Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:47

Ik zou het ook niet doen straks gaat er iemand anders ermee vandoor en je lastig vallen. Misschien op maneges en pensionstallen vragen of je een briefje op mag hangen.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:48

Dus jij denkt dat briefjes op gaan hangen niet zo'n handig idee is sneeuwpop? Wellicht dat ik bij een pensionstalling een briefje op kan hangen...

gerpiegorp ik heb in mijn advertentie ook niet gezet dat rijden niet mijn prioriteit heeft. ik heb eigenlijk niks benoemd over wel of niet rijden. Wel heb ik benoemd dat ik recreatief bezig wil zijn en heb daarbij buitenritten rijden benoemd. Briefjes ophangen of aanbellen is misschien dan idd niet zo'n goed idee. Heb iedereen in mn kenissenkring ook al verteld dat k een verzorgpaardje zoek. helaas heeft het nog niks opgeleverd

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:55

Oh zo, vergeet mijn opmerking dan maar :D Jammer dat je nog niks hebt gevonden, soms duurt het lang voordat je iets aangeboden krijgt/vindt dat je echt past. Veel succes met je zoektocht, je vindt ongetwijfeld wel iets! :)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:04

hanneke32xx schreef:
Dus jij denkt dat briefjes op gaan hangen niet zo'n handig idee is sneeuwpop? Wellicht dat ik bij een pensionstalling een briefje op kan hangen...

gerpiegorp ik heb in mijn advertentie ook niet gezet dat rijden niet mijn prioriteit heeft. ik heb eigenlijk niks benoemd over wel of niet rijden. Wel heb ik benoemd dat ik recreatief bezig wil zijn en heb daarbij buitenritten rijden benoemd. Briefjes ophangen of aanbellen is misschien dan idd niet zo'n goed idee. Heb iedereen in mn kenissenkring ook al verteld dat k een verzorgpaardje zoek. helaas heeft het nog niks opgeleverd



Briefje in de bus zou ik niet erg vinden. Raad wel aan om een gecopieerde foto erbij te doen, want dat kan de drempel verlagen. Dan weet je wie je gaat bellen indien er interesse is.
Aan het hek is gewoon irritant - rommel en negatief gevoel (!) dat iemand bij mijn paarden heeft rondgehangen...

Aanbellen is ook niet fijn, dan is het gewoon nee en denk ik er niet verder over na, maar wsl zijn andere mensen daar minder streng in.
Ik heb iig tijd nodig om erover na te denken en aan de deur vind ik lastig - ben meestal bezig.

Fris

Berichten: 827
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:08

Wat vinden jullie de maximale afstand om te fietsen naar een verzorg of bijrijdpaard?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:16

Fietsen zou ik zo'n 30 minuten de max vinden. Ik fiets zelf 7 km in 25 minuten (soms 5 minuten langer door zware tegenwind, het nadeel van die afgelegen boeren dorpjes :+). Maar het andere paard staat nu op 20 minuten met de auto, bijna 13 km. Dat is wel jammer maar ik heb het wel voor over. Ik heb het net even opgezocht (ben nu benieuwd), het is blijkbaar 33 (of 40) minuten fietsen schijnt. Maar ik ga toch liever met de auto nu in het donker op die verlaten weggetjes langs het bos e.d. :=

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:08

Voor mij is de max 6/7km omdat ik ook al lange reistijd (15km) naar school heb waardoor het me anders te veel tijd en energie kost.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:08

Rijden is blijkbaar wél een prioriteit voor jou.
Anders zou je niet nee hebben gezegd. Ben eerlijk. Zo heb je de grootste kans op een match.

Hier krijg ik vaker reacties en dan of ze ook mogen rijden.
Dan vraag ik waarom ik diegene op mijn pony zou laten rijden. Dat weten ze dan niet. Dan houdt het voor mij al op. Denken alleen in 1 richting, die van henzelf.
De verzorgster die een goede reden kan geven waarom ik haar gratis zou moeten laten rijden, heb ik de afgelopen 3 jaar niet gezien/gehoord.
Mentaliteit is sterk veranderd.

