Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Connemaraa
Berichten: 164
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Rosmalen, Den Bosch

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:18

Ik ben vandaag in aaraking gekomen met een eigenaaresse van een Engels Volbloed en een Volbloed Arabier. Al een paar keer gemaild. Nu hopen dat het doorgaat lijken me echt super paardjes! :)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:42

Liever geen berichten posten over het aanbieden van een verzorgpony of het zoeken ernaar. De Borkt markt is er niet voor niets (:
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 22-05-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm een door mij verwijderde reactie heb ik deze post aan moeten passen.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:04

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over het zoeken naar een verzorgpony/paard. Ik heb zojuist de nodige berichten verwijderd waarin mensen zichzelf of hun pony aanbieden. Dit is niet toegestaan op VP. De Bokt Markt heeft een speciale rubriek hiervoor. Bij deze het dringende verzoek aan iedereen om on-topic te blijven.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:06

Het is voor mij ook moeilijk om een bijrijdpaard te vinden. Of het is te ver weg, of het is te duur voor me, of het paard is te klein voor me (ben nogal lang). Ik ben ook moeilijk met m'n dagen, ik kan bijvoorbeeld bijna niet door de weeks. Maar de zoektocht gaat gewoon verder!

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 17:17

Laat ik als TS nou ook is mijn verhaal vertellen! *warning* Het word nogal lang. :o

Ik reed alweer een jaartje(of 2) op mijn manege toen ik bedacht; Hé, zo'n verzorgpony, dat is wel wat voor mij! En jahoor, zoeken zoeken zoeken. Marktplaats leeg gezocht, langs alle paardenhouders in de buurt gefietst en een briefje in de bus gedaan. Maar nee, niets. Totdat ik op een dag een advertentie tegenkwam voor een leuke fjord. Gelijk gemaild, gebelt, heel de mikmak, want ik moest en zou. :j
Aardige vrouw, niet de eigenares maar ook één van de verzorgsters. Veel informatie gekregen, maar wat bleek; Ik kon er alleen nog op maandag voor zorgen. Grrr! Dan had ik paardrijles. Ze zou even bellen en ja hoor, op woensdag waren er nog 2(van de 9, inmiddels 8, R.I.P. Kjelle - De fjord). Ik ben toen langsgekomen, we zaten eerst bij de buren, maar het uiteindelijk toch gevonden. Vreselijk oude stal, eigendom van een vrouwtje van 82 die zelf niet meer voor de paarden kon zorgen. Ze hadden geen bak, en de stal was in 2 stukken gedeeld waar het vreselijk vies en oud was en waar het naar slootwater stonk(Nee, ik stel me niet aan). Gelijk de stal binnen om de pony's te bekijken. En ja hoor, wat een cutie stond daar zeg. Ik was verkocht. :wow: Met haar grote ogen keek ze me aan en ooooooh, ik wilde haar toen al niet meer kwijt. Haar naam was Bonnie, ze was ongeveer 14 jaar oud en een kruising tussen een Ijslander en een Fjord. Ik kon er één keer per week op rijden en voor zorgen en ik heb samen met mijn vriendin(die het andere paard genaamd Turbo verzorgde) de tijd van mijn leven met m'n knuffeltje gehad. Totdat mijn vriendin het niet meer zag zitten en caroussel wilde gaan rijden op de manege. Wilde ik wel weg? Kon ik Bonnie verlaten? Veel tranen om gelaten en de sfeer op stal werd ook slechter. We moesten klusjes doen die niemand anders hoefde te doen. Maar uiteindelijk toch besloten om weg te gaan en heb haar daarna niet meer gezien. ;(
Het carousselrijden beviel me opzich wel, maar toch wilde ik nog steeds een verzorgpony. Nu komen we aan in de fase waar ik nu zit. :+
Mijn vader werkt op een stoeterij met friese paarden, waar een jonge meid werkt die de paarden berijdt. We kennen haar goed en nu heeft mijn vader gevraagd of ze nog iemand kent die een verzorgster zoekt. Ik ben zoooo benieuwd. Ik hoop echt dat het wat word. :oo

