zelf alleen maar de basis goed kent)
Zelfvertrouwen met rijden is ook helemaal niet groot, vroeger kon ik goed rijden dacht ik, tot ik erachter kwam dat paardrijden toch heel anders is dan gewoon rondjes hobbelen en figuren rijden.
Iemand die me tips kan geven, moed kan inpraten, adviezen??
Dank alvast!

(iemand die wanhopig graag wil, maar toch wel bang is
)