Bijrijder Tinker, wat vragen als bijdrage?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puzzeltjuh

Bijrijder Tinker, wat vragen als bijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:12

Hallo allemaal,

Heb dit topic geopend omdat ik het moeilijk vind te bepalen wat ik moet vragen als bijdrage in de maand voor een bijrijder/leaser van mijn 16 jarige ICS merrie Puzzel. Ik mag hier waarschijnlijk geen link plaatsen naar de advertentie hier op Bokt of Marktplaats. In het kort samengevat is ze superfit, kan degene 2 of 3x in de week rijden zowel in bak als bos en zelfs lid worden van de naast de stal gelegen rijvereniging en wedstrijden rijden mocht die behoefte er zijn.

Nu betaal ik zelf € 200,- in de maand voor haar stalgeld en ben ik aan extra kosten voor haar ongeveer € 60,- per maand kwijt (voedingssupplementen, hoefsmid, wormenkuren, verzekering e.d.). Uiteraard is het mijn paard, mijn verantwoorderlijkheid en zijn het ook mijn kosten maar wat vinden jullie een schappelijke prijs om aan een leaser te vragen?

Groetjes, Miranda

Molfre

Re: Bijrijder Tinker, wat vragen als bijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:17

de kosten delen door het aantal dagen van de maand (laten we 30 zeggen) en haar laten betalen voor het aantal dagen dat ze komt. Dan win je er niet aan, maar ze draagt haar deel wel bij. Zo heb ik dat ook geregeld met mijn engelse bijrijdpaardje (heb ik nu niet meer).

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:29

Wanneer ik hier een bijrijd(st)er heb , betalen ze helemaal niets ...

Mijn paarden , mijn verantwoordelijkheid , mijn kosten ....
Maar goed , iedereen denkt daar anders over ...

Jij hebt het over een leaser , dan vind ik je kosten delen door het aantal dagen wel een juiste prijs......

succes!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:33

Je moet even het verschil voor ogen zien inderdaad tussen leasen en bijrijder. Als je je paardje te lease aanbiedt,
dan verhuur je je paard en dan is het schappelijk dat diegene er een bepaald bedrag voor betaalt. Wat bovenstaand als suggestie wordt gegeven is dan een goede richtlijn.

Maar zoek je een bijrijder, die jou af en toe 'ontlast' zeg maar, je paard mag rijden en in ruil daarvoor bv. de stallen mest,
dan vind ik een bijdrage niet per se nodig. Wel moet diegene dan zelf leskosten of verenigingskosten etc. zelf betalen.

Dus beslis voor jezelf hoe je het wilt zien en vanuit welk oogpunt je iemand wil zoeken voor je paardje. Succes! :)

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:36

Bedankt allemaal voor de tips! De bijrijder of leaser (merk nu dat er een verschil tussen zit;)) hoeft verder niks aan mesten of karweitjes te doen, dit wordt allemaal door de eigenaar van de pensionstalling gedaan.
Het gaat puur om het rijden, knuffelen & aandacht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:37

Wat bied je? Kan de bijrijder leren van jouw paard of heeft het dier nog veel te leren? Kan ze direct op wedstrijd of gaat dat nog fikse training kosten? Regel jij dan vervoer of moet de bijrijder dan dat zelf regenen? Zijn er er klussen die naast het rijden moeten gebeuren?

Als jij en jouw paard er vooral van profiteren dan zou ik geen geld vragen maar als de ruiter juist veel kan leren en verder niet betaalt in natura via het doen van klussen dan zou ik een bepaald bedrag best redelijk vinden.

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:43

Puzzel is allround en hoeft niet veel te leren, het is opstappen en wegrijden;)

Zelf ben ik ook gediplomeerd instructrice dus kan de ruiter ook altijd advies of lesgeven.

Het is dus absoluut niet de bedoeling dat ik hier rijk van word, het gaat enkel maar om een tegemoetkoming in de kosten

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:03

Omdat dit niet een specifieke tinker vraag is, en je op VP waarschijnlijk meer antwoorden zal krijgen, verplaats ik het naar VP!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:19

Kosten delen... €100 per maand lijkt me een mooi bedrag.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:32

100?! Sjezus.
Ik zou zeggen, max 50.

Je kan voor een hoger bedrag kiezen, maar i.m.o. moet je dan ook garant staan voor kwaliteit. Dan moet ze dus wel 3x per week kunnen rijden, en vind ik dat ze ook een gedeelte zeggenschap heeft over het paard.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 05:01

60 euro vind ik een mooi bedrag, voor 100 euro komt er denk ik niemand :n

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 05:04

Misschien de 60 euro uit de OP? In ieder geval niet meer..

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:29

als je er in de maand 260 aan kwijt bent , en zij komt 2 x per week , = 8 per maand . 260 / 8 = 32.50
rond je netjes bij naar 40 euro

bij 3 dagen tel je er gewoon 10 euro bij op .
want anders krijg je er minder voor ... aangezien je het door meer moet delen.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:35

Ik betaal 35,- per maand voor mijn bijrijdpaardje, heb haar dan 1 dag in de week voor mezelf. Voor 2 dagen vraagt de eigenaresse 50,-. Vind ik zelf een prima bedrag!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:10

Zelf zou ik de totaal aantal kosten die je per maand kwijt bent delen door het aantal dagen dat de leaser gebruik kan maken van je paard en dat bedrag vragen.