_Kenya
Berichten: 13
Geregistreerd: 01-04-12
Woonplaats: Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:33

Even om terug te komen op alle antwoorden op deze pagina.
Ik denk dat veel van jullie, niet nadenken wat er van de eigenaar word gevraagd. Je staat je eigen paard af, aan een totaal onbekend iemand, en je moet hem meteen vertrouwen. Veel van jullie zeggen; Ja, iedereen wil een 16+ of 18+ verzorger, maar dat is toch logisch? (Meestal) hebben oudere mensen meer verantwoordelijkheidsgevoel. Als jij een paard had, en jij moest een verzorger hebben, was jij ook kieskeurig. Je houd van je paard, maar veel zoekende verzorgers denken daar niet over na. Dit geld natuurlijk niet voor iedereen (!), en er zijn heus wel goede jonge verzorgers. Maar gewoon even ter opfrissing. Ik zie ook dat veel van jullie echt gewoon hardstikke goed bezig zijn, dus voel je niet aangesproken, als je het goed doet.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:01

_Kenya schreef:
Even om terug te komen op alle antwoorden op deze pagina.
Ik denk dat veel van jullie, niet nadenken wat er van de eigenaar word gevraagd. Je staat je eigen paard af, aan een totaal onbekend iemand, en je moet hem meteen vertrouwen. Veel van jullie zeggen; Ja, iedereen wil een 16+ of 18+ verzorger, maar dat is toch logisch? (Meestal) hebben oudere mensen meer verantwoordelijkheidsgevoel. Als jij een paard had, en jij moest een verzorger hebben, was jij ook kieskeurig. Je houd van je paard, maar veel zoekende verzorgers denken daar niet over na. Dit geld natuurlijk niet voor iedereen (!), en er zijn heus wel goede jonge verzorgers. Maar gewoon even ter opfrissing. Ik zie ook dat veel van jullie echt gewoon hardstikke goed bezig zijn, dus voel je niet aangesproken, als je het goed doet.


Je hebt wel heel erg gelijk, en ik begrijp dat ook best wel. En ik vind wel van mezelf dat ik een goed verantwoordelijkheidsgevoel heb. Maar wat ik niet snap is dat mensen meteen 16+ of 18+ vragen. Ik bedoel, geef de jongere verzorgsters wel een kans. Als het paard erg druk is of er al eerdere ervaringen met jongere verzorgsters zijn, oke, maar geef ze dan wel een kans. :\

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:11

Summer2000 schreef:
_Kenya schreef:
Even om terug te komen op alle antwoorden op deze pagina.
Ik denk dat veel van jullie, niet nadenken wat er van de eigenaar word gevraagd. Je staat je eigen paard af, aan een totaal onbekend iemand, en je moet hem meteen vertrouwen. Veel van jullie zeggen; Ja, iedereen wil een 16+ of 18+ verzorger, maar dat is toch logisch? (Meestal) hebben oudere mensen meer verantwoordelijkheidsgevoel. Als jij een paard had, en jij moest een verzorger hebben, was jij ook kieskeurig. Je houd van je paard, maar veel zoekende verzorgers denken daar niet over na. Dit geld natuurlijk niet voor iedereen (!), en er zijn heus wel goede jonge verzorgers. Maar gewoon even ter opfrissing. Ik zie ook dat veel van jullie echt gewoon hardstikke goed bezig zijn, dus voel je niet aangesproken, als je het goed doet.


Je hebt wel heel erg gelijk, en ik begrijp dat ook best wel. En ik vind wel van mezelf dat ik een goed verantwoordelijkheidsgevoel heb. Maar wat ik niet snap is dat mensen meteen 16+ of 18+ vragen. Ik bedoel, geef de jongere verzorgsters wel een kans. Als het paard erg druk is of er al eerdere ervaringen met jongere verzorgsters zijn, oke, maar geef ze dan wel een kans. :\



Heb een jonkie gehad, jaren!
Ze begon met 12 of zo, beviel prima.
Echter toen stond mijn paard op een stal met bak op het terein en er was altijd iemand aanwezig.

