Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 08:24

Wel lekker luxe als je gebracht wordt.
Afstand is mazzel hebben...of niet.
Voor mij maakte het nooit zoveel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:35

Ik fietste altijd heen (15 km), en als het dan laat/donker was kwamen mijn ouders mij halen. Mijn fiets past namelijk in de auto dus zo was het mooi opgelost en hoefde zij niet heen en weer te rijden en ik als toen 13 jarige niet in het donker naar huis te fietsen :)

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:22

Fijn, ouders die willen halen of brengen en halen.

Wij wonen ook 11/15 km van grote plaats waar de meeste verzorgsters vandaan komen. Dat is toch al snel 30 -45 minuten fietsen. De meeste meiden houden dat niet zo lang vol. Gelukkig heb ik een lieve vriendin die best een verzorgmeisje een lift wil geven. Dus als het met de schooltijden en vriendin haar werk uit komt en in het weekend, kunnen ze vaak een lift krijgen. Dan hoeven ze alleen naar het afspreekpunt te fietsen.

Ik zelf verzorgde als kind/tiener op ongeveer 5 kilometer afstand, dat was een 10-15 minuten fietsen. Wel stuk langs donkere weg buiten het dorp. Gelukkig waren er vaak meerdere meisjes en dan fietsen we tot de bebouwde kom samen op en splitsten we dan op richting de verschillende wijken.

Love_pino

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:43

Ja dat is wel een probleem he dat het vroeg donker word in de winter :(

BontjeRamira

Berichten: 5
Geregistreerd: 15-01-17
Woonplaats: Duiven

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:48

Ik had ook erg moeite om een verzorgpony te vinden,
maar gister kwam het antwoord!
Een mevrouw (een vriendin van mijn moeder) zocht naar een nieuwe bijrijder omdat haar laatste was gestopt. Het is echt een top pony , welshxarabier <3 . Plus het is helemaal gratis wel was het een voorwaarde dat ik eens in de zoveel tijd een lesje neem bij haar instructrice. Ze rijdt Z2 ermee dus het is een topper. Ze zegt ook dat ik wedstrijden mag rijden met haar, ik ben echt zo blij :P . Ze staat wel in zevenaar een eindje fietsen maar dat heb ik er voor over. Als ik dit aanbod niet had gekregen vond ik het denk ik niet zo erg, want ik heb namelijk nog een leasepony (65 euro per maand) echt een lieve pony (shetxwelsh). Alleen hier kan toch geen enkele paardengek nee tegen zeggen? tegen zo'n leuk aanbod kan ik niet weigeren. :j .

De paardengekken die nog een verzorgpony zoekt; Heel veel succes ik hoop dat jullie een hele leuke pony vinden :o . Ik ben al dolgelukkig met mijn 2 (lease) verzorgpony's <3

Love_pino

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:48

Wat leuk voor je /3

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:57

Ik heb mijn vorige verzorgpony gevonden via marktplaats. Mocht gratis rijden en doen wat ik met hem wou, moest alleen 1 keer in de week de stallen mesten van de paarden (5 totaal) en s'winters ook van de koeien.
Vond ik geen probleem. Maar kwam de laatste tijd i.c. met studie gewoon steeds vaker voor dat ik alleen nog maar kwam om te mesten en geen tijd meer over hield om te rijden. Helaas.

Sinds oktober heb ik een ander leuk bijrijdpaard, hier betaal ik dan wel voor maar hoef ik niet meer te mesten. Het klinkt alsof ik me daar te goed voor voel ofzo maar ik was daar helemaal in de herfst-winter periode gewoon een uur+ mee bezig en dat vond ik te zwaar worden.

