wat heb jij bij je verzorgpony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

wat heb jij bij je verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 18:33

Bij mijn aller eerste vp kon je het niet echt super noemen. Ik was 7 jaar oud. Het was een weiland met een shetje. De pony mocht het land niet uit. Met kennis maken werd er gezecht dat er altijd iemand bij zou zijn. Dat was die niet het geval. Ze lieten mij daar als kleine penny alleen tussen de paarden. Ik vond het allemaal niet eng. Totdat er een hengst bij in het land kwam. De pony was erg druk en ik vond hem eng. Toen heeft mijn moeder gerecht dat ik niet meer verzorgde. Omdat er geen afspraken werden nagekomen en ik het eng vond met die hengst.
Nu heb ik (gratis) vp's met alles er op en er aan. Buiten bak, stal, zadel, hoofdstel, weiland. Ik mag daar ook erg veel en word goed verwend!
Ik mag ook zelf weten of de pony op stal staat of in de wei. Ik hoef er ook geen klusjes voor te doen!
Wat hebben jullie allemaal bij je vp?

Jette

Re: wat heb jij bij je verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:37

De duinen :D Voor de rest een te zware paddock om te rijden, maar de paardjes staan er heerlijk.

Qua spullen is het wel piekfijn in orde, zowel bit en zadelloos als met bit en goed passend zadel aanwezig. En goede verlichting in de (schuil)stal en het spullenhok. En ik kan dus altijd door de duinen en over het strand, wat wil je nog meer?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 18:57

Leuk. Ik heb trouwens ook een bos, de polder en een eindeloos zandpad. En als je even doorrijd, kom je bij midlaren met een bos en een zandpad

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 01:16

paddockje of wei waar ik op mag, maar ik ga nooit alleen op de wei rijden ofzo... Ik help wel met stront scheppen enzo en ik ga mee vaak met de eigenares als ze haar ander paard rijdt gewoon om te kijken en dat apprecieert ze wel ookal hoeft het helemaal niet van haar. Ook een piste is dicht in de buurt, die mag ik gebruiken omdat ik er les neem. Wel onder toezicht van de eigenares altijd.

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 08:16

wij hebben de bak en het bos waar we heen kunnen en weilanden

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 08:42

Heeel veel!
4 paddocks, 5 longeerkralen, 1 springbak, 1 westernbak, 2 buiten bakken, 2 binnen bakken, weides, bos
Mijn verzorgpaard staat op stal wennekers :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 09:40

maximexfleur schreef:
Heeel veel!
4 paddocks, 5 longeerkralen, 1 springbak, 1 westernbak, 2 buiten bakken, 2 binnen bakken, weides, bos
Mijn verzorgpaard staat op stal wennekers :D

Oh een binnenbak. Dat wil ik nou zo graag!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:45

Ik heb binnen en buitenbak, weiland, stallen binnen en buiten, en een bos met een groot meer.
Ik mag doen wat ik wil, er staan 3 paarden en mag op alle 3 rijden :)
De eigenaar vind alles wel goed haha!
En alle spullen mag ik ook gewoon gebruiken:)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 09:58

Betalen jullie er ook voor?

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:56

lienus_dandy schreef:
Betalen jullie er ook voor?

Ik betaal niks, alleen voor les. Heeft ook te maken met het feit dat het paard van mijn beste vriendin is! :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:59

Ik heb de luxe niets te hoeven betalen :) Behalve eten geven en uitmesten dan haha

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:51

Ik betaal helemaal niks :)
Alleen als ik wat leuks zie wat ik voor m'n verzorgpaardje wil kopen dan moet ik dat wel gewoon zelf betalen.

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:53

Ik heb toegang tot 2 buitenbakken, een longeerbak, en tot bos (maar wel met begeleiding). In de kast liggen alle spullen die ik nodig moet/zal hebben. Ik kan ook in een binnenbak rijden, maar dat is voor mijn eigen kosten. Ook les is voor eigen kosten (vrij logisch :))
Ik betaal niets, maar ik mest wel de stallen uit (wat ik helemaal niet erg vind xd)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:39

Ik kom nu 10 jaar bij mijn huidige verzorgpony's.
Ik heb daar ook veel (niet alles, hoeft ook niet :D) een buitenbak, toegang tot het bos en fatsoenlijk tuig. Nou moet ik zeggen dat ik in de 10 jaar dat ik er rondloop al heel wat spulletjes zelf heb verzameld. Alles is van mezelf behalve het zadel en het bit :+ Maar, mocht ik die spullen niet hebben, red ik me ook prima :)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:43

heeeel veel spullen, binnenbak buitenbak longeerring dijk mooie wandelpaden water om in de zomer in te zwemmen, en dat voor een shetlander :D rijd er alleen niet op, maar dat maakt me helemaal niets uit.

femkelevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:53

Stal, poetsplaats, buitenbak en een suuuper groot weiland waar je in de zomer in mag rijden en uitrijmogelijkheden naar een grote plas om in de zomer te zwemmen:)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:59

Ik betaal niets, maar mest wel uit, veeg de stallen aan en voer de paarden wel bijvoorbeeld :j
Er is vanalles, 3 ruime stallen, zadels/hoofdstellen/dekens/setjes qua dekjes en peesjes, buitenbak met licht, ruime uitloopstal met schuilstal buiten, 2 paardstrailer, springmateriaal etc etc.
Ik mag alles met de paarden, kan het goed vinden met de eigenaresse en eet daar weleens mee en ga altijd wat drinken na het rijden enzo :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:48

3 binnenbakken en super uitrijmogelijkheden. :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:49

Ik betaal niks, verzorg op een weilandje met schuilstal kom in weer en wind, ik zit in de randstad en precies het stukje waar hij staat is de open polder, lekker in de wind :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:51

Bij mijn vz-paarden hebben we 3 hectare wei en 4 stallen. Alleen zomers kan ik rijden helaas. En verder doe ik alle klusjes (denk aan; mesten, opstrooien, voeren, hooi halen, vegen, waterbak schrobben, ect), omdat de eigenaar dat niet meer kan.

Ik betaal trouwens niks, en krijg regelmatig wat :D

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:52

Uhm.. Een grote weide waar we een stuk kunnen van afsluiten om in te werken/rijden. Een zomerwei, een zadelkamer met alle spulletjes die we nodig hebben uhm.. Mooie wandelingmogdlijkheden, 3 pony's en hun stallen natuurlijk.. Een piste op 10min. wandelen, dus dat zit eigenlijk wel goed. :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:53

Bij m'n vorige verzorgpony's vreselijk klein vierkant bakje dat ook als paddock gebruikt werd én schuin afliep :x kleine wei voor de hengst, wel grote stallen. rommelige zadelkamer. Geen droomplek voor paarden en al helemaal niet voor 2 net ingereden 3 jarige waarvan 1 drachtig en een jonge hengst ( alle 3 welsh ) ben blij dat ik daar weg ben :x Toen ik daar net wegging was er net een 6 jarige kwpn ruin bijgekomen. Veel te klein voor 3 jonge paarden, een sportpaard en een veulen maar de eigenaar was een koppige oude man. het zat er ook vol met vliegen en het stonk er ontzettend naar urine. er zat een treinspoor naast, met alleen een stukje kippengaas ertussen... levensgevaarlijk. ook midden in een woonwijk dus de enige uitrij mogelijkheid was het centrum van de stad.. Arme beesten..

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:06

ik betaal een bijdrage, het is voor 2paarden, mag zoveel komen als ik wil, alles doen!

( het gaat om een hengst van 3 & een pinto)

de hengst wordt ingereden in april :)

bij ons hebben ze een piste, we mogen in het bos dat naast de wei ligt, een grote weide, 2 schuilstallen, een aantal zadels, hoofdstellen, zadeldekken, getten,bandages,... alles :)
we mogen ook zelf dingen kopen ed :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:41

Bij mijn verzorgpaard is alles; Binnenbak 20x60, Buitenbak 20x60, Binnenpaddock 15x35 (gokje, maar groot genoeg om met wedstrijden los te rijden met 2 a 3 paarden), buitenpaddock 2x 20x20, buitenpaddock 10x20? (extra hoog voor hengsten), longeercircel en stapmolen.
Daarnaast is er in de zomer ruime weidegang en in de winter kan er gebruik gemaakt worden van 3 kleine landjes.

Paardje heeft alle spullen die nodig zijn (zadel/hoofdstel/beschermers etc), maar daarnaast heb ik ook zelf nog de nodige spullen :+ (barebackpad/hoofdstel/dekjes/halsters etc)

Verzorg het paardje geheel gratis alleen af en toe wat wortels/appels :)

Helaas geen bos/duin vlakbij -O- maar mag niet klagen dacht ik zo :+

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:04

Een rijbaan, alles wist ik nodig heb (zadel, hoofdstel , longeer lijn ect ). Ik krijg 1 x per week gratis les van de eigenaresse, en hoef niets te betalen. Ik ben er tevreden mee :-) Het zijn overigens twee pony's.