pony loopt steeds weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lulychellu

pony loopt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:41

hallo bokkers,

Sinds mijn ene pony een verzorgster heeft die nu 2 mnd op vakantie is, is ze heel anders geworden. Als ik haar wil ophalen om halster om te doen loopt ze steeds weg wat ze anders nooit deed. Net of is ze bang ze loopt haar ook wel achterna met de oren in de nek waarom doet ze dit? Ze is lang niet meer de oude pony die ze was kheb ook totaal geen band meer met haar. Nu vraag ik me af wat ik kan doen waarom ze zo doet.
Iemand ook zoiets meegemaakt?

Groetjesz,

capopjekop

Re: pony loopt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:43

Moet ze nu vaker uit de wei om te werken? Pony's associëren uit de wei snel met werken als ze vaak voor het rijden eruit gehaald worden. Hoezo heb je geen band meer met haar?

Ik loop overigens gewoon achter ze aan tot ik ze kan pakken, dan zijn ze het spelletje zo moe, want ze weten dat ik niet opgeef.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:43

He bah wat vervelend. Dan moet er toch wat gebeurd zijn zou je denken. Of je verzorgster heeft heel vaak haar gepakt en aan het werk gezet dat ze dat beu is? Maar als ze echt angstig lijkt....
Heb je controle over je verzorgster? Vertrouw je haar?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:45

Heb je dit nooit eerder opgemerkt aan je pony? En nam de verzorgster alle klussen volledig op zich?

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:50

Ja de verzorgster komt standaard drie x per week, daarvoor reed ik haar een of twee x per week. Ze mag alles met haar, buitenrijden, poetsen rijden ze hoeft niet eens mest te ruimen. Dit gedrag was er nooit eerder dan was ze wel eens nukkig maar ze is nu echt veranderd. De verzorgster is wel te vertrouwen ze doet niet gemeen of zo dus daarom vind ik het zo vreemd dat ze soms naar haar dreigt enzo

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:51

ik was altijd wel makkelijk en de pony mocht ook veel als ze even lief keek dan mocht ze weer eten en hoefde ze niet verder te rijden zeg maar nu moet ze echt aan de bak of rijdt ze nu te veel?

capopjekop

Re: pony loopt steeds weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:53

Daar zal het wel door komen als de verzorgster verder gewoon eerlijk is tegen de pony. Die van mij hebben soms ook geen zin om te komen als ze weten dat ze aan het werk moeten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:54

hm oke.. Misschien dat wel gewoon 'verwend' gedrag, want dreigen doen ze niet om angst, ja misschien als ze geen kant op kunnen maar als ze gaat dreigen in de wei is ze misschien gewoon dominant?
Ik zit ook maar gewoon te gissen en te zoeken hoor. :P Kun je wat meer informatie geven? Hoe oud is de pony, hoe oud is je verzorgster?

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:58

de pony is 15, de verzorgster is ook 15. Ze dreigt niet in het land maar telkens als ze met haar longeert. Ze krijgen nu les samen en ze heeft wel ervaring.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:03

ik denk zelf dat een pony oplaatst na een paar maand wel weet hoeveel die moet rijden en dan wel goed vind maar nog na zoveel tijd doet ze het nog steeds. En ze heeft nu twee maand vakantie. Mijn andere pony ziet eerst de bui ook wel hangen en als ik dr dan halster omdoe vind ze het ook wel ok

ze was trouwens altijd heel dominant en de baas over de andere pony's maar nu mijn andere pony er is is ze niet meer de baas