Nu staan mijn paarden bij een boer, daar is geen bak en totaal geen toezicht.
En ik ga echt geen minderjarige met mijn paard zonder begeleiding over de straat sturen. NO WAY!

Kijk als je als 12 jarige je ouders zo gek kunt krijgen, mee te gaan elke keer dat je gaat rijden, prima!
Dan is minderjarige ook welkom.
(wat in mijn ogen ook zou moeten met een eigen paard daar waar ik sta en wat veel ouders die verstand hebben
van paarden ook echt doen met hun kinderen en ja, ook soms die van > 18, gewoon omdat er in het verkeer
soms rare situaties kunnen ontstaan.)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:03

Ik word dit jaar 27 :+ Voor mij is het moeilijk omdat ik gewoon krap in m'n tijd/geld/afstand zit.

Aibelle

Berichten: 225
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:31

Ik ben ook alweer een tijdje op zoek. Heb hiervoor 4 bijrijdpaarden gehad. Toen ik 12 was verzorgde ik twee welshjes, en net toen ik wilde gaan beginnen met wedstrijden werden ze verkocht. Daarna heb ik een lange tijd niet gereden, tot mijn 15e. Toen ben ik begonnen met Natural Horsemanship, en heb toen een half jaar een paard verzorgd waar je bijna niets meer mee kon (schrok overal van, kon alleen zonder zadel bereden worden vanwege singelangst, kon geen bit in, etc.) Hier heb ik veel grondwerk mee gedaan en soms ook op gereden. Uiteindelijk is dit paard door de eigenaar ergens anders gestald vanwege onenigheid met de staleigenaresse. Ik ben bij de staleigenaresse gebleven, en heb toen via haar de Academische Rijkunst opgepakt. Ik mocht soms op haar twee Andalusiërs rijden (hengst en merrie) en ze heeft me veel dingen geleerd.

Ik heb hierna een half jaar een Haflinger verzorgd, maar daar klikte het niet mee. Daarna kwam ik bij een draver, waar ik net mee ben gestopt. Het paard gaat verhuizen en de afstand word dan te ver om te fietsen voor mij.

Dus helaas heb ik geen geluk met bijrijdpaarden tot nu toe :(. Ik heb alweer een paar weken een advertentie op marktplaats en de Bokt Markt staan, maar tot nu toe nog niks gehoord.. Ik help nu wel bij een sport/handelsstal in ruil voor les, hier bevalt het me erg goed en ik leer ook veel :D.

Liezja
Berichten: 767
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: The World.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:57

Mijn eerste verzorgshet ging heel raar! Mijn vader raakte zijn baan kwijt en ging, omdat het moest, bij de post werken. Daar kwam ie aan de praat met een vrouw die vertelde over haar drachtige shetlander, dus mijn vader met z'n grote bek gelijk vragen of zijn dochter het paardje misschien mocht verzorgen, telefoonnummers uitgewisseld en ja hoor, ik heb 3 jaar de shetlander (en het veulen) verzorgd. Helaas ging ik verhuizen en de stal ging stoppen, in mijn nieuwe woonplaats gingen mijn ouders de boel verkennen en kwamen zo bij een haflinger fokkerij/keuringstal en daar verzorg ik nu 7 haflingers! :D

xisaa

Berichten: 37
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:20

Ik heb 5 jaar een welshje en 3 jaar een haflinger verzorgd, maar die zijn verkocht en ondertussen zoek ik ook alweer zeg een halfjaar.
alles is of te duur of te ver of ben ik te jong...

xingee1
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-03-12
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:24

met mijn ervaring had ik eigenlijk niet veel moeite, ik stond eerst al als klein meisje 2 jaar lang op dezelfde stal. en na die twee jaar ben ik op een andere boederij afgestapt waar het me heel erg leuk liet. en het is me gelukt, ik ben nu erg blij en sta er nu al 4 Jaar.

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:34

Genoeg paarden hier, maar een bijrijdpaard die aan mijn eisen voldoet( relaxt, ouder,recreatief en groot) of een enigsinds stabiele eigenaar ( dus niet een die liegt, haar paard niet kan onderhouden enz enz) is wel heel lastig. Gelukkig heb ik mazzel met mijn verzorgknollie <3 Leuk paard en eigenaren.