Ik heb geen bezwaar tegen rijden. Echter moet het mes aan 2 kanten snijden.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:45

Ik heb mijn paard in blaricum staan en nu reageert iemand die uit almere komt en zegt dat ze een auto heeft.
Haar berichtje was vrij kort niks over haar rijervaring oid alleen leeftijd en woonplaats en dat ze een auto heeft.
Ik heb juist in mijn advertentie gezet dat ik graag wat meer informatie hoor zoals rijervaring met fotos en eventueel filmpjes.

Dus moet zeggen dat ik dan bij het eerste bericht al een mening klaar heb. En dat ze uit almere komt betekend dat als de auto kapot is ze dus waarschijnlijk ook niet komt omdat ze daar denk ik afhankelijk van is.

Maar heb een net bericht terug gestuurd of ze meer kan vertellen over haar rij ervaring etc en waar in almere ze vandaan komt. Misschien woont ze wel aan de kant dichtbij het gooimeer.

Maar mijn eerste indruk is al mweh.. :(

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:06

@Lienek altijd vervelend als mensen die advertentie niet goed genoeg lezen. Misschien ligt het aan mij maar persoonlijk zou ik de advertentie eerst 3x door lezen(of meer) en als ik zelf een bericht ga typen ook kijken of het klopt en ik geen vreemde dingen vraag die al in de advertentie vernoemt zijn.
Ook weleens gehad dat ik een ervaren ruiter(was toen voor jong onervaren paard) zocht en wat krijg je voor een reactie iemand die nog geen 10 lessen achter de rug heeft.

Hopelijk is het volgende berichtje beter. Maar de eerste indruk is vaak al belangrijk maar je weet nooit wie weet wordt je nog verrast.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:33

Ik snap die korte berichten sowieso niet... Uit mijzelf reageer ik altijd gelijk met wat meer informatie over mijzelf en bij vragen wat aanvullende vragen aan de eigenaar. Ze moeten toch weten wie je bent?

Enige uitzondering is als de advertentie oud is, maar dan vroeg ik ook enkel of er nog steeds gezocht werd naar een verzorger/bijrijdster en antwoordde ik daarna uitgebreider.. Maar hoop dat het toch wat wordt Lienek! Vraag ook zeker naar wat ze zou doen als haar auto dan enkele dagen naar de garage moet bijv.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:57

Even een vraag aan de verzorgers hier. Ik heb mijn d/e pony op een all-in stal staan. Zelfs de paddock word gemest. Nu vraag ik een bijdrage in de kosten. Hoe denken jullie hierover? De bijrijder zou 2 x per week komen en soms iets vaker. Ik ben erg flexibel en in overleg mag er veel.

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:13

Blieb01, ik zou dat geen probleem vinden mits de bijdrage voor mij reëel is. Ligt ook aan de faciliteiten van de stal hoeveel ik er voor over heb en wat de "eisen" zijn mbt les nemen.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:12

Voor mij hetzelfde. Ik zou best wat willen bijdragen, maar ligt ook aan of er ook nog les verplicht is. Indien les verplicht is heb ik namelijk niet ook nog geld voor een bijdrage. Indien les op eigen initiatief is zou ik best een vergoeding willen betalen omdat je alleen de lusten en niet de lasten (klusjes hebt).

Wat daarnaast voor mij ook nog doorslaggevend kan zijn is of ik (op den duur) mag rijden. Voor verzorgen en grondwerk zou ik bijvoorbeeld minder/niet willen betalen, terwijl met rijden het ook weer meer reden is om wel te betalen

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:21

Ik heb nooit betaald en nu hoeven mensen die bij mij komen dat ook niet. Is al onmogelijk om gratis iemand te vinden zeg. Klusjes is fijn als ze gedaan worden maar hoeft niet, heb alleen ook geen faciliteiten.

