Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:31

Dus moet je het wel eerlijk formulieren, mocht het probleem niet het fietsen zijn.
Iemand die een half uur fietsen teveel vind en dat op het internet gooit, zou ik niet zo snel een kans geven.
Heb liever iemand die er alles voor over heeft. (Al moet ik zeggen dat ik nu helemaal geen verzorgster meer wil, maar het is wel waar ik tegenaan liep, te veel willen en er weinig voor over hebben.)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:19

:= Ik snap best dat als je na een lange schooldag nog een halfuur in de regen moet fietsen om een stal uit te mesten en een rondje met een pony te wandelen, dat je daar geen zin in hebt... Moet wel leuk blijven natuurlijk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:26

Wat denk je dat mensen met een eigen pony doen dan?
Niet iedereen heeft het paard op 5 minuten fietsen staan.

Mijn school was ook 10 km van huis.
Mijn verzorgpaarden 7 km de andere kant in.
Daar ging ik dagelijks heen.

Als dan iemand jammert dat fietsen zo ver is zou dat voor mij een no-go zijn.
Dat ze bedoeld ik zou liever een d pony hebben zodat ik meer kan dan wandelen zou ik daarentegen wel begrijpen. Maar is het fietsen dan nog steeds een obstakel? Dan zeg ik, je bent geen paardenmeid, die hebben dat er wel voor over.

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:34

Nou zeg.. ik wil niet vervelend doen maar mijn ouders vonden het 'vroegah' niet oke als ik 10km had moeten fietsen naar een verzorgpaard :+ en al helemaal niet in de winter als t eerder donker wordt.. ze vonden t al niet prettig met de scooter toen ik mijn eigen paard had :+

Lui.. tjha.. of efficient denken: waarom 10km fietsen als iets misschien dichterbij is, en ik daardoor meer ruime heb in tijd om te besteden aan het paard en/of de combinatie met school..

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:35

Sorry, het staat er inderdaad niet duidelijk. Als het bijvoorbeeld een super leuke pony was waar ik vanalles mee kon doen enzo maakt een half uur fietsen mij niet uit, ook niet in de regen. Maar zoals danique boven mij zegt, na school een half uur fietsen (al dan niet met tegenwind/regen) om te mesten en een rondje wandelen, tja..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:38

Maar dan is het fietsen geen probleem, dan is de pony het probleem.

En als er dichterbij niets is Celiien?
Fietsen als het spits is, ik zie het probleem niet, genoeg mensen op straat, of je moet echt afgelegen moeten, maar dat hoort niet perse bij 10 km, andere kant van de stad is dat ook al snel.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:50

Meld me ook even hier!

Maar goed, mijn verzorgpony's staan ook op 10 km afstand van waar ik woon. Dit valt erg tegen hoor geloof me!

Ik ga nu zo'n 3/4x in de week naar stal (ik mag komen wanneer ik wil, in de vakanties kom ik dus meer). Ik vind dat ik daarmee niet mag klagen. Gelukkig heb ik wel de allerliefste ouders van de wereld die zo lief zijn om mij heen en weer te brengen met de auto! *\o/* Ik word met de auto gebracht omdat de stal nogal afgelegen ligt en mijn ouders het zeker in de winter niet zien zitten om daar in mijn uppie naartoe te laten fietsen. Ook ligt mijn school zo'n 12 km van mijn woonplaats en dit fiets ik binnen een uur/drie kwartier. Als ik om 4 uur uit ben red ik het echt niet om eerst naar huis te fietsen, dan huiswerk te maken en dan weer 10 km heen en terug te fietsen naar/van stal.

Tuurlijk blijf ik ze wel doen, omdat ik er zoveel mee mag en ik heb het er ontzettend naar mijn zin :) Zo begrijp ik Horsies 7 helemaal, dat ze word één rondje wandelen geen zin heeft om een half uur te fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:59

bruintje123 schreef:
Wat denk je dat mensen met een eigen pony doen dan?
Niet iedereen heeft het paard op 5 minuten fietsen staan.

Mijn school was ook 10 km van huis.
Mijn verzorgpaarden 7 km de andere kant in.
Daar ging ik dagelijks heen.

