Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Nee, ik maak een afspraak met de eigenaar en heb daarin geen verplichtingen met de pensioneigenaar. Waar ik wel begrip voor zou kunnen opbrengen is dat de pensioneigenaar een vergoeding vraagt voor het gebruik van de faciliteiten, dus bijv een vast bedrag per maand voor bak gebruik. Maar het is wel op het randje van geld zuigerij..
russel schreef:Ik weet wel dat er maneges zijn die ook een vergoeding vragen, immers jij lest niet in zijn lessen, maar maakt wel gratis gebruik van zijn faciliteiten. Je betaald nl een deel van de pensiokosten van zijn pensiongast. Eigenlijk logisch. In zo een geval moet je bijrijdeigenaar rekening houden met zij jouw vraagt..
Als jij 4 keer mag rijden en je betaald de helft dan moet daar ook de bakhuur inzitten. Zij houdt minder over, maar heeft wel goede hulp.
Lynn_Nikita schreef:nee dat is niet gebruikelijk maar lees het steeds vaker. Ik vind het een stiekeme manier om extra geld eruit te krijgen. Sta je op een manege of puur pensionstal en is de bijrijder misschien een klant van de manege ?