Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:13

Wat leuk allebei! Ben heel benieuwd voor jullie

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:38

Shirley schreef:
Wat een goed nieuws allemaal!

Goh, onbarefeet, wist niet dat "pa en ma" ook in de paarden zaten _O-
Maar leuk!


Isa, spannend!
Klinkt veelbelovend +:)+

Ik ben single dus dat gaat vrij lastig, ik bedoelde aanhang van familie _O-. Weet er zo geen ander woord voor :=.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:39

Stieffamilie? :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:52

Kennissen?
Aangetrouwde familie?
De vriendin van de neef van de tante van m'n achterbuurman?

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:47

Ik ben wezen kijken bij het paard! Ik mocht er meteen op en gewoon even lekker proberen. Het is een Friese merrie met de naam Tess en ze is heel braaf. Wel een echte merrie, ze probeerde me lekker uit maar uiteindelijk had ik haar goed aan het lopen voor de eerste keer. De eigenaresse was erg tevreden en vond het er goed uitzien, heb gelijk een sleuteltje van de kast gekregen en ze heeft me alles uitgelegd en voorgesteld aan de staleigenaar en wat stalgenootjes!

Het is echt een giga-stal met alle dingen die je je maar kan wensen (Ruiterpad op het terrein :oo ) en daar mag ik ook gebruik van maken!

Ze zei dat ze mij niet kan verplichten om een bijdrage te betalen en dat ze ook niet in mijn portemonnee kan kijken, maar als ik een bijdrage KAN leveren dat ze dat wel erg fijn vindt. Dus we hebben afgesproken dat ik eerst lekker 'inburger' op stal en dat ik dat daarna prima vind, afhankelijk van het bedrag natuurlijk.

Donderdag gaan we nog een x samen en dan mag ik weer rijden!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:38

Ik krijg nu een appje van de eigenaresse of ik mee wil uit eten om de aankoop van het paard te vieren. Hartstikke leuk! :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:52

Dat klinkt geweldig!
Wat leuk voor je :):)

En gelijk mee uit eten, geniet ervan, het is je gegund :j

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:14

Wat leuk!

Ik ben ook samen met eigenaar paardjes aan het kijken sturen elkaar steeds linkjes via de app. Super leuk om er zo bij betrokken te worden.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:15

Dat is echt leuk Roosje01! Dan heb je echt het gevoel dat je er bij hoort he :j

Dankjewel Shirley! Ik vind het echt heel leuk, ben al een beetje aan het rondkijken om misschien een leuk setje te kopen als cadeautje wat we samen kunnen gebruiken. Beetje snel? Neeeuhhh :')

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:46

Ja zeker heb deze situatie natuurlijk nog nooit meegemaakt andere verzorgpaarden werden altijd verkocht en einde verhaal. Tis ook leuk dat we heel erg op 1 lijn zitten kwa type paard. Al moet ik zeggen dat ik meer van de merries ben verzorgpaarden zijn toevallig altijd merries geweest op sam na. En zij wil graag weer een ruin omdat ze een ruinen type is, maar dat maakt mij niks uit tis haar keuze ben al blij dat ik weer mag verzorgen.

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:57

Dat ken ik indd ook Roosje: nadat mijn vp was ingeslapen heb ik nooit meer wat van de eigenaresse gehoord. Heel af en toe nog eens een appje zo van ,hee hoe gaat het' wat ik altijd heel jammer vond.

Valentijn liep de afgelopen week super. Ze is wat stijfjes maar liep niet kreupel. Nu had ze 3 dagen niks gedaan, ik haal haar van de wei en wat denk je. Jep bam kreupel. Nu ontdekte ik wat kleine plekjes rotstraal dus misschien dat het daaraan ligt. (ze is een beetje een pieperd) We hadden de osteopaath al gebeld om naar haar rug en schouders te kijken omdat het daar vermoedelijk een beetje vast zit. Nu moet ze eerst flink wat gewicht kwijt raken anders kan hij haar niet goed behandelen. Drama weer :( Komende tijd hoeven verzorgen en zien of het beter word. Zit niks anders op :n

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:20

Wat vervelend 0407Tamar! Da's nooit leuk zoiets :(

Ja herkenbaar! Hier wel een eigenaresse die nog wel 'ns mijn profielfoto liket maar dat is het wel...

