Ongevraagd de weide in..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heleen88

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: leens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:25

schrikdraad schreef:
1 keer eisen te gaan.
Zoniet de politie bellen.
Penny is dan in overtreding.
Ik vermoed dat de penny al weg is voordat ik dan het groene hoorntje heb ingedrukt :)



ik heb hierom werkelijk in een stuip gelegen en dan vooral hoe zo'n iemand word beschreven :j

friesje75

Berichten: 100
Geregistreerd: 28-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:29

Ik bel geen politie ik regel het zelf ~~}>
Geloof me ze komen dan geen volgende keer. :D

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:30

Ik verhuis wel naar amerika, mag ik gewoon hagel in hun billen schieten als ze op mijn terein komen :')

friesje75

Berichten: 100
Geregistreerd: 28-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:32

lifaya schreef:
Ik verhuis wel naar amerika, mag ik gewoon hagel in hun billen schieten als ze op mijn terein komen :')


_/-\o_

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:41

lifaya schreef:
Ik verhuis wel naar amerika, mag ik gewoon hagel in hun billen schieten als ze op mijn terein komen :')


Kijk, dat zijn nu goede regels _/-\o_ Zo'n kind denk dan hopelijk wel 3x na voordat ze op een wildvreemd paard klimmen :))

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:44

ik zou pislink worden !! je gaat toch niet zo maar op iemands paard zitten ..

_xLies

Berichten: 621
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: in 't boerengat

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:45

t moet gewoon verboden worden, zomaar in iemand weide lopen. Die hele penny meisjes zouden verboden moeten worden ! ;)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:46

Liesj1998 schreef:
t moet gewoon verboden worden, zomaar in iemand weide lopen. Die hele penny meisjes zouden verboden moeten worden ! ;)


Is het ook. Je mag niet zomaar privéterrein betreden, en een stuk land is privéterrein. Helaas weten kinderen dat niet ;)

_xLies

Berichten: 621
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: in 't boerengat

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:49

jaa, okee. dat is helaas, heel erg jammer. Ik snap niet dat die penny meisjes sowieso het lef hebben om zomaar zonder cap, zadel, hoofdstel, op een wildvreemd paard te gaan zitten, of iig erin te gaan knippen.
Ik bedoel, borstelen, okee. mag ook niet ! Maar knippen en 'rijden' gaat te ver !

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:05

MarlindeRooz schreef:
Janedieene schreef:
Roos Spike, ja dat mag wel, maar ik was meteen over stuur natuurlijk.
Waarschijnlijk gewoon een paardenhater of iemand die ons het plezier van een buitenritje niet gunde :(

ik hoorde ook eens dat iemand een buitenrit maakte en dat haar paard poepte en dat er toen een wielrenner/mountainbiker aan kwam en dat die man uitgleed over die verse drol en toen viel. :=

misschien was het die man. }:)
( ik moest er direct aan denken :') )


hahahahahahahahahahaa :P

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:10

Baily12 schreef:
tja heb er regelmatig last van maar laatst gingen ze er ook op zitten :(
we hebben wel stroomdraad maar daar gaan ze onderdoor.Heb op dit moment alleen mijn 2 shetten bij ons thuis. (grote op de manege vanwege training) dus aantrekkelijk op pennytje te spelen.

Ik was schaatsen en toen ik terug kwam vertelde mijn moeder dat er 2 meisjes bezig waren geweest met de shetten en op het gegeven moment erop gingen zitten. (gelukkig) alleen op heylo want die is 6 en rosie is nog maar 1,5 maarja het blijft stom. Blijf af! mijn moeder was op haar sokken naar buiten gegaan door de sneeuw :') die meisjes hadden geluk dat ik er niet was want anders konden ze de komende maand niet meer op een pony klimmen ~~}>



bij mijn verzorgpaarden hebben ze stroomdraad en prikkeldraad :P

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:11

Tja ze moeten het misschien maar eens proberen.
Als eigenaar heb je volgens mij wel een groot probleem mocht het gebeuren en die meiden zouden er af donderen en er iets aan over houden. Ondanks dat hun niet op vreemd terrein mogen komen ben ik wel verantwoordelijk voor me paard.
Wat moet je er van denken. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dan een gezond en fatsoenlijk opgevoed persoon(kind of niet) dit ooit in z'n hoofd zou halen. Dat je paarden aait is okey maar er serieus bij in de wei gaan en erop zitten is echt niet normaal.