Ik ben gewend van wat er bij mij in de buurt was dat je alleen betaald als je echt een geklasseerd wedstrijdpaard (M1+ bijv) wil bij rijden.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:26

maliejane schreef:
Voor mij hetzelfde. Ik zou best wat willen bijdragen, maar ligt ook aan of er ook nog les verplicht is. Indien les verplicht is heb ik namelijk niet ook nog geld voor een bijdrage. Indien les op eigen initiatief is zou ik best een vergoeding willen betalen omdat je alleen de lusten en niet de lasten (klusjes hebt).

Wat daarnaast voor mij ook nog doorslaggevend kan zijn is of ik (op den duur) mag rijden. Voor verzorgen en grondwerk zou ik bijvoorbeeld minder/niet willen betalen, terwijl met rijden het ook weer meer reden is om wel te betalen


Maar als je geen les hoeft tre rijden... Ga je dat dan niet missen? Wil je niet bijleren of les je eaarnaast nog op de manege?

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:30

sneeuwpop schreef:
maliejane schreef:
Voor mij hetzelfde. Ik zou best wat willen bijdragen, maar ligt ook aan of er ook nog les verplicht is. Indien les verplicht is heb ik namelijk niet ook nog geld voor een bijdrage. Indien les op eigen initiatief is zou ik best een vergoeding willen betalen omdat je alleen de lusten en niet de lasten (klusjes hebt).

Wat daarnaast voor mij ook nog doorslaggevend kan zijn is of ik (op den duur) mag rijden. Voor verzorgen en grondwerk zou ik bijvoorbeeld minder/niet willen betalen, terwijl met rijden het ook weer meer reden is om wel te betalen


Maar als je geen les hoeft tre rijden... Ga je dat dan niet missen? Wil je niet bijleren of les je eaarnaast nog op de manege?


Ik les zelf wel (hoef zelf ook niet te betalen). Als ik moest betalen zou ik ook zeker eens in de zoveel tijd wel een les nemen, maar dan moet ik daar wel financieel de ruimte voor hebben. Als ik verplicht elke week zou moeten lessen en een bijdrage per maand zou moeten betalen red ik het gewoon niet. Dus dat is het hem ;)

En niet hoeven staat niet gelijk aan niet doen xD Daarom had ik er ook bij gezet "les op eigen initiatief". Ik neem nu ook les wanneer ik merk dat ik weer extra bijsturing of opdrachten nodig heb om verder te komen. Met het "huiswerk" van één les kan je best 2 of 3 weken vooruit (tenminste... als je maar 2x per week bij de paarden bent en ook vaak longeerd).

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:36

Ik zou niet meer dan €50 betalen voor 2 dagen per week met een recreatie paard en ligt er idd ook aan of je verplicht moet lessen of niet, want als je dat ook nog moet betalen word het al snel vrij duur.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:58

Roosje01 schreef:
Ik zou niet meer dan €50 betalen voor 2 dagen per week met een recreatie paard en ligt er idd ook aan of je verplicht moet lessen of niet, want als je dat ook nog moet betalen word het al snel vrij duur.


Hangt er vanaf wat je er voor terug krijgt, of het duur is.......
Dat je niet veel te besteden hebt of wil uitgeven aan je hobby is niet gelijk aan "duur" .

Paardrijden is gewoon een dure sport, want er zijn goedkopere sporten. Maar ik moet zeggen dat het woord "duur" mij stoort als het bedrag in de paardensport echt heel weinig is.

Maar goed, ieder zijn mening :o

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:07

sneeuwpop schreef:
Roosje01 schreef:
Ik zou niet meer dan €50 betalen voor 2 dagen per week met een recreatie paard en ligt er idd ook aan of je verplicht moet lessen of niet, want als je dat ook nog moet betalen word het al snel vrij duur.