Als dan iemand jammert dat fietsen zo ver is zou dat voor mij een no-go zijn.
Dat ze bedoeld ik zou liever een d pony hebben zodat ik meer kan dan wandelen zou ik daarentegen wel begrijpen. Maar is het fietsen dan nog steeds een obstakel? Dan zeg ik, je bent geen paardenmeid, die hebben dat er wel voor over.

Ik denk dat mensen met een eigen pony, waar zij dat kunnen, hun pony dichterbij huis zetten, en ik denk niet dat dat zo zeer te maken heeft met een paardenmeid zijn... Als je om 3 uur uit school komt en dan de luxe hebt dat je gelijk door kan fietsen naar je pony, om 6 uur thuis moet zijn voor het eten en daarna nog huiswerk moet gaan maken... Nee sorry, dan zou ik ook passen.

Net of dat slecht of erg is ofzo := Dus je bent geen paardenmeid als de pony van een ander niet je grootste prioriteit is?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:04

Zoals ik al schreef veel eigen paarden staan ook niet op 5 minuten fietsen.

Ja dat is inderdaad mijn mening, als je 10 km te ver vind fietsen en daarom niet gaat ben je geen paardenmeid maar iemand die paarden een beetje leuk vind voor wanneer het uitkomt.
Dat mag hoor, is ook niet slecht. Ieder zijn keuze.

Maar ik deed dat vroeger wel ja, meteen naar de paarden door, of direct na het eten als school te laat uit was. Om daarna huiswerk te maken. Dat ging prima.
Dan lijkt mij dat een ander dat ook wel 2 daagjes in de week kan. Tenminste ze vragen zelf om een verzorgpaard.
Mensen die dat er niet voor over hebben appen inderdaad voor elk hondsgezeik af, wat heb je daar als paardeneigenaar nu aan? Daar valt niet op te bouwen.
En dat zie je dus ook telkens terug komen in het topic. Dat de jonge meiden van tegenwoordig niet meer fanatiek zijn.
Prima, op de manege denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:10

bruintje123 schreef:
Zoals ik al schreef veel eigen paarden staan ook niet op 5 minuten fietsen.

Ja dat is inderdaad mijn mening, als je 10 km te ver vind fietsen en daarom niet gaat ben je geen paardenmeid maar iemand die paarden een beetje leuk vind voor wanneer het uitkomt.
Dat mag hoor, is ook niet slecht. Ieder zijn keuze.

Maar ik deed dat vroeger wel ja, meteen naar de paarden door, of direct na het eten als school te laat uit was. Om daarna huiswerk te maken. Dat ging prima.
Dan lijkt mij dat een ander dat ook wel 2 daagjes in de week kan. Tenminste ze vragen zelf om een verzorgpaard.
Mensen die dat er niet voor over hebben appen inderdaad voor elk hondsgezeik af, wat heb je daar als paardeneigenaar nu aan? Daar valt niet op te bouwen.
En dat zie je dus ook telkens terug komen in het topic. Dat de jonge meiden van tegenwoordig niet meer fanatiek zijn.
Prima, op de manege denk ik dan.

Oh begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zelf ook jaren 45 min heen en terug gefietst en heb ook niet afgezegd voor een spatje regen oid, maar dit is uiteindelijk voor mij wel de reden geweest om definitief te stoppen. Omdat het niet te combineren is met de prestatiedruk die jonge kinderen tegenwoordig vanuit school op hun schouders krijgen. Ze zijn in groep drie al bezig met personaliteitstesten etc. om te kijken wat ze wel en niet kunnen.

Ik denk dat daar het verschil zit, de educatie van vroeger en nu.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:13

Ik denk eerder dat er vroeger gezegd werd van fietsen smelt je niet.
Nu staan de auto's met rijen dik voor de school (sport) om kinderen weg te brengen.
En dan wonen ze 2 km verderop :?

Juist als er prestratiedruk te veel is is fietsen en paard ontspanning.
Dat zou dan juist gestimuleerd moeten worden.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:21

Ik heb nooit af geappt, behalve toen we een weekendje weg gingen en ik daarom niet kon gaan. Het is absoluut niet zo dat ik niet kom als het regent. Ik kom door weer en wind en ik heb dat er zeker voor over. Het is alleen wel zo dat ik er over zit te denken om met die pony te stoppen.