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:14

Liesj1998 schreef:
t moet gewoon verboden worden, zomaar in iemand weide lopen. Die hele penny meisjes zouden verboden moeten worden ! ;)



vroeger deden meisjes die ik kenden dat ook.. die hadden dan op zaterdan een ''paardendag'' dan gingen ze een rondje door heel apeldoorn en dan iedere wei langs het spoor, en afgelegen stukken bezoeken.. ze hadden dan wel 1 vast verzorgpaard waar ze WEL op mochten rijden.. maar verder van de dag allemaal andermans paarden.. ze hebben me wel is meegevraagt maar ik vond dat altijd zo eng XD mijn ouders zeiden mij altijd dat ik dat nooit moest doen! want ik kende de paarden niet.. nou goeie insteek dus :P

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:15

Tigra_ schreef:
Tja ze moeten het misschien maar eens proberen.
Als eigenaar heb je volgens mij wel een groot probleem mocht het gebeuren en die meiden zouden er af donderen en er iets aan over houden. Ondanks dat hun niet op vreemd terrein mogen komen ben ik wel verantwoordelijk voor me paard.
Wat moet je er van denken. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dan een gezond en fatsoenlijk opgevoed persoon(kind of niet) dit ooit in z'n hoofd zou halen. Dat je paarden aait is okey maar er serieus bij in de wei gaan en erop zitten is echt niet normaal.


ja en dan bel je de ouders en die zeggen: zoiets doet mijn kind niet!! :P

charlotte_L

Berichten: 1553
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:21

Van mij mogen ze het proberen :j

Maar of ze het overleven is een ander verhaal :=

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:23

Ik hoop juist dat ze op mn onbeleerde paarden gaan zitten en goed hard vallen.
Of de weide uitgetrapt worden.
Leren ze van, ze weten donders goed dat ze niet in de weide mogen komen.

Ik heb dit zelf ook wel eens gezien maar dat waren dan mn buurmeisjes en heb ze uitgelegd dat het gevaarlijk is niet omdat de paarden wild zijn maar omdat er kudde gedrag is en paarden elkaar onderling bijten en trappen en als ze daar tussen staan echt niet voor je uitkijken.

Ze zijn er niet meer bij in geweest zonder toestemming of toezicht :j
Helaas heb ik over et algemeen super lieve paarden :')

Roos_Spike

Berichten: 292
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:25

ja mijn verzorgpaarden lopen 24/7 buiten :P ze hebben een behoorlijke inloopstal mja.. dan heb je meisjes die zijn brutaal en gaan de ''verwaarloosde'' paarden poetsen :P en dan stonden ze laatst terwijl wij aankwamen langs de rand van de wei en zeiden ze ooknog: ahhhh dat dotje is best wel dun.. wij zeggen JA dat dotje is wel 22 jaar.. (dun is ze niet ze heeft alleen een beetje een doorgezakte rug en eet wat slechter) meer niet en dat ze zo brutaal zijn om te zeggen.. :P

Baily12

Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-07-09

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:57

ja dat is meestal de aanleiding. zieluhgg ze wordun niet gepoeetst en ze krijgen et etuhhh... 8)7

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:14

Helaas gebeurt dat hier ook wel eens.Ik zie het zelf nooit,maar hoor het van andere mensen.
Het vervelendste is dat áls er iets gebeurt met die meisjes,je als eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk bent.Ondanks bordjes 'Streng Verboden Toegang" [artikel....] blijf je verantwoordelijk.
Weer een van de kromme regels in dit land.

Zo hebben mijn pony's heel veel 'eigenaars' als ik dat zo hoor.

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:33

oke wat ik hier uit begreip is dat het stroomdraad niet is om de paarden binnen te houden maar om penny meisjes buiten te houden!

Langcara
Berichten: 1935
Geregistreerd: 05-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:36

Roos_Spike schreef:
mag dat dan niet? :P op het fietspad rijden :P als wij naar de bak gaan doen we dat iedere dan :P

Dat mag niet. Fietspad is voor fietsers. Eigenlijk moet je met je paard op de weg rijden.

Alleen brengt dat soms gevaarlijke situaties met zich mee, en dan zal je je inzicht en verstand moeten gebruiken en gewoon in de berm of op het fietspad moeten gaan rijden. Gewoon goed de situatie inschatten. Niemand, geen wet of politieagent die jou daar voor zal bekeuren.

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:54

Wow, als ik dat allemaal lees! Ik weet wel dat ik vroeger wel eens paarden ging aaien onderweg of als het halster fout zat het halster even goed wilde doen maar gewoon zonder toestemming op andermans paard klimmen gaat me gewoon te ver. Gelukkig heb ik mijn paard op de manege staan en zal ik daar niet zo snel last van hebben.

Baily12

Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:07

gohya schreef:
Helaas gebeurt dat hier ook wel eens.Ik zie het zelf nooit,maar hoor het van andere mensen.
Het vervelendste is dat áls er iets gebeurt met die meisjes,je als eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk bent.Ondanks bordjes 'Streng Verboden Toegang" [artikel....] blijf je verantwoordelijk.
Weer een van de kromme regels in dit land.

Zo hebben mijn pony's heel veel 'eigenaars' als ik dat zo hoor.



En 6 verschillende namen :')

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:18

Tja ik had vroeger vzpony's en daar kwam ik vaak meisjes tegen ja.
Het waren shetlanders van 80 cm ongeveer. En er gingen kinderen op rijden van 1.70, en er dan nog achterna rennen met een tak enz!
echt sneu.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Re: Ongevraagd de weide in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:19

& ohja, 1 shet merrie was drachtig en was aan het bevallen, maar ze was erg bang voor mensen, en kon het prima alleen. Maar er gingen kinderen bij zitten die dachten dat ze hielpen, maar die shet was doodsbang dus de dracht duurde te lang en het veulentje ging dood en de merrie zelf ook bijna.