Hangt er vanaf wat je er voor terug krijgt, of het duur is.......
Dat je niet veel te besteden hebt of wil uitgeven aan je hobby is niet gelijk aan "duur" .

Paardrijden is gewoon een dure sport, want er zijn goedkopere sporten. Maar ik moet zeggen dat het woord "duur" mij stoort als het bedrag in de paardensport echt heel weinig is.

Maar goed, ieder zijn mening :o


Ik vind 50 euro voor 2 dagen in de week heel duur.
Komt dan ook omdat ik zelf geen geld heb en nooit gehad heb en toen ik nog een bijbaan had was 50 euro enorm veel geld. Kan me absoluut voorstellen dat als je bijvoorbeeld studeert je dat niet kunt missen.

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:08

Er werd om menig gevraagd toch die is voor iedereen persoonlijk ;)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:11

Azmay schreef:
Ik vind 50 euro voor 2 dagen in de week heel duur.
Komt dan ook omdat ik zelf geen geld heb en nooit gehad heb en toen ik nog een bijbaan had was 50 euro enorm veel geld. Kan me absoluut voorstellen dat als je bijvoorbeeld studeert je dat niet kunt missen.



Nee, je begrijpt me verkeerd. Jij vind 50,- veel geld, dat heeft niks met duur of goedkoop te maken
Duur is wanneer je relatief gezien weinig voor je geld krijgt.
Een les van anky zou voor 50,- een koopje zijn, maar diezelfde 50,- zou voor een simpele manegeles heel duur zijn.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:38

Maandag heb ik voor het eerst gelest met Tessa. Krijg les van een hele fijne instructrice en kon vandaag tijdens het rijden toepassen waar we aan gewerkt hadden en het ging beduidend beter. De les rijd ik op de stal waar [naam] en [naam] (m'n 2 vorige verzorgpaardjes die ik 2.5 jaar heb verzorgd) en [naam] herkende me nog. Meteen d'r koppie omhoog toen ik d'r riep. En wat mis ik ze, echt niet normaal :n. Maarja eigen schuld, had ik maar niet moeten stoppen.

Ik betaal 25 euro lease en rijd 1x per maand een les van 15 euro. Dan mag ik twee keer per week komen. Verder hoef ik geen klusjes oid te doen, alleen af en toe voeren. Vind dat echt een koopje en ben daar heel blij mee.

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:49

Tja ik had 3 geïnteresseerden voor de verzorging van mn ponys...
Één heeft gewoon niks meer laten weten en de andere twee willen alleen komen op de dagen dat ze kunnen/willen en ik wil wel enige zekerheid hebben. En dat terwil ik best soepel kan/wil zijn in dagen.. jammer

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:50

Anke schreef:
Rijden is blijkbaar wél een prioriteit voor jou.
Anders zou je niet nee hebben gezegd. Ben eerlijk. Zo heb je de grootste kans op een match.

Hier krijg ik vaker reacties en dan of ze ook mogen rijden.
Dan vraag ik waarom ik diegene op mijn pony zou laten rijden. Dat weten ze dan niet. Dan houdt het voor mij al op. Denken alleen in 1 richting, die van henzelf.
De verzorgster die een goede reden kan geven waarom ik haar gratis zou moeten laten rijden, heb ik de afgelopen 3 jaar niet gezien/gehoord.
Mentaliteit is sterk veranderd.

Ik heb geen bezwaar tegen rijden. Echter moet het mes aan 2 kanten snijden.


Ik ben ook eerlijk geweest naar diegene toe maar vond alleen dat daar heftig op gereageerd werd. Rijden is niet mijn prioriteit als in: als ik een tijdje niet kan rijden op een paard ivm blessures oid is dat geen probleem voor mij maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om een keer te rijden. Gewoon omdat dat voor mij een stukje ontspanning is