Wat zou jij over hebben voor deze lease pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaBe

Wat zou jij over hebben voor deze lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 18:18

Hoi,

Ik wil mijn pony laten leasen door een of twee meisjes. Op dit moment zij er twee meisjes geinteresseerd. Eentje wil hem voor twee dagen in de week leasen en de ander drie dagen in de week. Nu heb ik zelf alleen nul ervaring met leasen en wat ik er voor kan vragen. Wat vinden jullie een normaal bedrag?

Hij staat op een stal met een 20x60 binnenbak, 50x30 buitenbak, een 20x40 buitenbak en directe mogelijkheid om buiten te rijden. Er is weidegang en zijn paddocks. Buitenzetten en mesten worden door de stal gedaan.

De pony is een 19 jarige D-pony van 1.48m. Hij heeft Z1 gedressuurd en ZZ gesprongen. Het is niet meer mogelijk op ZZ met hem te springen, maar een B parcours kan zeker nog. Ze mogen er van mij alles mee doen. In de bak rijden, buitenrijden, naar het bos of strand, op wedstrijd, spelletjes.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:52

ED --> VP

Celestial

Re: Wat zou jij over hebben voor deze lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:42

Ik denk dat voor twee tot drie dagen in de week ongeveer 100 a 125 euro een mooi bedrag is. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:04

Als ik kijk wat hier normaal is voor 3 dagen (omgeving Eindhoven) zit je rond de 150/175 voor een maand...

Migirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:49

Omgeving Leiden kost meestal een paardje verzorgen voor drie keer in de week 75,-.

JessicaBe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:26

Oke thanks voor jullie reacties

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:32

Ik zou zeggen gewoon gratis.
Tjaa heel types misschien :o
En ze bieden het zelf aan toch? u was niet echt opzoek :)
Dan spreek je gewoon netjes dingen af..
Spuilen netjes invetten, stallen mesten ..
En dan 1of2x in de week rijden etc?
En mocht je er iets voor vragen dan 60 euro?
Het zijn tenslotte dan ook maar 2a3 dagen :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:40

BobbieLover schreef:

Waar staat dat? Volgens mij zegt ze dat ze de pony wil laten leasen en dat er 2 meisjes geïnteresseerd zijn?
Als het voor niks moet dan kan ze 'm net zo goed weggeven. Je blijft toch stallingskosten etc. houden? Daar mag best een bijdrage voor gevraagd worden, zeker als ze een pony krijgen waar ze vanalles mee mogen doen.

TS: ik zou toch wel e.e.a. op papier laten zetten qua kosten en gebruik. Als is het maar om evt. problemen later te kunnen voorkomen. Je weet niet wat voor gekke dingen ze gaan verzinnen om mee te doen? Misschien denken ze wel dat ze je pony plompverloren voor een kar kunnen zetten en gebeuren er ongelukken? Zou e.e.a. zeker niet zonder contractje doen.
Ik weet niet wat het stalgeld is, maar zou in principe de helft daarvan vragen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:41

Mabotje schreef:
BobbieLover schreef:

Waar staat dat? Volgens mij zegt ze dat ze de pony wil laten leasen en dat er 2 meisjes geïnteresseerd zijn?
Als het voor niks moet dan kan ze 'm net zo goed weggeven. Je blijft toch stallingskosten etc. houden? Daar mag best een bijdrage voor gevraagd worden, zeker als ze een pony krijgen waar ze vanalles mee mogen doen.

TS: ik zou toch wel e.e.a. op papier laten zetten qua kosten en gebruik. Als is het maar om evt. problemen later te kunnen voorkomen. Je weet niet wat voor gekke dingen ze gaan verzinnen om mee te doen? Misschien denken ze wel dat ze je pony plompverloren voor een kar kunnen zetten en gebeuren er ongelukken? Zou e.e.a. zeker niet zonder contractje doen.
Ik weet niet wat het stalgeld is, maar zou in principe de helft daarvan vragen.