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:41

Dat is vervelend Tamar! Helaas kun je er niks aan doen..

Roosje, wat leuk dat de eigenaresse weer met jou als verzorgster een nieuw paard wil kopen, lijkt me erg fijn aangezien je daar al kwam en je elkaar al kent, hopen dat het een leuk paard wordt! :)

-----

Even een vraagje tussendoor, hoe combineren jullie school en verzorgpaarden? Op de middelbare school was het echt peanuts (okee, iets overdreven, ben met +1 jaar en zesjes geslaagd :Y)) om school te combineren met werk, vrije tijd en de paarden, maar ik heb morgen mijn eerste dag op het hbo en ik vraag me nu al af hoe ik dit ga doen :+

Studie heeft 18 contacturen, maar ik moet daarvoor 1 uur en een kwartier reizen (enkele reis), daarnaast moet ik zo'n 40 uur (even kijken of dat voor mij ook geld :P) náást school eraan besteden. Rooster verandert wekelijks, maar ben meestal pas rond 14.30 vrij (dus rond 4 uur thuis). Naar de fjord ga ik eigenlijk alleen 's middags aangezien er geen verlichting is voor de avond, dus dat wordt lastig. Daarnaast heb ik dus ook die andere pony waar ik 2 keer in de week naar toe ga.

Mijn moeder is al vastbesloten dat als het niet lukt ik 1 moet laten gaan, maar mijn hart kan dat niet verdragen :Y) Hoe doen jullie dat?

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:18

Das heel lastig ondanks dat ik de ,paardenopleiding' doe. Ik bn op een volle schooldag pas om 6 uur thuis. Gelukkig is dit niet de hele week zo. Ik mag komen wanneer ik wil. Ook al is het maar om haar ff te checken. In het weekend krijgt ze de volle aandacht en meestal haal ik de 4x per week wel.

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:22

Eerlijk gezegt denk ik dat je moeder gelijk heeft. Want hoe wil je nog langs de fjord gaan als het straks in de winter al om 5uur donker is? Je school is toch het belangrijkste. Denk dat je toch eentje moet laten gaan

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:40

Wat fijn Danique!

En roosje watspannend zeg de nieuwe zoektocht!

@Gerpie; ik zit in het derde jaar van mijn hbo opleiding en heb sinds vorige week mijn eigen paard. Maar daarvoor altijd bijrijdpaarden gehad. Het scheelt dat ik maar op een halfuurtje reizen woon en dat ik nu fulltime stage loop (en een dag naar school ga) maar anders heb ik een best prima rooster. Uit ervaring blijkt dat die zelfstudie best wel mee valt := . Ik hou mijn huiswerk goed bij en begin op tijd met leren voor de tentamens. Ik heb 10 weken lang hetzelfde rooster en de lestijden vallen tussen 08:30 en 19:30 ongeveer. Dus ik kan of vroeg naar stal gaan of in de avond.

Ik denk dat mijn situatie net even gunstiger is dan die van jou. Vooral het reizen wat jij moet doen. Maar ook tijdens het reizen zou je eventueel al het een en ander kunnen doen voor school. :)

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:31

Ik had bijna altijd wel een of 2 roostervrije middagen (of vrije ochtend) in de week. En dan het weekend nog. In de stageweken was het iets lastiger, dan had ik langere dagen. Elke dag lukte niet, maar ik kon meestal 3 tot 5 x per week naar mijn (verzorg) pony

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:35

Ben ook uitgenodigd voor de eigenaresse haar verjaardag dus goed excuus om een geborduurd dekje te kopen :+)

Lastig gerpiegorp... Ik zou even afwachten hoe het met school zit en dan kijken of je er nog wel heen kan!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:23

Prachtig excuus :j

En wat verzorgsters en school/studie aangaat...overleg het met de eigenaar of het eventueel een optie is alleen de weekends en/of vakanties te komen!
Wellicht hebben ze dat liever dan dat je er helemaal mee stopt?
Ik in elk geval wel, maar heb/had m'n verzorgsters dan ook niet echt nodig :o

Heb overigens ook destijds alles altijd zelf gedaan, weinig keus met je eigen pony's :D

