moeilijk verzorgpony te vinden?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLovePonyx

moeilijk verzorgpony te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 19:26

Hoi Bokkers!

Ik vroeg mij laatst af of er hier ook verzorgers tussen zitten die moeilijkheden hebben met een verzorgpony te vinden?! Ik heb er nu wel 1 maar het heeft mij ontzeeeetend veel moeite gekost om hem te vinden! Maar ligt dit aan mij of het gebied waar ik woon (enschede). Want ik kom ook regelmatig topics tegen van mensen die moeilijkheden hebben met een verzorger te vinden?!? :P Maar ben ik 1 van de weinige die er zoveel moeite mee heeft of lijkt dit maar zo :+

Groetjes!

PS: ik weet niet of dit hier goed staat?!

Abacab

Re: moeilijk verzorgpony te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:35

Een goede verzorger vinden is vreselijk moeilijk.
Er zijn heel veel verzorgers die zich aanbieden maar vaak stellen die heel veel eisen: moet wel op de fiets naar stal kunnen, kunnen alleen woe middag of in weekend, hebben enkel ervaring met manege pony's, zijn minderjarig waardoor je ze niet zelfstandig met een paard/pony aan de gang kunt laten gaan.
Voor de eigenaar van een paard/pony zitter er heel wat haken en ogen aan op een verzorger in te schakelen, want wat schiet je er al eigenaar mee op?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:42

ik denk ook dat de ene omgeving zich beter leent tot het vinden van verzorgpaarden of verzorgers dan andere... Bij mij in de buurt is het bijna ondenkbaar om een verzorgster te vinden. Gewoon omdat we nog vrij landelijk wonen, meer dan 15km van kleine steden en enkele maneges in de buurt. Dus de meesten hebben zelf een eigen paard/pony of rijden op de manege.
In/rond steden heb je veel meer pensionstallingen en maneges en mensen zonder tuin/weilanden, dus meer kans op verzorgers en verzorgpaarden...

Sommige verzorgers denken dat ze veel meer ervaring en kennis hebben dan in werkelijkheid en misschien zijn eigenaars soms te veeleisend. Al mag je het niet onderschatten wat het is om je paard aan iemand anders toe te vertrouwen.
ik kan het al niet. ik heb een bijrijdster gehad en dit was een bron van kopzorgen en absoluut geen tijdswinst voor mij. (misschien ook omdat ze een totaal andere omgang en manier van rijden had, als je dat al rijden kon noemen...)

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 14:09

Ik heb zelf wel 6jaar ervaring met paarden ook buiten de manege en kan eigenlijk elke dag. Maar eigenlijk bied zich ook helemaal niets aan hier in de buurt?! Maar dat zal dan wel aan de buurt liggen..

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:13

Ik zag in je profiel dat je 13 bent. Wanneer ik jou mijn paarden laat verzorgen en je zou een klap van een paard krijgen dan ben ik als eigenaar verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
Verder vind ik het ook geen verstandig idee om jou zonder toezicht met paarden bezig te laten zijn. Ik denk dat je ouders dat zullen beamen. En als ik er dan toch zelf bij moet zijn om een oogje in het zeil te houden, dan kan ik de verzroging net zo goed zelf doen.

Kun je niet op de manege terecht? Daar zijn ze vaak blij met meiden die allerlei klusjes willen doen zoals vegen en rommel van het terrein opruimen. In ruil mag je dan vaak wel een pony poetsen. Het voordeel is dat daar iedere dag mensen aanwezig zijn die een oogje in het zeil kunnen houden. En de pony's en paarden zijn gewend aan kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:04

Ik heb ook na heel lang zoeken een vzp gevonden!
het duurde even, maar ik heb! :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:04

VSW -> VP

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:14

had wel moeite met vinden maar nu ik er 1 heb krijg ik zo af en toe wat aangeboden (is bij een ponyclub dus mensen zien dan hoevaak je komt en je rijd en de pony's zijn niet al te groot -en jong- en dan is het vaak van als je een beter/groter/jonger paard zoekt heb ik er nog wel 1 staan :P)

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:41

haha ok! Dat is wel handig! Zelf verzorg tegenwoordig bij iemand een paard (gewwon prive). Maar het was wel moeilijk te vinden!!:p

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:52

ik heb ook heel erg lang gezocht maar heb nu uiteindelijk 2 verzorgshetties

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:13

Tsja ... het is en blijft een taakje maar ach dan heb je nog wat te doen :')
Ken je niemand uit je dorp of familie?

