Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:01

Dan ben je het er niet mee eens. Dat mag.
Er zijn enorm veel paarden mensen die dat dus wel doen.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:14

Maar bruintje je gezondheid gaat toch voor je hobby? Bij slaapgebrek kun je niet echt goed functioneren en zeker op school is dit niet echt handig :D Vind als je zoveel op je bordje neemt gaat dat echt niet goed komen (bij de meeste onder ons) en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ga gewoon weer op zoek naar een paardje meer in de beurt. Trouwens ikk vind dat je dit gewoon met een eigenaresse moet kunnen bespreken en als de eigenaresse dit niet begrijpt is dat erg raar >;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:20

Daar krijg je toch geen slaap gebrek van twee keer in de week.
Kom op zeg.
Uitgaan tot de gekste uren kan wel maar 7 uur slapen is te weinig.

Hoezo moet er met een eigenaresse overlegt worden? Ik mag hopen dat je zelf weet dat je dit lichamelijk niet kunt en vooraf dan al zulk paard overslaat.
Dat is dus net mijn punt.
Niet een eigenaar ermee lastig vallen maar direct zeggen mijn straal is 10 minuten fietsen.

Want zo stopt een eigenaar tijd in je en dan stop je weer. Niet eerlijk als je weet dat je erg veel moet slapen.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:27

Eerlijk Bruintje? Sommige mensen gaan niet uit juist omdat ze zo snel moe worden, kan jij zo vanachter je scherm beoordelen hoe de gezondheid van iemand is? Want ik niet hoor.
Ik heb het geluk dat mijn lichaam meewerkt met mijn ambities, maar ik heb ook een tijd last gehad van onderandere Pfeiffer en depressies waardoor ik niet normaal kon functioneren. Dus om te zeggen dat je niet zo snel slaaptekort kan krijgen vind ik niet kunnen.
Daarnaast heb je vaak ook nog te maken met ouders die niet willen dat je korte nachten maakt. Ik mocht bijvoorbeeld niet na negen uur nog met school bezig zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:28

Ik heb net profielen gekeken.
En sat nath ik zie dat jij 13 bent.
Ja voor jou kan ik die tijden dan wel begrijpen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:29

Ik ben zelf chronisch ziek dus weet wat het is.
En niemand zegt ik ben ziek.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 04-05-17 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:31

Dan denk ik toch dat je je juist kan inleven. Want eerlijk, ik vind dat je bizar veel eisen hebt en zelfs een beetje zeurt zo. Niet iedereen heeft de luxe om alles maar te kunnen en te mogen.

Maar goed,dit is voorlopig mijn laatste bericht zijn hier.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:32

Veel eisen? Een eerlijk persoon.
Als mensen het niet kunnen. Prima.
Maar dan geen eigenaar er toch mee lastig vallen.
Is dat zo raar?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:07

Persoonlijk vind ik dat je (bijna)alles moet kunnen bespreken met de eigenaar en dat je eerlijk tegen elkaar moet zijn. Als je gewoon eerlijk zegt dat zo'n afstand niet voor jou haalbaar is kun je misschien vriendschapelijk uit elkaar? Als je ineens random zegt ik kap ermee de groeten lijkt dit mij als eigenaar vervelender dan dat je het al aan ziet komen. Maar goed, ik ben natuurlijk geen eigenaar en heb hier geen ervaring mee maar dit is toch wel echt mijn gedachten...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:13

Natuurlijk kan dat, ik ben met geen 1 oud bijrijder niet vriendschappelijk uit elkaar gegaan. Het is geen kwestie van leven en dood. :+

Maar ik ben niet verder weg gaan wonen, ik heb niet verzonnen dat het in de winter eerder donker word. Over het algemeen is het bekend dat het in de herfst vaker regent.
Als de bijrijder weet dat 10 km te lang fietsen is om welke reden ook, waarom dan wel een bijrijdpaard nemen op die afstand?
Dat wil ik dan wel weten.
Waarom dan een eigenaar ermee lastig vallen?
Dat je wat te doen hebt in de zomer(vakantie)?
Gratis ook nog.

Overigens nog een vraag.
Zijn jullie nooit 1 dag wat eerder uit?
Dat zijn alle bijrijders die hier ooit zijn geweest wel.
Dan had je niet eens te maken met laat thuis.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:01

Als je het zo druk hebt, dan zoek je toch ook niet nog een verzorgpaard?
Dat is dan toch niet haalbaar, niet gezond en ook niet leuk als het allemaal te veel is?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:19

:j

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:05

Daarom ben ik er ook mee gestopt :)*

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:52

ligt inderdaad net hoe je alles inplant en hoe je leven is... Ik woon nu 10,7 km van mijn verzorgpaarden af. ben verhuisd van 8,9 naar 10,7 KM van ze vandaan. Ga er 2x in de week minimaal heen (waarvan 1 dag 2 paarden). Ben gerust 3 uur per paard minimaal bezig....