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:09

Bijrijder alleen in het weekend? Dan heb ik juist wel tijd _O- Bijrijder moet bij mij zeker 1 dag doordeweeks zijn, en als ze graag willen mag dan de 2e dag in het weekend, maar opzich heb ik dan alle tijd en zoek ik meer iemand voor doordeweeks. Naja, "zoek"... Ik ben gestopt met zoeken :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:15

Ik heb de moed ook opgegeven, Franka :D

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:20

Tja jullie wonen ook gewoon te ver weg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:22

Haha ja ik heb nu gewoon met een stalgenootjes geregeld dat zij 1 dag in de week m'n stal doet en voer klaar zetten, en andersom ook. Hebben we toch allebei een "dagje paard-vrij" :)

Maar ik was er helemaal klaar mee :') En door rugklachten kan ik zelf nu niet zo veel rijden waardoor ik ook niet iemand anders erop wil zetten, omdat ik weet hoe pittig ze af en toe kan zijn dan ;)

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:46

Mag ik me weer melden? Heb een tijdje meegelezen/gepost, maar toen weer wat minder. Nu merk ik toch weer dat ik even mijn 'frustraties' kwijt moet. Ik verzorg nu Sterre, zij staat op 8km van mijn huis af, 30 min fietsen, prima te doen. Nu gaan ze verhuizen (paarden staan aan huis, in de kerstvakantie) naar een plek 15km van mijn huis, 50 min fietsen :( Mijn ouders zouden evt wel wat kunnen rijden, maar geen 6x per week (3x per week). De eigenaren hebben ook aangeboden wel eens te willen rijden (1/2x per week) Scooter en scooterrijbewijs is ook best duur om alleen voor een verzorgpaard te kopen. Ik zit dus te twijfelen of ik moet doorgaan met Sterre te verzorgen, of toch op zoek te gaan naar iets dichterbij.

Voordelen:
- Ze denken redelijk op dezelfde manier over paarden als ik (NH gericht). Daarbij hebben we dezelfde instructrice.
- Ik heb een band opgebouwd. Het gaat al een stuk beter dan in het begin.
- De eigenaren zijn heel vriendelijk en open.
Nadelen:
- De afstand, heel ver. Mijn ouders kunnen niet 3x 15km per week heen-en-weer rijden. Daarbij is het ook een duur grapje om alleen voor een verzorgpaard een scooter met scooterrijbewijs te kopen.
- We gaan altijd samen iets doen met de paarden, of in ieder geval tegelijkertijd. Dat is wel gezellig, maar soms wil ik ook graag alleen lekker kroelen. Alleen gaan is niet praktisch, omdat het weiland verderop ligt en we in de zomer dus 200m met alle spullen moeten slepen, maar samen is dat wel te doen. Daarbij zit je ook met alle sleutels e.d., dus dat is gewoon niet mogelijk.
- Doordat we altijd samen gaan, moeten we ook nog geschikte tijden vinden. Dit zorgt soms ook nog voor problemen. Dinsdagavond hebben we meestal les, nu gaat dat morgen niet door, en heeft ze veel huiswerk, dus gaan we niet. Weekenden zijn ook altijd puzzelen. Ik kan op alle tijden behalve zaterdagochtend vanwege werk, zij kan soms op zondagmiddag, maar soms ook niet ivm huiswerk. Zaterdagochtend kan zij dan wel, maar ik weer niet.

Even voor de beeldvorming, de eigenaren zijn ouders + dochter van 16 waar ik dus samen mee naar de paarden ga, ouders helpen soms met mesten e.d.

Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik nu doorga met Sterre, of langzaam op zoek ga naar iets anders. Ik vind het erg jammer dat ik telkens in van die poedersuiker situaties zit, dat het paard verkocht wordt, het niet klikt of ze verhuizen. Het liefst zou ik gewoon heel lang een paard verzorgen, maar dit is nu al het 4e paard in 1,5 jaar waarbij twijfel komt of het nog haalbaar is.

Het is een behoorlijk warrig verhaal geworden, maar ik wou graag even mijn hart luchten :\

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:59

Lastig allemaal zeg. En je ouders vragen of je 1x per week gebracht kan worden? En dan ander paardje dichterbij voor erbij zoeken misschien een optie? Hoef je niet helemaal afscheid te nemen