Ik snap wel dat het voor sommigen lastig is om een leuk paardje te vinden. Vaak vragen ze bepaalde niveau, ervaring en vanaf een bepaalde leeftijd.

jolienrotti

Berichten: 221
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Vaassen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:36

ik heb ook even moeite moeten doen.. na een paar maanden gewoon rondvragen hier en daar, had ik nog niks! toen maar een advertentie geplaatst op marktplaats en op bokt markt.. en nu, 2 weken verder, ben ik voorzien van een leuk verzorgpaardje!

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:51

Ik heb twee paarden die aandacht willen en het maakt me niets uit hoe oud je bent maar dan zal het voorlopig wel eerst wandelen worden en zodra het goed gaat steeds een stapje verder maar het lijkt wel of de verzorgsters alleen maar paardjes willen waar op gereden mag worden??

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:55

Zulke meiden zitten er vaak tussen Zoek. Jammer maar helaas denken eigenaren soms dat iedereen zo is.

Mijn verzorgpony wordt binnenkort verkocht en dan ga ik weer op zoek. Maar ik wil eigenlijk liever niet rijden :o Dat klinkt heel raar, maar ik heb nu een zwaargekneusde ruggenwervel en ben wat bang om weer te gaan rijden. Af en toe een stapritje zou ik heerlijk vinden maar ik wil eerst dat mijn rug volledig herstelt en dan weer rustig gaan rijden.

_Matty_

Berichten: 6
Geregistreerd: 27-11-11
Woonplaats: Húns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:03

Ik zoek sinds een paar weekjes ook weer een verzorgpaardje.
nou ik heb er bijna genoeg van dit is al de zoveelste waar ik bij weg moest/ging.
& had een reactie gehad, Kreeg laatst een best raar mailtje terug maar okay.
Hij vroeg of wij (ik & mn moeder) die dag konden komen maar we konden niet.
dus ik mailtje terug sturen of het ook in het weekend kon.
maar nee hoor niks meer gehoord. :(
Daar baal ik nogal van.. want het was een fries & leek me daar een leuk plekje!
de moed zakt me echt wel weer in de schoenen.
heb een advertentie op bokt & marktplaats maar verder geen reacties. :(
& ik heb toch al stuk of 6 verschillende verzorgpaarden/pony's gehad.
& ook veel verschillende paarden gereden. zo'n 6 jaar lang.
Dan denk ik wat is er mis dan?
Bij mn laatste verzorgpaard was ik er ook helemaal alleen zonder eigenaar.
wel altijd iemand op het terein de eigenaar van de pension stallen zelf enzo.
Maar manege lessen kunnen we ook niet betalen. ;(
Nou ik laat de advertenties hun werk maar doen.
wij hebben verder ook niet echt conecties met de paardenwereld. (Behalve ik dan hier en daar een beetje.)
Nou ik blijf zoeken... & hopen.

M_erell

Berichten: 1010
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Groningen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:37

Vandaag gehoord dat mijn bijrijdpaard verkocht is. Na het weekend wordt ze opgehaald. Ik kan echt nergens anders meer aan denken, echt zo raar. Maar ik had echt een goede band met haar. Morgen ga ik er voor het laatst heen.... Dus nu ben ik ook paardloos dus als iemand een paardje heeft in omgeving Assen....

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:54

Zoek schreef:
Ik heb twee paarden die aandacht willen en het maakt me niets uit hoe oud je bent maar dan zal het voorlopig wel eerst wandelen worden en zodra het goed gaat steeds een stapje verder maar het lijkt wel of de verzorgsters alleen maar paardjes willen waar op gereden mag worden??