Vorige week werkte ik 62 uur, en dan alsnog stond ik 4 dagen bij de (verzorg)paarden. Vanuit mijn werk die week naar de paarden is het ruim 17 KM. Elke dag kwam ik rond 23:00 uur thuis en kwam ik er 05:15 weer uit :z Soms 2x op een dag naar stal, omdat ik 's ochtends het niet af kreeg en toch nog even wil wandelen 's avonds...

Doe het ook (gelukkig) niet elke week, maar zonder mijn verzorgpaarden zal ik niet kunnen voorstellen. Ga overigens amper uit, want dan ben ik al helemaal gesloopt.

Maar ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die al lijkbleek wegtrekken als ik zeg dat ik 10,7 km moet fietsen voor de paarden. Maar voor het gene waar ik zo om geef... maken mij die 34 minuten fietsen ook niet meer uit :o

Maar ik verklaarde mijn broertje ook voor gek dat die 4/5x in de week naar de voetbal fietst een half uur... ligt maar net wat je liever doet

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:02

Gaat puur om prioriteiten stellen.

Keuzes maken en ervoor gaan....of niet.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:01

Herkenbaar hoor nalondya. Ik deed er ook alles voor en nu ook met eigen paarden maak ik ook keuzes natuurlijk.
Je kunt tijd en geld slechts 1 x gebruiken.
Ik verwacht dat jij vroeg of laat je eigen paard gaat kopen :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:08

bruintje123 schreef:
Maar dan moeten die meiden er niet aan beginnen. En dat doen ze wel.
Kijk ik vind 10 km echt niks. Op de lagere school woonde ik er al 5 vanaf en dat fietste je toen 4 keer. Want tussen de middag overblijven bestond nog niet. Wel was de pauze langer, want dat moesten meer kinderen.
Dus iemand die dan zegt ik moet door weer en wind 10 km dan denk ik, ja en? Voor die 2 of 3 keer in de week?
En ja dan ben je in mijn ogen geen paardenmeisje want dan heb je dat er voor over.
Dat je dat er bij een niet geschikte pony er niet voor over hebt kan ik wel begrijpen.
En ja dat er mensen zijn die dat er niet voor over hebben prima, maar ga dan niet in de zomer met mooi weer een bijrijdpaard aan om dat later toch weer af te zeggen. Of als het eens regent. Zoek dan direct wat binnen 3 kilometer.


Haii bruintje aan de ene kant snap ik je best ik zou er ook niet tegen kunnen als mensen zeggen 10 km lukt wel en dan vervolgens iedere keer afzeggen. Maar er zijn ook meisjes die denken dat ze het kunnen maar er achter komen dat ze het te druk hebben met school.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:12

Murphy, ik vraag al expres meiden van 18+
Ik mag toch hopen dat die wat inzicht hebben verkregen de laatste jaren.
Een meisje dat voor het eerst naar de middelbaar gaat daar kan ik de vergissing van begrijpen.

Verder eens met de dames boven je.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:00

Je hebt gewoon verschil in wat paarden betekenen voor mensen. De ene zijn paardenmensen dat is meer een levensstijl en daar staan de paarden centraal en alle andere dingen worden daarom heen gepland. En de mensen met paarden die paarden gewoon als hobby hebben. En dat heb je bij verzorgers/bijrijders ook. Denk wel dat je dat verschil al vroeg merkt. Het zit erin of niet. En met beide is niets mis mee.
Eerlijk zijn is voor beide partijen uiteindelijk het fijnst. Maar ook lastig. Kan me best voorstellen dat mensen het toch wil proberen en het tegen kan vallen maar voor een eigenaar is dat natuurlijk gewoon niet fijn dat het al de 5de is die het probeert en het toch teveel wordt.
Helaas kan je ze er met een eerste ontmoeting niet uitvissen. Je komt er toch pas achter hoe iemand echt is al ze al een aantal weken rond lopen. Eerst is het allemaal geweldig en leuk en dan heb ik idee dat veel toch weer een beetje te normaal wordt en het gaat afzakken.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:58

Maar waar ligt de grens tussen een 'paardenmeisje' en iemand die paarden alleen als hobby ziet? Wanneer ben je een echt paardenmeisje (of natuurlijk -jongen)?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:02

Iemand die niet afzegt bij een druppel regen of kou. Die niet zeurt dat het teveel tijd kost maar er echt voor gaat. Die niet haar dag dan weer laat vallen om naar de stad te gaan, dan weer voor een festival en dan weer weet ik veel. (en dan heb ik het niet over een keertje maar dus herhaaldelijk) Maar op die afgesproken dag het paard als 1 plant en de rest er omheen.