Bijrijdpaard staat nu op 10 km afstand, maar ik kan s'avonds en op dagen dat mijn vader vrij is met de auto, anders met de elektrische fiets van mijn moeder en als het dan helemaal niet meer lukt en mn vriend ook geen lift wil geven kan ik nog met de bus. :-)

naomiponnex

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-01-17
Woonplaats: Joure

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:10

Na 4 jaar zoeken heb ik er ook eindelijk 1 gevonden! Moet er wel bij zeggen dat ik de afgelopen 4 jaar niet intensief heb gezocht, maar wel alles in de gaten heb gehouden. (Bokt, MP en facebook).
Ik ga zaterdag voor de eerste keer heen en ben erg benieuwd!

Ik hoop voor de rest hier dat jullie ook gauw wat zullen vinden. :j

Love_pino

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:43

Gefeliciteerd *\o/*En is het nog wat geworden? Vast wel

naomiponnex

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-01-17
Woonplaats: Joure

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:47

Love_Pino, Ja het was erg leuk! Ga aanstaande zaterdag weer heen. Helaas wegens schimmel infectie bij het paard nog niet echt bezig gekund (gezien ze dan de hele optoming blijft schoonmaken), maar vanaf over 2/3 weekjes gaan we beginnen met zadelmak maken, kijk er erg naar uit! :D

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:49

Mag ik hier ook meepraten? ik heb sinds 2014 leasepaardjes gehad hier in raalte bij 1 stal, maar 2 overleden er heel snel achter elkaar na elk 3 maand en dat heeft mij heel veel verdriet gedaan. 3e leasepaardje klikte uiteindelijk niet zo en ik vond mijzelf ook te zwaar. nu ben ik nogsteeds wel welkom op die stal maar er zitten daar gewoon verdrietige herrineringen vast aan Look en Bella die overleden zijn... dus ik "zoek" iets anders..

Ik ben eigenlijk niet meer opzoek naar een paardje om te rijden (wil eerst afvallen) maar gewoon wandelen/tutten en onder de paarden zijn. mennen zou ik ook erg leuk vinden. Maar ik vind het lastig wat te vinden. ik heb een scooter dus kan best wel een afstandje afleggen..

Ik zoek eigenlijk het liefst dat het eerste contact via een pb of mail kan. maar veel in mijn omgeving staan daar niet op. en ik durf niet zomaar op mensen af te stappen of ze hulp/verzorgster bij de paarden zoeken terwijl er heel veel paarden hier zijn. wil nooit opdringerig overkomen...

ik houd bokt en mp en Facebook in de gaten maar nog niet echt wat voorbij zien komen..

naomiponnex

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-01-17
Woonplaats: Joure

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:51

@Eloya,
Vroeger deden wij niet anders dan gewoon op de 'boer' afstappen en vragen of we de paarden mochten verzorgen, dat ging veel makkelijker dan nu via facebook en bokt en dergelijke.
Misschien kan er iemand met je mee? Diegene hoeft niet te praten maar als steuntje in de rug misschien wel fijn.
Ik zou toch je moed bijeen schrapen en het eens een try geven, wie niet waagt die niet wint toch? :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:16

Reageer ook maar even ik heb mijn pony 2 jaar noodgedwongen moeten verkopen ivm relatie breuk de bijrijders waren niet voor het oprapen! Nu die al verkocht is en ik een advertentie vergeten ben weg te halen krijg ik wekelijks overstroming van mailtjes :')

Wat wel ontzettend balen is want wilde hem NOOIT weg doen en heb er nog spijt van maar kon niet anders

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:39

Eloya, je klinkt voor mij perfect! Helaas de afstand.. maar ik hou er ook van eerst veel mail/app contact te hebben en met mijn pony gaat het meer om grondwerk ed ivm lengte.