JIj bent toch al een tijdje op zoek?hoe oud zijn die meiden dan? Ik had t niet erg gevonden als je in de buurt woonde om te wandelen, vind alles leuk om te doen met paarden en het zorgt er (als het goed is) dat je een band ontwikkelt. Mijn vorige bijrijdpony kwamen er ook allemaal meiden voorbij van 13-14-15 en die gingen er ook snel weer uit of die lieten niets horen. Reden: Ze wilden dus ookalleen rijden , kregen vriendje, hadden ander paardje gevonden, te druk met school of je hoorde gewoon nooit meer wat. Op een gegeven moment kwam er een oudere meid van 22 en die heeft het een tijd uitegehouden maar kreeg een eigen paard. Volgens mij is dat helaas de mentaliteit tegewoordig. (Alleen de lusten niet de lasten)
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 17-06-12 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:55

M_erell schreef:
Vandaag gehoord dat mijn bijrijdpaard verkocht is. Na het weekend wordt ze opgehaald. Ik kan echt nergens anders meer aan denken, echt zo raar. Maar ik had echt een goede band met haar. Morgen ga ik er voor het laatst heen.... Dus nu ben ik ook paardloos dus als iemand een paardje heeft in omgeving Assen....




Ach balen zeg! Sterkte! :(:) Ik kom niet uit die buurt maar misschien marktplaats en boktmarkt in de gaten houden?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:33

Moderatoropmerking:
Ondanks een eerdere moderatoraanwijzing van Gooya worden er nog steeds (verkapte) advertenties in dit topic geplaatst. Iets wat niet toegestaan is. Deze 'advertenties' worden zoals afgesproken verwijderd.

maaikj

Berichten: 664
Geregistreerd: 03-10-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:34

Ik ben ook al een paar weken op zoek, maar het is zo moeilijk om iets te vinden :p
Veel eigenaren willen iemand die hun paardje door kan rijden in de dressuur en/of springen.
Maar ik ben meer een recreatieruiter :p

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:39

Heb ook heel lang gezocht op marktplaats en bokt markt (toen nog ea)
Uiteindelijk toch maar een advertentie geplaatst, binnen een half uur reactie *\o/*
Doe het paard nu al bijna 2 jaar en ben er heel gelukkig mee!

Dus blijf zoeken en advertenties plaatsen!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:11

Summer2000 schreef:
Je hebt wel heel erg gelijk, en ik begrijp dat ook best wel. En ik vind wel van mezelf dat ik een goed verantwoordelijkheidsgevoel heb. Maar wat ik niet snap is dat mensen meteen 16+ of 18+ vragen. Ik bedoel, geef de jongere verzorgsters wel een kans. Als het paard erg druk is of er al eerdere ervaringen met jongere verzorgsters zijn, oke, maar geef ze dan wel een kans. :\


Het is wel jammer dat je de kans misschien niet krijgt maar ja de eigenaar moet er natuurlijk gewoon een geschikt paard voor hebben en in vele gevallen is een privé paard toch een tikkeltje lastiger.
Al hoewel ik nooit geen klagen gehad heb ik heb voor mijn 12de vrij veel paarden verzorgt en gereden maar dat had ook een beetje meer te maken met hoe ik ze vond denk ik. Kan me voorstellen dat als een eigenaar toen in de tijd zelf veel met het paard ondernam ik niet in aanmerking kwam over het algemeen waren het juist eigenaren die voor de lol een paard hadden om na te kijken dus wat ik er mee deed was voor vele niet zo interessant. Niet dat ik ooit lastige paarden heb gehad maar ze vonden het wel best.
Dus persoonlijk denk ik dat je als jongere dus beter kunt zijn bij mensen die wat paardjes aan huis hebben en die je kunnen helpen als het nodig enzo. Denk dat je niet zo snel in aanmerking komt bij mensen die op een pensionstal staan en zelf intensief bezig zijn met het paard. Die mensen zijn vaak veel meer zelf bezig met hun paard en schatten de risico's heel anders in als mensen die gewoon een paard of paarden hebben om naar te kijken. Daarbij als de paarden aan huis staan krijg je natuurlijk ook sneller begeleiding denk ik als ze thuis zijn kunnen ze je helpen en in de gaten houden en op een pensionstal is dat toch anders want als je al een verzorger zoekt dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je er steeds bij blijft want dan had je het als eigenaar net zo goed zelf kunnen doen.
Maar als je toch thuis bent en ook al bezig bent kun je natuurlijk makkelijker toch wat overzicht houden in indien nodig even helpen.
Vertrouwen is iets wat moet groeien.