Het laatste meisje wat hier is geweest is in 10 weken 10 keer geweest en 8 keer afgezegd.
Toen heb ik het gestopt.
Volgens eigen zeggen kon ze 3 keer in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:13

bruintje123 schreef:
Iemand die niet afzegt bij een druppel regen of kou. Die niet zeurt dat het teveel tijd kost maar er echt voor gaat. Die niet haar dag dan weer laat vallen om naar de stad te gaan, dan weer voor een festival en dan weer weet ik veel. (en dan heb ik het niet over een keertje maar dus herhaaldelijk) Maar op die afgesproken dag het paard als 1 plant en de rest er omheen.

Het laatste meisje wat hier is geweest is in 10 weken 10 keer geweest en 8 keer afgezegd.
Toen heb ik het gestopt.
Volgens eigen zeggen kon ze 3 keer in de week.

Het zit je wel dwars he? Ik zou je aanraden je paarden gewoon lekker zelf te verzorgen. Ben je ook niet afhankelijk van die nare, liegende rotmeiden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:16

Danique schreef:
Het zit je wel dwars he? Ik zou je aanraden je paarden gewoon lekker zelf te verzorgen. Ben je ook niet afhankelijk van die nare, liegende rotmeiden.


Mag ik niet meer antwoorden op een vraag danique?

Maar dat is wat nu dus ook gebeurt. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van ze. Verzorgen deed ik ze al 100% het ging alleen over wat extra rijden.
Maar het is toch jammer voor de fijne ruiter die nu leuke paarden misloopt. Zoals ik vroeger ook de kans heb gekregen.

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:40

Ik begrijp Bruintje wel een beetje. Ik heb inmiddels stiekem ook best al veel meiden over de vloer gehad met hele grote ambities maar die de motivatie om die ambities waar te maken compleet missen. Als je bij mij komt met 'ik wil graag meer rijden, beter leren rijden en wil zo ontzettend graag wedstrijden gaan rijden', maar vervolgens zie ik je maar 1 of 2 keer in de week en kom je ook gerust 2 weken niet omdat het druk is/je toetsweek hebt (geldig excuus op zich maar als je 4x per jaar 2 weken niet komt....en dan ook nog ergens een keer op vakantie wil....bedenk eens hoeveel training je dan mist!) /je een feestje hebt/bedenk het maar....Dan waren die ambities blijkbaar zo belangrijk niet. Ik had vroeger ook huiswerk, verjaardagen, mocht ook niet fietsen in het donker en moest ook een dikke drie kwartier fietsen naar school...Maar het lukte me alsnog om mijn verzorgpony 4-6 keer in de week te rijden en heel regelmatig op wedstrijd te gaan. En dat was niet zoals nu even een dresuurproefje maar dan waren we gewoon de hele dag weg met viertal, vaardigheid (soort bixie), dressuur, parade rijden (oh boy nu klink ik oud). Ik nam weleens huiswerk mee op concours, ging in tussenuren vaak in de mediatheek huiswerk maken en als ik de volgende dag vroeg wedstrijd had, ging ik ook weleens eerder naar huis van een verjaardag. Het is nou eenmaal een sport die, wil je een beetje meedoen, heel veel inzet vraagt. En ik denk dat de juiste persoon bij mij, net zoals bij bruintje, echt veel kansen krijgt. Zolang er maar 24 uur in een dag zitten zullen de meeste mensen echter dingen moeten laten om echt fanatiek te kunnen rijden. Ben je daar niet toe bereid en wil je overal bij zijn, alles meemaken enz....Dan zijn er echt beter passende opties om te kunnen rijden dan een verzorgpony waar je geacht word een aantal keer per week te zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:52

Die laatste ruiter mocht inderdaad ook op wedstrijd als ze wilde.
Auto met trailer staat klaar. Maar dan zal er inderdaad wel geoefend moeten worden.
Ik kreeg wel eens een appje met kijk die wedstrijd is in de buurt. Ja dat weet ik. Dan zul je toch moeten oefenen en lessen was dan het antwoord. En dat lukte dan een week :D :+

Maar dit heb ik niet als verplichting. Niet eens meerdere dagen. 1 dag recreatief rijden ook goed.
Dat past ook bij dit paard. 5 keer willen rijden, ook goed.
Maar wel als je afspreekt om te komen niet 2 uur van te voren af appen.
Geen klusjes, geen bijdrage.
En ik ben er achter dat is te vrijblijvend in de tegenwoordige tijd. Het kost toch niks als je afzegt.
Bij een eventuele volgende ga ik 50 euro vragen.
Dikke onzin vind ik dat, hij kost toch zijn hooitje wel of er nu iemand meer of minder op rijdt. Maar blijkbaar is dat een stok achter de deur. En anders heb ik ze gemakkelijk verdient.