De laatste was blijkbaar ziek toen we een afspraak hadden. Ik wachten, na een berichtje van mij bleek dat zij het vergeten was. Heb nog steeds niks gehoord verder: hoe graag wil je het dan?

naomiponnex

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-01-17
Woonplaats: Joure

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:01

Ja dat is inderdaad niet leuk en zeker niet netjes..
Toch vind ik het ook elke keer weer eng om een afspraak te maken en heen te gaan, ik ga altijd wel braaf hoor! Maar van beide kanten is het; wat voor persoon tref je aan en wat zijn alle verwachtingen. Tuurlijk word dit eerst wel over de mail/app besproken, maar het blijft toch aankijken. Ik heb nu 4 jaar niks met paarden gedaan en moet er wel weer even 'inkomen', ben blij dat de eigenaresse van mijn vzp/bp daar rekening mee houdt en me er in begeleid. Ik ben absoluut niet bang voor paarden etc, maar moet er wel weer even inkomen. :')

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:23

Helaas woon je ook voor mij te ver weg Eloya.. Zou ook perfect voor hier zijn..

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:33

En dat begrijp ik juist heel goed Naomi.. dat vind ik zelf ook eng, heb ook altijd verzorgd en/of bijgereden. Maar liefst viavia en anders eerst (veel) mail contact zodat je al weet wat er gevraagd wordt of waar je aan begint.

Dit contact ging even goed, maar dat was 1 avond. Toen ik later nog wat vertelde over mijn pony en vroeg naar haar ervaringen, heb ik nooit reactie gehad. Oke, we hadden al een afspraak staan dus dat kwam wel. Die afspraak ging ook best goed: het klikte tussen mijn pony en haar en dat vind ik heel belangrijk.
Maar dan al bij de tweede afspraak het vergeten en mij op stal laten staan? Dat snap ik niet. Ziek is ziek, maar een berichtje kan altijd. En dat ik nu nog niks heb zegt me eigenlijk alweer genoeg.. dat was namelijk ook een 'eis' dat ik wel op de hoogte gehouden wil worden over wat ze allemaal doet met mijn pony. Als dat nu al misgaat, hoef ik hier straks ook niet op te rekenen.

Roosje01

Berichten: 10744
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:11

Op de hoogte houden vind ik niet meer dan normaal eigenlijk :D appte altijd als ik naar huis ging ff hoe was gegaan enzo. Of ben ik van de oude stempel en doen mensen dat niet meer?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:36

Lijkt me inderdaad niet meer dan normaal om aan te geven dat je niet kunt komen :=

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:55

Wij hebben een groepswhatsapp met de eigenaresse, de andere bijrijdster en ik. Daarin zetten we steeds even wat we gedaan hebben en hoe het ging, eventueel om te vragen of de ander iets de volgende keer door wil pakken. Bij mijn vorige twee bijrijdpaarden waren de eigenaren helemaal niet zo geïnteresseerd in wat ik eigenlijk deed volgens mij, de meneer/mevrouw van Sandro (mijn vorige bijrijdpaard) heb ik zelfs nog nooit gezien := Dus in het begin was dit wel even wennen, zo veel betrokkenheid en ook waardering. Maar ik ben er alleen maar blij mee :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:04

Wij hebben ook een teamapp. Heel fijn en ook leuk met foto's delen enzo.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:23

Ja, dat had ik ook met mijn oude verzorgpony, waar ik nog steeds in zit. Vind dat toch wel fijn, zo weet je van elkaar wat er gebeurt of waar je op kan letten.

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:30

Neem je telefoon mee om de weg terug te vinden en ga opzoek!

Ilsefrancois
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-01-17
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:50

Ik ben nog op zoek naar een verzorgpony/paard. Ik rijd al paard sinds mijn 7de en ben nu 14. Ben nu 1 of 2 keer per week op de manege en rijd dan ook. Alleen ik zou er graag nog iets bij doen met verzorgen enzo. Rijden hoeft nie perse van mij. Ik zou allang blij zijn met een pony of paard verzorgen.
Als iemand nog iets weet in de buurt van eindhoven graag een berichtje sturen.

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:53

Het klinkt zo makkelijk even langsgaan, maar dat ligt voor mij niet zo makkelijk :P
Ik hou voor nu mp en bokt en fb wel in de gaten... ik vind het gewoon heel eng om zomaar langs te gaan