Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:52

Kan prima! Als je maar goed uitstapt! Maar das altijd belangrijk

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:11

Vandaag was een vriendin mee naar Chanel om foto's te maken :) Was heel gezellig en er zitten volgens mij wel wat leuke plaatjes tussen!


Verder gebeurde er iets wat in mijn ogen toch wel heel vreemd vond en ook wel een beetje vervelend. Na het rijden wilden we nog een klein stukje buiten uitstappen. We liepen via de oprijlaan lang de weides, en voor we het van het terrein waren, vloog er een zwerm dazen aanvliegen. We liepen langzaam verder, terwijl we er zoveel mogelijk probeerde dood te slaan. We waren amper het erf af en er kwam een stel met twee honden aanlopen. Het eerste wat de man zei was: 'Zo kan je beter teruggaan met al die dazen.' Ik antwoordde met dat het inderdaad erg vervelend was. 'Je moet haar even insprayen of een deken opdoen maar zo kan je echt niet rijden, of je kan ze ook zo doodslaan.' Zei hij en sloeg een daas op Chanels schouder dood. Daar kon ik niet bij dus dat vond ik niet zo erg, de man probeerde enkel te helpen. Ik zag dat er een op haar hoofd was gaan zitten, maar dat had de man dus ook gezien. En pats! Klap op Chanels hoofd. Ik wist niet eens wat ik moest zeggen. Ik ben snel verder gestapt.
Ik vind dit echt niet kunnen en achteraf had ik er iets van moeten zeggen, maar ik was gewoon verbijsterd. Dat doe je toch niet bij andermans paard?? Chanel schrok er ook van (logisch) en zij dacht dus dat ze op haar kop kreeg. Ze moet sowieso niet zo veel van vreemde mensen hebben. Ze was het volgens mij gelukkig wel snel weer vergeten, maar toch.. En misschien bedoelde hij het wel goed, maar je weet niet wat voor geschiedenis een paard heeft.

Na een heel klein stukje ben ik afgestapt en omgedraaid, weer terug naar stal. Ik heb Chanel daar lekker afgespoten.

Edit: Oops, een langer verhaal geworden dan ik dacht

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:18

Ik zou dit sowieso even aan de eigenaar vertellen. Straks denkt ze dat jij dat paard hebt geslagen.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:20

Maureen95 schreef:
Ik zou dit sowieso even aan de eigenaar vertellen. Straks denkt ze dat jij dat paard hebt geslagen.

Was ik ook van plan :j

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:54

Man was gewoon gefocust om te helpen met het killen vd dazen. Beste kun je dan zeggen, meneer niet zo hard op het hoofd. Daar schrikken ze van.
Zelf doe ik ze ook als ze op het gofd zitten. Alleen dan met een andere manier. Geen klap. Doodduwen/wrijven.
In juli/augustus is het echt een must om ze in te sprayen en liefst met vliegendeken.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:12

Anke schreef:
Man was gewoon gefocust om te helpen met het killen vd dazen. Beste kun je dan zeggen, meneer niet zo hard op het hoofd. Daar schrikken ze van.
Zelf doe ik ze ook als ze op het gofd zitten. Alleen dan met een andere manier. Geen klap. Doodduwen/wrijven.
In juli/augustus is het echt een must om ze in te sprayen en liefst met vliegendeken.

Ja dat snap ik ook wel, maar toch is het niet fijn :) Ik had er met het rijden helemaal geen last van, maar de dazen hangen veel rond bij de weides.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:16

Denk ook dat die man het goed bedoelt heeft maar inderdaad wel ''stom'' want je weet niet hoe zo'n paard reageert, Wainonia moet ook niks van vreemde mensen hebben, als een vreemd iemand dat bij haar zou doen (maakt niet uit waar, helemaal op het hoofd) kon diegene echt en flinke hap van haar verwachten. Dit doet ze zelfs bij mijn zusje die eens in de zoveel tijd mee gaat, ze wou een mug van haar buik wegjagen (Paard was aan het eten). Nou is zij niet zo snel onder de indruk van Wainonia maar dan kan je haar ook beter gewoon met rust laten.