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:19

Voor mij was het niet enorm veel moeite, ik heb een heletijd een geweldig paard verzorgt maar die is heellaas aan ouderdom overleden, ik verzorg nu al een heletijd een super haflinger & een groot bruin paard. En een super paardje die geweldig kan springen enzo! Ilovemnverzorgpowny's.

YaraKlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:48

Ik ben ook al 2 jaar op zoek hoor!
Je bent niet de enige die het moeilijk heeft om een verzorgpony te vinden..
Zo denk ik ook dat het inderdaad aan de omgeving ligt...
Iemand nog een leuke bijrijder/verzorger gezocht??
Omg, Nieuwerkerk aan den Ijssel.
Ik rijd 8 jaar paard..

<3Halbe /3

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:21

ik ben ook lang opzoek geweest naar een vzp,
nu eigenlijk nog steeds maar heb misschien wat gevonden.
hoor het zaterdag!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:32

Ik rij paard vanaf mijn achtste en had altijd erg veel moeite met het vinden van een verzorgpony. Inmiddels ben ik 16 en heb ik redelijk wat lef en rijervaring opgebouwd (vergeleken bij toen), ik ben zelfstandiger geworden en serieuzer. Op dit moment krijg ik veel paarden aangeboden om te gaan rijden en verzorgen.

Nu ik zelf 16 ben begrijp ik ook wel dat het toen zo moeilijk was. Van een meisje van 12 weet je niet wat je kan verwachten, er zitten meer risico's aan en over het algemeen zijn 12jarige verzorgstertjes minder zelfstandig dan oudere meiden. Bovendien is de eigenaar van de pony aansprakelijk, mocht er iets gebeuren..

Bovendien stellen veel verzorgsters onmogelijke eisen. Ze zoeken een pony waar ze álles mee mogen, de pony moet braaf zijn en bovenal: Er moet áltijd gereden worden. Wanneer dit niet mogelijk is, word er al snel afgekapt..
Ik begon op mijn 11e met een verzorgshetlander, ik heb er niet op gereden, kwam er 1x in de week en vond het héérlijk om alleen al te poetsen en te knuffelen. En meiden geloof me, voor jullie loopt er ook ergens een hele leuke pony rond!

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:38

Ik heb ook altijd probleme gehad vanaf het begin dat ik begon te rijden, de ene zei jaa maar later weer nee. de andere pony die ik had stond in een wei met eigenlijk niks.. dus had ik niks aan. en dat paardjes was vroeger mishandeld.. op een gegeven ogenblik reed ik bij een super vette stal inplaats van manege en heeft die vrouw aangeboden om daar te komen. hier ben ik nu al een lange tijd en het bevalt super zo'n stal waar ik lekker mijn eigen gang kan gaan. en lekker met de paardjes bezig kan zijn. minderjarig is niet het probleem vaak. ik ben het zelf ook maar veel manege mensjes willen niet mensen. ik mest ook altijd uit en vind dit hoort er bij en stel pas eisen als echt iets wil

qondmkmc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:32

Advertentie op MP?
en anders in de buurt is rondvragen

ik ben ook via de buren van mijn oude verzorgpony, aan een pony gekomen...

fellowgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:23

Hoi!

Voor de mensen die nog een pony zoeken om te rijden in de buurt van Haaksbergen - Enschede. Ik heb er nog één in de aanbieding! Zie advertentie op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/499056731

Voor meer info stuur even een pb.

Groetjes,
Rianne

missiskimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:05

Het moet maar net op je pad komen... succes! :)