Oh, en echt ontspannen is dat fietsen niet, in de schemering door donkere straatjes die omringt zijn door struiken :(
Laatst bijgewerkt door Pindakaa7 op 04-05-17 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:24

Nou ik vind geen zin hebben wel even een ander verhaal dan veiligheid, bezorgdheid van ouders en eventuele andere dingen zoals school/huiswerk.
'vroeger' was ook nog niet zoveel in t nieuws wat er allemaal op straat gebeurd.. dat ouders bezorgd zijn om hun kinderen is nou niet echt een slecht iets.

Vind t altijd zo naar, paardenmeisje of iemand die paarden heeft/verzorgd.. net alsof daar per definitie een onderscheid in gemaakt moet worden. dan ben ik de laatste maar, ik heb nog meer dingen te doen behalve paarden :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:25

Heel netjes van je dat je nooit op het laatste moment af hebt geappt.
Dat je eens niet kunt is natuurlijk heel gewoon :)

Ik kan me goed voorstellen dat je eens wat meer wilt dan alleen maar wandelen en borstelen.
En dat je daarnaast ook wel wilt rijden.
Ga op zoek naar een leuke grotere pony :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:30

Celiien
En die dingen die je meer te doen hebt dan paarden doe je dan toch op de dagen die je niet hebt afgesproken te komen? Het is niet verplicht om een verzorgpaard te willen :+
Je kan ook op de manege blijven rijden.
Ook veiligheid enz, je weet van te voren precies met google maps waar het paard staat.
Hoe ver het is, of het afgelegen ligt. Iedereen weet dat het in de winter eerder donker is, dat het in de zomer wel eens warm is op de fiets.
Echt voor welke onzin er een uur voor de tijd dat er afgesproken is afgeappt wordt dat wil je niet weten.
Ook ik als eigenaar heb meer te doen.
Dan had ik het paard in de ochtend wel zelf gereden als ik het had geweten. Of de bak niet netjes gesproeid.

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:36

bruintje123 schreef:
Celiien
En die dingen die je meer te doen hebt dan paarden doe je dan toch op de dagen die je niet hebt afgesproken te komen? Het is niet verplicht om een verzorgpaard te willen :+
Je kan ook op de manege blijven rijden.
Ook veiligheid enz, je weet van te voren precies met google maps waar het paard staat.
Hoe ver het is, of het afgelegen ligt. Iedereen weet dat het in de winter eerder donker is, dat het in de zomer wel eens warm is op de fiets.
Echt voor welke onzin er een uur voor de tijd dat er afgesproken is afgeappt wordt dat wil je niet weten.
Ook ik als eigenaar heb meer te doen.
Dan had ik het paard in de ochtend wel zelf gereden als ik het had geweten. Of de bak niet netjes gesproeid.


Ah, maar een uur voor tijd afzeggen hou ik ook niet van. had men ook niet hoeven doen bij mij.
Ik val over het feit dat er hier wordt gedaan dat verzorgers maar álles over moeten hebben om een verzorgpaard te hebben. En als je dus niet 10 km wil fietsen, je geen echt paardenmeisje bent :+ Dat slaat natuurlijk gewoon nergens op; als je van te voren weet dat je dat niet wilt/kunt/niet altijd beschikbaar bent, dat aangeeft ben je gelijk geen paardenmeisje meer :+ Ja nee sorry, dat gaat er bij mij niet helemaal in.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:50

Maar dan moeten die meiden er niet aan beginnen. En dat doen ze wel.
Kijk ik vind 10 km echt niks. Op de lagere school woonde ik er al 5 vanaf en dat fietste je toen 4 keer. Want tussen de middag overblijven bestond nog niet. Wel was de pauze langer, want dat moesten meer kinderen.
Dus iemand die dan zegt ik moet door weer en wind 10 km dan denk ik, ja en? Voor die 2 of 3 keer in de week?
En ja dan ben je in mijn ogen geen paardenmeisje want dan heb je dat er voor over.
Dat je dat er bij een niet geschikte pony er niet voor over hebt kan ik wel begrijpen.
En ja dat er mensen zijn die dat er niet voor over hebben prima, maar ga dan niet in de zomer met mooi weer een bijrijdpaard aan om dat later toch weer af te zeggen. Of als het eens regent. Zoek dan direct wat binnen 3 kilometer.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:16

Dat maken zij toch zelf wel uit, of ze daar aan beginnen of niet? Dat jij dat niet doet is jouw goed recht en hoogst waarschijnlijk een goede, wel doordachte keuze, maar dat een ander het op een andere manier aanpakt maakt niet dat zij per definitie geen paardenmeisjes zijn, het niet verdienen, het niet mogen of het niet goed doen op hun manier.