Edit: ze heeft mijn zusje niet gebeten hoor, maar oren in de nek zo van ga weg.
Laatst bijgewerkt door Namira542 op 10-07-16 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:17

Ik zou er zelf niet zo over in zitten hoor. Die man had goede bedoelingen en probeerde alleen maar te helpen, als hij nou uit boosheid je pony had geslagen dan snap ik het nog wel. :D

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:42

Zal vast met de beste bedoelingen zijn geweest! :j

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:43

Zou zo een actie van mijn man kunnen zijn en die zou toch beter moeten weten -O-

Mannen :roll:

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:33

:')

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:44

Vandaag eerste grondwerk les gehad wat was het gaaf!! Zoveel geleerd in een half uur en lucky deed het echt super! Instructrice ook helemaal enthousiast en zei de hele tijd hoe goed lucky en ik bij elkaar paste ik vond het zo leuk om te horen!
Nu al zin in de volgende keer al is die wss pas over 6 weken ivm vakantie :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:44

Ik zou er ook niet zo'n big deal van maken. Had de man vriendelijk uitgelegd dat dat toch niet zo handig is om te doen, maar de man deed het met de beste bedoeling hoor ;)

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:10

Fijn dat het goed ging Lienieminie! Lekker mee door gaan zou ik zeggen.

Grondwerken is ook heel goed voor de band tussen jouw en je paard! Dus fijn dat Lucky en jij het zo goed oppakken :j :j

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:57

Klopt hoor Dreamer :) Als ik er nu aan terugdenk vind ik het vooral een beetje apart, maae het inderdaad met de beste bedoelingen geweest zijn.

Grondwerk is inderdaad leuk Lienieminie! Fijn dat het zo goed ging :)


Een vriendin was laatst mee, en die heeft wat foto's gemaakt! Hier een van:
Afbeelding

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:53

Echt een hele leuke foto Reusje! Prachtig ook die kleuren O:)

En lienieminie, grondwerk is inderdaad heel erg leuk om te doen. Wal jammer dat je weer zolang moet wachten nu.

Ikzelf ben ook nog steeds heel blij met mijn 2 verzorgjes. Na de dood van Amir was het wel even wennen, maar ik ben helemaal gek op Navarrah, het nieuwe 2 jarige maatje van Champ. En mogelijk komt er over een jaar of 2 een veulentje van haar *\o/*

Ik had volgens mij nog geen foto van haar geplaatst dus bij deze:
Afbeelding

En heel vaak tref ik haar zo aan :') :
Afbeelding

En nog eentje van Champ xD Hij kijkt niet zo vrolijk want ik hield hem bij z'n eten weg om even een foto van z'n mooie vlechtjes te maken }>
Afbeelding

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:58

Wat een knapperd zeg <3

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:37

Zooo veel knapperds <3 <3

Maar nu. :wow:
Afbeelding
Ik ben zooo ontzettend mega turbo blij met deze pownie. Ze mag kreupel zijn maar dat maakt ons beiden misschien wel sterker. ^&+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:28

Mijm verhaal gaat een andere wending nemen. Ik heb nu al twee maanden een bijrijdpaard. Maar toch bleef het kriebelen voor weer een eigen paardje.

Nou heb ik dus gekeken bij een leuke fjord en nu komt die volgende maand naar mij toe *\o/*

Mijn paard komt op dezelfde stal te staan als moijn bijrijdpaard. Ik kan dus gewoon allebij doen :D

Alleen ga ik wel opzoek naar een bijrijder. Niet omdat ik het niet red om elke dag te gaan maar ik wil het iemand graag gunnen om ook te genieten van een bijrijdpaard. We weten hier allemaal natuurlijk hoe moeilijk het is om een bijrijdpaard te vinden :=

Dus als een van jullie rond velp arnhem of rheden woont. Ze staat in rheden. Mijn advertentie staat op de boktmarkt dus dan moet je die even opzoeken :)

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:41

Wat leuk maureen!!

Denk je hier te genieten van een heerlijke zomer met je verzorgpaardje regent het gewoon echt élke dag en niet zo'n klein beetje ook :( naja houd mij niet tegen ik ben er wel elke dag maar toch jammer

Binnenkort wel 3 weken zonder (bijna) mijn meisje :'(

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:05

gaaf Maureen! Ik woon in Zetten beetje ver haha

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:39

Gaaf maureen! Wel een topic openen als hij er is he :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:48

enamorada schreef:
Gaaf maureen! Wel een topic openen als hij er is he :D

Jazeker! Ik kan echt niet wachten _O- hier alvast een foto
Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10744
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:10

Leuk maureen!

Ga zo weer naar sam afgelopen vrijdag helaas moeten afzeggen ivm buikgriep dus zal morge wel spierpijn hebbe na anderhalve week niet rijden :=

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:21

vandaag weer lekker op Marron rijden :) jammer van het weer, maar ja.
gisteren had ik ook een fotoshoot samen met Suze (eigenaresse) en Marron, kan niet wachten tot de foto's er zijn!