Weggeven? ik ken genoeg mensen die gratis een paard doen?
en toch is die nog steeds van de eigenaar! alhoewel snap ik je punt :)

JessicaBe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 08:53

Het is inderdaad zou ik inpriciepe de stallingskosten er uit wil halen. De stalling kost 275,- Overige kosten betaal ik zelf.

Gratis ze laten doen is zeker geen optie. (aangezien die geldboom in mijn tuin nog steeds niet wil groeien).
Was zelf inderdaad al van plan om een berekening te maken op basis van de stallingskosten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:56

als het alleen de stallingskosten zijn, en de een rijdt 3 en de andere 2 dagen, dan 60% en 40% laten betalen, al vind ik dat persoonlijk vrij duur

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:45

Als het op basis van de stallingskosten wordt dan denk ik dat het vrij duur word. Maar als de meiden het er voor over hebben waarom niet? Ik zou zelf iig niet meer dan 75 euro voor 3 dagen over hebben. Maar het is net wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:07

Hier kost een leasepaard voor 3 dagen per week al snel 150 euro ;)

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:34

Ik lease mijn paard voor 100 euro per maand, ik mag 7 dagen per week komen en doen wat ik wil. Het enige is dat ze eens in de zoveel tijd een dag weg is met de koets!
Anderen hier op stal betalen 150, die mogen ook 7 dagen per week komen en alles doen, maar die paarden lopen niet voor de koets en zijn dus altijd beschikbaar.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:21

Ik betaal 40 euro per maand voor 1 dag in de week. 18-jarige haflinger waar absoluut geen dressuur mee te rijden is. Er is een slechte buitenbak dus voornamelijk buiten rijden

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:53

Je bied een goed opgeleide (leer) pony aan, met goede faciliteiten en zonder restricties in wat er mag. Daar mag je imo best een aardig bedrag voor vragen.

Ik zou het stalgeld door 30/31 delen (= ongeveer 9 euro) en dan per dag dat ze komen 9 euro rekenen. Dus 3 dagen per week zou dan 108 euro worden, en 2 dagen 72. Vind ik redelijke bedragen.

X_Isje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:11

BobbieLover schreef:
Ik zou zeggen gewoon gratis.
Tjaa heel types misschien :o
Dan spreek je gewoon netjes dingen af..
Spuilen netjes invetten, stallen mesten ..
En dan 1of2x in de week rijden etc?
En mocht je er iets voor vragen dan 60 euro?
Het zijn tenslotte dan ook maar 2a3 dagen :D

Dat vind ik eigenlijk ook, als de meiden een verzorgpony zoeken doen ze dat waarschijnlijk omdat ze van paarden houden en geen eigen paard kunnen houden/kopen en als je 150 euro in de maand vraagt kunnen ze net zo goed een eigen pony kopen want bij ons kost een stal 200 euro in de maand voor een paard en voor een pony 100 euro. met alles erop en eraan. Dan heb je natuurlijk de dierenarts en zo ook nog nodig maar eigenlijk komt het erop neer dat je net zo goed dan een eigen paard kunt kopen. Dus ik zou het gratis doen of voor een minder bedrag iets van 50 a 60 euro misschien wel iets minder nog.
maar dat is mijn mening :o :)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:15

Goed paard, mooie faciliteiten daar mag je best iets voor vragen. Ik zou de stalling delen door het aantal dagen dat ze hem leasen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:18

JessicaBe schreef:
Ik wil mijn pony laten leasen door een of twee meisjes. Op dit moment zij er twee meisjes geinteresseerd. Eentje wil hem voor twee dagen in de week leasen en de ander drie dagen in de week. Nu heb ik zelf alleen nul ervaring met leasen en wat ik er voor kan vragen. Wat vinden jullie een normaal bedrag?

Wil je beide meiden tegelijk laten leasen en dagen afspreken waarop de ene en de andere komt?