Al wil iemand ieder jaar 3 maanden in de zomer een verzorgpaard/leasepaard/huurpaard/op de manege rijden, so what? Als jij als eigenaar iemand zoekt voor langere tijd dan nodig jij diegene toch gewoon niet uit?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:24

Danique ze mogen alles, maar dan moeten ze daar wel eerlijk voor uit komen dat het alleen om de zomer periode gaat.
Dan is dat prima natuurlijk.
Maar dat is niet de werkelijkheid.
Nee hoor ik fiets / scooter door weer en wind, daar heb ik geen problemen mee hoor, dat is het antwoord wat je krijgt.
Of mijn vader/moeder brengt me in de winter weg. Ja twee keer en dan zijn die het gekleum aan de bakrand ook beu en hangen ze liever bij de manege aan de bar.

Ik wil niet investeren in ruiters dingen leren die bij een regendrup afhaken.
Maar hoe filter je die vooraf? Leg me dat eens uit? Dan kan ik dat voortaan vermijden.
Nu heb ik daardoor het oordeel gekregen, het zijn geen paardenmeisjes maar meisjes die wanneer het uitkomt gratis willen hobbelen. Klusjes hoeft hier ook niet, lekker rijden met goed tuig en goede bak.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:44

bruintje123 schreef:
Danique ze mogen alles, maar dan moeten ze daar wel eerlijk voor uit komen dat het alleen om de zomer periode gaat.
Dan is dat prima natuurlijk.
Maar dat is niet de werkelijkheid.
Nee hoor ik fiets / scooter door weer en wind, daar heb ik geen problemen mee hoor, dat is het antwoord wat je krijgt.
Of mijn vader/moeder brengt me in de winter weg. Ja twee keer en dan zijn die het gekleum aan de bakrand ook beu en hangen ze liever bij de manege aan de bar.

Ik wil niet investeren in ruiters dingen leren die bij een regendrup afhaken.
Maar hoe filter je die vooraf? Leg me dat eens uit? Dan kan ik dat voortaan vermijden.
Nu heb ik daardoor het oordeel gekregen, het zijn geen paardenmeisjes maar meisjes die wanneer het uitkomt gratis willen hobbelen. Klusjes hoeft hier ook niet, lekker rijden met goed tuig en goede bak.


Ehm als je met het wegbrengen hiermee mij bedoelt vat je het blijkbaar verkeerd op. Mijn ouders zetten mij in de winter en zelfs de zone bij stal af en dan blijf ik daar de hele dag. S'avonds halen ze me weer op.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:48

bruintje123 schreef:
Maar dan moeten die meiden er niet aan beginnen. En dat doen ze wel.
Kijk ik vind 10 km echt niks. Op de lagere school woonde ik er al 5 vanaf en dat fietste je toen 4 keer. Want tussen de middag overblijven bestond nog niet. Wel was de pauze langer, want dat moesten meer kinderen.
Dus iemand die dan zegt ik moet door weer en wind 10 km dan denk ik, ja en? Voor die 2 of 3 keer in de week?
En ja dan ben je in mijn ogen geen paardenmeisje want dan heb je dat er voor over.
Dat je dat er bij een niet geschikte pony er niet voor over hebt kan ik wel begrijpen.
En ja dat er mensen zijn die dat er niet voor over hebben prima, maar ga dan niet in de zomer met mooi weer een bijrijdpaard aan om dat later toch weer af te zeggen. Of als het eens regent. Zoek dan direct wat binnen 3 kilometer.


Daar ben ik het zò mee eens!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:51

Trouwens Bruintje gelijk uit school doorfietsen is vrijwel voor mij (en de meeste meisje die op de middelbare school zitten) onmogelijk om gelijk door te fietsen naar je verzorgpony. De druk van school is vrij hoog, het draait allemaal om goede/mooie cijfers halen. Bij de meeste scholieren zeggen de ouders school gaat voor en dat is ook zo. Je hebt er niks aan als je later geen (goed)diploma hebt omdat je zo nodig naar je verzorgpony moet fietsen. Misschien was dit vroeger niet zo, maar we leven in het "nu" en zo werkt het nu wel.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:58

bruintje123 schreef:
Danique ze mogen alles, maar dan moeten ze daar wel eerlijk voor uit komen dat het alleen om de zomer periode gaat.
Dan is dat prima natuurlijk.
Maar dat is niet de werkelijkheid.
Nee hoor ik fiets / scooter door weer en wind, daar heb ik geen problemen mee hoor, dat is het antwoord wat je krijgt.
Of mijn vader/moeder brengt me in de winter weg. Ja twee keer en dan zijn die het gekleum aan de bakrand ook beu en hangen ze liever bij de manege aan de bar.

Ik wil niet investeren in ruiters dingen leren die bij een regendrup afhaken.
Maar hoe filter je die vooraf? Leg me dat eens uit? Dan kan ik dat voortaan vermijden.
Nu heb ik daardoor het oordeel gekregen, het zijn geen paardenmeisjes maar meisjes die wanneer het uitkomt gratis willen hobbelen. Klusjes hoeft hier ook niet, lekker rijden met goed tuig en goede bak.


Heb diezelfde ervaring als het gaat om een soort van valse informatie.
En idd zo zie ik ook het verschil in paarden meisjes die er alles voor over hebben (net als ikzelf had) en meisjes die paardrijden als hobby zien naast de andere hobby's . Geen probleem, maar wees eerlijk!
Gelukkig ook goede ervaringen gehad, maar de slechte verpesten het.
Ik ben niet meer zo goed van vertrouwen en die post over het fietsen is echt een reden om te denken dat ik nooit meer zo iemand een kans zou willen geven.
Een shetlander verzorgen lijkt mij beter dan niks verzorgen, maar ieder zijn keuze.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:01

sat_nath schreef:
Trouwens Bruintje gelijk uit school doorfietsen is vrijwel voor mij (en de meeste meisje die op de middelbare school zitten) onmogelijk om gelijk door te fietsen naar je verzorgpony. De druk van school is vrij hoog, het draait allemaal om goede/mooie cijfers halen. Bij de meeste scholieren zeggen de ouders school gaat voor en dat is ook zo. Je hebt er niks aan als je later geen (goed)diploma hebt omdat je zo nodig naar je verzorgpony moet fietsen. Misschien was dit vroeger niet zo, maar we leven in het "nu" en zo werkt het nu wel.


Waarom zou dat vroeger anders zijn?
Bij mij thuis ging het ook om eerst school en indien nodig als straf geen paard, dus zorgde ik dat ik geen straf zou krijgen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:06

Interessante discussie. Voor de één is 10km op de fiets heel veel, voor de ander niet. Ik vind het zelf wel meevallen, vorig verzorgpaard stond ruim op 10km afstand en nam ongeveer een half uur fietsen in beslag. Stal lag in de polder wat inhoud dat je veelal langs kale vlakten moet fietsen, de wind is dan genadeloos :'). Was het afzien? Af en toe, ja. Maar ik had het er graag voor over. Inmiddels is paardlief verhuisd, en rijd ik haar niet meer. Nu heb ik een heel fijn nieuw plekje en ik mag in m'n handjes knijpen. 3 minuten fietsen van mijn huis af, heel lief en leuk paard, veel vrijheid en een leuke eigenaar. Ik hoef in principe geen klusjes te doen maar ben echt er echt niet vies van om de handen uit de mouwen te steken. Mocht ik ooit onverhoopt weer zoeken (want ik hoop hier nog heel lang te blijven), zal de afstand tot op zekere hoogte geen probleem zijn.

Dat je niet gelijk uit school naar je paard kan vind ik ook een beetje bull. Zit zelf nu in vijf vwo maar ga toch gelijk uit school naar stal. Kwestie van goed plannen. Op de dag dat ik paard verzorg heeft zij voorrang (en ja, huiswerk wordt 's avonds écht wel gedaan voor school ;)). Als ik school niet kan combineren met paardrijden had ik geen verzorgpaard moeten nemen. In de zomer heb je echt wel een beetje speling qua tijd en zou je bij wijze van spreken nog om 10 uur naar stal kunnen. Maar in de winter zorg ik dat paard eerst gedaan is voor het donker wordt en daarna komt huiswerk. Tot nu toe werkt dat prima voor mij en heb nog niet in de knel gezeten wat betreft huiswerk en paard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt